Skihild Skrevet 23. april 2008 #26 Skrevet 23. april 2008 Hei Jenter! Har vært uten nett noen dager, og har prøvd å holde meg unna BIM. Gikk greit på et vis, men måtte raskt inn å se til dere i dag. Her er det forsatt ingen tegn til tanta. Dersom mine bergninger er riktig, så hadde jeg EL den 12, noe som betyr at innen lørdag bør jeg ha TR. Det er litt rart nå, for vi var klare for å prøve utover i mai, så egentlig var dette litt før det vi hadde planlagt. Men nå håper jeg jo at jeg er gravid. Blir sikkert skuffa dersom det viser seg at jeg ikke er det... Har liksom fått et forhold til noe som kanskje ikke en gang finnes... Ja, ja tiden for vise hva som skjer. Så artig at vi har barn på samme alder, jame! Vi har en gutt og en jente. Så da følte vi at vi hadde alt, men så er det noe med at to er en for lite... Snakkes:-)
Skihild Skrevet 23. april 2008 #27 Skrevet 23. april 2008 Dytter jeg. Er så koslig å høre fra dere....:-)
Kansje3? Skrevet 24. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 24. april 2008 Hei på du:()) Takk det samme. Det er godt å ha noen å skravle med, da dette ikke er noe tema hjemme: ikke enda i hvert fall. Føler meg veldig forvirret om dagen. Jeg er nå ordentlig på overtid: 14 dager.. men fortsatt negativ test. Tok en igår: midt på dagen. Sitter med en VELDIG sterk følelse av at det er noe her.. men blir jo veldig usikker da når testen er negativ. Kan ikke du høre litt på sympt. mine: * Masse luft i magen. * Litt halsbrann (ikke veldig mye) * Magen er oppblåst og føler at nederste delen av magen har blitt rundere. Går liksom ikke inn lenger. Men det kan jo være fordi jeg er oppblåst da:) * Gul og litt slimete utflod. .. Men det som forvirrer meg er om jeg faktisk skal ha vårt 3`dje barn: Hvor lang kan det ta før Hcg vises på test? Har dere hørt om noen som dette kansje vises sent hos, og i så tillfelle hvor sent ut i svangerskapet? Vell, uansett:) Det hjelper å skrive det ned. Men idag skal dagen nytes til det fulle. Fantastisk flott vårvær med MASSE sol:) Livet er faktisk ganske deilig!!!!!!!! Hilsen Gressenken ( Mannen min skal reise bort med jobben IGJEN)
Skihild Skrevet 24. april 2008 #29 Skrevet 24. april 2008 Halloen! 14 dager over, ja det er jo litt merkelig, dersom du pleier å ha en jamn syklus. Må jo ærlig innrømme at jeg har testa to lavpristester, negative, men jeg tok de nok for tidlig. Hvilken type test brukte du? Jeg trur vel at dersom jeg ikke har fått TR på søndag, så begynner jeg å lure. Mannen min jobber borte i uka, bare hjemme i helgene, og i dag bad jeg han kjøpe med seg en ordetlig test. Så får vi se... Når det gjelder symptomer, så har jeg mye de samme.... Oppblåst i magen, kjenner det slik som deg, at jeg ikke får dratt inn magen. Og at det kjennes som om den blir rundere. Er dine symptomer noe som du kjenner igjenn fra tidligere svangerskap? Jeg synes jeg mangler noen symptomer, men det kan være at de symptomene som jeg husket kom litt senere i svangerskapet. I dag og i går kjenner jeg veldig at ting skjer i bekkenet, noen ganger får jeg sånt verk før mensen, men vil gjerne synes at de kanskje ikke ligner helt:-) Det med HCG nivå, har jeg ikke peiling på!! Dette er første gang jeg har gå skikkelig opp i det å bli gravid. Dette barnet er vel det som er mest planlagt, og du skal se at det er da det ikke går som planlagt! Nei, vi får bare vente å se, men du som er så langt over tida, ville jeg trudd at det kan være noe jeg da. Krysser fingre...eller?? Dersom du er gravid, hva blir terminen din da? Min blir 4.januar....hadde vært moro!!
Kansje3? Skrevet 24. april 2008 Forfatter #30 Skrevet 24. april 2008 Hei igjen:) Det var en raskt tilbakemelding.. Skal jo egentlig jobbe jeg da, men hodet er liksom ikke helt med idag. Har det ganske likt som deg.. Har ikke forsøkt å bli gravid før.. eller, jo det har jeg, men det gikk så veldig fort. Nr.2 kom veldig ikke planlagt og oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var 6/7 uker på vei. Ifølge terminkalkulatoren skal terminen være 21/12, men ifølge min egen notatblokk og mine 2 barns fødselsdatoer, så tror jeg den skal være 19/12. Men det kan jo tenkes at jeg ikke er gravid! Har en legetime til onsdag. Da skal jeg sjekke ett par føflekker. Ber hun sjekke da.. og er det ingenting da heller.. VELL da spiller kroppen meg ett kjempe stort puss. Du får ha lykke til med testingen. (ps: Jeg har testet med CB, digital og vanlig - ikke billigtester). Joda:) barnet blir velkomment det.. Må bare være listig med formidlingsmåten til min mann. Han er ikke helt klar for 3 men kommer det en til:) Ja da kommer det. Forresten: jeg ble spådd en gang for mange år siden- da jeg studerte, at jeg skulle gifte meg med en mørk, høy mann - få 3 barn - bytte yrke fra hotellsektor til annen bransje. 2 av 3 stemmer.. så hvem vet. Vi holder kontakten:=) Klem
Skihild Skrevet 25. april 2008 #31 Skrevet 25. april 2008 Ikke fult så rask denne gangen. Var hjemme i går med forkjølelse, så da hadde jeg muligheten til å være her inne litt. Men måtte inn en tur fra morgon av i dag, selv om jeg er på jobb... Gubben kom hjem i går, uten test. Men han skulle kjøpe en i dag sa han. Jeg har fortsatt ingen tegn til TR.... Begynner å tru at det kan være noe på gang. Mannen min er den som har foreslått å lage nr tre, men han er skuffa over at det kan ha klaffa før vi egentlig var i gang. Hadde vel sett for seg noen heftige helger, tenker jeg:-) Spådd ja, det hørtes spennende ut! Og det har stemt så langt, spørsmålet er om nr tre skulle kome nå eller om noen månder da? Dersom det skulle vise seg at det var falsk alarm nå, så har du fått litt mer lyst på en til? Jeg kjenner at jeg håper virkelig det er noe på gang nå, elles så blir jeg litt skuffa...Ikke for det, jeg tror vi har store sjanser for å treffe i neste forsøk. Men er liksom så innstilt på å starte på de ni månedene nå. Med tanke på terminen så har begge mine kommet før termin, altså før UL terminen. Men denne gangen vet jeg når unfangelsen skjedde, og etter dagen så blir termin 4.januar. Nei nå må jeg jobbe litt. Vi snakkes! melK :-)
Kansje3? Skrevet 25. april 2008 Forfatter #32 Skrevet 25. april 2008 Hei igjen:) Ja, nå ligger CB digital klar til imorgentidlig. Fortsatt litt urolig i magen. Den romler og bromler.. og like STOR. Himmel.. har gått med kjole de 2 siste dagene da buksene er vonde. Viser ikke testen noe imorgen:.. vell da blir jeg litt redd meg selv. Tenk om hodet kan påvirke kroppen i den grad at den "later" som om den er gravid fordi jeg tenker så mye på det. Har du kjøpt inn en du? Spennende dette her. Du får holde meg oppdatert. Jame: Hvordan går det med prøvingen om dagen? Du får oppdatere oss litt underveis. Nå er det en liten time til barna skal i seng. Skal krype i sofakroken og pledd. Gubben er på tur.. så da skal jeg nyte stillheten! Synes faktisk at det er utrolig deilig å være alene sammen med Tvn på fredager. Lykke til imorgen.
Skihild Skrevet 25. april 2008 #33 Skrevet 25. april 2008 CBen er i hus! Og dersom den er negativ i morgo tidlig.....ja da lurer jeg på hva som er galt. Kos deg foran TVen i kveld, skulle gjerne hatt den aleine i kveld jeg også!
Kansje3? Skrevet 26. april 2008 Forfatter #34 Skrevet 26. april 2008 Hei og hei. Ja, da er det konstantert!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er skrudd i hodet:O). Tok en CB digital idag morges.. Da den også var negativ.. ja da har hodet spilt meg ett Gedigent puss. Må smile litt av dette også. Har vanligvis ikke tvangstanker.. men der kan du se. Du får ha riktig så lykke til idag du:) Vi får se litt senere.. Tror ikke vi kjører på nå.. har en sydentur til sommeren som det ville vært deilig å være IKKE gravid på. Så kansje vi ser til høsten igjen. Men... en vet aldri. Som sagt tidligere: skjer det så skjer det. Du og familien får ha en deilig helg.
Skihild Skrevet 26. april 2008 #35 Skrevet 26. april 2008 Hei skrulla! Da er vi TO!! Testen var negativ som en sur treåring!! Begynner virkelig å lure på meg selv. Hos oss vet jeg ikke hvem som ble mest skuffa, vi var begge veldig klare for at den skulle vere positiv. Men vi kjørte på med det samme, så får vi se hvor lang tid det tar. Håper dere får en fin ferie da! Og kos dere i helgen. Send meg gjerne en privat melding, bare for å oppdatere...hadde vært koslig det! Klem
Gjest Skrevet 26. april 2008 #36 Skrevet 26. april 2008 Koselig å høre fra dere! Er ikke kjempe aktiv her for tida, men er veldig gøy å følge med på dere! Synd dere har fått negativt resultat begge to. Hcg nivået skal jo øke raskt, så det høres jo rart ut om testene tar så feil, men kan jo ikke være helt sikker heller. Kan jo selvfølgelig være andre årsaker til at ikke tr kommer, men nå skal ikke jeg være negativ... Joda vi prøver på...Hadde EL i går tror jeg (ikke tatt test). Får jo håpe det går denne gangen. Men har i grunnen tenkt å ikke stresse med det. Skjer det så skjer det. Men kjenner meg selv så pass at jeg vet at når tiden for ikm kommer så kommer jeg til å være litt på tuppa igjen... Kanskje 3 du får gi oss en oppdatering når du har vært hos legen også? God helg til dere begge. Hos oss er det regnvær i dag, så definitivt innevær... :-)
Skihild Skrevet 26. april 2008 #37 Skrevet 26. april 2008 Moro å se deg jame! Jeg greier ikke å sleppe dette helt. Som prevansjon bruker jeg pearly, og når CB testen var negativ i dag, og ingen TR, så begynte jeg å tenke. Kanskje jeg ikke har hatt EL enda? Litt lang syklus da men, er på dag 38 i dag.... Men på torsdag så steig tempraturen på pearlyen, mer enn tidligere. Så då innbiller jeg meg at EL er i disse dager, dumma, lærer aldri. Men med en mann som bare er hjemme i helgene så må man dra nytte av det, og ta i mot alt vi kan av sædceller!! Så får vi se om to uker. Nr tre hadde vi jo virkelig tenkt at skulle komme nå! God helg til dere alle!
Kansje3? Skrevet 27. april 2008 Forfatter #38 Skrevet 27. april 2008 Hei begge 2:) Da har vi kommet til søndag allerede og helgen er nesten over. TR har enda tilgode å komme.. men den kommer vell når den finner det for godt. Her, i Lillestrøm, er det grått og trist idag. Det er mørkt inne... så trist er været ute. Men, for å se det positive i det.. Da får jeg gjort endel inne idag. Dere får ha lykke til begge 2... Jeg sender en liten oppdatering etter legebesøket på onsdag. Ikke for det.. nå har jeg innsett at toget har gått altså. Men greit å få det bekreftet av ekspertisen. Koselig å chatte med dere:) Forter meg likssom inn for å se om det har kommet ett innlegg ifra dere.. Ha en fortsatt finfin dag. Hilsen Kansje3 ( .. som heter Cecilie:)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #39 Skrevet 27. april 2008 Vel, hvis det er meg du referer til som ekspertisen, Cecilie, så vet jeg ikke akkurat om jeg vil kalle meg det... Dessuten kan jo "ekspertisen" ta feil! Tror jeg ville ha ventet til du har vært til legen med å avskrive helt. Kroppen kan jo være litt rar av og til! Idag har jeg vært ute i regnværet med hunden. Egentlig er det deilig når man bare har kledd seg. Kjente litt i bekkenet i dag, så da er det viktig for meg å ut og gå. Pleier å få det rundt EL, så da kan det hende det er i dag i stedet. Får bare benytte kvelden igjen i kveld når ungene er i seng... Begynner å bli litt bekymret igjen. Har hatt så store plager med bekkenløsning før. Tenk om jeg ved en ny graviditet blir ennå verre, og kanskje tom ikke blir helt god igjen??? Uff nei, må ikke tenke så negativt! Får være flink til å trene, så hvertfall muskulaturen rundt er sterk. Vet jeg er mye sterkere nå enn de andre gangene. Får tenke positivt så går det nok bra. Ha en fin dag dere også!!!
Gjest Skrevet 27. april 2008 #40 Skrevet 27. april 2008 Uff , nå føler jeg meg litt dum... selvfølgelig mente du ekspertisen når du kom til legen!!! Ja, ja, der ser du... Fortsatt en god dag til dere begge!
Skihild Skrevet 27. april 2008 #41 Skrevet 27. april 2008 Fort gjort jame, det er slik jeg også kunne funnet på å tenkt. Her også regner det i dag, vått og grått. Har planlagt hvordan vi skal bygge verandaen vi, så gikk vi inn gjen! Skulle hatt en treningstur, og jeg bryr meg ikke om været, men har slik med forkjølelese/allergi, så trur det er like greit å ta det med ro i dag. Litt deilig det også.... Bekkenløsning sleit jeg også med i forrige svangerskap, tenker på om det dukker opp denne gangen også. Liker ikke tanken, føler at jeg har kommet meg bra nå siden forrige svangerskap er snart sju år siden. Men får heller ta den, satse på at vi greier å trene oss opp gjen! Tenker nå litt mer på hvorfor ikke TR har kommet?? Det er i dag 40 dager siden forrige mens. Slutta på piller i januar, og har hatt sykluser på rundt 35 dager, men nå var den litt lang. Pearlyen har heller enda ikke kommet inn i min rytme. Selvsagt så tar det litt tid før hormonene er ute av kroppen, og det kan jo forstyrre litt.... Vi får se, har lyst til å ha litt mage i sommer, det hadde vært så koseleg, samtidig så blir det termin mer mot våren dersom det vi ikke får klaff før i mai, juni. Vi får se! Kos dere i kveld, og ha en deilig uke!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #42 Skrevet 30. april 2008 Hvordan gikk det på legebesøket cecilie? Jeg har hatt noen dager med bekkenplager nå, men det er jo alt for tidlig nå jeg hadde EL i helgen. Så det er vel bare en del av pms. Pleier ikke å ha det sånn, men litt har det jo vært før også. Ja ja, får bare tro det er normalt. Kan ikke nytte å begynne å tro noe annet ennå. Ha en fin kveld!
Skihild Skrevet 30. april 2008 #43 Skrevet 30. april 2008 Ja, det er jammen jeg spent på også!! Kanskje du fikk noen tips som jeg også kan ha nytte av, for her er det fortsatt ingen TR. Vurderer derfor et lege besøk selv. Bekkenplager er jo spennende jame! Men så kan det være at man leter litt mye etter symptomer også .... Håper det har klaffa for deg vertfall! Snakkes!
Kansje3? Skrevet 30. april 2008 Forfatter #44 Skrevet 30. april 2008 Hei begge 2, Ja idag var den store legesjekken!! Tok med en morgenurinprøve og den var negativ. Dere: Jeg skjønner INGENTING. Dette er helt surrealistisk. Jeg går rund med knappen på buksene åpen: orker ikke press. Oppblåst og fin.. hetetokter og småkvalm. Er 34 år.. kansje litt tidlig for overgangsalder symptomer? Ler og gråter her.. Har tatt en blodprøve: denne får jeg svar på på mandag. Men er nok ikke gravid i denne omgang tror jeg. Vi får bare sette oss ned å vente på tanta. Lykke til begge 2:) Vi mailes.. Ønsker dere en deilig fridag imorgen. Vi har tatt oss fri på fredag også slik at vi får en god langhelg. Cec
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #45 Skrevet 1. mai 2008 Overgangssymptomer er vel litt tidlig... Jeg er 33, men det er jo ingen alder, i denne sammenheng??? Får bare stå på. Sa legen noe om hva det kunne være? Blir spennende når du får svar på blodprøven også da. Kos dere med langhelg! Jeg har også tatt meg fri i morgen fordi sfo har stengt. Så vi skal også kose oss. Skrives!
Skihild Skrevet 1. mai 2008 #46 Skrevet 1. mai 2008 Hello girls! Kvinnekroppen er det ikke bestandig så lett å forstå seg på, selv ikke for en kvinne! Minn mann følte seg litt lurt når jeg på et tidspunkt lurte på vi hadde fått klaff, før vi i det heletatt hadde begynt prøvinga. Da spør han, som bare en mann kan spørre: Har du ikke kontroll på eggløsninga di da??? Jeg er på jobb dag og i morgen, minn mann er hjemme med barna. Jobben min er basert på besøkende og turister, så jeg håper på fult hus i dag!! Kos dere med lang helg, høres deilig ut!! Jeg tar det i gjen i pinsen. Vi høres....
Kansje3? Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #47 Skrevet 2. mai 2008 Hei på dere:) Så morsomt Skimamma:).. Jeg krysser fingrene for deg. I dag, over 20 dg. på overtid kom TR. Det er en rar følelse av lykke og litt sorg. Men det kommer flere tog så vi tar det som det kommer vi. Du får ha en fin dag på jobb idag. Vi her hjemme alle mann. Vet ikke helt hva vi skal finne på idag. DET PØSREGNER. LYKKE TIL BEGGE 2. Cecilie
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #48 Skrevet 2. mai 2008 Ja, ja, da har du hvertfall fått et endelig svar, selv om det ikke var helt det du håpet på. Synd men som du sier det kommer flere tog. Blir det prøving nå eller blir det en pause? Du skulle vel på tur i sommer og ville vente litt? Jeg er fortsatt ikke særlig bra i bekkenet. I går var jeg ute en treningstur, og da pleier det å bli bedre (når jeg ikke er gravid hvertfall), men i går gjorde det ikke det. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Men må bare ikke få for høye forventniger. Har bestemt meg for å hvertfall ikke teste før ikm denne gang. Så spørs det om jeg klarer å vente. Har ikm 11/5. Vel, jeg får komme meg i gang. Må prøve å få gjort litt rent, før vi skal på byen etterpå. Hos oss er det opphold i dag, men ikke så fint som de hadde meldt. Men deilig med en fridag ekstra uansett!
Skihild Skrevet 2. mai 2008 #49 Skrevet 2. mai 2008 Sjå det ting har skjedd! Cecilie, jeg misunner deg!! Skulle ønske jeg fikk TR snart. Her er det ingen tegn til tanta. Nå kan du jo slappe av, legge dette bak deg og kanskje få lyst til å tenke alvorlig på nummer tre:-) Jame, da krysser vi fingre og håper at det klaffer for deg! Har jo mange symptomer som kan relateres til graviditet...spennende! Jeg er travelt opptatt med skriftlig eksamen om dagen. Har studert på deltid de siste to åra, og skal avslutte i vår. Og det er ganske spennende. Tar ganske mye av tida om dagen, og det er deilig. Får tankene på andre ting. Håper det hjelper syklusen i gang igjen. Kos dere i helgen, her ser det ut til at det kan bli knall vær! (passer jo dårlig når jeg egentlig skal sitte inne og skrive...) Klem
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #50 Skrevet 3. mai 2008 Joda, disse bekkenplagene har bare økt på de siste dagene. I dag tenker jeg litt negativt og håper nesten på at jeg ikke er gravid. For hvis det er det som allerede har begynt, så har jeg mange smertefulle mnd foran meg... Hadde jo et håp om at siden det var såpass lenge siden sist og at jeg har trent bra de siste årene, så burde det være sjangs for at det ikke ble så ille. Men hvis jeg er gravid nå, så ser det ikke bra ut. Har ikke særlig med andre symptomer, bortsett fra litt humørsvingninger, men det kan jo likegjerne være pms. Samtidig så er disse smertene en type som jeg ikke har hatt hvis jeg ikke har vært gravid. Men, men, ingen testing før neste helg hvertfall. På toppen av bekkensmertene har jeg fått en strekk i lysken. Gjør det ikke akkurat lettere å holde seg i aktivitet. Kjenner jeg allerede har belastet feil, noe som selvfølgelig også virker inn på bekkenet. Vel, vel, nydelig vær ute. Skal ut å grille sammen med noen andre familier i ettermiddag. Ønsker dere en deilig helg og lykke til med eksamen skimamma. Når er eksamensdagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå