Gå til innhold

Innskuddsleilighet med 2,6 mill i fellesgjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

og fellesgjeldlån i husbanken med 50 års nedbetalingstid. Innskuddet er så lavt at vi kan dekke det med egenkapital og ha noen hundre tusen igjen i egenkapital. Borettslaget er forsikret for fellesgjelden, i tilfelle noen misligholder sin del. Kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr unna, hva blir kostnadene når dette skal betales ned på? Har borettslaget forsikring som dekker naboen om de ikke betale husleien sin? I tilfelle må dere dekke denne også om de ikke klarer og betale for seg etterhvert. Borettslag kan gjøre folk til gjeldslaver med slik høy fellesgjeld. Håper seriøst banken sier nei!

Skrevet

Hvorfor ikke? Bare 13 000 i kostnader i mnd.

Skrevet

NEI! Når skal folk lære på dette? Det er skjelden et lurt kjøp når det er billige innskudd og stor fellesgjeld...

Skrevet

Fordi du betaler ikke ned til deg selv.

Hva når du skal selge, så har du betalt like mye som på et lån på ca. 2 mill, men får bare noen hundre tusen.

Skrevet

De har forsikring, ja. 13 000 i faste utgifter hver mnd de første 10 årene, deretter kicker resten inn...

Skrevet

Tja, den der virket ikke så dum som de andre lavinnskudsleilighetene som florerer.

Når du sier 50 års nedbetalingstid, er noe av det avdragsfritt?

Hva er husleien på nå? og som sagt betales det avdrag nå.

Dette forsikringsselskaet som forsikrer boretslaget mot mislighod er det seriøst? utrolig mange useriøse forsikringsselskap ute å går.

Viss det er et nytt borresttslag, hvilken rente bruker de som utg.punkt for å anslå hva månedsutgiftene blir på fellesgjelda?

Skrevet

13 000,- som er renter på et lån som er avdragsfritt i 50år = dere kommer aldri til å eie den, banken gjør. garantert vanskelig å få solgt, når heller ikke fellesgjelden minker. for 13 000,- i mnd kan dere eie et hus:)

Skrevet

Om jeg bor der i 20 år, klarer jeg ikke å betale mer en max en mill totalt, siden det er 50 års nedbetalingstid. Billig med 13 000 i kostnader pr mnd for flett ny 4-roms.

Skrevet

du kommer kanskje til og angre når disse "resten" kicker inn.

Skrevet

Styr unna! For all del. Har jo vært så mye om det i media den siste tiden. Trodde folk snart begynte å lære jeg..

Plutselig fyker felleskostnadene i været, og dere sitter med skjegget i postkassa. Håpløst å få solgt slike leiligheter er det også.

Skrevet

Ville du ha leid en flett ny 4-roms for 13000,- pr. mnd.?

For det er i praksis det du kommer til å gjøre, bare at du måtte betale noen hundre tusen i "depositum" i tillegg.

Skrevet

ja spesielt nå som dette er så mye i media :P

Skrevet

Nei og atter nei.

Ny sosialproblematikk det der. Huseiere som ikke får solgt leiligheten sine, kanskje havnet i uføre, klarer ikke betale de skyhøye rentene og får ikke solgt.

Skrevet

Har man uansett råd til 13 lapper i mnd, hvorfor ikke kjøpe selveier?!

Skrevet

Får ikke noe hus her i området for 13 000 nei, kanskje for 23 000...

Anerkjent borettslag som har bygget masse leiligheter, ikke noe tull der. 10 års avdragsfritt gjennom husbanken, siden det er lavenegiboliger. Rente står det ikke noe om på siden, men står at det er med forbehold for rentejustering... Dersom vi har 2-300 000 igjen i egenkap, har vi jo litt å gå på med å betale lån når avdragene kicker inn. Kan betale ned all fellesgjelden om man vil, men det har jeg hørt at overhodet ikke lønner seg. Trenger ikke mer en 300 000 for den når jeg selger den, så har jeg gått i 0,- på 10 år.

Skrevet

Fordi man får ikke en liten skoeske for 13 000 i mnd engang her.

Skrevet

Hehehe lov å prøve seg luppen:-p

Skrevet

Jeg leier jo ikke, det er min leilighet. Dyr fellesgjeld ja, men det er jo bare avdragene som kommer i tillegg. Avdragene pleier jo ikke å være større en rentene?

Skrevet

Vi bygger faktisk HUS vi nå, og skal betale ca 13 lapper på det i mnd...

Håper egentlig at nicket ditt ikke er tatt ut fra virkeligheten, ikke for å være ekkel. Men alt sier jo at dette ikke er lønnsom butikk:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...