Kansje3? Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei og hei. Ja nå sitter jeg her å lurer på om vi faktisk skal ha barn nr.3. Jeg er klar.. også er jeg ikke klar. Det skifter fra dag til dag. Har 2 fantastiske barn som begynner å bli så store at de faktisk klarer mye selv og jeg er ikke så bundet lenger. Og nå sitter jeg her å drømmer om å starte på nytt igjen.. nattevåk, bleieskift.. Jeg kan jo ikke være helt god:) . Flere som sitter i samme situasjon? Helt sikkert. Skal jo være erfaren jeg.. men har allikevell spm. Mine 2 foregående graviditeter har gått meget fort og har aldri "Forsøkt" å bli gravid. Nå skal jeg ha mens (tror jeg) 10-12 april.. Det er jo en liten stund til og jeg begynner å bli utålmodig. Har oppblåst mage, reagerer på lukter..(Satt på Cafe og måtte gå da brent omelettlukt kom sigende.. og ble ufattelig kvalm), Kvalmen kan være til alle døgnets tider. Vondt i korsryggen og murringer i magen.. Vet jo at alt dette står på symptomlisten og er jo litt redd for at jeg har blitt farget av det. Siste TR var 14 Mars (første dag) og ifølge kalulatoren skal da EL være 28 Mars. Nå er begge mine barn født i midten av mnd. 15 og 17.. Kan det være at EL kansje da er noe tidligere? Ja, ja.. mange spm. og kansje ikke så lett å svare på. Var bare godt å få det ned. Hilsen ei som er spent,.. og 3 som ikke vet noe!
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hei! Det du skrev var som om jeg skulle skrevet det selv. Sitter også her med samme datoer som deg, og to barn fra før. Mine to gutter er 6 og 8 år. Har i grunnen hele tiden sagt at jeg ikke ville begynne på ann igjen... Men men, nå har det snudd seg kan du si. Har hatt veldig ømme bryster og kvalm, spesielt på formiddagen, den siste uka. Er jo kjempe spent, begynner å tro at jeg kan være gravid, men tør ikke helt tro det heller. Har en test liggende, vanskelig å klare å vente med å ta den, men får prøve å vente noen dager til. Blir noen spennende dager fremover! Lykke til til oss begge!!!
Kansje3? Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Hei igjen! Ja det er jammen ikke så enkelt. Blir småskrudd av dette jeg. Har jo selvsagt ikke klart å la være å ta en test.. den var selvfølgelig negativ og det visste jeg jo før jeg tok den. Mannen min vet ingenting.. og det er nok greit inntil videre. Han synes vi har det fint og ønsker ikke flere. Men skjer det så skjer det. Skal ifølge datoer (som jeg ikke har helt oversikt over) få mens mellom den 10 - 12. Skal ut å drikke vin med gode venner neste lørdag.. Får håpe at alt er løst til da. Lykke til:) Vi får holde hverandre oppdatert.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 har bestemt meg for å ta testen i morgen tidlig, da er det 3 dager til IKM. Klarer ikke vente lenger. Ja, man blir små sprø av å vente! Trodde ikke jeg skulle bli det, for jeg regnet med at det ville gå lenger tid før jeg evt ble gravid. men så er det jo når det kommer symptomer da... Hvis det skulle slå til, vil terminen bli 23. desember... Hvor gamle er de andre barna dine?
Kansje3? Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Hei igjen. Du får ha lykke til imorgen da:) Jeg får se hvor lenge jeg klarer å vente. Våre 2 fyller 5 og 6 i Mai. Skolebarn og alt. I dag har vært en rar dag. Magen romler og brummler. Ikke mye kvalme men.. ja det er ikke lett dette her. Hodet er fylt med mye tanker.. og han jeg bor sammen med .. han vet ingen ting. Det forblir slik til jeg er helt sikker på utfallet. Du får sende en liten melding når testen er tatt da.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Ikke gravid sto det... Regnet vel egentlig med det. Blir jo litt irritert over at jeg ikke klarte å vente. Fortsatt kvalm og i dag er brystene nesten mer ømme enn det de har vært de forrige dagene. Men, men får smøre meg med litt mer tålmodighet.
