Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Det kunne aldri falle meg inn... og får sjokk av å lese om folk som bruker barnas penger!! Grøss....
Silje og Vaniljebollene Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Bare til henne selv. Eller som lån hvis jeg trenger kontanter.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Bruker de på ungene ja,kunne ikke falle meg inn og bruke de til eget bruk.
blond Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hvis bestemor sier at vi kan bruke pengene til å kjøpe penskjorte, så gjør vi det. Ellers setter vi pengene inn på konto.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg bruker dem ikke på meg selv, men kjøper gjerne noe de trenger. Får ofte pengegaver av eldre slekninger, hvor de ber meg kjøpe noe fint til guttene mine.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Det er vel ikke noe å få sjokk av.....? Vi har ikke brukt det, men vi har heller ikke hatt behov for å bruke hennes penger. Men ser jo at det finnes gode grunner til at andre foreldre må gjøre det. Noen ganger har man kanskje ikke noe annet valg..... Ingen grunn til å fordømme for det.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Nei, kun ting de trenger, helst setter jeg inn alt på kontoen til ungene...
Bare jeg er meg :o) Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Nope. Det er penger som står urørt til de er 18 år (tidligst)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Men legger til at hvis vi av en eller annen grunn sto uten penger så hadde vi nok brukt av dem til å brødfø ungene ja...men heldigvis neppe fare for det...er forsikra i huet og ræva og har sparepenger, lite gjeld, to hus og grei inntekt.
BettyBoob Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 har brukt det på ting til ham litt dyre ting, som reima etc.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Jeg bruker det på litt dyre ting til de selv... Det er det de er der for. Men alle pengene er på konto så det må først overføres til min konto og det er ikke alltid jeg gidder det. Men jeg bruker ikke pengene dems på klær til dem eller noe til meg selv el noe... Det kunne ikke falt meg inn.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Jo, får sjokk! Og jeg dømmer ikke. Det sier seg selv at jeg ikke snakker om de som enten må selge huset eller betale lånet med barnas penger... Jeg snakker om de som bruker pengene barna får på ting til seg selv og ikke synes at det er galt!
dagni Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Jeg får ofte penger i gave, som jeg bruker på å kjøpe noe til barna... eks. så fikk jeg noen hundrelapper til jul, som jeg kjøpte blandt annet noen disney filmer for... - men som oftest får jeg disse pengene før både jul og bursdag, så da går jeg selv og kjøper gave for disse pengene, og pakker dem inn.. får de penger utenom, så legger jeg dem ofte i noe de trenger.. eks. et par sko..og slike ting.
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 penger som jeg får går rett inn på konto og 80% går jo på han uansett så ja jeg bruker pengene men skal sette av 100 kr i mnd på en konto til han snart så da begynner de vel å gå inn der:)
OsloMor Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Hvis nødvendig så bruker jeg de til familieøkonomien, men ikke slik at jeg går og shopper til meg for gave-pengene.Trenger ungene noe spesifikt så får de jo det sef, eller så får de noe de trenger ved en senere anledning som vi da sier "det var bursdagspresangen fra Mormor og Bestefar f.eks." Pengene går med i dragsuget regninger, barneting og matbudsjett, har altså overhodet ingen dårlig samvittighet for det.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. april 2008 #18 Skrevet 25. april 2008 Alle pengene går rett inn på kontoene til jentene. Det er deres penger og når de er gamle nok skal de få det til studie leilighet med mer. Har 2 andre kontoer med penger jeg sparer som de skal få når de er 18.
IgglePiggle Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Nei det gjoer jeg ikke.. Med mindre jeg faar penger av noen som spoer om jeg kan kjoepe noe til han fra de. Synes det er droyt maa jeg si.. At folk kjoepe ting de selv trenger for barnas penger.. Noterer for meg selv at jeg aldri skal gi pengegaver igjen..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. april 2008 #21 Skrevet 25. april 2008 Betaler du stømregning med ungenes penger?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #22 Skrevet 25. april 2008 Ikke på meg selv nei. Det har hendt at vi har brukt av størstes penger til ting hun trenger. Det er faktisk _vi_ som har spart de pengene i utgangspunktet, så det synes jeg er helt ok.
OsloMor Skrevet 25. april 2008 #23 Skrevet 25. april 2008 mammatil2vakreprinsesser, nei selvsagt gjør jeg ikke det! De setter jeg da sannerlig inn på sperret konto og bruker stormkjøkkenet når Hafslund har vært og stengt strømmen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. april 2008 #25 Skrevet 25. april 2008 Ja, om jeg MÅ ha penger til noe der og da, og VET at jeg kan betale de tilbake når jeg får penger neste gang. Jeg lånte 2500 kr av minste for og betale sydenturen, men satt inn igjen 3000 uka etter. Syns det var en grei deal. Pengene som står på konton til snuppa er i utganspunktet mine penger, som jeg sparer til henne, så om jeg låner litt av de når det er noe, så får jeg ikke dårlig samvittighet. Nå fikk de akkurat 3000 kr hver, så de lider vel ingen nød. Og dyre ting bruker vi dems penger til og betale. Ting som er til dem, vel og merke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå