Gå til innhold

Hvor ofte er det greit å gå ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hver helg for mye når man er alenemor, men med bf som stiller masse opp + familie som barnevakt. er det sånn at når man her blitt mor bør man roe seg litt ned med festing??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, kommer vel ann på hva du gjør ute og hvor sent det blir. For min del ville fylla hver helg vært altfor mye, jeg har drukket en gang etter fødselen, og det blir lenge til neste gang. Jeg var helt øøøøødelagt dagen etterpå.

Men om du er ute hver helg, uten å drikke og du kommer deg hjem i grei tid slik at du er nogenlunde opplagt dagen derpå, så ser jeg ikke helt problemet.

Skrevet

Ja, mener festing med fyll.

Skrevet

Så lenge du har barnefri så ser jeg ikke problemet. Hvorfor skal vi være skinnhellige, edru på byn og hjemme klokka 12? Men har du virkelig barnefri hver helg?

Gutten min er hos pappaen sin annenhver helg, og jeg går som regel ut de helgene. Jeg er singel og har flere venninner i samme situasjon som meg.

Nei kjære vene, gå ut når du vil, gjør hva du vil og kom hjem når du vil, så lenge det ikke går ut over barnet såklart! :)

Skrevet

Jeg mener det kommer an på hva du selv føler er greit!

Selv er jeg ute ca annenhver helg for da er lucas hos pappan og jeg gidder ikke å sitte hjemme å kjede meg, jeg ser det slik at jeg er en god mamma for sønnen min, har han nesten hver dag, lite tid til venner osv, så at jeg som er alenemor og fortsatt fakrisk bare er 22 år gammel hygger meg ute på byen er det ikke noe galt i sålenge jeg er en god mor for min sønn.

Hva andre rundt meg tenker eller mener om det er ganske likegyldig så lenge jeg selv vet at jeg gjør en knakende god jobb som mor. Man må kunne få lov å kun være seg selv når man har fri og ikke drikker jeg meg grisefull heller såklart.

Så hvor ofte er det greit å gå ut, jo så ofte som du selv FØLER at er greit:)

Kos deg ute med god samvittighet!:)

Skrevet

jeg syns å gåut hver helg, og bruke familien som barnevakt er litt drygt! selv om du selv synest det er greit så vil jo fortsatt folk reagere på det, og det er jo ganske dumt å utnytte familien til slikt hver helg.

synest tilogmed annen hver helg er litt drygt, men så lenge det er bf som stiller opp og har samvær blir jo det litt andeledes. ikke minst, det er jo ganske dyrt å gå ut så ofte!

jeg er enige i at det er viktig med et sosialt liv, men det trenger ikke gå på bekostning av barna, økonomien, og familien rundt. uansett alder...

Skrevet

Hvorfor er det drygt, kan du fortelle meg det? Er det drygt pga hva andre folk tenker?Hvofor mener du at det vil gå på bekostning av barn, økonomi og familie?

Jeg ser ikke at mine byturer når jeg har fri påvirker disse tingene på noen måte, så hvordan er det drygt egentlig.. kan du ikke fortelle oss det også kan du fortelle oss hvorfor man skal bry seg om ha folk tenker om det slik du ser ut til å mene at man skal ha i bakhodet? Og forklar gjerne hvorfor du antar at anonym utnytter familien sin med det samme du er i gang.

Skrevet

dæven så sint du ble da, føler du deg truffet kanskje??

det er ganske tullete og overlate ungen sin til familien hver helg for å feste, de har helt sikkert et liv selv! og forutsett av at HI jobber hele uken, for å kunne gå ut å feste hver helg på os betyr at det vil gå ut over pengene til barnet., hvorfor ikke bruke helgen på ungen istedet.og om HI fester på os er det bare uansvarlig! folk reagerer, enkelt og greit, bor du på et tettsted så snakker folk og slikt går utover degselv og familien! enten du liker å tro det eller ikke!

og du tigern, gjør ka pokker du vil på frihelgene dine, det er andeledes, som jeg skrev, når bf har ungen enn å overlate den til en barnevakt!

Skrevet

mja ble muligens noe krassere enn det skulle bli, men jeg blir så provosert når det er type "hva vil folk tro", er så irriterende at man skal leve livet etter hva andre skulle tro og mene.

jepp, det skal jeg og det gjør jeg faktisk uansett hva noen måtte mene at jeg som ung alenemor tar meg en velfortjent tur på byen når jeg har fri:)

Skrevet

I mitt hode er det ganske stor forskjell på å dra ut på fylla når man HAR fri, og det å TA SEG fri - for å skulle drikke seg full...

Jeg er iallefall glad for at jeg ikke hadde barnevakt hver helg som liten fordi mamma skulle på fylla.

Skrevet

Jatta jatta, la folk snakke å pjatte og baksnakke om de vil, det er vel en ting som ikke kunne brydd meg mindre..Syns det er smakløst at andre skal bry seg med om noen går på byen eller ikke-så lenge barnet har mat på bordet,tørr bleie, klær og tak over hodet, god omsorg og kjærlighet fra mammaen sin-da er de sunt at mamma får "lufta" seg litt...Og det må være opp til hver enkelt hvordan de vil disponere sin fritid...

Jeg er fra et tettsted, og vet at mange har snakka om at jeg skulle få barn med "han", uten å være sammen!!OIOIOI, tenk så skammelig..haha:-D mye morsomme folk der ute:-D

Personlig har det blitt veeeldig lite av noe slag, hverken bytur eller kino, men det er jeg som gruer meg til å være borte fra mini, og ikke vil være så lenge fra han,hehe:p Kommer seg nok snart, nå som han nermer seg ett år,hihi

God helg da folkens-..

Og god bytur til de det måtte gjelde!:))

Skrevet

er vel kanskje en forskjell på det sånn sett, men jeg dømmer ingen om de tar seg fri, er kanskje ikke alle som har en bf som tar sin del av ansvaret og har barnet annenhver helg slik som til oss.

Det er tungt å være alene om å oppdra og ta vare på ett barn, for mange kan en tur ut i godt lag være rene mirakelkuren for ensomme og slitsomme dager (for mange av oss ER ensomme og slitne).

Jeg ser i allefall ingen grunn til å sitte hjemme når jeg har fri, ikke drikker jeg meg overstadig beruset eller finner på noe tull heller så;)

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor HI vil prioritere fest og uteliv hver helg istedefor barnet sitt?

Helgen er jo tiden man finner på koslige ting man ikke har tid til i hverdagen,selv om man er hjemme med barnet er det jo forskjell på uke og helg...

Tenk deg ungene i barnehagen som `diskuterer` om alt de skal gjøre i helgen,mens barnet ditt lurer på hvor h*n skal være denne helgen...kjipt

Jeg synes IKKE det e greit å gå ut hver helg,for du kan jo bestemme at du skal være med barnet ditt selv de gangene bf ikke har barnet...

Skrevet

Og om festing er den eneste helgeaktiviteten man kan finne på..da har man et problem,synes nå jeg....

Skrevet

jeg hadde det sånn i perioder, da eldste var yngre:) Det gikk over noen måneder, så hadde jeg lange perioder hjemme, og så uteliv igjen:)

Det er helt greit, for det kan bli stusselig å sitte hjemme helg etter helg. Og det med å bruke tiden på dette; gjør som du føler for. Det kan faktisk være det eneste sosiale livet for noen. Jeg vet det var det for meg.... Hadde ingen i samme situasjon som meg og dermed lite besøk og få å kunne besøke, og min mor og far ble liksom ikke det selskapet jeg ønsket hver helg...

Skrevet

Håper ikke folk tror jeg er skinnhellig og ser ned på andre i innlegget mitt. Jeg har aldri barnefri og har derfor bare vært ute en gang på fylla, og to andre ganger på byen uten å drikke.

Jeg ser ikke problemet med å gå ut når man har barnefri, folk må vel få lov til å gjøre det de selv vil.

Skrevet

personlig så syns jeg det er helt greit å gå ut når man har barnefri. men jeg er ikke helt begeistret for tanken på åm ta seg fri de andre helgene i tillegg, slik at det blir vær helg.

men det er jo min personlige mening og hi får jo gjøre som hun vil.

Skrevet

jeg,personlig syns det er drøyt med hver helg..Syns en gang i mnd bør holde jeg da,så lenge det ikke er noe spesiellt som skjer.Men,dette er min mening da!!Er jo klart opp til vær enkelt hva man føler er greit...Men jeg for min del,vet at går jeg ut og har barnevakt og skal stå opp 7 morgenen etter-da er jeg ødelagt hele dagen.samme om jeg har tatt en øl eller ti!

Også når man har fri annenhver helg,bør man vel kunne begrense seg til å gå ut da!!Hallo liksom:p

Skrevet

Kvar helg hadde eg syns det hadde blitt litt for mykje ja.

Eg kan vel telle på ei hand kor mange ganger eg har vert ute på byn etter at eg fekk barn for snart 5 år sidan. Men, no ha reg aldri vert noko festemenneske heller. Litt kan ein unne seg, men skal ha eg jammen med ha barnefri dagen etterpå og. Men, det har eg som aldri hatt heller. Men, gidder ikkje drikke meg full når eg går ut heller. Ferdig med den tida.

Går heller ut for å ha det sosialt med andre mennesker. Få litt avkobling.

Det har ein berre godt av.

Men, nei eg trur ikkje barn har godt av at mor eller far går ut kvar helg på fylla. Da har ein liksom ikkje blitt heilt voksen enno og ikkje vil ta ansvar skikkeleg.

Skrevet

jeg er ute ca annenhver helg, ikke alle gangene jeg drikker engang, men ute er jrg siden jeg likevel har fri... hva jeg gjør ute, jo jeg er å synger karaoke, noe av det morsomste jeg vet. Og jeg er vel av de få som har fri dagen etter tydeligvis.

Skrevet

tigern, hadde jeg har økonomi og barnefrie venner til det så hadde nok jeg også vært ute anden vær lørdag, når jeg har fri. har man fri, så har man fri. et fett for barnet hva man bruker tiden på.

Skrevet

Ikkesant:) Men det behøver ikke koste skjorta heller, er ikke mange kronene jeg bruker, buss fram og tilbake såklart, inngang dit jeg pleier å dra er gratis, kjøper meg noe billig drikke som jeg forser med før jeg drar ut, på byen blir jeg som oftest påspandert, så en bytur koster meg max 300 til sammen, noen ganger enda mindre om jeg forser hos gavmilde venner;)

Det blir stusselig i lengden å sitte hjemme annenhver helg, spesielt siden jeg har fri fredag- mandag ganske ofte etter barnefars ønske, det er mange nok dager å slappe av på selv om jeg drar ut en kveld og det er begrenset hva man får av besøk hjemme når man er eneste mamman i vennegjengen, vennene mine vil jo ut i helgene så da hiver jeg meg med når jeg har fri, hvorfor ikke liksom, skader absolutt ingen, tvert imot, det gir meg en herlig ny giv til å ta fatt på to nye uker med turbobaby som ikke er glad i å sove om natten;)

Skrevet

For å ha det sagt da, de kronene jeg bruker ute på byen er på ingen måte penger fra de stønadene jeg får som alenemor, de har jeg aldri brukt på byturer.. om noen hadde tenkt å gnage om det:P

Og nei de kr gjør ikke store innhugg i økonomien som ville påvirket barnet mitt, jeg har såpass mye inn i måneden at jeg fint kan unne meg tur på byen uten at det går ut over andre ting vi trenger.

Skrevet

hadde jeg greid å gå ut og bruke 300 kr så hadde jeg også hatt råd... hehe... jeg er elendig med penger i beruset tilstand...hehe jeg buker kanse 800 -1000 kr om jeg stikker ut... så da kan du gå ut 3 ganger og jeg 1.... hehe

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg har lest svarene her og det jeg savner er fokuset på barnet, ser mange sier at det ikke er greit å gå ut hver helg for da kan folk begynne å snakke. Men hva med barnet? Hvorfor fikk dere barn dersom det er viktigere å gå på byen hver helg enn å være frisk og opplagt lørdag og søndag for å kunne gjøre noe sammen med barnet? Dersom festingen betyr så mye burde du vel kanskje vurdere å overlate omsorgen av barnet til faren.

Og nei jeg er absolutt ikke mot å ta seg en fest av og til, men ikke hver helg, så ja det er nok på tide å begynne å roe ned litt etter at man har blitt mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...