ScaryMama Skrevet 7. april 2008 #51 Skrevet 7. april 2008 Det virker som om mange tror at de som er overvektige er det fordi de vet for lite om kosthold osv. Det er vel neppe helt riktig, jeg vil tro at det er mange overvektige som vet mye mer om kosthold / trening /kalorier enn slanke mennesker, nettopp fordi dette er noe som opptar dem i veldig stor grad. Alle vet at det er bare å la være å spise mye /usunt for å kunne gå ned i vekt, så da skjønner du vel at det finnes grunner til at mennesker ikke gjør de rette tingene til tross for at de er misfornøyd med kroppen sin. Du snakker om vilje, og nevner mennesker som snur om på livsstilen og går ned. For det første så kommer man bare så langt med viljestyrke, man kan kanskje gå ned en liten periode, men da går man som regel hele det opp igjen. For noen mennesker er problemet rett og slett så enkelt at de trenger bare å spise litt annerledes også går de ned. Dette er som regel mennesker som ikke har et problematisk forhold til mat. De fleste overvektige mennesker har et problematisk forhold til mat og må først og fremst løse disse problemene før de kan begynne en varig nedgang i vekt. Det er ikke bare snakk om å endre livsstilen, men de må faktisk jobbe med hele tankemøsteret sitt i forhold til mat. Det krever mye av en person, både fysisk og psykisk. Mange er heller ikke klar over at det er psykiske årsaker som ligger bak fedmen og det gjør det enda vanskeligere å løse problemene. Syns du at det bare er overvektige som klager på seg selv? Tenker du at alle som har noe de er misfornøyd med bare må fikse det og slutte å klage? Eller er det kun overvektige som vekker denne strenge og lite forståelsesfulle reaksjonen hos deg?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #52 Skrevet 7. april 2008 Er enig i avsnitt nr 2 at det er mye en må omgjøre i kropp og sinn for å klare dette, men det er ikke alltid et mål som er helt urealistisk for mange.... For min del kan de som vil klage, jeg stilte et konkret spm uten å dra inn sykdom og div.....men skjønner at dette er vanskelig ser jeg. Jeg mener fortsatt at mange trenger en dose viljestyrke for å sette i gang, at dette er en prosess ja, men ikke uoppnårlig.!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå