Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Skal på møte på familievernkontoret nå ang barnefordeling. Barnefar krever hovedomsorgen for vesla og jeg tror faktisk jeg er en bedre mamma hvis jeg bare gir meg i stedet for å bruke all min energi på rettsak og alle de tingene som følger med det. Da vil jeg heller bruke energien på å ha mest mulig samvær, og barnefar nekter meg jo ikke det. Og til høsten er jo jeg fleksibel student og jentene går i barnehage, så da kan jeg jo ha dem hjemme en dag eller to i uka hvis jeg synes jeg savner dem for mye. Så folk kan ikke klage på at jeg og barnefar ikke slår et slag for likestillinga her til lands!
*Minnie Mus* Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Nå kjenner jeg ikke til din situasjon, men er du virkelig sikker på at det er dette du vil? Hvorfor vil han ha hovedomsorgen? Har forstått det som at hun bor fast hos deg nå? Da vil vel du mest sannsynlig stille sterkest til å fortsette å ha henne, hvis det ikke er spes forhold som tilsier at hun vil få det bedre hos pappaen? Har ikke noe i mot at barna bor hos pappen jeg altså, men håper du er klar over hva du gjør:-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Vi har to jenter sammen, og har hatt hovedomsorgen for ei hver. Snulla er pappajente, og vesla blei jo mammajente siden jeg amma henne. Nå i det siste har vi hatt vesla 50/50, og de anbefaler jo ikke slikt til såpass små barn. Og jeg blir litt stressa av å ha begge to samtidig, spesielt om natta siden jeg allerede har søvnproblemer, og da er jo han bedre skikka. Retten vil jo ikke splitte søsken, så jeg tror han hadde vunnet en rettsak på det. Han kommer jo ikke til å flytte vekk eller få det noe bedre økonomisk så det er ikke derfor han gjør dette.
ana baroma Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes du evner å se hva som er best for ungene deres:) Og du mister dem jo aldri, men sånn som du har skrevet før her inne, så er kanskje dette det beste... Lykke til!
Joikaboll@ Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Skriver under på innlegget til TanteBassa:)) HI, all ære til deg!
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde aldri klart det!!! Håper du vet hva du gjør?
*Minnie Mus* Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Ok... Det høres jo bra ut og godt at du ser hva som er best for jentene dine:-) Lykke til.
OsloMor Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Lykke til Riga, blir sikkert deilig for alle å få en situasjon som er permanent og dermed sikkert lettere å forholde seg til. mamma til 2 herlige gutter, slike kommentarer kan du vel spare deg for.
OsloMor Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Dersom du ikke forstår det selv Flinkekjerringa, så ser jeg svært lite poeng i å forklare deg det .
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Er det gærent å spørre et menneske om hun vet hva hun gjør?
LizzyG Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Jeg ser heller ikke noe galt i den kommentaren men.
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Nei det gjør ikke jeg heller! Hvis faren først får hovedomsorgen er det ikke bare å ombestemme seg etterpå, da er barna vant til å bo hos far og ikke sikkert hun kommer noen vei i retten senere da. Jeg kjenner ikke til historien, men jeg hadde aldri gitt opp mine barn.
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2008 #17 Skrevet 5. mai 2008 Det høres ut som en klok beslutning, Riga. Lykke til.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2008 #18 Skrevet 5. mai 2008 Nei, når far først har fått hovedomsorgen, så får du den ikke igjen, om du skulle endre mening. Og når han først har fått den, så kan han gjøre som han vil. Jeg får for din del håpe at han ter seg som et skikkelig mannfolk, og ikke vil stikke kjepper i hjulene for deg. Jeg kunne gitt BF hovedomsorgen for jenta mi, men jeg vet at jeg da ville blitt eksludert fra hennes liv for alltid, så det tok jeg ikke kjangsen på. Men, om bf i ditt tilfelle klarer og opptre normalt, og vil det beste for jentene deres, så er det sikkert ikke en dum løsning..
OsloMor Skrevet 5. mai 2008 #19 Skrevet 5. mai 2008 Man gir ikke opp sine barn selv om man lar faren få hovedomsorgen, hva slags idiotisk holdning er det? Så du mener at av de 50 % av alle ekteskap som går dukken, så har alle de foreldrene som har samværsrett gitt opp barna sine?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #20 Skrevet 5. mai 2008 Mamma til 2 herlige gutter: Men det er opplest og vedtatt at far automatisk skal "gi opp" barna sine? HI sier jo selv at barna har det best med å bo mest hos far, og da vet hun vel det best sjøl. Riga: Som du sier, du har jo muligheten til å ha dem litt ekstra siden du blir student. Håper dette er den beste løsningen for alle. Lykke til!
*Minnie Mus* Skrevet 5. mai 2008 #21 Skrevet 5. mai 2008 Jeg kunne heller ikke gitt fra meg barna, men det har mye med å gjøre at jeg vet de har det best hos meg... og barna VIL være hos meg.. Vi vet jo ikke hvordan situasjonen er for denne moren, kan jo være alle mulige grunner til at hun velger å gi opp hovedomsorgen for barna (gidder ikke spekulere i hva det kan være) og når man tenker at barna har det best hos pappa er det vel det beste:-)
Mamma til to tette Skrevet 5. mai 2008 #22 Skrevet 5. mai 2008 Det beste for barna er at dere sammen som to likeverdige foreldre kommer fram til en god løsning for alle parter. Når du selv ønsker denne løsningen så håper jeg du har døve ører til alle som absolutt skal insistere på at mor er den beste til å ha full omsorg. Har en venninne som har slitt psykisk i mange år og å ha hovedomsorg for sønnen hennes har vært hennes største dårlige samvittighet. Nå har faren tatt over omsorgen og hun sier at hun er en 100% bedre mor for det. Og hun har absolutt ikke mistet sønnen, de bor i nærheten av hverandre, samarbeider kjempegodt og vil bare det beste for sønnen så de har faste rammer samt at de gjerne kan spise en middag sammen alle tre osv. Når hun har en dårlig periode så har han det trygt og godt hos faren istedenfor at han måtte være hos henne til hun oppsøkte hjelp. Jeg tror barna kommer til å takke dere senere for at dere strekker dere så langt for å få til en god løsning for alle og ønsker deg masse lykke til!
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 5. mai 2008 #23 Skrevet 5. mai 2008 kjære riga, jeg er en av de som leser på dib hver dag, og kjenner historien din. Har lest dine innlegg lenge, er det blitt to år, tro? Har også lest innlegg fra bf til dine barn. Jeg vil bare si at du tar en meget moden, modig og klok avgjørelse. Dine barn er heldige som har en mor som elsker de så høyt. Stor klem til deg. Du er knalltøff!
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 5. mai 2008 #24 Skrevet 5. mai 2008 Hun kan aldri vite hva barnefar kan finne på så fort han får hovedomsorgen. Det kan fort oppstå konflikter hvis far får ny dame osv.. Det er jo han som sier han VIL ha hovedomsorgen er det ikke?? Jeg må få ha min mening om dette. Jeg synes det er unaturlig å la 2 jenter bo hos sin far når de har en mor. Kanskje hun er inni en tung periode i livet, og gir og gjør som han vil for å slippe rettsak. også angrer senere, hva da? Hvorfor ikke bare fortsette 50/50
piano♫ Skrevet 5. mai 2008 #25 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes det er flott at dere er to voksne mennesker som ser helhetlig på situasjonen og finner ut hva som er best for barna deres (først og fremst) og dere! Lykke til, dette høres ut som en klok avgjørelse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå