Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første mann hadde jeg pressrier i 30 minutter

Mens andre man tok det max 5 minutter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nr. 1 presset jeg 8-10 ganger..tok ca 20 min

nr 2 presset jeg ca 5 ganger... tok 10 min

nr 3 presset jeg 3 ganger....tok 5 min

nr 4 presset jeg 2 ganger tok 2 min :)

Skrevet

Første fødselen hadde jeg rundt tre kvarter med pressing.

Andre fødselen låg jeg i litt over tre timer med pressrier.. ;P (Stor unge, mormunn som tok sin tid å "slettes", etc etc).

Skrevet

Nr 1 ca 15min 3 press

nr 2 ca 5min 2 press

Kan ikke klage jeg...Greit store barn også. 36 og 37 rund hode..

Skrevet

1t 40 min med pressrier.

Gjør det gjerne igjen, men det var rett og slett forferdelig. Ingen smertestillende, så det tar jeg gjerne neste gang:-)

Jeg kunne nesten høre saksa:-)

Skrevet

Første gang tok det ca 30min fra pressriene starta til store var ute..

Med lille tok det 1t og 20 min fra 4cm til lille var ute, derav tre pressrier.. 5-10minutter pressing..

Skrevet

2 pressrier med nr 1, så sa d plopp, tok under 10min

3-4 pressrier med nr 2 så sa d plopp, tok ca 15-20 min

Begge fødslene uten noe smertestillende, å angrer ikke på det

Skrevet

Jeg lå også lenge.Det som er dritt er at de ofte slår av epiduralen.

Så fikk oppleve gleden av å måtte presse 1t ogt 30 min.URK.

Det var forferdelig vondt.

Skrevet

En drøy time med førstemann, ikke fullt et kvarter med andremann...

Skrevet

15-20minutter tror jeg!

Skrevet

1.mann: 1 time.

2.mann: 4 press....;)

Skrevet

begge jentene mine kom kjapt. husker ikke helt med nr 1 men det var snakk om en 3-4 pressrier (husker det var siiinsykt vondt)

og med nr to, herregud, hadde 7 cm (sto på alle fire for jm skulle sjekke meg- 7 cm åpning) så kom neste ri mens jeg sto der, og midtveis i rien fikk jeg pressri (!!) da den var over sa jeg: herregud! jeg presser!! jm: ja, det hører jeg på lyden (fikk et skikkelig løvebrøl midtveis i rien) hun sjekket åpningen igjen straks rien var over, full åpning (fra 7cm til 10 på èn ri) fikk en pressri til rett etter, hadde ikke kommet meg bort til fødesengen engang, gikk så fort, og da kjendte jeg hele babyen skli gjennom hele fødselskanalen og ut til åpningen (og det gjorde INGEN VERDENS ting vondt!!!! helt sant, null smerte- og det uten smertestillende, trodde ikke det var mulig, men fødesmertene mine forsvant i det pressriene begynte) neste ri poppet hun ut, tok et par tre min fra 7 cm åpning til hun var ute faktisk.... men hele den fødselen var rask da, 4 timer fra første ri til hun var ute. så, 2 og 1/2 pressri med jente nr 2

Skrevet

Nr.1 i 62 min.

Nr.2 i 30 min.

Skrevet

1 time og 15 minutter.

Skrevet

Jeg pressa i 80 min.. litt i lengste laget ifølge jordmora som kom inn helt på slutten...

Det håper jeg ikke skjer denne gangen.. gruer meg litt jeg...

Skrevet

Husker ikke helt, men litt over en time iallefall. Hun lå ganske høyt oppe i bekkenet når pressriene startet, så jeg måtte presse henne ned først.

Skrevet

Han kom på andre pressrie, med sugekopp...

Skrevet

Pressa i 20 min første gang og 10 min andre gang

Skrevet

Med førstemann presset jeg i 20 minutter, med nr to ca 45 minutter.. men da var også alt galt og jeg trengte hjelp av jordmor til det meste... babyen hadde ikke vridd seg ordentlig så jordmor var inne å vrei på ham mens jeg presset.. da det var full åpning hadde jeg allikevel en kant som ikke ville bort, så jordmor måtte inn og hjelpe junior over den kanten og til slutt satte skuldrene seg fast, så jordmor måtte inn og dra ham ut.. Skulle gjerne ha presset mye lenger om jeg hadde sluppet ett sett hende der opp konstant i løpet av de minuttene jeg presset :O/

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

2 press=) Men hadde 5 pressrier da, de to første turte jeg ikke si til jordmor at jeg hadde pressrier (hadde 25 cm åpning 4 minutter før) og så måtte jeg holde igjen på en pressrie mellom de to jeg pressa på.

Skrevet

Presset i 20-30 minutt så tok de han med kopp. Hodet hadde ikke vridd seg nok og hjerterytmen ble dårlig, så da måtte de få han ut.

Hadde og EDA så kjente ikke noenting til koppen...

Skrevet

Like lang tid som jeg brukte på 4-10 cm: 55 min.

Skrevet

Kanskje 15 min med førstemann (men hadde ikkje full opning med det same, så måtte holde igjen i nesten 10 min). Med nr 2 var det berre 3-4 pressrier så var ho ute.

Store ungar begge to (4440 og 4540g), første fødsel var igangsatt, andre var spontan. Begge var over på ca 1 1/2t, talt frå eg hadde 3cm opning.

Skrevet

Med eldstemann pressa jeg i 2 timer, etter 1,5 timer så bestemte de seg for at jeg skulle får hjelp av vakum, han var stjernekikker!!

Med nr. 2 pressa jeg i 1 time, han var også stjernekikker!! Nå skal det sies at mine pressrier ikke har vært effektive nok, så jeg har hatt drypp på de 2 første fødslene!!

Nr. 3 kom som ei kule hjemme på badegulvet med pappaen og en nabo som jordmor og jordfar, da pressa jeg ikke mange minuttene hele fødselen (fra første ri) tok 30 min, hun kom riktig vei med hodet, så jeg tror nok det er en sammenheng der:-)

Skrevet

Nr 1: Pressa i en time og jordmor hang oppå magen mot slutten.

Nr 2: 3 press å plopp der var han! Tok vel et par min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...