Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Se da bort i fra de med sykdommer. Men man hører hele tiden om de som syter å klager ovet vekt og fett....! Altså...er det virkelig så vanskelig å tenke litt sunnere enn melkesjokoladen i kjøleskapet? Er det så vanskelig å bytte ut brus med vann? Det er jo et faktum at den første tiden raser en ofte en del kg ned pga veske i kroppen, poenget er da å klare det. Men jeg spør....hvorfor er det så vankskelig å bytte ut slike fettprodukter med sunne, og hvorfor klarer en ikke å spise en porsjon og vente..........i steden for å spise to porsjoner? Metthetsfølelsen kommer ikke før en tid etterpå og har man styrke nok til å spise sakte og vente så vil strengt tatt porsjon nr to ikke være nødvendig alltid!!! Jeg bare lurer, for det må da være godt for de som klager over dette å se kg sakte gå nedover....mye bedre enn å se de gå oppover?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Hvorfor ikke gå ned på Plata og prøve samme tilnærming?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Ææææhhhhhhhhh.............nææææhhh syntes det er greit å ta det her jeg=) Så du sier sukker/fett i store medgder er avhengisak? Må bare ha.........bare en til.....og enda en liten....?=)
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Ja, jeg sier at det er en veldig mye mer komplisert sak enn "bare å spise mindre". Jeg sier at det sitter mye mer fast i psyken enn folk som aldri har lagt på seg kan forstå.
Stjerne37 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 For veldig mange overvektige så er det sånn ja.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg er da ute etter å forstå dette....men hvor mange er det som virkelig prøver? Altså hvis psyken er langt nede, vekten langt oppe så burde man kanskje søke hjelp hvis dette er et problem. Igjen så siterer jeg til de som klager og syter over dette hele tiden! Har ingenting å utsette på de som er tilfreds med slik de er=) Uansett str...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Jo jeg forstår det, men når en er klar over det og skriker høyest, hvorfor ikke prøve å gjøre noe med det?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Mat bindes opp i mye annet enn metthet, det er trøst, flinkhet, straff, opposisjon, trass, glede, etc etc. Metthetsfølelsen kommer aldri, selv når magen verker og glidelåsen må ned. Og ja, det er mange som virkelig prøver. Og kanskje kan man gå ned, men det er ingen varighet i det, før eller senere er det langsomt eller kjapt tilbake. Har du virkelig noe å utsette på de som ikke er fornøyde med seg selv? Det synes jeg er jævla arrogant. Lurer på om jeg skal begynne å ha noe grunnleggende å utsette på de som har adhd eller diabetes.
Stjerne37 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Skjønner du aldri har vært overvektig,flott for deg.Dette har med følser å gjøre,psyken. Tenkte jeg skulle forklare litt,men ombestemte meg,vil ikke legge ut så alt for private ting her inne.Uansett jeg er nå ikke av dem som klager. Har full forståelse at du ikke skjønner,du tenker at det er jo bare å spise mindre og trimme mer.Prøv å si til en narkoman å ikke ta den neste sprøyta...sånn er det for mange overvektige også,klarer ikke la være,sykt ,men sant:)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Nei har ikke nor å utsette på noen, men lurer, når de som hele tiden skriker høyest om dette? Jeg kjenner da opp til flere som er større og godt tilfreds med slike de er, også de som hele tiden har ting å utsette på de som er mindre, da mener jeg skjellsord som skjelett, styggtynn, spøkelse osv.......I tillegg klager de, da en dagsjobb å klage i det at de er store og noen ganger så tror jeg de utkaster dritt til de som er mindre for gi en tilfredstillelse for seg selv! Hvorfor er det greit å kaste negative ord på de som er mindre for de som er større, når en blir halshogd hvis man er negativ mot de større?
Dotten Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Kanskje fordi det er så mye lettere å spise den sjokoladen som er i skapet enn faktisk å la være.... Hvorfor røyker folk når de like gjerne kan la være... "Alle" snakker om å slutte, men veldig få gjør det.....!
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Selvsagt er ikke det greit, men det er vel ikke det vi snakker om.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 At jeg aldri har vært stor, stemmer, men jeg har da hatt overflødig fett som satt igjen i noen år etter fødsel. Poenget er at jeg forstod til slutt at grunn til jeg ikke fikk dette bort var min vane i hverdagen..... Så jeg byttet ut brus til vann, og jobbet med å snu tankegangen min når det gjelder mat. Poenget er at en må gjøre noe for det, ikke alt kommer av seg selv. Så lenge man har et sånn sterk ønske om dette.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Kan jo alltids dra andre ting inn da=) Jeg prøver bare å forstå dette, og ja jeg skjønner det ligger psykisk ofte, men for mange er det vel også hverdagen og vanen over å spise det man gjerne ønsker uten at noen i hele tatt prøver?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Klart, men hva å la være å kjøpe med sjokoladen da fra butikken?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Du sier at du ikke forstår dette og det er det jo helt tydelig at du ikke gjør heller.
Stjerne37 Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Ja,du har helt rett...bare å kutte den feite maten,kutte ut godis,drikke vann i stedet for brus,trimme eller gå en tur hver dag. Du har virkelig evnen til å sette seg inn i andres tilstand Men uansett,enig med at en må gjøre noe med det selv.Lurer på forskjellen på tjukk,stooooor og feit er jeg....vært kult å vit hva jeg er liksom hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Vel, stigmaet ved å være tykk er _mye_ større enn stigmaet ved å være tynn, det er vel ganske opplagt?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Å definere hva feit, tjukk er er vel egentlig en egen tråd en bør starte...hehe=) Jeg har heller aldri påpekt at jeg kan sette meg inn i noen andres tilstand, men prøver å være åpen til å høre hva folk sier om saken.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 Har ikke du mer vettu å komme med heller så bør du vel strengt tatt la være å svare da!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Mange mennesker har spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelser kommer i mange former. Det er en psykisk lidelse. Den kan være svært, svært vanskelig å få bukt med. Hvorfor er ikke et deprimert menneske bare glad og fornøyd? Det er jo bare å bestemme seg for det.
Stjerne37 Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Er ikke så lett å forklare når det er psykisk heller da.Du får bare stole på oss tjukkiser når vi sier at det ikke er "bare" å la det og det være:)
Sjefsmegga Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 Er like vanskelig å være avhengig av mat som av tobakk, alkohol og natkotiske stoffer og vanedannende medisiner...vist nok, det værste er at man ike kan leve uten mat heller, så det er jo komplett umulig å holde seg unna også.. Jeg hadde selv vanskelig for å forstå fedme og fedme prolematikken før, men har nå satt meg litt mere in i det...og så har jeg en god venninne som slier som pokker med prolemet, nydelige jente..snufs...er bare så MYE av henne og det blir jo mer og mer, men vet at hun prøver, men det er ikke så lett når kroppen og sinnet skriker etter søtt og fett.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #25 Skrevet 7. april 2008 Ja, ja ja...men hvis du ser i hovedtråden her så ber jeg dere se bort i fra de med sykdommer da! Regner med at alle de som er overvektige ikke havner under psykiske lidelser heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå