Gå til innhold

I lys av FrPdebatten her... Hva med 17 mai og flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i alle dager så sint du blir da.. Jeg mente jo ikke å krangle, voksne mennesker må da kunne diskutere dette på et litt roligere plan?

Jeg har en kusine som er adoptert fra kina, hun er i mine øyne like norsk som meg. Ja, hun har en annen hudfarge, men hun kjenner ikke til noe annet enn Norge. Dete r dette jeg mener er nordmenn, de vet ikke om noe annet bosted. De trives her, har det trygt og godt, hvorfor skal de ikke få lov ti å være en del av oss når de bor og lever her med sin fulle rett?

Dersom mine barn hadde vokst opp i England og jeg visste vi skulle bo der for bestandig hadde jeg aldri gått rundt å knukka på at barna mine var norske.. Jeg er uenig med deg i at "vi NORSKE synes det er viktig å ta vare på våre skikker osv" synes du skjærer alle nordmenn over en kam der, jeg er åpen for å prøve nye ting innimellom, men noe er urnorsk, noe er ikke bare tradisjoner, men historie, dette er det viktig å ta vare på, men på et naturlig grunnlag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Stavanger har vi iallefall tidligere ikke hatt dette forbudet og jeg har flere aar feriet 17 mai med baade norsk og fransk flagg :)

Naa ferier vi det her nede med norsk og emirati flagg og syns det er koselig aa kombinere de to.....

Skrevet

En rasist er en som mener at rase spiller inn på fordelingen av goder i et samfunn, og du har nå fremhevet etniske nordmenn som noen som burde ha flere fordeler/goder enn en som ikke er etnisk norsk, det er nå en rasist.

Skrevet

Så hadde jeg fortsatt vært Norsk, men med Norsk OG Spansk statsborgerskap.

Skrevet

Der er du definerer en smuuule annerledes enn resten av oss.

Skrevet

Jaja, det får så være. Men jeg er ikke en rasist uansett. Men det er min mening og holdning :o)

Skrevet

Når man bor i Norge og skal feire NORGES dag så gjøres selvfølgelig det også med norske flagg!

Personlig hadde jeg syntes det var rart om det plutselig var et svensk flagg i toget,det er jo ikke Sverige vi feirer :) jeg hadde heller aldri funnet på å feire Sveriges nasjonaldag med mitt norske flagg.

Synes det er kjempe flott å se forskjellige nasjonaldrakter i 17-mai toget, men de fleste innvandrere som bor i Norge feier jo sin egen nasjonaldag også, DA kan de flagge med sitt andre flagg..

Hva har foresten dette med frp å gjøre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...