Sauen Shaun Skrevet 8. april 2008 #26 Skrevet 8. april 2008 Her må de vente til varene er betalt. De klarer å vente så lenge, bruker ikke flere timer på å handle da.
Bare™ Skrevet 8. april 2008 #27 Skrevet 8. april 2008 Mine får også vente. Og har aldri hatt noe problemer med det. De har til dags dato ALDRI holdt på å dø LITT engang, verken av sult eller tørste i butikken. Vi har gode rutiner på matvanene våre her i huset. Det har med folkeskikk å gjøre. Om å lære forskjell på mitt og ditt, rett og galt.
knøtta Skrevet 9. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 9. april 2008 Hi her. Ser at det er mange ulike meninger om temaet spising i butikk. Der er da ingen barn som holder på å dø av tørste eller lavt blodsukker, lurer på hvor lenge vedkommende som hevdet dette bruker på å handle?, tror heller ungen(e) har mora i sin hule hånd. Har selv jobbet i dagligvare i 14 år og har jaggu sett mye rart. Reagerer ikke på at noen drikker vann o.l, var ikke det innlegget mitt handlet om. Det jeg ikke forstår er at foreldre forer ungene sine i butikken sånn at for de små så blir handling synonymt med at de kan få noe å spise/drikke. Tror også mange foreldre gir barna noe så de skal holde seg i ro, da mener jeg det er et hull i oppdragelsen. Forstår at det ikke er lett, men å gi seg selv flere problemer ved å venne de små til bestikkelser tror jeg neppe løser noe.
zethaline Skrevet 9. april 2008 #29 Skrevet 9. april 2008 Det er sjeldent jeg mater barna mine i butikken,men det har hendt og da har barna vært små.Det er en vesentlig forskjelll på å åpne en pose chips fordi man har bortskjemte barn enn å la det få en bolle eller noe å drikke fordi barnet er sultent eller tørst.Det er ikke alltid man kjøre ut hjemme ifra for å handle,hender jo at folk kommer langveisfra og har et stopp på veien for å handle. "Tror også mange foreldre gir barna noe så de skal holde seg i ro, da mener jeg det er et hull i oppdragelsen. Forstår at det ikke er lett, men å gi seg selv flere problemer ved å venne de små til bestikkelser tror jeg neppe løser noe." Her tenker jeg at å sette grenser er viktig,synes ikke det har noe med oppdragelse å gjøre.Heller å velge lettvinte løsninger,tror det går greit jeg om man bare er bestemt.Jeg har ihvertfall ikke hatt noe problemer med mine barn om jeg har sagt "nei" til dem.Og jeg har 3 ;-))
knøtta Skrevet 9. april 2008 Forfatter #30 Skrevet 9. april 2008 Er ikke grensesettning en del av oppdragelsen?
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 9. april 2008 #31 Skrevet 9. april 2008 Vi avtaler slike ting FØR vi går inn i butikken. Noen ganger hvis jentene er hentet i barnehagen og vi har et par ærend i butikker, blir det en stund til middag. Da er det greit at de får et rundstykke og en flaske vann med en gang, før vi begynner. Dersom vi drar rett fra frokostbordet en lørdag for å handle i butikken, er avtalen ganske enkelt: Ingenting i butikken. Jentene forstår forskjellen veldig godt, og har aldri hatt sutrete, masete unger i butikken.
*Timulia* Skrevet 9. april 2008 #32 Skrevet 9. april 2008 I min lokale Rema er det kurv med bananer som har blitt litt brune slik at de ikke kan selges, som er til kundene. (Står plakat på, så jeg er helt sikker på det ikke er stjeling:-) ) Dette synes jeg egentlig er ganske smart, dersom man (enten man er stor eller liten) trenger en liten blodsukker-boost på handleturen. Dattera mi pleier å få en (IKKE som resultat av skrik og mas, da hadde hun ikke fått), og er fornøyd med det.
Nå kommer nr. tre Skrevet 9. april 2008 #33 Skrevet 9. april 2008 Forstår ikke problemet med dette, man betaler jo når man komme til kassa !!! Men husker ei dame en gang, hun tok en banan(var ihjelsulten) spiste og skulle selvfølgelig betale når hun kom ikassa...hehe...litt vannskelig ! Var jo spist opp ! Da ble det latter ! Selv betjeningen lo da ! Så man kan jo tenke på hva man gir barna eller tar selv ! I vår lokale Meny butikk ligger det frukt til barna, og dette er veldig stas og sunt ! Og man hører jo folk selv her som jobber i butikk.....de ser ikke problemet !!!
Fru Banderas Skrevet 9. april 2008 #34 Skrevet 9. april 2008 Problemet er ikke om man åpner flaska før den er betalt men barn som hylskriker fordi de er vant til å alltid få viljen sin, det har med grensesetting å gjøre.
lolipoli Skrevet 9. april 2008 #35 Skrevet 9. april 2008 Jeg har jobbet som vekter og det er ikke ulovlig å spise noe eller drikke på en butikk så lenge du betaler for det. Det var vanskelig å følge med men så lenge det er lov så kan det ikke forbys. Jeg synes at det er best å vente med spising til alle varene er betalt, det ser ikke pent ut når noen gjør det hele tiden, men i noen "nød" tilfeller når ungen skriker av sult eller tørste så er det helt ok å gi han bolle eller vann og selvfølgelig betale for det. .
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 9. april 2008 #36 Skrevet 9. april 2008 Hverken barn eller voksen i min familie åpner eller spiser noe fra butikken før det er betalt i kassen. Det sparer en for veldig mye unødvendig mas og diskusjoner som jeg har vært vitne til andre som har hatt
Rivjerntilkjeft Skrevet 9. april 2008 #37 Skrevet 9. april 2008 må jo være veldig trivelig å spise feks en is el noe før man betaler, og det evt ikke er dekning på kortet! eller at det vises lesefeil! hoho, vel vel, ikke alle betaler med kort heller da.. bare en liten tanke^^
pusur26 Skrevet 9. april 2008 #38 Skrevet 9. april 2008 Ser ikje nåka galt i å ta sæ litt vann.juice eller brus og kanskje nåka å bit i bære man betal før sæ etterpå.Men klart gjør jo ikje d vest d ikje e dekning på korte.
lillebilla Skrevet 9. april 2008 #40 Skrevet 9. april 2008 Jobber selv i butikk, og ser ikke problemet med å drikke av vannflaska, juicen ol.gi ungene en bolle, rundstykke ol. å gnage på, (ser ofte de som gir ungen skalk fra brødet dem har kutta opp i brødkuttemaskina, veldig greit) før kassa, MEN, chips, ostepop ol. kan foreldre godt spare seg fra å åpne å gi ungene i butikken.. det blir søl, ostepopsti gjennom hele butikken osv.. Ikke videre pent når det blir trødd på å tråkka rundt
Tia med 2 ♀ Skrevet 11. april 2008 #41 Skrevet 11. april 2008 Er det en bolle fra en bollepose f.eks. Hvor man har posen å derfor kan betale for det etterpå syntes jeg at folk bare får gjøre det. Jenta var er 11 mnd nå og vi har aldri gitt noe før ute av butikken og kommer aldri til å gjøre det heller da. Da jeg ikke vil at jenta mi skal lære at maser jeg så får jeg..... Ho får pent vente til vi er ute av butikken, tar sjelden så lang tid samme hva. Men det værste ejg ser er når folk har plukket smågodt og både barn og foreldre forsyner seg av posen mens de går rundt i butikken, det er faktisk å stjele for det går jo på vekt og det du har spist betaler du da ikke for.
babysjuk82 Skrevet 11. april 2008 #42 Skrevet 11. april 2008 Jeg blir fort svimmel og svett på butiken.da hende d seg at jeg drikke av flaska før eg betaler.er vel bedre d enn at eg faller om?har gjort d før,og d va pinli.
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. april 2008 #43 Skrevet 11. april 2008 Tror de fleste som har jobbet i butikk foretrekker foreldre som gir de tørste barna sine litt vann før de kommer til kassen foran de som nekter og som fullstendig overser sin hysteriske unge som hyler seg gjennom hele butikkturen. Og om en ikke har oppdragelse på barna så er vel ikke butikken rette plassen å begynne med dette heller. (og nei..tørste barn som hyler -trenger ikke- ha noe med oppdragelse å gjøre).
knøtta Skrevet 11. april 2008 Forfatter #44 Skrevet 11. april 2008 For meg som jobber i butikk synest jeg det er rart at det er de samme ungene som er tørste HVER eneste gang de setter beina innforbi butikkdøra!. Tror ikke foreldrene forstår at de er lurt i en felle. Hvorfor ikke ta med en drikkeflaske med vann til ungene så finner dere fort ut at det er ikke poppis blandt ungene, men de vil ha vann eller saft på kjøpeflaske!,
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. april 2008 #45 Skrevet 11. april 2008 Men er det et problem for deg dette? At barna får drikke i butikken? Burde jo være glad til at foreldrene handler vannflasker istedenfor å ta med seg du, så har du jobb en stund til.
Bare™ Skrevet 11. april 2008 #46 Skrevet 11. april 2008 Hvofor er det flere som ser ut til å forsvare at de ikke klarer å sette grenser for barna sine? - hvor lenge planlegger dere å være i en matforretning (for det er det det er snakk om her, og ikke en Brio butikk)... - hvorfor spiser dere ikke/ drikker FØR dere handler om det er en gjenganger at enkelte barn ser ut til å bli tørste/ sultne når de ser logoen til butikken? Er det ikke greit å lære de forskjell på mitt og ditt allerede fra de er små??
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. april 2008 #47 Skrevet 11. april 2008 Eg syns ikke det er ensbetydende at et barn får drikke/bolle i butikken med at en ikke klarer å sette grenser. For meg blir dette 2 forskjellige ting. Det er jo ikke som om alle barn som får en bolle på coopen en torsdag ikke har foreldre som setter grenser. Syns det er fasinerende alt mennesker klarer å lage seg problemer av!
Pingpling Skrevet 11. april 2008 #48 Skrevet 11. april 2008 Pleier aldri begynne på noe i butikken, men ser ikke noen grunn til å irritere seg over dem som gjør det. Men kom på noe jeg ville spørre om: I butikken vår er det en sånn brødskjæremaskin der det ofte ligger små skalker, og jeg pleier å la toåringen min ta en hvis hun vil. Synes dere det er en uting? De første gangene spurte jeg personalet om det var greit, men har sluttet med det. Har ikke tenkt over at dette kan være noe som irriterer andre, men skjønner jo nå at jeg må vurdere det...
Bare™ Skrevet 11. april 2008 #49 Skrevet 11. april 2008 er det ikke deler av feks grensesetting som gjør at du ikke klarer å lære barnet ditt å vente de fem minuttene man står i kø og venter på å betale? Hva kaller du det da?
Tomtetroll Skrevet 11. april 2008 #50 Skrevet 11. april 2008 Vil ikke gå så langt å kalle det å stjele.. med mindre man setter det på plass igjen etter å ha smakt på varen. I trondheim har dem handlevogner med plass for brus/vann/juice på håndtaket. Og det er reklame fo forskjellige produkter, og der er det meningen man skal drikke av produktet mens man er å handler. Det er god reklame, og får folk til å kjøpe flere drikkevarer når dem handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå