mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. april 2008 #26 Skrevet 8. april 2008 Så for oss som ikke har bunad.....ingen 17.mai feiring??? ))
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #27 Skrevet 8. april 2008 Spetakkel: Dette har INGENTING med Frp og gjøre. Kanskje en fordel å lese artikkelen før du uttaler deg!
Sabina og gjengen Skrevet 8. april 2008 #28 Skrevet 8. april 2008 Hvordan vet du hvem som er innvandrere?
LivetErEnLek Skrevet 8. april 2008 #29 Skrevet 8. april 2008 Her hvor jeg bor, er det helt vanlig med forskjellige folkedrakter og flagg fra alle nasjonaliteter på 17 mai. Sønnen min går på en flerkulturell skole med elever fra over 30 nasjoner. Her oppfordrer de ungene til å ha med flag fra sine land de har tilknytning til og norske flagg i 17 mai-toget. Lekene på skolen senere på dagen bærer også preg av at det er mange nasjonaliteter som samles både når det gjelder mat og underholdning. Synes det er flott jeg!!!
Den drygaste Skrevet 8. april 2008 #30 Skrevet 8. april 2008 det syns jeg ærligtalt ikke noe om, det er den NORSKE dagen!!! da kan de heller kle på seg en bunad
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #31 Skrevet 8. april 2008 Jeg kan ikke håndplukke hvem som er innvandrere eler ei. Men det har jo ikke noe med saken å gjøre vel?
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #32 Skrevet 8. april 2008 Joda, de er nordmenn like mye som såkalte etniske nordmenn. Synd at du mener rasebakgrunn skal gi større bestemmelsesrett i et demokrati som Norge, det er faktisk pr. definisjon reinspikka rasisme. Egentlig veldig trist å lese synes jeg.
mamman til to gutter Skrevet 8. april 2008 #33 Skrevet 8. april 2008 Norsk tradisjon for klær på 17.mai er jo å ha på seg noe som viser hvor slekta kommer fra, det er jo det bunaden gjør. Hvorfor skal man ikke da få vise hvor slekta kommer fra hvis det er et annet land enn Norge? (må bare legge til at jeg har ingenting i mot at folk går i pene kjoler el på 17.mai heller;-) selvom jeg ser litt rart på de som kommer i i joggedress for å se på barnetoget)
Scorpiogi Skrevet 8. april 2008 #34 Skrevet 8. april 2008 Syns det er flott at de vil hylle Norge med å vise sine fineste drakter, og sitt flagg!!!!!!! Jeg er ikke i mot, hvis denne kloden skal ha sjanse til å få fred noen gang er det vel bare på sin plass å være såpass åpen og "overbærende"...
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #35 Skrevet 8. april 2008 Er litt drøyt å si at de ikke kan få gå i sine egne drakter/klær. Er jo ikke alle nordmenn som går i bunad heller. Om de vil feire Norge i sin nasjonal drakt så er jo det helt greit, men flagget skal være norsk, siden det er Norge vi feirer.
Sabina og gjengen Skrevet 8. april 2008 #36 Skrevet 8. april 2008 Libemamma.. Anser du en mørkhudet som innvandrer uansett?
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #37 Skrevet 8. april 2008 Oslomor: Nå må du gi deg!! Har for faen ingenting med rasisme å gjøre!!!!!! Jeg er overhode IKKE rasist!! Pass deg litt for hva du sier du!
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #38 Skrevet 8. april 2008 Nei det har jeg aldri sagt jeg har gjort! Hvordan har du lest deg til det?
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #39 Skrevet 8. april 2008 De er ikke Nordmenn når de er innvandrere. De må jo få gå i hvilke klær de vil, men 17. Mai er jo Norges Nasjonaldag. Ikke Sveriges, Irans eller Afrikas nasjonaldag, og da synes jeg det sier seg selv at flagget skal være Norsk ) Og ja, det er de etniske Nordmenn som skal få bestemme det. Dette er jo "vårt" land, hvor vi har våre skikker og de synes jeg vi skal ta vare på. Innvandrerne har egene skikker i sitt land. Du sier selv at etniske nordmenn skal få bestemme framfor de som har en annen rasebakgrunn, altså fordeler basert på rase, det er rasisme det skjønner du og det gjør deg til en rasist når du innehar denslags meninger om raser, folkeslag og nasjonaliteter.
Scorpiogi Skrevet 8. april 2008 #40 Skrevet 8. april 2008 overskriften på denne debatten henspeiler jo til frp da, da er det jo fullt mulig å kommentere de i forhold til artikkelen.....
Sabina og gjengen Skrevet 8. april 2008 #41 Skrevet 8. april 2008 Jeg har IKKE lest meg til det, var bare et spørsmål, jeg fatter liksom ikek hvordan du kan mene at innvandrere ikke er "rette" nordmenn når de har norsk statsborgerskap.. Det er kanskje jeg som har misforstått, men virker litt som om du har litt imot innvandrere utifra en del av dine innlegg/svar..
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #42 Skrevet 8. april 2008 Ja og jeg står for hva jeg har sagt! Og jeg mener hvert ett ord. Men kom ikke å kall meg en rasist du! Pass deg litt for påstandene dine.
☆Anonymia☆ Skrevet 8. april 2008 #43 Skrevet 8. april 2008 har man kommet til norge og forventer å bli integrert som en nordmann så feirer man 17 mai på norsk vis,med norsk flagg!!!!
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #44 Skrevet 8. april 2008 Jeg har OVERHODE INGENTING I MOT INNVANDRERE. Få det inn i hode deres. Jeg har en bestekompis som er innvandrer med Norsk statsborgerskap, men han er uansett ikke Norsk!! Han er Iransk! Og han støtter det jeg sier, for dette har jeg diskutert med folk flere ganger. Verken han eller kompisene hans har noen gang sett på meg som en rasist. De skjønner det er viktig for oss NORSKE å ta vare på våre skikker, religion, osv osv. De ville gjort det samme om vi snudde på dette.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #45 Skrevet 8. april 2008 Norge er jo blitt et multikulturelt land, så jeg synes bare det er hyggelig hvis også nasjonaldagen vår speiler dette. Både med flagg og drakt:-)
OsloMor Skrevet 8. april 2008 #47 Skrevet 8. april 2008 Det er kun deg selv som gjør at du er en som kvalifiseres til å bli kalt rasist. Og jeg tror jeg ville ha passet meg selv og mine egne rasistiske påstander var jeg deg, før jeg gikk ut og ba andre "å passe seg". (Hva nå enn dét skulle bety?)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #48 Skrevet 8. april 2008 Om dem har lyst å feire Norge sin nasjonaldag så syns jeg dem kan ha norske flagg hvertfall Om dem går med sine nasjonaldrakter får være opp til hver enkelt, jeg har ikke bunad men håper jeg får lov å feire 17 Mai anyways
☆Anonymia☆ Skrevet 8. april 2008 #49 Skrevet 8. april 2008 det mener jeg også pusetøsa.. mener ikke at de må gå i bunad,de kan få gå i joggings for min del.. men flagget syns jeg skal være norsk..
MammaMia123 Skrevet 8. april 2008 #50 Skrevet 8. april 2008 HVA er en rasist i dine øyne??? En som mener de som er fra ett annet land ikke er norsk? Jeg mener innvandrere ikke er norsknorsk. Jeg kan ikke flytte til Spania og si jeg er spansk!! Blir for teit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå