*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 At de som tar maks hensyn til barna i magen blir kalt for bedrevitere og hysteriske av de som ikke handler på samme måte-- Er faktisk helt naturlig innebygget i kroppen vår at vi skal beskytte de små i magen og om en da etter alle kunstens regler følger råd og anbefalinger så er man virkelig ikke bedrevitere eller hysteriske av den grunn..Man tar sine forhåndsregler og det er det.. Barnet i magen er avhengig at vi tar gode valg på deres vegne, da de helt og holdent er under vår "makt". Den makten bør ikke misbrukes...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 helt enig:) man vil jo gi den lille en god start på livet:)
Trulte76 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Jeg skriver under på den. Barnet i magen går foran alt rett og slett..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Det er vel ikke det at folk vil ta hensyn til kroppen sin og den lille i magen som er fustrerende for de fleste tror jeg. Jeg tror det er det at noen som er veldig fokuserte på å spise kun den riktige maten (i følge diverse kilder, bekreftete eller ubekreftete), ikke røyke, ikke drikke, og angst for koffein selv i mengder som matportlen sier er ok prøver å presse dette over på andre. De vil at andre skal gjøre det samme som dem. I et samfunn med demokrati er det provoserende å høre at noen av dere vil ha tvangsinnlagt røykere. Dette hører til et ultrakomunistisk eller også nasjonalsosialistisk samfunn som vi andre voksene her inne vil ha oss fra bedt. Dere får prøve å gå forann med gode eksempler, ikke presse andre til å leve som dere. Lykke til.
Trulte76 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 du skrvier dere? jeg tar mine forhåndsregler..og jeg presser absolutt ingen til noe som helst. Enig det er litt hysteri her inne..ang mat osv..men noe av det bør man jo være føre var på da..etterpåklok hjlper lite når skaden først har skjedd.. Men har også sett innlegg der noen spør om de kan spise ditt og datt..skjønner godt man kan bli usikre på hva man kan spise eller ikke når det er så mue snakk om dette..og da har jeg sett de har fått slengt spydige kommentarer herregud osv.. Skjnner godt de spør om råd de som ikke vet hva som er trygt eller ikke.. Jeg er over hodet ikke overhysterisk jeg iallefall..men holder meg fint unna alkohol, rått kjøtt, upasturerte oster, røykelaks osv .. om andre vil det får de gjøre det..men jeg tar mine forhåndsregler..og ikke er jeg hysterisk hell..bare forsliktig med hva jeg pytter i meg.. Og en ting til jeg har innekatt og tar selv innedoet..og ikke noe hysterisk for å gjøre det..har god håndhygene..så der føler jeg meg trygg..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Ser at det er vanskelig for noen å skille mellom mitt og ditt. La oss ta en øvelse: Min kropp er min kropp. Din kropp er din kropp. Mitt barn er mitt barn. Ditt barn er ditt barn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Det er faktisk skremmende å lese hvorlite respekt f.eks. HI har hatt for andres valg. Sikter til diverse røyketråder.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Hvordan kan du si at HI hviser lite respekt?Hun viser så pass respekt for sitt ufødte barn at hun ikke vil utsette det for fare,ikke alle som er så fulle av respekt for andre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Hennes barn er nå en del av hennes kropp. Hennes kropp har hun rett til å bestemme over så mye hun vill. Kan gjerne være på purre diett fordet jeg bryr meg. Men hun får holde seg unna meg og mine vaner.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Så hvis du ser noen tar kvelertak på barna sine så tenker du,ja,ja de må få lov til å gjøre som de vil,det er deres barn? Hennes barn er ikke en del av hennes kropp. Barna som er inni magen vår,har faktisk en egen kropp,som de er prisgitte av vi gjør det beste vi kan for at de skal ha det godt. Ikke røyke,drikke eller spise og drikke ting som matportalen.no fraråder. Synes faktisk at kjærligheten til barne bør kunne skinne igjenom her og ikke bare ens kjærlighet til seg selv.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Mange som gjør mange ting med barna sine som jeg ser på som skadelig, uten at det gir meg rett til å blande meg inn i det. Skillsmisse for eksempel ser jeg på som skadelig for barnet.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 en skilsmisse er hva foreldrene gjør det til.. så kansje det skadet deg litt, men overhodet ikke alle
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 mamma til 1 stor... Vær så snill, du er jo den som er værst med å kritisere, så jeg syns egentlig du bare skal klappe pent igjen brødsaksa di..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 Skillsmisse skadet ikke meg. Jeg er nemlig ikke produkt av en familie som valgte å bryte løftene de hadde gitt til hverandre. Les boken hvor skal vi gjøre av meg av Simen Flem Devold, så ser du hva jeg mener. Hvorfor bli personlig tilbake til meg. Jeg bare sa generellt hva jeg mente var skadelig, akkurat som andre mener at salami er skadelig. Dem om det.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 var ikke ment noe personlig eller angripende i det hele tatt.. kan vel rette meg å si "selv om du ser på det som skadelig".. men antok du hadde noen personlige erfaringer å vise til siden du mener det er skadelig.. synes ord og løfter bare er symbolske, så er jo opp til hver enkelt hva man legger i det.. er ikke sikkert jeg ser hva du mener selv om jeg leser den boken, det er fremdeles veldig forskjellig hvordan familier takler en skillsmisse uansett hva en bok kan fortelle om noen situasjoner.. og jeg sa bare tilbake til deg hva jeg mente om det du sa, ikke mer enn det
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 I mange ekteksap er det faktis verre for barnet å være,f.eks hvis faren missbruker barnet,hvis far eller mor slår hverandre,hvis en av dem er alkoholiker osv,så der kan jeg ikke si meg helt enig med deg. Enkelte går nok litt for ja,men vi vet jo ikke årskane til dette
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 Så moden sagt da*ler meg i hjel over enkelte som til og med skal bli mor*
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #21 Skrevet 6. april 2008 mamma tiL 1stor,1Liten+1spire, hvorfor tar du ikke bare et hint og forsvinner? Du har vært senter for mange diskusjoner,både på 2.trimester, 1.trimester, kranglesiden og diverse forumer på DiB. Du møter jo motstand for all bullshiten din overalt! Hvorfor ikke bare slutte å bry seg om andre? Du bestemmer over deg selv,og andre bestemmer over seg selv. Du er jo så gammel,så du kunne jo vært mora til mange her inne. Men det gir deg virkelig ikke retten din å dømme som du gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #22 Skrevet 6. april 2008 Har ikke noe problem med hvordan andre velger å gjøre ting, jeg har full respekt for de som velger å ikke ta noen sjanser og også full forståelse for de som selv gjør en vurdering av risikoen og velger f.eks å spise salami.. Problemet kommer når de som skal gjøre alt "rett" mer eller mindre direkte sier at de som velger å gjøre ting annerledes (enten det er å spise salami eller å ta seg en røyk) ikke burde få barn og at de umulig kan bli gode foreldre.. Slike utsagn hører ingen plass hjemme i en voksen diskusjon og sier mer mye om hvilket verdisyn enkelte har.. Man kan spise alt som er "farlig" og røyke hele svangerskapet og få et helt friskt barn, og man kan holde seg unna alt og allikevel få et sykt barn .. Det er ikke så enkelt at dersom du gjør noe "galt" så skjer noe fælt med barnet, like lite som det er garantert at man får et friskt barn om man gjør alt riktig.. Hver enkelt får gjøre en vurdering av hvilken - om noen - risiko de ønsker å ta og så ta konsekvensene selv - uten å bli kalt hverken det ene eller det andre av folk som gjør en annen vurdering... Vi er alle forskjellige, og jeg er overbevist om at vi alle vil det beste for de små... Punktum..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #23 Skrevet 6. april 2008 For det første jeg har aldri skrevet inne på kranglesiden,har lest der litt av og til,men synes det er fjottis side som jeg har vokst i fra for mange år siden. For det andre jeg dømmer ingne,bare forteller ting som det er,men det var som ei sa til meg privat i går."du viser at folk gjør feil,trykker på deres samvittighet og derfor må de ta deg" neo jeg sa meg hetl enig i. Har enn ikke dårlig samvittighet,mener at det en gjør er riktig,blir en heller ikke sint om andre har andre meninge enn seg selv. Jeg viser også til linker og sider og blader der jeg har lest det jeg sier. Men du anonym bør vel heller stikke,moderarot og jm siri vil jo ikke ha dere her*ler meg ihjel*
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #25 Skrevet 6. april 2008 De som røyker gjør ikke det beste de kan for barnet sitt. Punktum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå