Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

venterpåringpåfingeren:

Jeg ble litt engasjert i dette jeg. For det er jo et realistisk syn på hverdagen til en småbarnsmor. Og som du skriver over meg her: flere kan sikkert se tilbake om et års tid og tenke at HI hadde så rett så rett.

Men jeg ser at folk blir oppgitte. Og skjønner det. LItt upassende kanskje å legge inne et sånt innlegg her. Men alikevel - det er jo sant da. Baksiden kommer sjeeeldent frem. Ikke sikkert mange tenker over hva konsekvensene blir av å få et barn.

Jeg er selv småbarnsmor. Og jepp. Det går like fort ned som opp igjen. Både økonomisk og i hverdagen. Men sånn er det med alt, uansett hvor en er hen i livet. Kanskje mere frustrerende å være tenåring og være forelska annenhver dag, hehe.... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Stakkars deg og stakkars ungen din, håper ungen din leser dette innlegget når den blir større !! Jeg deler overhode INGEN av dine erfaringer. Trist at du har fått en sånn erfaring med ditt første barn.

Det er jo ikke sånn for alle. Du skulle gått en dag i mine sko så hadde du forandret mening.

Noen babyer sover faktisk hele natta fra de er født. Noen babyer gråter faktisk ekstremt sjelden og bare er generelt veldig blide :)) Det har mye med hvordan foreldrene takler ungen sin og.. og utifra innlegget ditt virker det som om du syns det er stress å ha et lite barn, ergo, ungen blir stressa og!!

Alle ved sine fulle fem vet jo at ungen skal i BHG når de er ca 10-12 mnd frem til skolestart, med mindre mor går hjemme.

Alle vet jo at unger må ha mat, stell, klær, bleier osv osv osv.

Godt dette kun er synet til EN småbarnsmor, for det er så langt fra virkeligheten som jeg kan komme hvertfall :)

Skrevet

haha

vær glad ikkke din mor lot seg skremme av sånne som deg.

et hvert enneske koster penger og jeg lover at om du regner etter så koster du mer penger å holde i drift enn ungen din foreløpig.

det er synd at du har en slik opplevelse av det å være mor. håper at du snart får oppleve det bedre og kan glede deg mer over det du har.

selv har jeg to barn fra før jeg vet hva jeg går til. og jeg gleder meg for for meg så er det å være mor og ha barn den største gaven. jeg får så uendelig mye godt igjenn gjennom smil, latter kos. og det å få oppleve barnas utvikling og vekst. så alt det du nevner er ingenting i forhold til den gleden jeg opplever gjennom dagen.

nå er minsten min min litt over året og eldste skolebarn og jeg har nytt det heleveien g ja da jeg har opplevd frustrasjoner fortvivelser, og ja jeg har vært sliten, men helt erlig etter jeg fikk barn var har det jo vært dem som har fått meg til å smile igjen.

Skrevet

Å jeg visste ikke at det gikk an å bli så provosert over et HI her inne. Jeg kjente pulsen steig og gikk raskere og raskere dess lenger nedover HI jeg leste.

Alt har en for og en bakside, også det å få barn og oppdra disse barna. Her inne tror jeg det er stort sett mennesker som ønsker seg barn så inderlig og går mot alt det du kaller negativt med stor glede, om vi bare kunne klare å bli gravide.

Vi har alt nå en stor utgiftspost og den går på å forsøke klare lage et barn. Vi bruker alt mye penger og tid på dette. Nattesøvnen går det også ut over, og ja jeg er gjerne våken flere timer hver natt om det hadde vært for å ta seg av vårt eget barn som hadde vært veldig ønsket.

Det trenger heller ikke være så fryktelig dyrt å skaffe utstyr heller om en bare ikke satser for dyrt, fryktelig mye flott brukt utstyr å få tak i, dette er noe hver enkelt må kunne velge selv, og etter egen økonomi. Ja vi har god økonomi, men jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe alt nytt til en eventuell baby. Vi vil nok heller invistere i mer fritid. Kanskje ta lenger permisjon uten lønn feks, redusere litt på stillinger m.m. Men det er slik vi ønsker det om vi lykkes.

Det er fint at det kommer fram litt av ulempene ved å ha baby, men jeg tror ikke vi behøver det her, og dette innlegget var høyst unødvendig synes jeg. Lykke til videre som mamma og håper du finner noe mer positivt med det å være mamma etter hvert.

Skrevet

Ja her har vi prøvd i 18pp uten hell og så kommer en .... ...... og skriver et sånt innlegg. Finn et annet sted å lufte tankene dine enn her!!! Passer seg faktisk ikke. Trodde faktisk ikke det var mulig jeg.

Vurdert å få profesjonell hjelp??? Tror du trenger det gitt.

La oss som er på bli gravid-, slitere-, og assistert befruktning forumene være i fred, uten sånne innlegg som dette. Vi har nok å tenke på og slite med om ikke vi skal klare å takle sånne fjollete innlegg.

Håper du får et bedre liv enn du tydeligvis har nå i fremtiden.

Lykke til.

Skrevet

Huff huff! Noen mennesker ser det negative i alt. Du er helt klart en sånn person eller så har du bare en ekstremt dårlig dag. Tipper at du er en av de som har en dårlig julaften når du ikke fikk det du ønsket deg istedet for å glede deg over å se hvor glade andre blir for gavene du har gitt.

Det er jo kjempe mye jobb å ha barn. Det vet da ALLE. Du vier dine "beste år" og vel så det til å "tjene" en annen person. Det kjempe mye stress, mas, rot og kanskje dårlig økonomi i mange år fremover. MEN kjære deg, hva hadde du forestilt deg? Er du skuffet fordi ungen din ikke bare smiler, sover, aldri bæsjer og ikke tjener sine egne penger?

Vi som VET at det ikke bare er fryd og glede til enhver tid som foreldre, gleder oss likevel utrolig mye. Vet du hvorfor? Kanskje du skal tenke litt over det og sette litt mer pris på det lille knøttet du har brakt inn i denne verden?

Skrevet

Kjære HI. håper du seriøst ikke planlegger flere barn!!!!!!!!!!!!

Jeg har selv 2 barn på 3 og snart 6 år. Prøver nå på nr3. Livet med barn er så klart ikke bare en dans på roser. Jeg blir også sliten og lei, men de gir mer en de tar!!!

Skrevet

Sukk sier jeg bare... er urettferdig at noen må slite for å få barn, mens andre ikke vet hvor heldige de er! Håper jeg lykkes med IVF nå, er du klar over hva det koster eller? For ikke snakke om alle tusenlappene jeg har brukt på utredning, medisiner, tester...

Synd at du ikke trives i morsrollen, men tror ikke dette er det rette stedet å øse ut dine bekymringer på. Alle som er her inne har tatt et valg, og det betyr at de har nok tenkt igjennom ting!

Skrevet

Ok hvem er egentlig HI?? ser at hun er overalt...

Skrevet

Heh, jeg er så glad jeg ikke er deg. Makan til negativ innstilling til hele verden skal du lete lenge etter. Hvis du virkelig trodde at det ikke var noe problem å bli forelder, var det du som hadde bruk for et sånt innlegg som du har skrevet her for å innse noen av realitetene ved å bli mamma. Vi andre ER innstilt på at dette vil bli en massiv jobb, men det er en av de viktigste tingene du skal gjøre i løpet av livet.

Jeg syns også det er interessant med tallene du presenterer; har du gjennomgått mange sett med data om babyers oppførsel for å finne gjennomsnittene? Sånne tall er da som alt annet høyst individuelt og i likhet med alle andre elementer i posten din VISSTE vi at vi ikke fikk sove hele natten gjennom etter å ha fått en nyfødt i huset, det sier seg selv.

I tillegg er det underholdende å se at du tilbakeviser samtlige mødres evne til å mestre både barnet OG seg selv; noen mødre ER faktisk i stand til å være fornøyd med tilværelsen selv etter at de har fått et barn. Det er veldig trist at du har blitt så skuffet av å bli mor, men ikke la det gå utover alle andre førstegangsfødende som er nok spent fra før. Det er klart det er strevsomt, men som andre her også skrev, det finnes masse av positive ting med å få et barn også, noe du dessverre ser ut til å ha gått helt glipp av.

Skrevet

Ærlig talt! Dette må jo være fleip??? Det er det dummeste innlegget jeg til nå har kommet over her inne!!! Hilsen 4-barns snart 5 barns mor.

Skrevet

HERREGUD! du glemte faktisk å få med alt det positvet med å få barn. Jeg er 20 år, og det å fa barn er det mest fantastiske som har hendt meg. jeg har ikke hatt en økonomisk bekymring hverken før eller etterpå, og når du ser på alle de rare menneksene som kalrer å oppdra barn så klarer faktisk de fleste oppegående mennesker dette.

Jeg har penger til overs til meg selv, til å kose meg, kjøpe nye klær dra på cafè med venner. Må sies at jeg var i full jobb før jeg ble gravid sambo er i full jobb, så økonomien sliter vi ikke med.

Jeg har ingen kolikk unge, han har sovet fra 9 til 6-7 siden han var to måneder. føler meg utvilt jeg, får hvertfall nok søvn. nattstellet er vi to om, må vi opp til lillemann så står vi opp sammen eller annenhver gang.

Jeg vill påstå at jeg ser ganske fresh ut, men det er fordi jeg tar var på meg selv. Selv om jeg har en liten baby går jeg å trener 3 ganger i uken, jeg unner meg tid for meg selv. Sminker meg, tar var på utseende, får nok søvn. så kansje jeg ser kjempe teit ut fordi jeg tar ar på kroppen min og ikke kaster alt på båten fordi det er en mini sjef i huset.

Tror de påstandene dine er veldig forskjellig fra person til person. Vi er faktisk to om å sette barn til verden da må pappa ta sin del av ansvaret.

Å få baby er det største som har hendt meg og er faktisk stort sett bare kos. (kansje jeg har fått utlevert en engel). De aller fleste har de forrutsetningene som skal til for å klare å oppdra et barn. Syntes faktisk synd på deg, at du ser sånn på det. Du er negativ du!

Skrevet

Du valgte en utrolig dårlig gruppe å legge inn dette innlegget i!!!

Her er vi flere som har barn fra før også!!! Å fremdeles ønsker oss flere barn.... Vi gleder oss til å få oppleve igjen dette som du mener er slitsomt osv.. Et godt råd til deg da: ikke få flere barn........

Skrevet

HI, jeg skulle tatt din plass uten å nøle! Jeg syntes at du er heldig som har barn og oppfordrer deg til å fokusere på det positive rundt det. At det er dyrt og ressurskrevende er ikke en nyhet.

Skrevet

Hvorfor er du på bli gravid forumet??? Tipper at du ikke vil bli gravid igjen?? Etter alt det negative du har opplevd?

Jeg elsker barnet mitt over alt! Tenker aldri på hvor mye maten, tingene og klærne hans har kostet / koster !! ALDRI!! Jeg unner han alt! Og har masse kjærlighet og tid til flere barn!! =) Lykke til videre!

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne for jeg er mest inne på ass befruktning... Måååå bare kommentere dette innelgget:

Ja, jeg legger ikke skjul på at det er slitsomt med barn! Det er tider hvor jeg gjerne skulle hengt skrikerungen på den berømte knaggen på veggen eller bare krøpet ned i det sorte hullet i gulvet og blitt der!

Under svangerskapet var jeg sikker på at det aldri kom til å komme ut noen baby! Jeg kom til å gå høygravid og sliten resten av livet, og alt var bare dritt og møkk! Under fødselen trodde jeg jeg skulle dø! Disse følelsene forsvant da den lille skrikende bylten ble lagt oppå brystet mitt! Det var virkelig kjærlighet ved første blikk og jeg bare gråt og gråt av glede! Ja, det er slitsom med barn, men gleden er så mye mye større! Nå blir den skrikende bylten snart 3 år, og jeg elsker ham mer og mer for hver dag! Trodde faktisk ikke det gikk ann å elske et menneske så høyt som jeg elsker ham! Og når jeg tenker tilbake husker jeg bare gleden over å ha en liten baby! Den første øyekontakten, det første smilet, det første skrittet, den første klemmen uten å be om den. Alle gullkornene og omsorgen en så liten kropp kan gi! Sånn som i dag hvor han kom bort til meg og klappet meg på skulderen og sa: "det gåj fint, mamma, det gåj fint!" *smelte*

Herregud, det er da en grunn til at jeg bruker flere tusen på ass befruktning for å få et så herlig og nydelig vesen igjen! fortsett prøvingen, damer, og gled dere! dere som prøver for første gang har noe helt fantastisk foran dere!!!! :-D

Masse masse lykke til!!!!!

Skrevet

He he, litt av et innlegg. Man må vel kunne få glede seg til gode ting samtidig som man vet at dette med barn kan være slisomt!

Vi har en fra før og føler oss litt forberedt:) Ellers takk for "advarselen". :D

Skrevet

signerer på denne jeg meg&lillevampyr! *ler*

Skrevet

Hei.

Var ganske trist og lese at du ser sååå mørkt på ting.

Og at det går an og være så pessimistisk og i tilleg påstå at du ikke er det.

Hvis du har vert mor i et år å ikke klarer å finne en eneste positiv tanke om det å være mor syns jeg synn på deg.

Ja det er til tider tøffe tak. Både økonomisk å når det gjelder oppdragelse. Jeg ble selv mor i ung alder (19 år). Og det var ikke alltid hæla i taket det. Men jeg satt hvertfall pris på det lille nøste jeg gikk hjemme med. De første månedene var hun også ganske syk, noe som førte til exstra skriking og mye nattevåk, men alikevell elsket jeg henne mer for hver dag.

Å etterhvert så de blir eldre og ska gjennom trassalder og andre lifsfaser så blir det tøfft.

Jenta er nå blitt 10 år. Og jeg kan ikke en dag si at jeg angrer. Uansett hvor mye det koster av både tid krefter og kroner å få barn, så må det være et av verdens største under og ikke belastning.

Håper du får det bedre etterhvert.

Vi prøver hvertfall det vi kan på og øke vår familie.

Skrevet

Sorry, men hva for ei megge er du HI???

Trodde du at du skulle bli millionær av å bli mor? Trodde du at ungen ville mate seg selv, mat/utstyr/bleier ville være gratis???

Kom faen ikke her å ødelegg gleden vi andre vil ha. Alle er klar over at det er dyrt med barn. En må hele livet se hva hva en kan klare økonomisk, med eller uten barn. En må kansje ta valget om å handle på rema isteden for på ica.. Men det er generelt dyrt å leve uansett... Og kansje heller ikke at en alltid kan kjøpe seg den ene buksa den dagen, men vente et par dager... Slik er livet. Face it..

Og den gleden å få et barn, kunne gi barnet sitt kjærlighet er en drøm som du aldri kan ødlegge for oss andre her inne. Du har tydeligvis ikke kjærlighet i blikket ditt når du ser på ditt barn. Du ser en kostnad bare. Jeg er så forbannet av innlegget ditt, HI, jeg finner faktisk ikke ord her.... Når jeg en dag vil få mitt barn, så er det kjærlighet jeg vil ha i mine øyne, ikke en utgift, eller antisøvn. Jeg vil se på mitt barn med en mors øyne fyllt med ubeskrivelig og synlig kjærlighet.

Skrevet

Så bitter....

Skrevet

Jeg og sambo prøver, og jeg er "bare" 18 og et halvt..

Vi vet det koster og tar tid med barn, men hva med alle de positive tingene ved å ha barn?

Vi vil ha barn nå pga timing, vi har ok med penger, rik kommer vi aldri til å bli uansett.. Og vi føler at vi har tid til barn nå...

Kjøpt leilighet, stasjonsvogn ++ =)

Vi kjøper oss aldri ting bare for å kjøpe, vi sparer heller pengene, så vi har litt "bortgjemte" penger til det blir knagert...

Gleder meg til å få barn å bruke pengene på, for å si det sånn...

Og hvorfor er du inne på Bli Gravid-forumet hvis du ikke vil ha flere barn? La oss som vil ha barn, få barn, så kan du drite i det!!

Du trenger ikke... Og jeg tror nok alle her inne vet at det koster tid og penger å få barn.. Men syns ikke du et barnesmil, barnelatter, at de lærer seg å gå, prate, koser +++ er koselig?

Skrevet

Tror nok dette innlegget er skrevet av en som vil provosere. Tror ikke dette er seriøst.

Skrevet

Kan noen slette denne linken?

UNØDVENDIG OG LEGGE DEN INN HER I "BLI GRAVID". -Sett den heller inn et annet sted.

JEG GLEDER MEG TIL OG FÅ BARN, TIL OG MATE BARNET KNYTTE MEG TIL DET OG BARN I MINE ØYNE ER 99% KOS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...