Gå til innhold

Barn i daligvarebutikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere lar de små få noe å tygge på i butikken før varen er betalt?. Er rett og slett en fryktelig uvane, her i gården får ikke ungene noe før betaling har funnet sted og vi er kommet ut fra butikken, og aller helst kommet oss hjem. Har sett så mange skrikerunger som maser og maser, til slutt gir foreldrene etter og ungene får viljen sin, snakk om å gi seg selv langvarige problemer, en uting etter min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uansett å stjele. Man betaler ikke som på en restaurant, etter at man har spist. Man betaler før. Æsj for en uvane. Og ikke for barna, men for de voksne.

Skrevet

Det hender når jeg er i butikken at jeg blir kjempe tørst. Da tar jeg meg juicen, vannet og drikker der. Betaler jo alltid når jeg kommer til kassa. Ser ikke helt problemet med det.

Men er jo enig at man ikke skal gi barna masse godt når de er i butikken, eller uansett hvor det er bare for de maser, skriker og hyler.

Skrevet

Jeg jobber i en daglivare butikk og dette er helt vanlig.. ikke noe problem for oss heller.. Er faktisk oftere voksene som har spist opp ferskvaren sin og tatt med papiret sitt til kassen.. er ikke alle som greier å holde seg..men ¨å gi en liten unge en bolle er ikke noe problem, foreldrene er alltid våken på å betale for alt og hvis de surrer så følger jo vi alltid med...

selv har jeg ofte benyttet meg av dette når jeg har fått hefitg halsbrann i butikken og konstant tørste...

Skrevet

men npår eg leser litt mer nøye så skjønner jeg jo hva du mener...

hvis vi skal ha bolle så får han jo uansett bollen men å grine seg til noe og få viljen sin vil eg ikke ha noe av.. men eg har ikke prøvd ut dette enda da:P

Skrevet

enig med *kristen* med gullet. ser ikke problemet jeg så lenge en betaler for varen.

Skrevet

eneste gangene jeg har gitt småsøsknene noe i butikken, før jeg har betalt (de er 4 og 2), så er det hvis de er supertørste. men gir dem ikke noe å spise selvom de maser, for da vet de at hvis de maser og skriker og bråker, så får de viljen sin, og da har man en ond sirkel. da bare skriker de til de får viljen sin alltid. skjønte hva du mente HI, men i noen tilfeller så må man jo gi småbarna noe før man har betalt, slik at de ikke besvimer, sånn litt satt på spissen haha

Skrevet

så det er greit hvis det er tørste,men ikke sult??

Skrevet

Betaler helst før jeg knasker løs på noenting,

men har hendt at jeg har tatt en slurk av imsdal'flaska før jeg har gått til kassa likevel :)

Skrevet

Det er absolutt IKKE å stjele, miss missantrop. for at man skal kunne si noe er stjeling, må vedkommende ha gått UT av butikken, uten å betale for den.

En kan faktisk putte ting i lommen, og ikke bli tatt for stjeling, så lenge man befinner seg i butikken.

Selvsagt virker det mistenkelig når noen putter ting i lommen..men, loven sier det faktisk slik at man må ha gått UT av butikken før man kan bli anklaget og tatt for stjeling.

Derfor venter securitas/pegasus-vakter alltid UTENFOR butikken før de har lov til å ta noen for stjeling.

OG, de må også være 120% sikre på at vedkommende faktisk HAR stjålet..hvis ikke kan de risikere søksmål og sparken.

Skrevet

Syns ikke det var noe særlig å få et klissete is-papir å scanne da jeg jobbet i kassa på prix for et par år siden...men, det skjer jo ike HVER dag, og skjønner ikke helt problemet så lenge varen blir betalt for.

Skrevet

er sykt mangen eldre damer som har begynt å tygge på de der fiskekakene lenge før kassen... blir en del kvalm av den lukten men skal vell overleve:)

nei uff, aldri mer jobbe i dagligvare hehe:)

Skrevet

Mine må pent vente til vi har bet varen ja ..

Skrevet

Blir helt rystet jeg.... og det skal litt til... dere får fortsette å spise og drikke ting som ennå ikke er deres. En forsmak på voksenverdens kredittkort. Kjøp i dag, svi i morgen. Hvis et barn er så tørst eller sultent at det holder på å dø i butikken kan det kanskje med fordel planlegges en smule bedre?

Skrevet

Jeg gjør det selv. ikke med mat. Men med drikke. Er jeg tørst åpner jeg flaska og drikker. Men det gjelder kun når jeg handler andre ting.

Klarer holde meg hvis jeg bare skal ha vannflaska mi,

Ser ikke helt problemet når jeg betaler for den

Skrevet

jeg har ikke samvittighet til å nekte ungene mine noe å drikke eller kanskje en bolle hvis de spør meg i butikken og vi enda ikke er ferdig med å handle. vet selv hvordan det er å bli kjempe tørst eller få blodsukkerfall inne i butikken. så lenge en betaler varen før en forlater butikken så er det vel ikke så ille vel. men jeg er ikke en av de som har unger som hyler til seg is og greier i butikken da, men en vannflaske eller en bolle nå og da ser jeg ikke problemet med.

Skrevet

Det ser jeg. Uansett er ikke bare en gang jeg har stått bak noen i kassa og de ikke har fått kortet til å virke og har måttet sette fra seg alle varene. Nå er du iallefall en tyv.

Skrevet

Drikke og Boller?! Kunne du ikke planlagt dette da???????? Dessuten har barn og voksene godt av å kunne vente. Iiiiik

Skrevet

eh... man drar jo ikke i butikken å handler uten penger vel...

Skrevet

"Blir helt rystet jeg......og det skal mye til".....Hehehehe.

Det sier seg selv at hvis du blir rystet av at noen åpner en vannflaske i butikken, før de kommer til kassa, har du nok blitt velsignet med få virkelige rystelser i livet ditt. Bra for deg.

Skrevet

Hadde det vært så inderlig vel Lova... hadde det vært det...

Med hilsen fra en sann Misantrop

Skrevet

jeg må le. er morsomt å lese disse innleggene. Jeg vil komme med en opplysning. Ultra oppfordrer kundene sine å ta seg drikke under handlingen. de har til og med flaskeholdere på vognene;) Men jeg handler på coop, så da må jeg drikke vannet mitt etter kassen..hehe

Skrevet

det holder da ikke på å dø i butikken. kan jo være kjempetørst uten å dø... jeg ekke helt djevel mot søsknene mine heller... drama queen:P

Skrevet

den var til Miss Misantrop 1919

Skrevet

Jeg spiser/drikker aldri noe jeg ikke har betalt for (jeg er voksen og overlever), men det hender ca en gang annenhver måned at datteren min får et tørt rundtstykke til 3 kr å gnage på. Dette hvis hun gir uttrykk for at hun er sulten og jeg vet det vil ta ytterligere to timer før middagen står på bordet. Men det tilhører sjeldenhetene.

Uansett, ser ikke helt problemet så lenge jeg betaler og det husker jeg alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...