Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 I bhg til datteren min er det så sykt mye stygge navn. Jeg er ikke nazist eller patriot eller konservativ, og har moderne navn på barna selv. Men alle disse hjemmelagde syyyke navna, som virker helt uferdige. Masse bokstaver som er katet i en haug med et heller tvilsomt resultat. Det er så hot å ha et navn som ingen har hørt om før, at mange strekker seg laaangt, og litt over alle mulige uheldige grenser. Disse er råstøgge: Crisander Analie (oh my god) Kirra Moa Monja Sanja Carosander Tilde Sanne Vida Bjørk Vimpel Tarrum
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Får man virkelig lov å kalle barnet sitt Analie? Det er jo bare slemt.
The most famous Ludder Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Enig, utenom Tilde (fint) og Bjørk (er jo et navn det da!)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 vimpel??? Går det an??? jeg bare lurer, stakkar unge.
Malin&TE Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Gutten i magen min skal hete Håvard Krisander.. Skjønner ikke hva du mener som er uferdig med det? Men du er vel en sånn som liker å gjøre akkurat som alle andre
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 he he...Analie..er det sant?-noen som heter det?? Ja, mange rare navn..men gidder ikke irritere meg over det. Folk vil alltid ha forskjellige meninger ang. navn. Sanja synes jeg er litt fint da..og ville jo vært kjedelig om alle hadde samme mening, lite variasjon i navn da. Men personlig kommer jeg nok til å holde meg unna navnene på listen din...he he.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Jeg nekter å tro at Crisander og Carosander går i samme barnehage. Det er jo to dibbere som har de navnene på barna sine, og det finnes vel kun én Carosander så vidt jeg vet, da de måtte søke om det fordi det ikke var noe navn. Jeg vet forøvrig om en som har to barn som heter Tilla og Mimmi, syns det er litt rart for det høres jo ut som kosenavn, ikke ekte navn liksom..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er helt enig!!!!! Men en liten digresjon bare: Moa, sanne og Tilde er ikke tullenavn, det brukes i hele skandianavia siden lenge. Men ellers, ja fytt i rakkern, blir så harry!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Grøss...Carosander var jammen vakkert.... Men hver sin smak. Hjemmesnekra navn, gjerne en blanding av to navn, som i tillegg er stygge er ikke min smak. Vimpel derimot, knalltøft =D
McRabarbragrøt Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Sanne er da ikke kjemmesnekra, trodde jeg? 523 kvinner i Norge heter det som første fornavn. Vimpel og Analie derimot...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Chrisander, Analie, Kirra (hvertfall norske barn...), Sanja, Carosander, Vimpel og Tarrum høres hjemmesnekra ut ja, synes ikke de var pene i det hele tatt. Fatter ikke at foreldrene ikke tenker på at barnet faktisk skal hete det hele livet sitt. Da hadde jeg heller kalt de med listetopp navn, ja. Tullenavn. Christian Aleksander= Chrisander, Carosander= Ønska seg ei jenta, Caroline, men fikk en gutt, greide ikke slippe Caro-navnet og dermed ble det Carosander.
petite fleur Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Tilde og Sanne er ikke så hjemmesydde for min del, kjenner 3 jenter fra 1 år til 32 år som heter Sanne ;-) Men Moa - er det gutte- eller jentenavn?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Crisander - vanlig navn Moa - Et vanlig svensk jentenavn Monja - Et vanlig navn i mine ører. Kanskje svensk det også? Tilde - Et helt vanlig navn Sanne - Et helt vanlig navn Vida - Et uvanlig, men aldeles ikke hjemmesnekret navn Bjørk - Et vanlig navn Jeg synes du skal slutte å rakke ned på andres navnevalg.
petite fleur Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Spørs vel hva man legger i ordet "vanlig"....jeg har aldri hørt navnet Crisander før jeg leste denne tråden her, så da vil jeg ikke si at det navnet er vanlig. Samme med Monja. Et "vanlig" navn vil jeg si er et navn de fleste har hørt før, flere ganger. Thomas er et vanlig navn, Gabriel ikke fullt så vanlig, Crisander meget sjelden. I min verden, i alle fall. ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Kan ikke folk få kalle barna sine det de måtte ønske. Kanskje de som rakker ned på navn,er litt missunelige fordi de ikke kom på akkurat det navnet. Mange navn som faktisk er navn om en ikke har hørt det før. Jeg har navn på et av mine barn,som stammer helt fra begynnelsen av 1900 tallet og som ingen andre heter,men det er ikke hjemmesnekra av den grunn. De som ønsker å lage hjemmesnekra navn til barna,må også få lov til det,uten å bli rakket ned på. Synes det er fint jeg at det er så mange navn jeg,så en slipper å høre de sammme navnene om og om igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #16 Skrevet 1. mai 2008 Crisander,Tilde, Sanne og Bjørk er jo ikke uvanlige navn.. Men de andre; hva skjedde med navnkontroll???????? Husker jeg så en russebil for mange år siden som ble kalt Analie Skram.. Trodde jeg skulle le meg ihjel, hadde aldri trodd det skulle bli et vanlig navn.. Stakkars Analie; det fødte mobbeoffer... huffameg....
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 Ja var mye rart der men Tilde og Sanne er jo ikke akkurat nye "hjemmesydde " navn da.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #18 Skrevet 1. mai 2008 Monja,Bjørk,Tilde og Sanne er såvidt jeg vet Navn!!! (som har eksistert leeeenge)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #19 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror du overdriver litt her, HI. Nekter å tro at noen faktisk heter Analie og Vimpel... Moa derimot, synes jeg er søtt og brukes mye i Sverige og DAnmark
FuriLaks Skrevet 1. mai 2008 #20 Skrevet 1. mai 2008 Haha. Du kødder. Aldri i verden om alle de går i samme barnehage.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #21 Skrevet 1. mai 2008 Hehe, ja jeg skulle funnet på å kalt ungene min Carosander, Chrisander og Analie eller hva det var. Ikke på mine verste fyllefester eller bakrus-tilstander hadde jeg gjort det. (Ikke at jeg har hatt så mange av de heller da...) Men...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #22 Skrevet 1. mai 2008 Moa har ligget på navnetoppen i Sverige i mange år...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #23 Skrevet 1. mai 2008 Håvard Krisander.. Hvorfor må du ha et så langt og tungt navn? Ungen kommer jo ikke til å kunne si sitt eget navn før han er 8 år!!! Hørte også om noen jeg vet om som kalte datteren for Gina Cassandra.. Passer jo til da,hun er stygg. Det er blitt så trendy å ha tunge og vanskelige navn. Og gjerne navn som få eller ingen heter. Og hva er vitsen? Individualitet? Det får barnet uansett om det ikke har det vanskeligste navnet i boka. Som regel får disse stakkars barna også gjerne begge foreldrenes etternavn.. Altså minimun 4 navn. Må jo ha 10 cm langt bankort i fremtiden.. Husker før i tiden lo jeg godt av Pippilotta rullgardina osv osv.. Men det er jo svarte meg sånn det har blitt!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #24 Skrevet 1. mai 2008 Du søkte på kvinnenavnet: Analie Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Analie som første fornavn.
Kaffemocca Skrevet 1. mai 2008 #25 Skrevet 1. mai 2008 Må henge meg på en del andre her å si at en del av disse navna har da virkelig vært navn en stund. Jeg har møtt personer over 20 som heter: Moa Monja Sanne Tilde Vida Bjørk Har ikke hørt Crisander før, men syns det blir finere for hver gang jeg sier det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå