Gå til innhold

Likestilling i Norge?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjegg ja, det var det jeg tenkte og!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og hva må vi gjøre da,rødstrømpa? JO! Ikke la guttene våre trene og bli store og sterke. Lås de inne og la de til nød spise grønnsaker, så de blir spinkle og hengslete...Bra plan eller hur?

Skrevet

Da jeg var liten sa noen i nabolaget at jeg ligna så mye på faren min.. gjett hvem som gråt lenge etterpå "men pappa har jo skjegg!!".

Skrevet

Jeg er enig med deg, Rødstrømpa. Men folk er så ekstremt naive hvis de tror jenter og gutter blir behandlet likt. Og så er det de som behandler jenter og gutter forskjellig fordi de mener de ER forskjellig. Hallo! Selvfølgelig blir man formet ut i fra hvordan man blir behandlet.

 

Nei, man blir ikke voldteksmann av å gå med racerbiler på klærne, men det er jo bare begynnelsen. Bare se på hvordan man snakker til barn. Jenter får hele tiden positive tilbakemeldinger dersom de er pene, snille og omsorgsfulle. De lærer å sette andre før seg selv. Gutter får positive tilbakemeldinger dersom de er tøffe, sterke, flinke osv.

 

Vi forventer rett og slett mye midre empati fra gutter enn jenter.

 

Og vi ser jo resultatet? Hvem er det som alltid setter sine egne behov til silutt? Jo, kvinner!

Skrevet

har ikke giddet å lese hele tården, men ikke glem at dna har mye å si på hvordan ett barn blir. husk at jenter har 2 x'er, mens gutter han 1 x og 1 y. jenter og gutter kommer nok aldri til å bli helt like, selvom de går med samme farge på klærne:P

Skrevet

Jeg vet ikke med dere jeg altså, men jeg mener heller la gutter være gutter, og jenter være jenter.

Jeg skal løpe opp etterpå til min svigermor og gi henne en rå stor klem fordi hun fikk sønnen sin til å bli slik en altmulig mann som han er. Først nå etter dette innlegget innser man hvor viktig det er. Er glad han har sine interesser og kunnskaper om mere "manne-ting" så jeg slipper å gjøre de, og jeg kan gjøre disse "kvinne-tingene" Vet ikke med dere, men er glad jeg slipper og bytte vinter/sommer dekk 2 ganger i året, fikse bil når det trengs, mekke på alt mulig, snekre,osv...Litt kjedelig hvis vi begge ikke hadde en eneste clue om noe annet en hvordan vi gjorde oppvasken?

Skrevet

La meg forstå deg riktig...heldigvis for deg at mannen din kan bytte dekk på bilen (woooooow!!!) og snekre, da du ikke har clue om noe annet enn hvordan man tar oppvasken? Gratulerer.

Skrevet

Dunder og salt, hvem er det som ikke gir positive tilbakemeldinger til gutter når de viser omsorg og er snille? Men ja det er sant at hvis foreldrene er idioter blir nok ungene det og.

Skrevet

Jeg ler meg ihjel, og det kan umulig være sunt....

 

Lurer på om du ikke akkurat trakk ut et par av spikerne i rødlisse kista når du skrev det innlegget om din fantastisk flinke samboer, Linn. Jeg mener, kan han virkelig ALT det? Det må være hans mors enorme evne til å oppdra han som et skikkelig mannfolk.

Skrevet

Kan mannen din "mekke på alt mulig" Mosegrisen? Hm?

Skrevet

Javisst. Også har han i tillegg ønsket å ha noen kvinnlige kvaliteter så han dreier keramikkmugger med tærne mens han hekler grytelapper.

 

Rett og slett enestående!

Skrevet

Kan skrive en hel liste jeg, om hva mannen min kan, men dro vel bare frem noen eksempler. Samme med oppvasken...kan nok mer enn det, men det var og et eksempel. Skjønte dere ikke det? Eller var det et svakt forsøk på å være sarkastisk igjen?

Skrevet

Det var vel et forsøk på å, på en ikke alt for kjip måte poengtere hvor idiotisk innlegget ditt om mannen din var. Sånn midt i en diskusjon med rødstrømper og ottar medlemmer (og, nei, det er ingen som har hevdet sitt medlemskap, jeg bare gikk ut fra det her i min fordomsfullhet).

 

Skriv gjerne en hel liste du:)

 

 

Skrevet

Jaja..Min mening kom kanskje ikke godt nok frem i mitt innlegg. Men jeg trodde da kanskje jeg hadde skrevet det slik at dere forstod. Men my bad :) Burde nok ha utdypet det mer.

 

Orker ikke den lista i dag. Er ikke nok plass innpå her! Hehehe

Skrevet

Jeg synes forøvrig at likestillings spørsmål er utrolig viktig, og jeg kan ikke tenke meg noen som ødelegger mer for at vi skal komme nærmere likestilling enn mennesker som rødstrømpa og de som synes hun har så rett.

 

Å ytre at mødre lager voldsmenn ved å kle ungene i det ene eller andre eller at de fleste behandler ungene sine så forskjellig at guttene ikke får gråte og jentene får all rosen er både feilaktig og utrolig idiotisk etter min mening.

 

Jeg mener man skal feie litt mer for sin egen dør, særlig med tanke på hvilke holdninger man gir til sine barn, hva man sier til dem og særlig hva man sier over hodet på dem.

 

Skal man nekte sin sønn å leke med traktor fordi mor tjener mindre enn menn i identisk stilling?

 

Jeg har aldri møtt noen som er så fordomsfulle og setter folk i bås som de jeg kjenner med røde strømper. Og det er etter min mening en mye viktigere egenskap som forelder at man klarer å lære ungen at aksept kommer du lengst med.

 

jaja....hrmpf..

Skrevet

Jeg skjønte veldig godt hva du mente, Linn, men jeg er uenig med deg.

Du og mannen din utfyller hverandre fordi dere er flinke til forskjellige ting, og det er jo hyggelig for dere, men det sier ingenting om hva som er naturlig for kvinner og menn. Du er den du er, trenger ikke ha noe med kjønnet ditt å gjøre.

 

Det finnes mange menn som ikke interesserer seg for såkalte "manneting" og kvinner som ikke interesserer seg for såkalte "kvinneting". Det blir dumt av deg å oppdra datteren din til å bli som deg og sønnen din til å bli som din mann for det er ikke sikkert det er slik de ønsker å være.

 

Dessuten: Hvis du legger sammen tiden det tar å gjøre typiske "manneting" som dekkskift, plenklipping og snømåking med typiske "kvinneting" som matlagning, klesvask, gjøre rent osv vil du se at de typiske "kvinnetingene" tar ca en time daglig, mens de typiske manntingene gjennomsnittlig tar en time i måneneden.

 

Rettferdig?

Skrevet

Det finnes mange menn som ikke intresserer seg for manne ting ja, men det er vel ikke noe med at et guttebarn blir tullet inn i et blått teppe på sykehuset? Tror den babyen DRITER fullstendig i hva slags farge det er på det teppet. Skal man prakke på babyen masse jente leker da? Tenk om han ikke intresserer seg for det heller? Blir jo feil i mine øyne, men kanskje jeg ikke ser poenget? Min kommende sønn skal få akkurat det han vil. Om det er en bil eller en dukke. Har ingen fordommer for om min sønn skulle ha tendenser til å bli homofil eller ikke. Han er og blir fremdeles min sønn uansett. Men en sparkebukse med traktor, slanger, løver,dødningshoder, whatsoever, på skal han få som utgangspunkt, så når han begynner å få egene meninger om hva han vil ha, kan han si i fra.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe inn så innmari mange sparkebukser, uansett mønster og farge, da disse er veldig upraktiske når det kommer til bleieskift. Kjøp heller body og joggebukser.

Skrevet

Glad over at dere har fulgt opp innlegget mitt!...men ingen har fremdeles svart på hvorfor det er flere gutter som gjør kriminelle handlinger, tar sitt eget liv.... Why???

Skrevet

Hvis du svarer først skal vi svare etterpå.

 

Hva er din store plan for å forebygge disse grusomme guttene/mennene?

 

Og mener du at selvmord har noe med saken å gjøre? Skyldes det guttete oppdragelse med dødningehode på genseren?

Skrevet

Jeg har jo kommet med mine teorier, som jo selvsagt er blitt fulgt opp av andre ismarte innlegg, men du og de som er enige med deg må jo ha en annen forklaring på disse tingene????

Skrevet

Jeg syntes du har fått fint svar på det jeg. Voldtekt og slike ting og vold er vel noe som faller mer i smak for menn/gutter, da det har med fysikken`s stand.

Skrevet

Du har ikke skrevet ett ord om hvordan vi skal behandle de små, bare hvordan vi ikke skal. Og det du sier er jo bare tull.

Det finnes ikke vitenskapelig hold for at leker eller klær avler voldtektsmenn. Men jeg skjønner at du bare er en liksom-strømpe uten skikkelig utviklede meninger så jeg gir meg nå.

 

Skrevet

Er det fordi gutta er så mye større enn jentene at de tar selvmord? Man trenger heller ikke være stor for å være voldelig mot noen..hørt om skytevåpen? Og kjære mosegris..sov godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...