Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #26 Skrevet 1. mai 2008 Uansett hva du søker på på ssb så får du frem at det er et navn. Du søkte på kvinnenavnet Kjhgdhfc Det er 3,2,1 eller 0 som har det som fornavn.....f.eks. Så at det står der at det er et navn, betyr ikke at det er det...
Malin&TE Skrevet 1. mai 2008 #27 Skrevet 1. mai 2008 Velger jo ikke det navnet pga av at d e langt og tungt, velger det pga at vi liker det Å du snakker om individualitet, man må da få kunne velge hvilket som helst navn, uten at en sånn som du er nødt til å kritisere det fordi du syntes det er litt slitsomt å si! Si meg, hvem er du for en? "hun er stygg." !? Tenk om ikke barna dine blir seende ut som modeller, skal du kanskje kalle de å stygge? Huff, syntes synd på barna dine som kommer til å få/har en så overfladisk mor!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #28 Skrevet 1. mai 2008 Chrisander er det 75 i norge som har til fornavn, så vanlig vil jeg ikke si det er. Har aldri hørt det før og er enig i at det høres sammensatt ut.
blond Skrevet 1. mai 2008 #29 Skrevet 1. mai 2008 Hvis alle som heter Chrisander er under 5 år så blir det stor opphoping av Chrisandere...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #30 Skrevet 1. mai 2008 fra www.scb.se : Det finns 13434 kvinnor som har förnamnet Moa . Av dessa har 11422 namnet Moa som tilltalsnamn/förstanamn. Skikkelig hjemmesydd med andre ord....
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #31 Skrevet 1. mai 2008 Jeg må si meg enig i at det fins mange .... spesielle navn, som jeg ikke synes er særlig fine. Men jeg holder det for meg selv. Ikke irriterer jeg meg grønn over det heller. Jeg blir bare mere glad for at gutten min har et sånt fint navn ;o) uten at det er veldig merkelig eller klinger dårlig! Smaken når det gjelder navn er sinnsykt forskjellig. Jeg har en nær venninne med tre nydelige barn. De har de styggeste dobbeltnavnene jeg noengang har hørt! Men venninna mi er søt, barna hennes også, og de stygge navnene sine får de ha i fred. Jeg kommer hverken til å rappe dem, eller si noe som helst om dem.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #32 Skrevet 1. mai 2008 tilde og sanne er vel ikke akkurat hjemmesnekra.. og moa er vel svensk så vidt jeg husker..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #33 Skrevet 1. mai 2008 HAHAHAHAHAHAHAHA nå måtte jeg le høgt. ANALIE??? De foreldrene kan ikke ha tenkt seg mye om. HAHAHA! Stakkars jente...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #34 Skrevet 1. mai 2008 Mine barn heter Rasmus og Analie......ha ha ha ha
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #35 Skrevet 1. mai 2008 Hva med tvillinger som heter Gitte og Frikk??? Hahahaha!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #36 Skrevet 6. mai 2008 Tilla er da ikke noe kosenavn, for den som nevner det oppi her, det er et gammelt norsk navn!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #37 Skrevet 7. mai 2008 Vel, jeg kjenner en som har kalt datteren sin for Gina Casandra, så det var ikke særlig hyggelig å lese det du skrev her syns jeg. Folk skal få mene det de vil, men enkelte ganger er det kanskje bedre å holde det for seg selv.
Willy Wonka Skrevet 7. mai 2008 #38 Skrevet 7. mai 2008 Sier det igjen og har sagt det til deg før, Tillab....Tilla er et superflott fint navn... Nå fikk jeg en gutt, da..men ellers ville det garantert blitt TILLA )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #40 Skrevet 7. mai 2008 Tror jeg vet hvilken barnehage du mener jeg. Har du noen gang tenkt på hvor ditt eget navn kommer fra? Tror du det bestandig har eksistert du eller? La folk kalle barna sine hva de vil. Du må ha et merkelig liv siden du klarer å irritere deg grønn over andres navn..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #41 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har en sønn som heter Chrisander. Kan du være så snill og forklare meg hvorfor det er noe noe annerledes enn å hete f.eks Christoffer? Misunnelig eller? Siden du følte presset og valgte "moderne" navn selv?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #42 Skrevet 7. mai 2008 Moa er et kjøpesenter rett utenfor Ålesund...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #44 Skrevet 7. mai 2008 må bare si at jeg vil påstå Monja ikke er et skreddersydd navn..kjenner ei som heter det og hun er jo et år yngre enn meg..altså fylt 30 år. Så hva er så uvanlig med det navnet? ellers er jeg enig i de var veldig spesielle..so what?
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #45 Skrevet 25. mai 2008 Min Carosander har ikke begynt i barnehage, så da slipper du å få deg en på tryne av meg....for frekkheten din som du selvfølgelig ikke tør å tilkjennegi med nick. Ang navnet Analie, det var skrivefeil i avisen og altså ikke et reelt navn. Og det har vært mobbetråd om det tildligere, men de var i det minste tøffe nok til å signere med nick. Flere av navnene du nevner er både gamle og vel brukte. Og smaken vil alltid være delt, men det du gjør nå er direkte hets, og det forstår jeg ikke vitsen med. Vilken glede har du av å mobbe på denne måten? Lite selvtillit kanskje? Det er jo de som oftest mobber andre......
♥Prinzessin♥ Skrevet 25. mai 2008 #46 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden før, bare så det er sagt, men jeg står gjerne frem med nick. Jeg får gåsehud av mange av de hjemmesnekrede navnene der ute, men jeg lider ikke av misunnelse eller dårlig selvtillit. Jeg har da vitterlig fantasi nok til å finne på underlige barnenavn, jeg ønsker det bare ikke. Det er rett og slett litt corny å påstå at negative følelser rundt slike ting må ha noe med dårlig selvtillit og misunnelse å gjøre. Jeg vil tro at de fornærmede mødrene er litt desperate etter en forklaring på hvorfor noen i det hele tatt kan finne på å rakke ned på navnevalget deres. Klart det er surt å høre slikt, men ikke finn på slikt bare for å trøste dere selv. Jeg mener, kom igjen. Dere vet godt at det er navn der ute som er til å gråte av.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #47 Skrevet 25. mai 2008 Mamman til skjønne gutten: Hadde du seriøst ikke trodd du ville få reaksjoner på navnet Carosander? Det er ikke snakk om å verken hetse eller mobbe her, men når noen sier at navnet skjemmer ingen, svarer jeg at JO, det gjør faktisk det! Greit at dere syns det var et pent navn, men personlig syns jeg det var noe av det verste jeg har hørt noen kalle et barn! Men nå er det heldigvis ikke mitt barn som skal hete Carosander, og dere har full rett til å kalle sønnen deres hva dere måtte ønske, på lik linje som vi kaller våre Linnea og Kristian osv
prebs Skrevet 25. mai 2008 #48 Skrevet 25. mai 2008 Chrisander - hørt et par ganger skrevet med H. Analie - kom frem at det var skrivefeil Kirra - ikke hørt, men vet om en liten Kira (jente). Litt søtt. Moa - toppnavn i Sverige og kommer nok snart hit Monja - hørt èn gang Sanja - ikke hørt før , litt søtt Carosander - det er bare èn som heter det, og han går ikke i barnehage... Tilde - kjempefint og på vei opp Sanne - kjempefint Vida - kjempefint.(Datteren til Kristian Kjelling heter det, så tror også det "kommer" Bjørk - vanlig på Island Vimpel og Tarrum er de eneste jeg synes er ekstremt sære. Sier ikke at jeg ville brukt alle de andre, men mange er jo helt vanlige...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #49 Skrevet 25. mai 2008 HERREGUD alle navn er hjemmesnekra en gang.. de lo seg sikkert ihjel av stein og bjørn da noen begynte å bruke det som navn også... Men ingen som reagerer idag? det er så sykt mange slemme mennesker her inne!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #50 Skrevet 25. mai 2008 Jeg skjønner at du ikke liker alle navn, men Tilde er jo fint! Det er heller ikke et "hjemmesydd" navn som du kaller det. Har tysk opprinnelse. Just so you know. Kanskje lurt å sjekke fakta før man legger ut en slik påstand?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå