Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 min på første, hadde gått fortere om jeg hadde pressa utenom de to-tre riene =P Også måtte jeg vente på neste ri da hodet stod i åpninga.

Andre gikk enda fortere, for jeg sa til jordmora at ungen kom, men det var hu ikke enig i - for jeg hadde jo bare 7 cm åpning. Vel, den kommer likevel sier jeg. Jordmor fikk litt fart på seg da hu kjente jeg hadde full åpning, og ungen kom med en gang jeg pressa selv. Turte jo ikke presse før hu var klar...merkelig følelse å prøve å holde igjen!

Men ungene mine har vært små da, og hatt liten hodeomkrets også - 32 og 33cm...så har nok slippi billig unna =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel...

Pressa i 4,5 timer, utrolig nok..........

Gutten var 4820 når han endelig slapp taket. Vakum-damen var innom 4 ganger for de vurderte det, men "jeg klarte meg så fint" så hun ble jaget ut igjen, ikke med min velsignelse...

Viste seg at hun jordmora som begynte å be meg presse hadde gjort en feil, hun burde bedd meg vente..4,5 timer er ikke å anbefale. Gangsperre i tre uker etterpå...

Skrevet

Jeg hadde pressrier i 40 min.....Men noen av dem "orka" jeg ikke hehe....så nok derfor det tok litt tid.

Men husker de begynte å snakke om at det tok for lang tid og da gikk det en f.... i meg og neste ri var hun svupp ute :-)

Så det sto vel litt på at jeg var sliten og ikke turte, hadde ikke smertelindring og var sikker på at det ikke var mulig å få henne ut hehe

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg 2 pressrier, og rett på benken med hastesnitt.

Med nr 2 fikk jeg ingen pressrier, men snuppa kom etter 20 min press fra vanlige rier. Det var 2 leger ekstra der for å se, er ikke så vanlig å ikke ha pressrier. Låg i 2 timer å vantet på pressriene, mens legene diskuterte ks. Veldig glad jeg fikk oppleve fødsel. :0)

Skrevet

Litt over en time med første, riene dabbet av på slutten.

Nummer to orker jeg ikke å tenke så mye på enda, tok altfor lang tid, hun var stjernekikker, kom ikke ut, puls som falt, løpende lege osv.

Skal ikke føde igjen altså.

Skrevet

Pressa en time før han ble tatt med vakum.

Skrevet

mellom 1,5 og 2 timer. pressriene var ikke effektive nok, selv med dryppet på fullt. var helt utslitt. Etter 3 forsøk med sugekoppen (og at folk ikke har kjent det skjønner jeg ikke, for fy f*** det var mye verre enn rier!) endte jeg opp med hastesnitt. Stjernekikker, satt fast, mistet hjertelyd.

Ikke så moro når alle rundt deg plutselig begynner å løpe med deg så fort de bare klarer gitt...

Skrevet

1 t 15 min med førstemann, 4-5 ganger med andremann :)

Skrevet

15 minutter, men hadde ikke pressrier,

så pressa ut babyen bare på vilja!

Gikk bra det også! ;)

Skrevet

Pressa i 30min og etter 8 press var hun ute..

Skrevet

90 min!!

Legen kom etter en time,sjekket meg,og gikk.

En halvtime etterpå ble han født med litt hjelp av vakum,men da hadde jeg pressa så godt selv at de hadde ikke trengt det sa legen.Fødte på en travel dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...