Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Line: I følge profilen din har du vært medlem av bim en drøy måned. Da begrenser det seg selv hva du får med deg av tråder- det er jeg enig med deg i. Ta det til orientering neste gang du påstår noen blir hetset.

De som ikke tåler diskusjon/ krangel på kranglesiden, er vel i utgangspunktet de som bør utestenges. Hvem tror du eierene av barnimagen.com tjener penger på? Jo de som genererer bruk/ aktivitet.

Det er ganske stor takhøyde her inne - og på dib krangle, og moderator sletter ikke tråder for moro skyld. Men du må gjerne sette igang din egen vendetta.

Du må, på lik linje med meg og mange andre, ofte være vitne til at mange er uenige. og det er de gode diskusjonene som gjør det verdt å være her. Det som gjør det kjedelig er ikke at anonymknappen har forsvunnet, men at nå tør ikke hurpene bak knappen slenge med leppa. For nickene som svarer er her ennå.

Linn ga et oppfordring til å sjekke henne ut på nett selv. Så den saken vet hun selv at var litt dum. Det bør du ikke trekke frem som et argument for "stakkars LInn". Linn har bein i nesa og prøver så godt hun kan å forsvare seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god, saklig diskusjon eller en småkrangel på en tråd er slett i det samme som å i gjentatte tråder, uavhengig av om den handler om tema eller ikke, komme med kommentarer siktet på en enkelt person. Temaet dras opp igjen gjentatte ganger av andre mennesker for å "treffe" en enkelt person.

Kan ikke se hvor du har tatt det ifra at jeg ikke tåler diskusjoner og krangling? Er det ofte personer inne på kranglesiden som klager på krangling? :P Så dum er ikke engang jeg. Men jeg reagerer på ting som blir sagt, og det har jeg rett til. Har forsøkt å lete bakover i tråder her, men er neimen ikke lett å finne noe. Har heller aldri sagt at Linn ikke kan forsvare seg selv, MEN jeg er en person med STOR takhøyde for folks meninger og feilskjær. Og det skal mye til før jeg reagerer.

Ja, hun har sagt noe dumt som hun sikkert angrer på. Hun har kanskje ordlagt seg feil som sagt, uten at jeg kan vite det helt sikkert. Men hvor mange av oss har ALDRI gått i forsvarsposisjon ved angrep? Og hvor lenge skal hun lide for det? I hvor mange tråder? Har disse som står klare til hugg aldri gjort feilskjær? sagt dumme ting man har angret på? Tenk om vi alle ble dømt nord og ned for hver minste feil vi har gjort, og det aldri ble glemt. Hadde ikke vært mange av oss som hadde stukket nesa utenfor døra da.

Selvom det her er en krangleside så går det også ann å bli ferdige med en sak, eller holde den saken til sine respektive tråder. Det gjelder vel både angripere og forsvarer. Hele poenget her er jo at man skal kunne krangle, kjefte og det som er, er ikke det som er problemet mitt her. Er gjentatte personangrep på en person i tråder som slett ikke har noe med saken å gjøre, jeg reagerer på. Og når jeg reagerer så er det igrunn ganske drøyt.

Jeg ELSKER å diskutere, MEN på en saklig måte og helst uten personangrep, også må man jo også faktisk respektere at man stort sett ALDRI kommer til å bli enige ;)

Skrevet

Jeg har ihvertfall rukket å registrer at du er en av pådriverene i denne saken, og hvor mange innlegg (evt tråder) som er "mange" er jo et definisjonsspørsmål.

Når det gjelder kommentaren din generellt ser jeg ingen vits å si noe mer om den, da du fullstendig mister min interesse allerede i setning nr 2 grunnet usaklighet.

Skrevet

Hihi, jeg tror halvparten av de som er her inne kan krangle på seg gråstein altså;) Er moro å lese på debatter her inne, og når det heter KRANGLESIDEN, så må man regne med at det blir litt fjortisstendenser her, vi er jo en haug med høner som kakler:p

Er det ikke herlig å ha en krangleside hvor man kan være så sinte og "barnslige" man bare vil?? det er vel derfor siden er her, så slipper det å bli så mye av det på de andre sidene??

Krangle ivei, det er sundt å bli litt sint, da kjenenr man at man lever;) Og et råd til de sinte festusene som blir så sinte at de nesten spekker: Finn Karsten Isachsen sin lydbok og hør på den, da lærer man å le av det som ellers ville gjort deg sint;)

Skrevet

"LinnR er fullstendig kompetent til å forsvare seg selv og har nok mer eller mindre fått den behandlingen hun har fortjent gjennom en enorm aktivitet og merkelig utsagn i diverse innlegg her på krangle"

Det er dette jeg syntes er urettferdig. Bare fordi jeg har vært uenig med deg i noen saker, som i denne "utlending"- debatten, som sklei helt ut, trekker du den konklusjonen at jeg har hatt MERKELIGE utsagn i andre debatter? Hvorfor drar du frem det? De er ikke merkelige fordi jeg har et annet syn på ting enn det du har, serru. Det er det noen her ikke klarer å godta! At jeg klarer å forsvare meg selv er vel ingen hemmelighet, men du må vel tåle å høre det fra andre og? Dere er jo faste angripere som sitter klare til å overfalle meg verbalt med engang jeg åpner kjeften, men jeg kjefter ikke på deg fordi det er flere med samme oppfatning?

"Denne "personhetsen" du snakker om har en bakgrunn -og den har du tydeligvis ikke fått med deg, Line m 2 snart 3."

IGJEN: Det ligger ingenting i bakgrunn for å hetse folk i det hele tatt! Jeg har aldri lagt opp til at dere skal angripe meg på alt jeg sier og gjør. Som alle sier her dag for dag, det ER en krangle side, og jeg er helt enig. Man har ingenting her å gjøre om man ikke tåler å diskutere. Men mange ganger i mitt tilfelle har det ikke vært DISKUSJON....Det har vært personlig angrep uansett hva jeg har skrevet.

Personhets trodde jeg tilhørte drittunger som har mangel på ordforåd. Og det er og forskjell på personhets og å forfølge personen for å slenge dritt vel?

Skrevet

Jeg mener at Moderator lar det gå rimelig langt før hun sletter, og du har vel på en måte nevnt det uten å si det, da du skriver: "Greit at det er en krangleside, men det får da være grenser. Synes ærlig talt enkelte personer burde utestenges"

Det var det du skrev, som jeg nevnte. Hvem skal man stenge ute? Linn? Hvorfor det?? Hun er en av få som lager liv og røre? Nøffemor?? Nei, la nå enkeltindividene holde på...

Det er jo det som gjør bim til bim...

Skrevet

Klart takhøyden skal være stor, men det er jo en takhøyde også. Det finnes en grense, selv på en krangleside.

Jeg har en del erfaring fra diverse diskusjonssteder på nett, både som medlem og som moderator, og når det gjelder slike ting som den saken her så ender det alltid med ett av to utfall.

1. Alle parter legger saken død

2. En av partene utestenges

Nå snakker jeg generellt altså.

Det jeg mener blir feil er: Det er sikkert en del som kanskje er litt lei denne saken nå, og jeg har sett at denne diskusjonen plutselig skyter fart igjen i tråder som ikke har noe som helst med saken å gjøre. Og det ødelegger jo litt for de som vil krangle om helt andre ting og kanskje har både Linn og "andre siden" fullstendig i vrangstrupen.

Og selvom jeg er ny her, så har jeg bladd meg rimelig langt bakover i trådene her, og jeg holder fast på at gjentatt "hets" mot en enkelt person går over grensen.

Skrevet

Stakkar folk, lav iq på dere....

Skrevet

Figa, Japp, Balooa, Andrevondrei...

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla...osv osv osv osv osv ..

Skrevet

Du glemte LinnR83 og Sharlis..

Ellers ser innholdet i innlegget ditt ut som det pleier.

Bare pass deg for å bruke Linn sine tråder. Hun liker ikke at utenforstående blander seg inn i trådene hennes!

Skrevet

japp:

blablablablablablablablablabla.....

Skrevet

Det er vel endel ord siden denne tråden sporet av, eller hva Japp?

Ingen av trådene mine blir hold til tema alikevel, for folk er visst mere opptatt av å slenge dritt om meg, så SLÅ DEG LØS Sharlis, og alle andre....

Skrevet

Linn:

Det er ikke noe vits i å prøve å forklare deg noe mere ovenfor japp,figa,balooa,andrevondrei osv..

De VIL IKKE ha forstått om det så hadde skjedd (det med overfallet) med noen i sin nære krets engang.

Skrevet

Nei..sant det. Egentlig driter jeg i det om de skjønner det eller ikke, men syntes det er lavmål å ikke la det ligge i det forumet det hører hjemme...Uansett hvor jeg beveger meg inne på Krangle, slenger de med ettellerannet...Litt rart, for på de andre forumene liker de meg som person. Men de assosierer ikke nicket mitt, de andre klarer å la diskusjoner jeg har hatt tidligere ligge der de skal ligge...Noe de kranglehønene ikke klarer.

Skrevet

Linn:

Når de begynner å gå løs på en personlig,så har jeg lært at man slår tilbake med samme mynt..spesielt til de overnevnte.

Så det er null vits i å prøve å snakke med de fornuftig/saklig..

Og det å prøve og få de til å holde seg til saken,det er enda verre..

Skrevet

Hehehe..Sant det, Sharlis. Hadde jeg bare klart å ikke blitt provosert noen ganger hadde det vært mye enklere.

Vi "rasister" får stå sammen. Blir ikke knekt av kaklehøner, vi ;)

Skrevet

Slå gjerne tilbake "med samme mynt" - jeg står for det jeg skriver her og slik jeg er i hverdagen, så folk må gjerne prøve å bruke meg mot meg.

Jeg har ingen hensikt i å knekke noen, men når folk kommer med utsagn som gir meg frysninger så diskuterer jeg gjerne det.

Jeg har ikke sett noen her som har sagt at du på noen måte har fortjent å bli overfalt, at det ikke har vært traumatisk og totalt unødvendig, at de som gjorde det ikke er drittsekker som fortjener en god straff osv, men som mange andre har sagt før meg; du kommer virkelig med noen utsagn som vekker oppsikt innimellom. Jeg kan såvisst være enig med deg på andre ting, på samme måte som jeg kan være uenig med "Japp, Andrevondrei" .. og den regla der som Sharlis nevner.

Skrevet

Men jeg sier. Igjen. Min frustrasjon går ikke på at folk ikke er enige med meg, det går på at de ikke kan gå videre uten å ta med seg alt jeg har skrevet før. Om du går tilbake på tråder, ser du at uansett hva eller hvordan jeg har uttrykt meg, får jeg slengt tilbake ettellerannet. Det er DET som er frustrerende. Ikke at folk ikke er enige.

Skrevet

Men så fint da:)

Tror vi omsider kom fram til en løsning da..

Vi kan være enige i at vi kan være uenige i diskusjoner,uten at det skal føre til personlig drittkasting.

Ha en fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...