Supha Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Nei, hun er ikke rasist! Men det er så mange kraglefanter på denne siden at jeg vil ta ordet MOBBERE i min munn. Tror det er de som mobbet andre på barneskolen som nå prøver å fortsette her på krangle fordi de ikke får det ut ellers.
Ikkelektuell Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Er det mobbing når man ikke sier seg enig i urimelige og lite gjennomtenkte påstander? Og krangler med vedkommende som ytret dem? På kranglesiden? Virkelig? Tenk deg om nå. (Ops, der ble du visst mobbeoffer, gitt).
Ikkelektuell Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Selvsagt ikke, du har jo ikke noe saklig å komme opp med mot fornuftige resonnementer som kan følges av flertallet av befolkningen med IQ på over 93.
Supha Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2008 Har du under 93 du da siden du ikke klarer å følge resonnementet mitt.... jaja.. lykke til!
Patetica fåkksi Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Du trenger ikke si ***, da de fleste her veit hennes fulle navn, fødselsdato, hva hun tjener og hvor hun bor.
Supha Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2008 Jojo, men det er jo ikke noe i veien for at noen av oss her kan prøve å ha en smule integritet da...
Supha Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2008 integritet betyr ikke INTE GREIT på svensk... for de som lurte..
Ikkelektuell Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Tror du skal slå opp 'integritet' i ordboka, for det har lite og ingen ting å gjøre med tråder som denne.
Figa *Fødeklar* Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Supha, jeg vet ikke hvor lenge du har vært her, eller hvor mye du har fått med deg, men hva kaller du en person som sier "jeg hater alle svarte"? Er man ikke rasist da?
Mamma til lille M&L Skrevet 4. mai 2008 #12 Skrevet 4. mai 2008 Makan til spydige svar og drittslenging skal man leite lenge etter! Ærlig talt, fint at d er en krangleside hvor man kan diskutere , men burde ikke en del av de VOKSNE damene her inne holde seg for god til en del av drittslengingen og forfølgelsen av enkeltpersoner som finner sted her?Skremmende dersom dette er verdier som blir ført videre til barna!Dette er jo værre enn Blink og nettby og alle sidene for fjortissene til sammen. Fint å ytre sine egene meninger altså, men finnes det ikke litt mer saklige måter å legge frem sine synspunkter på?Direkte flaut, rett og slett..
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #13 Skrevet 4. mai 2008 At jeg ikke liker mørkhudede pga en erfaring og en traume jeg har med de, er ikke å være rasist! Jeg har ingenting imot pakistanere, asiatere, iranere, øst europeere, svensker, briter, amerikanere, latin amerikanere, osv, om de ikke er svarte i huden. Syntes de som kaller meg for rasister er ennå mer rasister. Setter meg i en bås uten å vite hvem jeg er eller hva jeg står for. Det de fleste her klarer, er å legge ordene i kjeften på meg. Jeg skal ikke si med sikkerhet om det kalles rasist eller ikke, men tror ikke det iogmed man liker andre utlendinger. Men hvordan dere tolker dette er vel egentlig deres sak! Synd for dere bare, at dere ikke klarer å la det ligge! Sier vel litt mer om dere enn meg?
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 Og ps Balooa. Du vet ikke en dritt om min adresse, hva jeg tjener eller noen ting. Alt du vet er vel fødselsdatoen min, og hva jeg heter. Skattelister fra 2006 er vel ikke det man kan si er noe du kan komme å banke i bordet med, iogmed vi er i 2008? Og adressen min er hemmelig, og det er og tlf nr mitt....
Figa *Fødeklar* Skrevet 4. mai 2008 #15 Skrevet 4. mai 2008 For det første Linn: Man får konsekvenser for ting man sier. F. eks hvis man sier at man hater sorte mennesker, eller "negere" som du som oftest kaller dem, vil folk anta at du er rasist. Å mene at et menneske er dårligere enn andre på grunn av dets hudfarge, er å være rasist. Å mislike eller hate en folkegruppe er å være rasist. Spiller ingen rolle om du liker pakistanere, iranere, egyptere, australienere eller hvite sør-afrikanere, du hater jo fremdeles svarte afrikanere! For det andre: Det er din gode vennine Supha som har laget en ny tråd om deg. Og tråder er til å svare på. Kanskje det er henne du skal be om å la det ligge? Jeg reagerer sterkt på hvordan du har uttalt deg om svarte mennesker. At du har traumer etter overfallet spiller null rulle for meg når klarer å lire av deg at du hater alle svarte. Jeg kommer nok aldri til å ta deg seriøst eller få noe som helst respekt for deg. Og det handler bare om den enkle, lille setningen. Det er forkastelig å overfalle noen på gaten. Men det er like forkastelig å mene det du mener. Og begge delene handler om èn ting: Mangel på respekt for andre mennesker!
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #16 Skrevet 4. mai 2008 Mangel på respekt for andre mennesker er det ingen som vet noe om her inne ang meg! At jeg sliter med sorthudede mennesker er og blir et faktum iogmed jeg har fått varige men etter en horribel episode. Hvordan jeg takler det, altså ved og unngå, og ha et hat mot dette slaget mennesker, er noe jeg ikke kan gjøre noe med. Skriver og i innleggene mine at jeg har prøvd og komme over dette ved hjelp av psykolog og psykriater, men til ingen nytte. Jeg har fått et brudd i ryggen, som aldri blir bra, psykiske plager, som angst og deretter depresjoner, og har og fått en sperre mot å gå alene. T.o.m på butikken. De har ødelagt en stor del av mitt liv, og jeg må vel få lov til å slite som jeg gjør med sorthudede mennesker når jeg har gått igjennom 3-4 år med helvette etter dette! Det er hodet mitt, og min kropp som reagerer slik, og det er dere som hetser meg bare pent nødt til å svelge, å la det gå! At du eller de andre ikke tar meg seriøst pga en mening jeg har diskutert for 100 innlegg siden, er egentlig ikke mitt problem altså. Jeg kan ikke forsvare det jeg har sagt, for jeg står for det ennå, og jeg har heller ikke noe ansvar for at dere ikke har blitt tilfredstilt i mine svar. Alle har forskjellige meninger, og det må dere bare akseptere. Om dere liker meningene eller ikke!
Figa *Fødeklar* Skrevet 4. mai 2008 #17 Skrevet 4. mai 2008 Man er ikke mindre/mer rasist avhengig av hvilke bakgrunn man har.
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #18 Skrevet 4. mai 2008 Seff er man det??!! Jeg hadde ingenting imot sorthudede mennesker FØR denne episoden!
Figa *Fødeklar* Skrevet 4. mai 2008 #19 Skrevet 4. mai 2008 Du tok visst ikke poenget... At du har blitt banket av tre svarte menn, er egentlig helt irrelevant i en debatt som handler om rasisme. For disse tre mennene representerer ikke hele Afrika. Så du blir ikke mindre rasist av å ha en dårlig erfaring med svarte. Og det er ingen unnskyldning til å kunne si "jeg hater svarte mennesker".
Patetica fåkksi Skrevet 4. mai 2008 #20 Skrevet 4. mai 2008 Du valgte å henge deg opp i hudfargen. Du hater ikke alle menn.
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #22 Skrevet 4. mai 2008 Om du blir biti av en schefer hund, er det ikke sikkert du blir redd alle hunder vettu. Kan hende du blir redd for schefere. Men det er opp til hver og en enkelt person, hvordan psyken reagerer.
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #23 Skrevet 4. mai 2008 Tok poenget ditt første gang, men er uenig i det du sier. Har du vært borti en slik opplevelse? Hvis ikke, syntes jeg virkelig du burde legge denne debatten død for din del. For da prater du faktisk om noe du ikke forstår deg på!
Patetica fåkksi Skrevet 4. mai 2008 #24 Skrevet 4. mai 2008 Altså frøken R****, det er vel ca. tre og et halvt sekund siden du sa at du ikke har noe imot egyptere, pakistanere osv. Så nei.
LinnisR83 Skrevet 4. mai 2008 #25 Skrevet 4. mai 2008 Ja? Hvor vil du med dette? Har jo sagt dette hele tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå