Tøysetipp Skrevet 26. april 2008 #51 Skrevet 26. april 2008 Er det noe å bli sjokkert over? Javel. Nei, jeg sparer til min datter. Dessuten tar jeg meg rettigheter og setter penger hun får fra besteforeldrene rett på konto. Istedenfor å kjøpe enda en ny leke. Når det florerer i massevis fra før av. Ber de om å kjøpe no konkret, så får hun selvsagt det.
Mamsemums Skrevet 26. april 2008 #52 Skrevet 26. april 2008 OsloMor skal altså ha en ekstraekstrajobb i tillegg til sin ekstrajobb og fulle studier? Det beste hadde vært om hun oppfant en tidsmaskin og fikk X antall timer ekstra i døgnet slik at hun kan ha en ekstraekstraekstrajobb. Da kunne ungene sitte varme hjemme med en feit konto i banken.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #53 Skrevet 26. april 2008 niks! har mer enn nok penger selv, så trenger ikke hans penger. vi tok ut fra kontoen hans for første gang nå denne uka, for han fikk seg nye leker
Darth Vader Skrevet 26. april 2008 #54 Skrevet 26. april 2008 Ikke nå lenger. Men det hendte før da vi begge var studenter og småbarnsforeldre at vi måtte bruke av deres konto en gang i blant. Har ikke dårlig samvittighet for det. Ungene våre har alt de trenger - og enda mer enn det. Syns egentlig at det er ganske sneversynt å ikke klare å se at alle ikke er i samme økonomiske situasjon som en selv.
susemor-3 små Skrevet 26. april 2008 #55 Skrevet 26. april 2008 Jeg bruker det selvsagt ikke på meg selv, eller som en del av husholdningsbudsjettet!!! Derimot kunne jeg nok finne på å kjøpe klær, ting og utstyr til ungene for det...Men det er vel nettopp det som er meningen!!
peonererfine Skrevet 26. april 2008 #56 Skrevet 26. april 2008 Nei, det er helt 'tabu' for meg å gjøre. Det hadde føltes helt galt, rett og slett, uansett hvor blakk jeg hadde vært.
OsloMor Skrevet 26. april 2008 #57 Skrevet 26. april 2008 mammatil2vakreprinsesser. du misforstår nok litt, jeg har aldri unnskyldt at jeg bruker barnas penger der de trengs, være seg en regning eller ny duplo, det er noe jeg gjør med helt fin samvittighet og ikke noe jeg unnskylder meg for! Du skjønner at det har ikke med prioritet å gjøre, det har med å gjøre med hva slags økonomiske ressurser man har tilgang til, og jeg har ikke mulighet eller vilje til å sitte på kapital på den måten. Jeg synes faktisk det er andre verdier som er viktigere en enn bankkonto i barnas navn, som for eksempel en utpreget samfunnsforståelse..., men slik du ordlegger deg aner deg meg at du nok ikke er den som har mest av nettopp dét.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #58 Skrevet 26. april 2008 Tja, eller, ikke til oss nei, men til ting ungene vil ha. Feks om de vil ha noe som er mye dyrere enn det vi synes er OK, da kan de få legge i de pengene selv, om det er absolutt den tingen/ jakka/ skoene de "må" ha. Eller sånn som når pappen skal ta de med på konsert. Vi har ikke råd til 1600 kr i billetter til de 3, så da kan de få betale noe av billetten sin selv. Det synes jeg er greit egentlig. Vil jo gjerne at de skal dra og unner de konserten, men har desverre ikke råd til å koste ut så mye penger til en konsert...
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #59 Skrevet 26. april 2008 Nei. Men slå denne,da: Jeg ga 9 åringen min 20 dollar i fjor, den dagen han dro på ferie med faren sin. Sånn at han kunne kjøpe seg noe godt, eller en ting i Texas. Når gutten kom tilbake, kunne han fortelle meg at faren hadde tatt 20 dollarseddelen,og fylt bensin for den! Grrrrrrrr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå