Gå til innhold

***** Skravletråd IKM uke 17 *****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikm 21. april, og skal ta blodprøve 14. april... Må bare finne masse å gjøre de neste dagene slik at tiden går litt fortere. Er jo nesten så man sitter og ser på klokka i håp om at den skal gå litt fortere... Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har el i dag eller i morra, fikk neg el test men det er vanlig, har hatt murringer noen dager og i dag kom det en god ladning med el slim, så dette passer jo supert*not*skal plage sambo i kveld men siden jeg reiser i natt så blir det med det, så utrolig typisk at det skal treffe så fantastisk bra på dagen jeg reiser*irritert* enda mer frustrerende er det når jeg nå har åpna opp egglederne mine og vet at dem har god passasje...blæh...men thats life så får vi håpe på det beste=)

er to på jobben så er gravide nå så har bedt om mye smittsomt gravide støv;o)

Lykke til jenter=)

Skrevet

Heihei!:)

Tror jeg skal ha ikm i uke 17...får vente og se:p Tror jeg hadde el den 4 april..Hadde en ma i uke 15, 14 februar 08, så håper at denne gangen klaffer det!:)

Lykke til alle sammen!:)

Skrevet

Stjerneøye: Du får satse på at det holder med sex i kveld, og at svømmerne finner veien slik at du blir gravid denne gangen. Er utrolig kjipt når det ikke klaffer sånn at man kan være sammen rundt el. Er ikke noe gøy å ha "pausemnd" når man ikke vil...

Hemmelig: Har du lang lutealfase du? Hvis du hadde el den 4. april skal du jo egentlig ha ikm den 18. april som er i uke 16...

Håper du slipper å miste flere ganger, uke 15, da har man vel begynt å bli rolig og bare glede seg... Nei huff det må være forferdelig altså... Har bare opplevd en tidlig sa, og jeg syntes det var fælt... Sender over en trøsteklem.

Skrevet

Skriver meg på her jeg da:) Hadde eggløsning 7-8 april, altså IKM 21-22 april. Har blitt lett gravid med tidligere barn,-men så var det dette med alderen da....Foreløpig bare 2.pp,så det blir spennende å se.. Lykke til til alle dere andre!!! Ps har brukt "Pearly" som prevansjon/ planlegger. Veldig fin til å finne ut syklus, måle EL osv.Sjekk ut buenaventura.no:)

Skrevet

Velkommen skal du være her på skravletråden ;) Håper du slipper å prøve lenge denne gangen heller da, du er jammen heldig som blir lett gravid. Skulle ønske jeg også kunne ha det sånn... Hehe...

Jeg har ikke pearly, men babycomp, men jeg har ikke så mange gode ord å si om den... Jeg syntes det var stress å bli vekt for å måle tempen til samme tid hver dag. Jeg jobber skift, og syntes ikke det var så lettvint å måle basaltempen da... I tillegg hoppet tempene veldig opp og ned hver dag, og den fant aldri el (noe som ikke er så rart siden jeg ikke har el av meg selv). Tror det er veldig individuelt hvordan man syns det er å måle tempen. For de som får det til, får de sikkert masse info om syklusen sin. Men det passet nok ikke for meg...

Skrevet

Takk for det! Ja, skjønner nå etter å ha vært litt på disse sidene hvor heldig jeg er... Nei, passer nok ikke for alle, sikkert spesielt vanskelig om man ikke har el.

Skrevet

Hehe, ja dere er så heldige som blir lett gravide. Dere aner ikke hvor heldige dere er, hehe... Men håper så inderlig at vi får det til denne gangen, at vi kan hoppe over til 1. trimester, og endelig få den lille babyen vi drømmer om... Måtte vårt høyeste ønske gå i oppfyllelse nå...

Skrevet

Åh nå nærmer det seg blodprøvetid for meg. Mandag tappes det blod for å sjekke om jeg har hatt el denne pp. Håper så inderlig el har funnet sted. Da skal spiren feste seg i løpet av helga, eller begynnelsen av neste uke, for denne gangen skal jeg bli gravid!!!

En uke og 2 dager til ikm nå... Er en spennende pp dette her, og jeg har en god følelse... Håper det er noe i denne følelsen...

Spire spire kom til meg, tr.... GÅ DIN VEI!!!

Skrevet

Det er ikke så mange som er med på denne skravletråden, hehe. Føler jeg skravler med meg selv for å holde tråden på første siden... Heheh.. Men men, jeg er flink til det også, skal gå greit... Håper flere slenger seg på nå i innspurten, alle med ikm uke 17 har jo hatt el nå... Blir de to lange ukene for oss nå, de to ukene i måneden som går SÅÅÅ sakte... Heldigvis er den ene over for meg allerede siden jeg hadde el forrige mandag... En uke igjen, blir så spennende... Lurer på hvor lenge jeg greier å drøye testinga... SKAL teste neste søndag, men mulig jeg ikke greier å holde meg så lenge...

Skrevet

hellu....Jeg har etter mine utregninger ikm i uke 17...nærmere bestemt 22. april...Men det er etter SA så da er det ikke sikkert syklusen er stabil...jeg hadde stabil syklus før SA. Ellers har jeg hatt EL smerter i over 1 uke...kroppen er virkelig ikke til å kjenne igjen..:-) men jeg gleder meg til den svartens mensen kommer og går slik at vi kan starte prøvingen.

Skrevet

Jeg har fikk negativt på cb el-test 7. april, postitiv 8. og negativ igjen 9. Da hadde jeg vel el mest sannsynlig 9..hoppet i høyet både 8. og 9. så nå krysser jeg fingrene!! Dagene frem til IKM går bare så vanvittig sakte....klarer nesten ikke tenke på annet og kjenner jo selvfølgelig symptomer, som mest sannsynlig bare er innbilning, hehe. Skal på helgetur med et vennepar 19.april - storbyferie, og da blir det helt sikkert spm om å gå ut å drikke litt lørdagskvelden. Blir litt vanskelig å bortforklare at jeg ikke har lyst på, pleier å ta noen glass vin, men vil jo ikke drikke alkohol hvis det er mulighet for at jeg kan være gravid heller....

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg har ikm alt i fra 21 til 28 i uke 17. Men er helt sikker på at jeg ikke har truffet el denne pp, da vi kun har hatt oss to ganger denne gangen. Tror jeg har hatt el, men vi får bare prøve å hompe videre i tilfelle.

Kanskje spiren sitter neste pp da, håper på det!

Hvordan fungerer den el kalenderen? Noen som vet?

Jeg har hatt sykluser på først 23 dager og neste på 25 dager etter MAèn i feb.

Hvordan kan jeg ca regne ut hvor el er da?

Har vanligvis en syklus på nøyaktig 28 dager.

Begynner man å telle i fra første mens dag eller siste dag i mensen. Dumme meg har altid bare trodd at man hadde el 2 uker etter mens ..heh, min mens varer i 10 dager, så er utrolig vanskelig.

Utrolig hva man lærer og får med seg etter man har hatt en spontan abort, el slim hadde jeg aldri hørt om, hvis slimet fløt hadde man el,sank det hadde man ikke el, at man kunne bli gravid når man hadde sex mens en hadde mensen hadde jeg ikke hørt om osv.. følte meg sikkelig dum. Men har egentlig ikke satt meg inn i det heller før nå, etter 3 sa/ma!

Dette ble vanskelig og langt. Håper noen forstod hva jeg snakket om:)

Dette var alt jeg hadde i hodet akkurat nå, godt å få det ut, så hvis noen skjønte hva jeg spurte om setter jeg veldig pris på svar:)

Skrevet

Jeg har okså IKM i uke 17, forventet 21. april. Dette er vår første pp, så jeg tror egentlig ikke jeg er så heldig. Men selvfølgelig kjenner jeg haugesvis med symptomer :) Håper så mange som mulig av oss ender opp som gravide snart :)

Skrevet

IKM forventet 27.april.. Håper virkelig at det endelig er en spire på vei..

Skrevet

Lucy T *pp nr 3 år..... : så enig så enig, jeg hadde desverre el den natta jeg dro så da gikk denne mnd rett vest mest sanns=( typisk liksom...jaja kan jo håpe at svømmerne hans klarte å overleve og traff egget mitt..meeeeeeeen...

I dag har jeg lette murringer og press i nedre del av magen, men det er ikke helt uvanlig...vanligvis har jeg mensmurringer fra el til mensen.....

hvordan går det med resten av gjengen i ikm uke 17?=)

Skrevet

Dytter dene over på 1 siden!

Noen som har begynt med testing?er nok for tidlig. men når skal dere begynne testinga? Litt gøy å vite!

Jeg kommer ikke til å teste da jeg er helt sikker på at vi ikke traff el.

Men er det noen her som har noe peiling så sånn el slim??

Skrevet

Så typisk at el kommer når det ikke passer... Men det er jo andre som har klart det før ved å ha sex kun før el... Dere får krysse fingrene...

Jeg har ingen symptomer jeg... Absolutt ingen... Går på pergo, og på alle andre pergokurene har jeg hatt super ømme og harde bryster... Denne gangen har jeg ingenting, hehe... Får satse på at det er positivt da, for denne gangen SKAL vi klare det...

Vi har bestemt oss for å teste dagen før ikm... Ikm er mandag 21. april, men vet ikke om vi klarer å vente så lenge... Kanskje vi begynner på fredag, hehe... Tenkte kanskje å ringe legen og høre om de har fått resultatet på progesteron blodprøven min på fredag, og vil teste før jeg får resultetet. Ble så skuffa sist...

Skrevet

Å ha det motsatte av hva man pleier å ha, har jeg ofte lest i andre innlegg er en bra ting! Så får krysse fingrene på at du sitter på en litt klump inni mangen:)

Jeg hadde sex 4 dager før første el dag(el slim), og det var til om med mens jeg fremdeles hadde mensen, blør i 10 dager, så kan umulig ha klaffet! Men håper på neste pp, da håper jeg det er min tur!!!Kommer ikke til å teste siden jeg vet det er bare å kaste bort penger!

Håper andre her inne er mye heldigere enn meg, så lykke til jenter, knip beina sammen, nå skal den sitte:)

Skrevet

Tusen takk for kryssede fingre, tror det trengs nå... Håper også så inderlig at det er en liten gullklump inni magen min nå... Dette er vår siste sjangse til å få det til på egenhånd. Er jeg ikke gravid nå, skal vi til gyn for søknad om ivf... Vil gjerne få det til nå... Hadde blitt verdens lykkeligste. Ber til Gud og høyere makter om litt hjelp nå... Vis meg det blå CB krysset til helga!!! Heheh...

Skrevet

Hei all med-ventere:) Ja symptomer og ikke symptomer...Siden jeg har vært gravid 3 ganger før(4barn), har jeg prøvd å huske. Og det jeg synes å erindre er liksom at fravær av pms har vært det som har gjort at jeg har tenkt på graviditet de andre gangene. Og at symptomene kom snikende ca 1 uke etter ikm. Så det kan jo være en trøst til dere uten symptomer det da,-men ikke til dere med.. Uff det her er ikke lett når man tenker for mye på det nei.hehe. Lykke til ihvertfall, og spesielt lykke til til dere som har ventet lenge. Så er det store spørsmålet hvor lenge en klarer å vente uten å teste...

Skrevet

-og en annen ting, (er visst veldig skravlete idag jeg) det går fint an å bli gravid på 1 forsøk. Jeg har klart det 2 ganger. Første gang m tvillinger!! Så det kan jo være en trøst til dere som bare har fått hatt dere en gang denne pp, men ikke til dere som har hatt sex hver dag da...Nei idag var jeg morsom dere...

Skrevet

Ja har hørt flere si det om manglende symptomer faktisk er et symptom i seg selv... Hehe.. Jeg satser i alle fall alt på det, siden jeg ikke har noen symptomer... Kunne sikkert testa i dag jeg, men vet at det er nok alt for tidlig... Testa 4 dager før ikm i november og da fikk jeg skyggestrek. 2 dager før ikm ble den sterkere ja, og enda sterkere på ikm dagen... Mista desverre i tidlig sa, så den gleden ble kortvarig. Satser på at jeg har en spire i magen nå, og at den holder seg godt fast til slutten av 3.trimester... tihi...

Skrevet

Hei hei!

Vil bare ønske alle lykke til:) Venter tr i uke 17 jeg også, men starter første pp etter det. Så da håper jeg inderlig at de fleste av dere ikke er der, men at vi møtes på 1. trimester om en drøy måned:)

Skrevet

Takk for lykkeønskninger ;) Håper du får et kortvarig opphold på Bli Gravid, lykke til neste mnd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...