Gå til innhold

Hvor ofte er det greit å gå ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tør å påstå at et barn som altid eller i en lengere periode har bod hos mor (selv om livet har vært kort) vil ha bedre av å bo hos mor, selv om hun fester vær lørdag. en og bytte hovedomsorgseperson.

selvsakt kan det diskuteres hvor bra det er for barnet. men å komme med "Dersom festingen betyr så mye burde du vel kanskje vurdere å overlate omsorgen av barnet til faren." er rett og slett usaklig.

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Nei hvorfor er det usaklig? Det er ikke alle som takler det å bli foreldre og i denne situasjonen så skrev hun jo at faren var flink å stille opp noe som kan tyde på at far ikke er ute og drikker de helgene han har barnet.

Jeg har desverre sett mange eksempler på barn som har blitt ødelagt fordi foreldrene fester for mye og jeg har selv opplevd å vokse opp i et hjem med mye alkohol, det var ingen der som sto opp tidlig og lagde frokost til oss eller gjorde ting sammen med oss i helgene, så jeg vet hva jeg snakker om.

Det må nå være mye bedre for barnet å ha faste rammer og en fast omsorgsperson enn å bli en kasteball hver helg fordi mor skal ut å feste. Hadde sprøsmålet dukket opp fra en mann som hadde hovedomsorgen for barna sine vil jeg tippe at det hadde kommet mange flere lignede utsang om at han måtte gi barna til moren.

Skrevet

så du mener at bv burde ha flyttet deg slik at du slapp og vokse opp med dine foreldre pga alkoholen?

for det blir det samme. der barnet bor hos 1 av sine foreldre så er det temlig stor overgang å flytte.en like stor overgan som om du skulle flyttet til en tante eller lignenede som du møtte ofte. det er derfor det skal så utrolig mye til før man flytter barn vekk fra sin(e) foreldre.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Men hva med dem jobber på lørdager eller søndager? Da er de jo vekk fra barna like lenge som dem som er ute på fylla, og de får jo ikke slike kommentarer. Barnet merker vel ingen forskjell, mor eller far er jo vekk uansett. Skal de overlate omsorgen til den andre fordi de jobber helg?

Skrevet

Men i HIs eksempel så har en jo barnevakt mens mor drikker, altså noen som passer barnet...da blir ikke det vitne til at mors alkoholkonsum eller evt. fyllesyke. Barnet er vel ingen kasteball heller...vanlig med annenhver helg hos samværsforelderen, og familien hennes kan vel komme til barnets hjem.

Skrevet

Jeg ser poenget til maries, men synes det var en litt krass innpakning bare.

Grunnen til at jeg ikke vil drikke mer er fordi det ikke var noe gøy å våkne opp klokka 7 på søndagsmårraen med tømmermenn og få følelsen av at jeg ikke kunne gjøre noe sammen med babyen min, fordi jeg var så syk.

Det er jo ikke alle som har barnevakter som kan være der mårraen etterpå heller. Den gangen jeg var ute uten å drikke klarte jeg fint å stå opp klokka 7 med babyen selv om jeg hadde vært ute til 3.

Men når man er alene så ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Hi spør jo om hvor ofte det er greit å gå ut...

Etter at men har fått barn syns jeg at hver helg er for mye JA!

Greit nåkk de helgene bf har barnet sitt,men at man må ha barnevakt de resterende helgene for å dra på fylla synes jeg er uhørt!

Er ikke imot festing,men alt med måte.. :)

Synes faktisk litt synd på barnet hvis mor ev.far må feste hver helg.

Som marie-s har jeg også hatt foreldre som synes heiv seg på fylla når det var helg,det var faen ikke mye morsomt for å si det sånn...

Skrevet

Er enig i mye av det dere sier angående å kunne ta seg av barnet dagen derpå osv, at barnet ikke skal bli kasteball og merke at det drikkes.

Men alt med måte tror jeg er en grei regel, jeg ville ikke satt bort sønnen min til barnevakt hver helg for å dra ut, jeg drar ut rett og slett fordi jeg likevel har fri, jeg ville ikke tatt med av han i bakrus slik at han hadde lidd under at jeg var i bakrus (jeg har barnefri fredag- mandag noen ganger, ellers drar jeg ut på fredag og er hjemme lørdag så formen er fin på søndag) og jeg ville aldri drukket så han hadde sett eller merket det på en negativ måte, jeg har hatt barnepass til sønnen min to ganger pga at jeg skulle i bursdagsfest, ellers er jeg som sagt kun ut når jeg likevel har fri.

Men jeg lurer på hva HI egentlig skal fram til, om det er retorisk eller om hun faktisk er ute hver helg? Og hvor er HI blitt av i denne tråden, var det bare for å se hva innlegget kunne sette igang?

(mangler det mye "v" i svarene mine så er det for at tasten er blitt så himla treg at noen av dem forsvinner..

Skrevet

Ja, det ville jeg aldri ha gjort selv! Ærlig talt det er drøyt! Men det synes du kanskje selv også, siden du spør her? Skjerp deg, og ta ansvar som mor. Du burde bli voksen. Hvor gammel er du?

Gjest marie-s
Skrevet

He he ta det helt med ro Tigeren mitt svar var ikke myntet på deg i det hele tatt. Om du er ute både fredag og lørdag de helgene faren har barnet spiller ingen rolle, det vil jo ikkebarnet merke i det hele tatt og ja jeg er enig med deg med at HI ble veldig stille her.

Selv ser jeg frem til helgene når sønnen min og meg kan finne på noe sammen og ikke det at jeg skal på fylla, men som sagt jeg unner alle å komme seg ut av og til, men ikke hver helg.

Skrevet

Hadde tenkt å si annenhver helg! Da er det barnefri og om man har råd til det er det jo bare å kjøre på....

Hver helg syns jeg blir mye! Barnevakt hver helg. Ville heller vært sammen med barnet mitt og vært opplagt jeg da. Har aldri barnevakt med mindre det er noe heelt spesielt. Får så lite tid sammen i ukene. Derfor er helgene sammen hellige!

(Går du hjemme hver dag er det vel noe annet, men da forstår jeg ikke at du har råd til å gå på byn hver helg)

Skrevet

Jeg er ute nesten hver helg. Hvorfor? Jo, fordi barnefar har jo jentene annenhver helg, og de helgene jeg har dem så kommer moren min på besøk. Ikke fordi jeg har bedt henne om å komme, men fordi hun vil, og siden hun bor et par timer vekk så er det jo naturlig at hun kommer hit kun i helgene. Passer jo veldig bra fordi i helgene tenker ikke vennene mine på skole og sånt...de fleste er ledige og vil finne på noe. Hadde jeg ikke gått ut hadde jeg uansett sovet på lørdags/søndagsmorra siden moren min våkner med jentene, så praktisk talt er det ingen forskjell om jeg har drukket kvelden før eller ei.

Lider jentene mine? Nei. Faktisk så har jeg det mye bedre fordi jeg har fått et større nettverk og hatt koselige stunder sammen med venninnene mine slik at depresjonen sakte forsvinner, og det merker jentene!:-) Og økonimisk så er jeg billig i drift, så blir ikke mer enn 150 kr og det inkluderer nattbussen hjem...lurer veldig på hvordan i all verden får du til å bruke 1000 kr på en kveld, mortilgunnar!:P

Skrevet

Enig med deg riga, å komme seg ut gir ny giv! Etter at barnefar begynte å ha lucas og jeg begynte å dra ut er jeg blitt kjent med masse nye folk som jeg også har kontakt med i ukedager og føler at jeg har det bedre inni meg enn på veldig lenge, jeg nyter dagene med sønnen min og jeg nyter helgene jeg har sønnen min, men jeg tillater meg også å nyte de helgene jeg har fri og nyter å ha muligheten til å fortsatt kunne ha en viss frihet til tross for at jeg er mamma, jeg føler i allefall at jeg trenger å ha den muligheten til å kun være ung og ubekymret innimellom.

Jeg beundrer oppriktig de damene her inne som dessverre ikke har bf som stiller opp og dermed meget sjelden har mulighet til den friheten jeg har akkurat nå, jeg er veldig imponert over at dere får det til så bra for jeg kjenner at jeg hadde slitt mye mere om jeg ikke hadde hatt fri såpass som jeg har, all ære til dere jenter, dere har min absolutte respekt for den jobben dere gjør bare så dere vet det!:)

Kluet med å ikke bruke for mye penger mortilgunnar, det er å ikke ta med bankkortet og kun ta med såpass med kontanter som du har planlagt å bruke, har du kun 300 kr så blir det kun brukt 300 kr ;)

Skrevet

Jeg følte ikke at det ar myntet på meg heller marie, jeg bare bruker meg selv litt som eksempel;)

Tror kanskje HI ar ute etter å provosere fordi at hun kanskje tror det er vanlig å dra ut mye som alenemor, mange mennesker tror at alenemødre setter barna til barnevakt og flyr på byen ofte for å bruke opp barnetrygden som det heter seg.. eller er jeg på illspor nå HI??

Skrevet

Jøss, skulle tro at du hadde insikt i tankene mine, Tigern! Jeg har jo aldri vært noe festmenneske, men nå har jeg blitt det, fordi det er koselig...er jo ikke snakk om flatfylla, men å drikke i godt lag. Har faktisk også blitt kjent med folk som er på besøk i ukedagene, og fått mye bedre kontakt med gamle venninner. Og hva har det resultert i? Jo, jeg har det mye bedre...får endelig i meg nok mat igjen, og har overskudd til å være aktiv med jentene mine!:-)

Skrevet

Syns det er mye å dra ut hver helg ja. Jeg er barnefri annenhver helg men drar ikke på fylla alle helger jeg har fri, mest fordi jeg har type nå å da er det ikke så viktig å være der det skjer. Men da jeg var singel så må jeg innrømme at jeg dro ut annenhver helg over en lang periode. Mest fordi alle venninnene mine også var single å det som skjedde hver helg var å dra ut å da hang jeg med. Syns jo det var gøy også da :)

Hvis barnefar er flink med å stille opp så er det vel ikke nødvendig å bruke familie som barnevakt for å komme seg ut på kveldene i helgene?

Eller?

De kan vel heller passe på dagtid og sånn.

Nei off samma for meg hva folk gjør altså, men siden du spør så sier jeg min mening :)

Skrevet

hm... hadde jeg hatt med 300 kr så hadde jeg aldri kommet meg hjem. hadde måtte flytte in (ut?) på plata.

41 kr buss til

90 kr buss hjem (aner ikke hva bussen hjem koster... haha)

100 kr til drikke før jeg drar

100 kr inngang

150 kr mat (jeg er en kvinne som MÅ spise :P )

97 * X drinker (det er her mesteparten av pengene forsvinner)

60 kr røyk (kun til fest)

hvordan i alle dager ovelever dere på 300 kr? jeg har prøvd _MANGE_ ganger. men jeg har ikke den evnen.... hehe

Skrevet

Ikkesant, det gir en boost å kunne være bare _seg selv_ noen ganger,man trenger det som alenemor, synes man er nok hjemme i ukedagene om man ikke skal sitte hjemme å savne barna de helgene de er borte;)

Skrevet

125 kr på 4 rusbrus (resten blir jeg påspandert på vorset), kjøper alltid 4:P

33 til buss til byen

gratis inngang de stedene jeg pleier å dra

mannfolkene jeg smiler søtt til og prater med iløpet av kvelden spanderer villig drikken ute ellers spanderer ofte kompiser (jada bortskjemt).

45 kr til bacongrill på 7 eleven

100 kr hjem med nattbuss

(røyken inngår i det daglige budsjettet så den regner jeg ikke med)

Kluet er vel mest det å slenge opp ett sleskt sjarmerende glis som får mannfolkene til å åpne lommeboka foran baren;);)

Skrevet

litt feilregning, jeg bruker 303 kr for å ære helt korrekt:P

Skrevet

det er der jeg bommer vet du. jeg er av den typen som roper "nei nei nei, lever vi ikke i 2008? nå skal jeg spandere på deg"

hehe... er ikke bra.

Skrevet

Uffda, det du skal gjøre er å se skikkelig søtt på dem mens du mumler litt inntil brystkassa på personen at du er sååå tørst at han like greit kan kjøpe to drinker med det samme han er igang også smiler du skikkelig sjarmerende :P haha:D

Skrevet

haha... eller bare si "ja takk" en og komme med 2008 regla mi... hehe..

føler at det blir så feil og bli spandert på i vilden sky.

pleier du og snakke til brystkassa til personer på byen? haha da kommer du vel hjem med mer en du hadde når du dro... :P

Skrevet

hehe den 2008 regla di synes jeg høres for dyr ut til at jeg hiver den inn i praten på byen hehe:P

Nesj, hvorfor ikke, mannfolk gjør så mye sært mot oss damer at å ta imot noen drinker av dem er ikke store greia å få samvittighet for;)

Nja det er for at jeg er 164 cm høy så jeg når dem som oftest opp dit også blir jeg ganske så vennskapelig når jeg drikker, alle får klemmer i hytt og pine så det blir litt mumling inntil brystkasser når jeg takknemlig deler ut bamseklemmer fordi alle er sååå gulle gode fordi verden er søt og himmelen full av regnbuer osv haha ^^

Skrevet

pokker! der bommer jeg igjen, jeg er 177 og det er ikke så mange brystkasser som natulig kommer i min høyde... hehe

bra filosofi. "det andre menn, og kansje du har gjort mot noen kvinner generelt sett, må du nå bøte for med å la meg utnytte deg ved og mota drinker"

liker mer denne: "er du så dum at du kaster pengene dine etter meg, så er ikke jeg så dum at jeg ikke tar dem i mot! ;-)

men det var jo nettopp så dum jeg var... haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...