Gjest Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Vi har begynnt å tenke på nr 2 nå vi, og siden det snart er to år siden sist fødsel kvir jeg meg litt allerede. Trøster meg med at det nærmer seg uke 40 så gleder jeg meg sikkert til å få det overstått. Saken er den at jeg pressa i litt over en time, og det endte med at en lege la seg oppå magen min og trykkte på slik at han ristet.Det føltes ikke dramatisk der og da, men i ettertid er jeg litt skremt. Jr var stjernekikker og satt fast av den grunn. Men jeg lurer på hvor lenge er det vanlig, mest gjennomsnittlig å presse? Hvor lenge pressa du før babyn kom?
lucky_mom Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Nr. 1 ble tatt med vakuum etter en times tid. Nr. 2 og nr. 3 kom av seg selv etter en liten halvtimes pressing. Nr. 2 var forresten også en stjernekikker. Lykke til :-) Misunner deg egentlig litt jeg :-) Det er jo en fantastisk opplevelse - og FOR en premie :-)
MikroMidas Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Med førstemann presset jeg vel kanskje i 20 min eller noe sånn før de bestemte seg for å bruke sugekopp. Hadde epidural da, så jeg kjente veldig lite til det. Med andremann måtte jeg holde igjen i bilen til sykehuset. Pressriene startet hjemme og vi hadde 20 min å kjøre! Klarte å puste meg gjennom mens mannen hadde sykehuset på mobilen mens han kjørte i 120 (eller mer) på E6 til Ahus. Det var rullestol til døra, rett på senga, trillet på føden, av med buksene og svupp så var hun ute ((: To veeeeeeldig forskjellige fødsler altså. Vi er forresten nesten like gamle. Jeg blir 40 neste år.
~Maja Mor~ Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Jeg tviler på at det er noe gjennomsnittelig over en fødsel ;-) Hver eneste en er forskjellig, dine fødsler vil også være ulike fra hverandre. Med sistemann presset jeg vel i ca 35 min. Med førstemann husker jeg egentlig ikke, men jeg fikk også en lege "over" meg som skulle dytte/presse henne ut. Det var ganske dramatisk, fikk 2 press på meg, ellers så måtte de få henne ut på en annen måte. Aner virkelig ikke hva som er "vanlig" tid......
Minnie Mom Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Tror det var ca 20 minutter med førstemann, andremann tror jeg det var max 5-7 minutter.
Mamma´n til A og F Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Med nr 1 ca en time, ganske så intenst ja..... Nr 2: 2 korte press og plopp:))))
Sjefsmegga Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Vel, jeg kan ikke si jeg pressa så veldig i grunn....men måtte holde igjen lit alle tre gangene. Nr 1, hadde pressrier i 5 min, ungen kom på to press. 35cm i HO, 51cmm og 3550g Nr 2: Hadde pressrier i 5 min, måtte også holde igjen litt, hele ungen kom på kun et press, HO 36cm, 47cm, 3280 Nr 3: hadde også pressrier i 5 min, måtte holde igjen, ungen kom på to press, HO 35, 51cm og 3450g. Må legge til at jeg har forholdvis bredt bekken og har født unger som ikke er så store...så det har litt med det å gjøre. Også har pressriene mine vært utrolig sterke i følge jordmødrene som tok imot, jeg pressa overhode ikke bevisst, var kroppen som gjorde jobben her.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Av en eller annen grunn hadde jeg sett for meg et par pressrier og så ville babyn være ute. Har nok sett for mye på film Det er kanskje ikke så uvanlig med en time likevel da...? Takk for svar og trøst.
Sjefsmegga Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Tror det er veldig individuelt, og det er ofte forskjell på førstegangs og flergangsfødende, har mye å si hvordan ungen ligger også. Og så kommer selvsagt ens egne invendige mål inn i bildet. Mamma hadde en traumatisk fødsel da hun fikk meg, tang og totalt ruptur, måtte ha hjelp med å både få dratt og pressa meg ut...og i etterkant har hun født 3 barn til lett...så alt er mulig, jeg var stjernekikker forresten.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Ja, har jo hørst om mange som har hatt raskere og lettere fødsel med nr to da. Og det skal jo noe til om nestemann er stjernekikker også! Selv om dette er langt opp og frem (siden jeg ikke er gravid enda en gang) så har jeg tenkt litt på dette, og vet at jeg kan snakke med jm på sykehuset om dette, og få hjelp der ifra.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 1 time og ti min. det var også en dame som måtte presse på magen min samtidig som jeg presset og jm dro ut barnet. nr 2 vet jeg ikke ennå, men det får jeg vite om ca 4 mnd.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 To timer med pressrier, må si de var et sant helvete... Ble så tatt med vakum. (stjernekikker) Så håper virkelig nr to kan bli litt lettere.
~Maja Mor~ Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde en mye verre fødsle med nr 2. Men jeg ble satt igang, så det var nok noe av grunnen. Men han gikk litt inn og ut med hodet ( au au au au) så det ødela liksom hele opplevelsen ;-) Hadde ikke smertestillende på noen av fødselene, så det har ikke ført til forskjellen... Men lykke til da, misunner deg jo litt, blir verpesyk av å ha barn ;-)
Poteto Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 presset i 1 time og 15 min, måtte til med sugekopp på slutten, ho hadde navlestrengen rundt halsen..
*Smiley* Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 1 time og 30 min.Litt sliten på slutten der ja. Men det gikk bra. Selv om det var veldig vondt.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #19 Skrevet 9. april 2008 Pressa ca 1 time med eldstejenta. Hun var 3780g og 51 cm. Pressa 1 min med yngstejenta, fikk beskjed om å holde igjen, men det greide jeg ikke, så hun kom på en pressrie, og det var jævlig vondt!!!! Hun var 3790g og 50 cm. Tror det er helt normalt med en time med pressrier, kanskje det blir annerledes med nr 2? Det ble det hvertfall hos meg, grua meg skikkelig til pressriene, og sikkert derfor jeg pressa så innmari når det kom.
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 9. april 2008 #20 Skrevet 9. april 2008 75 min med aktive pressrier... Altfor lenge etter min smak, ikke morsomt. Var sliten, og måtte til slutt få drypp for å få skikkelig fres over riene.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 1 time og 30 min! Uten epidural,siste halv time uten pressrier....:=S Det var ikke noe godt..... Pressriene funket ikke fordi jeg var totalt utslitt.... Neste gang blir det epidural.
Makkapakka Skrevet 9. april 2008 #22 Skrevet 9. april 2008 Jeg pressa i noe over 2 timer. Etter rundt 25 timer med rier. Litt i lengste laget synes nå jeg da Det syntes jordmor også, som vurderte vakum eller tang for å få henne ut. Men tilsutt kom hun på egenhånd!
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 9. april 2008 #24 Skrevet 9. april 2008 En time fra pressriene begynte til han var ute. Men jeg måtte settes på drypp fordi riene dabbet av mot slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå