Gå til innhold

Barn i daligvarebutikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer helt an på JAPP. Om en som forelder ser at en har et problem med barn som konstant skriker seg forbi alle butikkhyllene i håp om å få noe godt ut av det så kan en gjerne koble det mot grensesetting.

Men det er stor forskjell på det, og på at en mor gir en juice til det tørste barnet sitt mens de handler etter en lang gåtur.

Venter du alltid til du kommer hjem før du drikker viss du blir tørst når du er noe sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAPP, Hi her. Ser nesten ut til at vi to er de eneste som vil ha unger som har klare grenser i butikk. Forstår nå hvorfor det er så jækla mange sutrete og vrange unger når jeg er på jobb, mange foreldre som tror ungene døøøøør av tørste, er sultne osv. Tror folk må begynne å handle etter frokost eller lunsj så er de kvitt det problemet, neppe, not, nada.

Skrevet

Ville aldri latt et barn få begynne å spise og/eller drikke varer før de var betalt og ute av butikken. Ville ikke tatt med en sulten og tørst unge i en butikk, det sier seg jo selv. I tillegg er det en stygg uvane at noen lærer ungene at de kan få det de vil med en gang, skal aldri vente og glede seg til noe.

Skrevet

Hysteriske unger som hyler og skriker i butikker, har vel ikke noe der å gjøre i utgangspunktet da!

Skrevet

ler...bra poeng...en bør IKKE gi drikke til sitt tørste barn, barnet må jo tross alt ha noe å glede seg til! Er det mulig? Stakkars barn som ikke har noe annet å glede seg til enn en slurk vann!

Skrevet

Knøtta...vurdert å skifte jobb? Høres ut som du har mange irritasjonsmomenter som ikke har vært et diskusjonstema engang i de butikkene eg har jobbet.

Kanskje du er litt malplassert når det kommer til yrke.

Skrevet

jeg ler mer av deg da, frøkendings, som må ta barna ut av huset og på butikken for å "vanne de"!!

Skrevet

he he hadde du ikke noe bedre å komme med enn å pålegge meg handlinger du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om?

Bra du får deg en latter da, I aim to please:p

Skrevet

Kan ikke forvente all verden når du ikke har noe å by på.

Jeg registrer at jeg både har flere barn og er eldre enn deg, og eldre barn, så at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg er vel et tynt grunnlag?? Hvorfor skulle jeg ikke det?

Skrevet

Hvis jeg ikke synes det er noe problem at jeg gir barnet mitt en kartong med juice. Hva har det da med grensesetting å gjøre at barnet mitt får en kartong? For alt du vet, når du ser meg, så har jeg gitt barnet mitt kartongen med juice uten at han i det hele tatt har spurt om det. Kanskje kommer vi rett fra barnehagen og jeg vet at han pleier å være tørst da...

Hva vet du om det betyr at han får en kartong juice neste gang vi er i butikken. Eller om det betyr at han får det hvis han spør meg neste gang jeg er i butikken?

For meg høres det mer ut som om det er dere som har problemer med grensesetting som ikke kan være fleksible med barna deres uten at det ender i et helvete som dere ikke kommer dere ut av!

Sønnen min skjønner hvertfall at det noen ganger er greit og andre ganger ikke, og han skjønner at det er jeg som bestemmer!

Skrevet

Oooo du ville blitt overrasket over hvor mange som faktisk drar i butikken med tomt kort. "uuupppsss, der har visst dama brukt opp alle pengene" også blir de dritflaue!

Skrevet

"jeg ler mer av deg da, frøkendings, som må ta barna ut av huset og på butikken for å "vanne de"!!"

Dette innlegget kommenterte eg JAPP, og her har du nok ikke noe grunnlag for å uttale deg, uansett hvor gammel du er og uansett hvor mange unger du har. Om da ikke din alder og antall barn gir deg synske evner så har du vel liten innsikt i mine handlevaner eller hvordan eg forsyner mine barn med væske.

Ikke alle som har en mening om krigen er soldater. Det burde du jo vite siden du er så gammel og har så mange barn.

Skrevet

eg jobbe i dagligvare butikk, å da e mången så kjeme å handle ein heil haug så har di kje mær penga på korte.. da skjer flære gonga te dagen ofta.. syns og da e litt frekt av foreldro å gløyma at di gidde ongen ei bolla/rondstykke så seie di ingenting om da når di kjeme t kassen.. eg syns da e heilt greit at onga kanskje spise ei bolla elle drikke ein liten juice kartong, men voksne folk? må no klara å halda seg i 10 minutt uten å bjynna å drikk/eta på vare di ikkje har betalt.. eg tørr iallefall ikkje å eta elle drikka nåke før eg har betalt da.. vett aldri kossen dei som jobbe i butikken reagere..

Skrevet

Syns det er værre å se voksne spise i butikken enn en liten unge spise på en bolle...

Skrevet

Og...det var da også noe å henge seg opp i...

Skrevet

Jo, frøkendings.

Jeg er synsk.

Jeg er kriger.

Jeg er soldat.

Jeg er gammel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...