Gå til innhold

***** Skravletråd IKM uke 17 *****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får lage en skravletråd for oss som har ikm i uke 17... Nå begynner vel flere å få el, og da kan vi jo holde hverandre oppdatert her. Jeg fikk endelig positiv el test i dag, og bra var det, for jeg hadde bare èn eneste testpinne igjen (bruker cb digital). Fikk bare tak i vanlige qr på apoteket, og de fikk jeg ikke positiv på sist jeg prøvde de. Så nå blir det litt eksta sengekos de neste dagene...

Dette er min siste pp med pergo, blir jeg ikke gravid nå blir jeg sendt til gyn for ivf søknad, så håper vi klarer det selv denne pp. Krysser alt som fins for at jeg får en spire i magen denne pp... XXXXXXXXXXXXXXX

Lykke til alle andre også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Tror jeg har ikm i uke 17, ser og kjennes ut som om jeg har eggløsning nå. Hadde SA i påsken så det er mulig kroppen tuller litt med meg, men jeg håper jeg leser alle tegn riktig :o)

Veldig spennende denne måneden for deg da. Håper virkelig det klaffer nå. 3 år er lenge å gå og vente.

Lykke til :o)

Skrevet

Uff så dumt du hadde sa... Jeg ble gravid på første pergokuren, men mistet i tidlig sa i november... Det var veldig veldig trist... :( Når vi endelig ble gravid etter 2,5 år føltes det i tillegg helt forferdelig, tenk om vi må vente 2,5 år på neste spire liksom...

Men denne pp er jeg ved godt mot, denne gangen skal vi bli gravid. Tenkte å begynne med babyklister i morgen, håper det bedrer forholdene i livmora... Håper bare at babyklisteret ikke påvirker progesteron nivået som jeg skal måle neste uke...

Krysser fingrene for meg denne måndeden jeg... Hihi... XXXXXXXXXXXX

Skrevet

Hei:-)

Jeg har IKM i uke 17, men ikke hatt EL enda. Er egentlig litt bestemt på å ikke være her inne så mye, for ble helt tullete i hodet forrige gang jeg var her( etter sa), og nå har jeg roet litt ned og det som skjer skjer, men håper jo selvfølgelig;-) Vi får holde hverandre oppdaterte nærmere..

LYKKE LYKKE TIL, OG TIL MEG SELV OG;-);-)

Skrevet

Ja, tror alle kan ha behov for en pause fra bim i ny og ne... Blir ganske oppslukt av graviditet av det, for er jo nye som jubler over spire i magen hver eneste uke... Jeg er super gira på prøving denne pp, siden det er vår siste sjangse til å greie det selv... Klaffer det ikke denne pp, så skal vi til gyn for søknad om ivf... Og jeg håååper vi skal klare det selv denne pp, sånn at vi slipper ivf. Er jo endel ventetid og sikkert en stor påkjenning for kroppen å gå gjennom ivf forsøk. Men er det det som må til for at vi skal få baby, så skal vi komme oss gjennom det også. Er ganske lei av å vente, men har tro på denne pp!!! Nå skal vi greie det!!!

Ønsker alle masse lykke til, og krysser alle fingre og tær for meg selv denne gangen... Hehe... (Høres skikkelig egoistisk ut nå, haha, men det er ikke vondt ment...)

Skrevet

Har EL i dag eller i går og IKM uke 17. Fikk neg CB EL test på søndag, pos i går og neg i dag. Hadde masse stikkinger og murringer i går, så jeg tror kanskje det var el... Vet jo aldri, så vi kjører på et par dager til ;)

Er på 6 pp nå og har en veldig god følelse denne pp. Litt skummelt å få forhåpninger, men skal kose meg med den gode følelsen enn så lenge :)

Skrevet

Håper vireklig en spire klorer seg fast hos deg denne måneden. Da jeg ble gravid sist brukte jeg Wild Yam etter eggløsning og det så ut til å få spiren til å feste seg. Vurderer å prøve det en gang til.

For øyeblikket kjennes det ut som om jeg har dobbeltsidig eggløsning. Har hatt murringer i venstre eggstokk i 2-3 dager, og i dag startet det jammen meg på høyre side også. Tror nesten SAen har forstyrret litt her ja, jeg pleier kun å ha vondt på høyre side. Får se om det skjer noe denne perioden... Hvis kroppen er klar for det da :o)

Skrevet

Hei,.

Jeg tror jeg har IKM i uke 17. Er første forsøk som dere skjønner og har ikke helt kontroll på syklus. Prøvde med el testing, men fikk aldri utslag. Men jeg tror vi hadde sex på rette dager. Spennende! Jeg blør litt neseblod, er det et symptom? Vet innerst inne at jeg ikke er gravid, men som sagt kan man kose seg litt med den gode følelsen, man vet jo aldri!

Skrevet

Hei BalDon. Jeg har både Wild Yam og Womans Care og Babyklister liggende, men Wild Yam og Womans Care kan jeg ikke bruke når jeg må ta progesteron blodprøve, for da får blodprøven uriktig resultat... Så når denne pp er over, blir det vel at jeg prøver disse preparatene, men nå har jo ikke jeg el av meg selv, så da har de vel ingen nytte uansett...

Satser uansett på at det klaffer denne pp, siden det er siste... Begynte med babyklister i dag, så da må vel spiren holde seg fast i 9 måneder her... *håpehåpehåpe*

På mine tidligere pergokurer, så har jeg bare kjent stikkinger på venstre side, men i går på el dagen kjente jeg stikkinger både på høyre og venstre side... Ble litt glad, for da tenker jeg at begge eggstokkene jobber med saken, hehe...

Skrevet

Hei Første fosøk.

Hvilken type el tester brukte du? Jeg har prøvd vanlige fra Quick Respons (qr), og de fikk jeg aldri utslag på... Etter en stund gikk jeg over til Clear Blue Digital (cb digital), og de har jeg fått utslag på hver eneste pp det siste året!!! Får utslag på de dagen før el, til og med de pp hvor jeg ikke har el!!! (Det er normalt, fordi jeg ikke har problemer med hormonet LH som el testene slår ut på, men eggene vil ikke slippes fra eggstokkene...)

Jeg er blitt avhengig av cb digital sine tester, slipper å tolke streker, og vet når det gjelder å holde senga... I tillegg vet jeg når jeg forventer ikm, noe som er greit å vite så jeg ikke svir av for mange tester for tidlig... Jeg har uregelmessige sykluser, og uten el testene hadde jeg ikke hatt peiling på når el og ikm var...

Skrevet

Hei jeg brukte Quick Respons i begynnelsen og er ikke fornøyd med de. Gikk over til CB midt i, men da var det kanskje for sent. Leste et sted at man skal teste på ettermiddagen, så jeg skiftet også fra morgen til kveld midt i. Neste mnd kjører jeg kun CB. Blir dyrt da! Har allerede brukt en formue.

Skrevet

Det er ganske dyrt ja, har testa med cb i ett år nå (tester også på ettermiddagen)... Hvis du bestiller de på nett, så blir det litt billigere... Hvis jeg får en spire, så bryr jeg meg ikke så mye om hva testene koster. Jeg prøver alt som kan være til hjelp i prosessen med å få en liten spire... Hehe...

Skrevet

Jeg håper også at begge eggstokkene jobber med saken. Det kommer vel bare ett egg, men håper det er ekstra ekstra fruktbart ;o)

Satser på at vi begge klarer å holde på de eggene vi nå slipper i 9 måneder :o)

Jeg har ikke holdt på så lenge som du, har bare prøvd av og på siden min første sa i april i fjor, men jeg er så utrolig klar for å få det til nå. Skuffelsen var enorm etter min andre sa i påsken. Satser på at alle gode ting er tre :o)

Skrevet

Helt enig! Men irriterer meg litt fordi det er jo sånn de vet at vi tenker, så ingen pris er for høy liksom.

Hvilken dag skal du teste da? Har du merket noe annerledes denne pp enn andre? Lykke til!

Skrevet

Jeg skal teste søndag 20. april, dagen før IKM... Det er fordi jeg vil ha mannen min der når jeg tester. Og på ikm dagen skal jeg ringe legen og få resultatet av progesteron blodprøven... Forrige pp fikk jeg resultatet av den før jeg testet, og det gode resultatet ga oss STORE forhåpninger... Så denne gangen tester vi først, hehe...

Har ikke merket så mye annerledes, får mye hetetokter av pergoen, men de har gitt seg allerede. I tillegg stikkinger både på høyre og venstre side, bruker bare å kjenne det på venstre side.

Krysser fingrene for at dette er min siste pp her på bli gravid... Lykke til du også ;)

Skrevet

Nå er det "kun" ni dager igjen til min ikm, i allefall. Er såååååå spent!

Hvordan ligger dere an jenter? :)

Skrevet

Er ganske sikker på at el var igår, så enda 13 dager igjen. Skal prøve å ikke stresse med det - prøve... hehe.

Stemmer det virkelig at cb el test slår ut selv om man ikke har el (egget ikke slipper)??? Hvordan skal man da vite om man har el?

Skrevet

Bare 9 dager? Da har du ikm i uke 16, ikke i uke 17... Men men... Hehe..

Skrevet

Joda normalt skal det bare slippes ett egg, men siden jeg går på pergo er det økt mulighet for å slippe flere egg, og dermed økt mulighet for flerlinger... Håper på bare en jeg da, selv om det er mange tvillinger i både min og hans slekt...

Sa er ikke noe gøy. Da vi mistet i tidlig sa i november 07 etter første pergo kur, ble jeg veldig veldig trist. Alt føltes helt forferdelig... Når vi endelig greide å få en liten spire etter 2,5 år, så mistet vi. Syntes det var så urettferdig...

Men denne gangen skal spirene våre ligge trygt og godt i magene våre helt til 9. mnd... Hos meg håper jeg at alle gode ting er to... Men er jo på tredje året, så kan jo si alle gode ting er tre også... Hehe...

Skrevet

Viktoria: Ja det stemmer at el tester kan slå ut selv om man ikke har el. Men det er bare dersom det ikke er noe i veien med produksjon av hormonet LH. El testene slår ut når dette hormonet når en topp dagen før egget slippes fra eggstokken. Hvorfor kroppen min ikke slipper eggene vet jeg ikke...

For å finne ut om man har el kan man enten ta innvendig ul rundt el tidspunktet, man kan ta blodprøver for å sjekke nivået av hormonet progesteron, og man kan også måle basaltemperatur... Jeg sjekker det med blodprøver...

Skrevet

tihi, ja.. :) Herreminhatt, da beveger jeg meg ut herfra igjen. Ikm er uke 16 og den 17.april. :)

Skrevet

Hehe det er sånt som skjer, er ikke verdens undergang. Jeg startet skravletråden for ikm uke 16, og gjett hvem som endte opp med ikm uke 17... haha...

Skrevet

Dytter denne opp ;)

Skrevet

Nå syns jeg at dagene går tregt... Det er jo alltid dagene fra el til ikm som går tregest. Drømmer om at det skal nærme seg uke 17 snart... Er så spent denne pp, og skulle gjerne visst allerede nå hva som skjer inni magen... Håper så sterkt på at det skal klaffe denne gangen.

Flere som syns at dagene går tregt?

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Jeg føler dagene bare snirkler seg av gårde fra EL til IKM. Mens fra dag 1 i syklusen til EL går alltid fort. Skulle bare ønske det ble uke 17 snart jeg også.

Har hatt sykluser på 27-29 dager så har IKM enten 21. 22. eller 23. "Bare" ca 2 uker igjen nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...