Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #26 Skrevet 5. mai 2008 Og det kan ikke en mor finne på altså?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #27 Skrevet 5. mai 2008 Å få seg ny type, lage konflikter osv altså. Man må da kunne stole litt på folk.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #28 Skrevet 5. mai 2008 Vet du, Riga, det der tror jeg er veldig fornuftig av dere. Jeg er også en av de som over snart to år har fulgt deg og historien din her inne, og det viktigste for familien din nå er jo (som du selv sier) at dere får ro og rutiner. Du har jo selv kjent på hvordan det tapper deg når du har jentene samtidig, og dette er jo noe dere har jobbet med lenge. Det er nok overveid fra begge parter. Det er jo heller ikke snakk om at du gir fra deg barna dine (slik som enkelte her hevder), og hvorfor skal det være lettere for menn å si fra seg hovedomsorgen enn det er for damer? Dette er en sak som er vanskelig for alle parter. Som du sier er jo det viktigste at du får sett jentene dine ofte, og det kan du jo få med en god avtale. Og dersom det om noen år viser seg at du ikke får sett dem så ofte som du ble forespeilet så kan du jo ta rettsaken da ... ikke nødvendigvis på hovedomsorgen men på samværsretten. Jeg synes det er beundringsverdig at du klarer å sette barnas behov først, det viser at du er villig til å sette barna først. Håper du nå får ryddet opp i mye av det du har fortalt oss om på disse sidene og at ting blir lettere for dere alle fremover. Du har all mulig støtte herfra i hvertfall, og jeg har allverdens forståelse for at dette ikke har vært et enkelt valg å ta! Lykke til fremover Riga, både med familie og utdanning. Det ordner seg helt sikkert skal du se :-)
ana baroma Skrevet 5. mai 2008 #29 Skrevet 5. mai 2008 Skulle min mann ha tenkt sånn om sin sønn da han og exen skilte lag? Han valgte å la moren få hovedomsorgen siden han jobber mye, og har et stort arbeidspress til tider. Han stiller opp for sønnen sin alt han kan, og de samarbeider bra stort sett. Mener du det er unaturlig for en sønn å bo med mor på fast basis siden han tross alt har en far? Om det kommer nye partnere inn i bildet på sikt, så tror jeg disse to greier å fikse det helt fint.
Gjest irismor Skrevet 5. mai 2008 #30 Skrevet 5. mai 2008 Lykke til Riga. =)))) Ønsker deg og dine alt godt. Den avgjørelsen du og faren har tatt trenger du mildt sagt ikke forsvare her inne. Du setter dine jenter i fokus og tar avgjørelser som er de riktige for dere. Stor klem c",)
Mammaen til Isak Skrevet 5. mai 2008 #31 Skrevet 5. mai 2008 Jeg bøyer meg i støvet du er beintøff! Ønsker deg all lykke til, og stol på deg selv og din avgjørelse. Du er den som vet dette best, og jeg er helt sikker på at dere får til dette på en veldig bra måte, som passer for dere! Klem fra meg
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #32 Skrevet 5. mai 2008 Blir jo helt rørt av det dere skriver her!:-) Møtet gikk bra...hun som vi snakka med sa at det fantes en ordning der man har delt bosted på papiret, men så kan man justere fordelinga slik man vil. Det passer jo veldig bra for oss siden jeg da ikke mister mine rettigheter, men jentene likevel får fulgt hverandre hele tida, og sover mest hos far. For dere som lurer på hvorfor vi ikke fortsetter med 50/50 så er det jo fordi en slik fordeling ikke anbefales for såpass små barn...de trenger et fast bosted, og da er nok farens hjem bedre enn mitt. Vi fikk ikke tid til å få til en fullstendig avtale ang mitt samvær samvær, så vi må på nytt møte.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #33 Skrevet 5. mai 2008 Ja hvorfor ikke, regner med at dette er det beste for alle parter. Fedre har like stor " rett" til ungene de som mødrene. Hadde det blitt slutt her så hadde jeg gått for delt...ikke søren om jeg har orka å had all daglig omsorg for tre unger alene.
Tjobing! Skrevet 5. mai 2008 #34 Skrevet 5. mai 2008 Veldig godt å lese at noen klarer å finne en bra løsning som setter barnas beste først. Men gudbedre for noen holdninger enkelte har. Mamma til to herlige gutter gjorde meg faktisk litt målløs, for en umoden tankegang! Det at to mennesker ikke holder sammen som kjærester, betyr ikke at man blir bitre fiender. Noen burde riste litt fornuft inn i den skallen der. Men altså, til HI: høres ut som en riktig beslutning :-)
ToPrinsesser<3 Skrevet 5. mai 2008 #35 Skrevet 5. mai 2008 Så flott at du ser at dette kan være en god løsning også. Min samboers to barn bor hos oss, og har samvær med mor, og det fungerer utmerket nå (har vært litt kamp der mor gikk til sak for å få daglig omsorg, men siden barna allerede bodde hos far ville ikke dommeren flytte barna). Lykke til!
Dunder Skrevet 5. mai 2008 #36 Skrevet 5. mai 2008 Mamma til 2 herlige, du er rar! Hvorfor er det noe anderledes at en mann har hovedomsorgen enn en kvinne? Plutselig ble alt så problematisk, liksom?
blond Skrevet 5. mai 2008 #37 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes du beskrev faren til barna dine så godt på anonymforum under innlegget om samværsordning!
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 5. mai 2008 #38 Skrevet 5. mai 2008 miss jenna j: Nei det trengs ikke noe fornuft inn i skallen min. Broren min har en sønn på 5 som han ikke får lov å se i det hele tatt fordi mora har fått seg ny type og der er det masse konflikter. Skjerp dere alt er ikke en dans på roser, alle er ikke venner. Derfor er mine synspunker sånn!
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. mai 2008 #39 Skrevet 5. mai 2008 Du mister mange rettigheter, ved å gi fra deg hovedomsorgen. Og siden eksen din er så påståelig, vil det nok være minimale muligheter for å få dette forandret senere om du skulle angre. I værste fall kan du risikere at eksen flytter til en helt annen kant av landet, og om han så sier at han vil være fleksibel i forhold til samvær, har du ingen garanti for at han vil fortsette å være det. Om han f.eks skulle møte en ny dame, kan samarbeidet bli mye dårligere. Jeg hadde heller gått for 50/50. Da vil dere begge beholde rettighetene deres, i forhold til barna. Så kan dere jo se etterhvert om dette er en ordning barna trives med.
Northernlights Skrevet 5. mai 2008 #40 Skrevet 5. mai 2008 Vil nesten si meg litt enig med Synnøve F her... Husk at barna fort blir større, og soving på natta kommer til å forandre seg.så er ikke akkrat det argumentet særlig "gyldig" lengre. Var det ikke sånn at han ikke ville ha minstejenta,da du ble gravid? Hva med å tenke litt framover, og bestemme dere om et par år,fks? Håper dere finner ut av det, men iallefall tenk godt over alle sider av saken før du skriver under på noe som helst. Ønsker deg uansett lykke til =o)
Northernlights Skrevet 5. mai 2008 #41 Skrevet 5. mai 2008 Det var bra =o) (Skulle nok lest hele tråden før jeg svarte lengre nedi der)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #42 Skrevet 5. mai 2008 Signerer Synnøve F og Nordlyset. Syns det virker som om du ikke ser frem i tid. Nattesøvn er ikke noe problem om 3 - 4 år.
Monajenten Skrevet 5. mai 2008 #43 Skrevet 5. mai 2008 Dere som er så negative, hva er egentlig vitsen? Hvorfor er det noen forskjell på om det er mor eller far som skal være samværsforelder? Og jeg må si jeg blir litt småkvalm av de som sier at jeg vet at ungene hadde hatt det best hos MEG, det er da litt av et syn å ha på mannen sin? Og også hun som sier at det er rart at to jenter skal bo hos sin far. Å ja, så det hadde vært annerledes om det var to gutter? Skjerp dere. Riga, jeg syns dette er utrolig stort av deg! Du kjenner dine begrensninger, og du er sikkert allerede klar over at det også er vondt og vanskelig uten at halve dib skal slenge det på deg. Lykke lykke til, håper alt går som dere ønsker, og at dere klarer å samarbeide bra fremover også.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. mai 2008 #44 Skrevet 5. mai 2008 og likevel står du på at far ikkje bør få omsorgsretten til ungane sine så lenge ungane i det heile tatt har ei mor.
Kåre Moradi Skrevet 5. mai 2008 #45 Skrevet 5. mai 2008 Å la barna vokse opp i to forskjellige hjem er ikke bra, 50/50 anbefales ikke for så små barn som du selv sier - så dette er helt sikkert til det beste for barna. Lykke til!
Tjobing! Skrevet 5. mai 2008 #46 Skrevet 5. mai 2008 men kjære vene, mamma til 2 herlige....du kan jo ikke dømme alle ut fra en eneste personlig erfaring! Om du ikke trenger fornuft, så trenger du å få et litt mer nyansert syn på ting. Selv om en venninne av meg var utro, er ikke alle venninnene mine det. Selv om eksen til en venn var voldelig, er ikke alle partnerene siden det også voldelige. Selv om barnefaren i ett tilfelle gjorde livet til et helvete for moren, betyr ikke det at alle fedre er slik. Selvfølgelig er ikke alle brudd en dans på roser, men noen er det. Og derfor kan man ikke være så bastant og unyansert i uttalelsene sine. D
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #47 Skrevet 5. mai 2008 Blei jo en lang tråd det her, men etter møtet skreiv jeg det her: Hun som vi snakka med sa at det fantes en ordning der man har delt bosted på papiret, men så kan man justere fordelinga slik man vil. Det passer jo veldig bra for oss siden jeg da ikke mister mine rettigheter...
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #48 Skrevet 5. mai 2008 Ååå, det så ikke jeg. Da er jeg enig i at det er lurt :-)
najs Skrevet 5. mai 2008 #49 Skrevet 5. mai 2008 Så lenge du er enig i at barna har det bedre hos faren bukker jeg for deg. Veldig fint å se at barna ikke er en trofe man ska krangle om. Men hvis det er for at eksen er påståelig og du ikke tror du vinner rettsak ska du tenke deg godt om. Ha en vanntett kontrakt!!! Kanskje du kan få litt ekstra juleferie og sommerferie med barna, hver vinter og høstferie for eks?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. mai 2008 #50 Skrevet 5. mai 2008 Så flott at dere ter dere som voksne mennesker - begge to! Det man gjør gjør man for barna - og det inntrykket jeg har fått av deg tidligere og NÅ er at dere setter barna først. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå