Gå til innhold

Bruker dere penger som barna får???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei....tenker aldri på de pengene.....men klart jeg hadde lånt av de hvis behovet hadde vært der

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ikke har penger til strøm er det vel på tide se seg etter en ekstrajobb.

Skrevet

litt enig der.. Vi har mer enn nok penger til fasteutg. Låner aldri av sparekontoen til datteren vår. Eller tar de pengene hun får i gave til noe annet.. Klær og andre ting kjøper vi fra brukskonto.

Skrevet

Om man ikke klarer å se forbi sin egen situasjon, er det vel på tide å få seg litt mer ...tja virkelighetsbegrep?

Hilsen mor til to, fulltidsstudent på et krevende studium og innehaver av ekstrajobb, men fortsatt ganske fattig på ekstra kroner.

(Sparer pengene våre i leilighet, noe som gagner hele familien, så det er vår hovedprioritet, og da skorter det litt på andre ting enkelte ganger)

Skrevet

Jo og derfor sa jeg at jeg var LITT enig. Ikke helt:) Det beror jo på hvilken situasjon folk befinner seg i...

Skrevet

Sannamin,mitt innlegg var ikke rettet direkte til deg, men til hun andre.

Jeg synes ikke penger er alt, ingen mangler noe hos oss, men vi er blakke når lønnen kommer og er strømregningen høy betaler vi med de midlene vi har.

Blir så jævlig provosert av slike frekke kommentarer, skal jeg liksom være mer tvunget til å jobb 150% bare fordi jeg ikke har råd til ekstraordinere goder som sparekonto til barna, våkn opp er alt jeg har å si.

Skrevet

Jo skjønner du blir provosert...

Skrevet

Kommer an på hva du mener. Det hender gutten får penger med beskjed om å bruke dem på noe han trenger. F. eks. fikk han penger til en voksipose til jul, og vi kjøpte en voksipose til ham + noen klær for det som ble igjen. Aldrig på oss selv. Penger som blir satt inn på kontoen hans uten beskjed, rører vi ikke

Skrevet

Trenger de noe kjøper jeg det for de pengene, (synes det er hyggelig å fortelle oldeforeldre hva de har fått for pengene, så de føler de kom til nytte). Hvis ikke de trenger noe, så tar jeg pengene og drar på spa.

Neida. Da overfører jeg summen fra min konto til deres fond på nettbanken, også tar jeg pengene, hvis ikke jeg tilfeldigvis skal i banken de nærmeste dagene.

Men hvis noen foreldre trenger de pengene til sitt husholdningsbudsjett, så er vel det deres sak. Tror vel ikke det finnes noen mødre som tar penger fra barna for å shoppe til seg selv....

Skrevet

Penge gaver som hun fikk til bursdag og jul ble satt inn på kontoen hennes. Eller når mormor og morfar eller oldeforeldre stakk til henne en 50 - 100 lapp. dem hadde hun på sparebøssa for å sprare til noe hun ønsket seg. Sparte til Super Nintendo engang. Å gjett om hun var stolt da hun hadde betalt med sine egene sparepenger...

Som alene mor så kom barnetrygden og fars bidraget godt med da det var noe hun trengte. Var ikke noen unødvendig shopping med dem...Barnetrygden brukte jeg på mat, klær og sko ( som hun trengte) og regninger. Føler meg ikke som en dårlig mor siden jeg brukte barnetrygden og farsbidraget jeg fikk... Det gikk jo til ting som hun trengte.

Skrevet

vist barna får penger til bursdag så er det fordi det er ting han trenger som besteforeldre syns er vanskelig å kjøpe.. da bruker jeg pengene på det, ikke på meg selv nei.... nå har alle besteforeldrene kontonr til barna mines sparekontoer så er det penger de vil gi til de så setter de de innpå kontoen :)

Skrevet

Mener ikke og være frekk, men forstår ikke.....? det at barnet ditt har penger på konto er ikke noe du kan regne med da...barnet ditt kan like godt få klær og leker til bursdagen.

Skrevet

hadde det vært nødstilfelle kunne jeg lånt av de, men kjøper gjerne ting hun trenger men sparer desom regel vist de ikke sier at jeg skal kjøpe noe. men det meste hun har er det jeg som har spart så ser ikke poenget me at jeg ikke kan låne vist det er lite penger så sitte inn igjen senere.

Skrevet

Ser egentlig ikke problemet. Så lenge barna har det de trenger når de trenger det.... Når jeg ser meg rundt her hjemme er det tydelig at ungene ikke mangler noe til tross for at jeg ikke fører nøyaktig regnskap med hvor bursdagspengene går. Det jeg vet 100% sikkert er at det går med langt mer enn det de får i gaver.

Vi er såpass løssluppne at vi bruker barnetrygden også på fellesen....

MEN: regner med det blir litt mer nøye når ungene blir større og vil ha egne penger.

Skrevet

Jeg tenker også litt på de som gir pengene.. de regner jo selvfølgelig med at det blir satt inn på konto eller at vi kjøper noe til ungene. Jeg syns det er respektløst å bruke det på noe annet!

Skrevet

Ja det har faktisk hendt at vi måtte låne en 100 lapp eller 2 fra eldstemann en skjelden gang, men vi sparer hele barnetrygda til han og skal gjøre det til broren også. Så jeg mener det må da gå oppi i opp. Men penger som de får bruker vi på noe de ønsker seg eller trenger

Skrevet

Nei, de spares på konto.

Har ikke brukt av de pengene til å kjøpe ting til ungene heller, men kunne nok ha gjort det hvis vi var blakke (f eks nytt bilsete etc)

Jeg har nå ingen inntekt (ulønnet permisjon), men har likevel månedlig trekk til hver an ungene på 200,-

Lurt å spare!

Skrevet

sjokk? når snuppa får penger av oldemoren sin som hun vil vi skal kjøpe noe fint for..ja da kjøper jeg jo det til henne.. f.eks så vet jeg omtrent med sikkerhet at hun får penger av oldemoren til bursdagen. så da skal vi ut å kjøpe sandkasse... grunnen til at hun får pengene er jo fordi oldemoren ikke orker å gå ut å handle selv...

Skrevet

Som i motsetning til "setter dem på konto og lar dem stå der til ungene er myndige"? Javisst. Hvorfor sjokkerer det deg?

Skrevet

Skaff deg en ekstrajobb. Bor selv i Olo og vet hvor lett det er å få seg jobb her. Sjele fra dine barn er jo helt uhørt.

Skrevet

Det er ingen unskylding stjele penger fra ungene siden du ikke har priortiet pengene dine så du ikke har råd til strøm UTROLIG.

Skrevet

Viss mini får penger til bursdagen, så kjøper vi noe han trenger. Vi har kjøpt regndress fra farfar og bunad fra oldemor...men bruker det ikke på oss selv nei

Skrevet

mammatil2vakreprinsesser:

Det kan jo diskuteres hva som er "verst": Jobbe så mye at barna aldri får være sammen med mamma, eller legge barnas penger i "familiepotten". Da jeg var barn hadde mine foreldre ganske dårlig råd, så jeg fikk ingen konto full av penger når jeg var 18 år, MEN mamma var hjemme når vi kom hjem fra skolen, og både mamma og pappa hadde fri hver helgs sånn at vi kunne være ute sammen hver helg. Vi gjorde masse gøy sammen, og jeg har utrolig mange gode minner. Jeg er glad for at pengene "mine" ble brukt fornuftig når jeg var barn. Når jeg ble 18 hadde foreldrene mine mye bedre råd, og spanderte lappen på meg. De sponset meg også med husleie første året jeg studerte.

Ikke døm andre for deres prioritering da!!!!

Skrevet

jeg har fått 200 kr til å bruke på mini av en kunde på jobben en gang. ellers har jeg aldri fått penger til han. hva i alle dager skal et barn med penger? det er en fryktlig kjedelig gave

Skrevet

Jeg tror ærlig talt at ungene hennes heller vil ha mamma hjemme enn en ny ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...