Kansje3? Skrevet 7. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2008 Hei Jame. Da er vi like gode..men jeg har kjøpt en dobbelpack.. Tok en i formiddag.. men var ikke nøye nok .Ingen strek i den lille ruten. Har tenkt å ta en ny en imorgen tidlig.. Er ikke den positiv.. ja, da får vi vente på TR. Cec
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Kjøpte ny test i dag. Denne gangen kjøpte jeg en dobbel. Tenkte å teste igjen i morgen så får vi se... Skal avsted med jobben torsdag og fredag, så har lyst til å teste igjen før det. Lykke til i morgen da!
fråsk Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Hei dere! Henger meg på her selv om dere har skravlet en stund Jeg har omtrent samme datoer som du beskriver, siste mens 15.mars, men har veldig lang syklus så forventer ikke ny mens før tidligst 18.april... Har imidlertid den siste uken være usedvanlig uggen, MYE utflod av en slik art som for min del er typisk svangerskapsutflod... Har to barn fra før, 3,5 og 2 år, og dette er første prøveperiode. Forrige gang satt det på et eneste samleie i fruktbar periode, så det blir spennende å se nå. Har tatt en test i dag bare fordi jeg måtte hehe, men ble selvsagt ikke gravid da.. Litt for tidlig mildt sagt! Så det er bare å vente da, uvant for meg må jeg si, de andre gangene har det liksom skjedd før jeg har tenkt at det skulle skje så jeg har ikke ventet noe. Morsomt å høre oppdateringer fra dere utover! Klem
Kansje3? Skrevet 8. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2008 Hei igjen:) Tok den siste idag tidlig.. men NEI.. INGENTING. Tar meg i å sitte å stirre på den hærsens testen.. akkuratt som om den skal endre seg etter 2 minutter.. Vell, da venter jeg litt. Forstår godt at det er greit for deg å ta en til før turen. Det hadde nok jeg gjort også. Som nevnt blir det en bytur på lørdag.. om ting ikke ender seg da. Tar nok en ny test på lørdag om det ikke skjer noe før. Vi "snakkes":)
Kansje3? Skrevet 8. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2008 Hei:) Koselig å få inn flere innspill. Måtte smile når jeg lest om forrige svangerskap.. Det er som å høre oss det. Vi har 1 år og 2 dg. mellom våre to. Så du kan jo si at minstemann ikke var helt planlagt. Han ble til på første forsøk. Nå sitter jeg her å chatter om en kansje graviditet. Nytt og uvant... og kjenner at jeg blir fryktelig paranoid av det. Du får holde oss oppdatert:) Cec
fråsk Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 oj, ja det var tett Koselig da, jeg skulle gjerne hatt de tettere jeg men det er litt sent nå hehe... Har hatt murringer i mage og ubehag i korsrygen, som jeg pleier å ha rundt mens. Har veldig ustabil syklus og da skal sies, så vi har gjort endel mange forsøk i denne fruktbare perioden som var i forrige uke. Spennende.... også nummer 3 da herreguuuud hihi, samme sommerfugler som deg her altså! Vi hørs
Gjest Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Hei, hei! Ike noe mer positivt på meg denne gangen heller. Har hatt en del mens lignende smerter i magen, så jeg føler at nå kommer tr igjen, men det skjer ikke noe heller, så har jo ennå et håp. Drar på tur med jobb i morgen tilig, så da blir det ikke noe mer testing før til helga. Vi får se...I går hadde jeg bekken smerter, ble ennå litt mer mistenksom da Har hatt kraftig bekkenløsning med de andre, og med nr to var det slik jeg oppdaget at jeg var gravid. Det er grunnen til at det tok så pass med tid før jeg fikk lyst til å prøve en gang til. Har jo ønsket meg tre hele tiden, men for et år siden trodde jeg det skulle bli med de to. Men her sitter jeg da, og håper på nr tre likevel. Håper bare det ikke blir for ille denne gangen (hvis vi lykkes)!
Gjest Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Så kom tanta... Da ble det ikke noe denne gangen. Var vel bare hormonene som var litt i ulage etter at jeg tok ut hormonspiralen. Da blir det bare å prøve videre. Egentlig var det jo greit at ikke det ble et julebarn! (må jo se det positive...)
Kansje3? Skrevet 13. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. april 2008 Hei Jame. Det var jo synd da.. men du får tenke positivt. Du har 2 sunne og friske barn. Så barn det kan du få.. Var bare ikke ment denne gangen. Jeg har fortsatt ikke fått TR. Begynner å lure litt nå. Tok en CB igår morges, negativ. Da har jeg konkludert med at det nok ikke er tilfellet for meg heller. Var ute å drakk vin med jentene igår. Kan ikke sitte inne å vente... men tok det pent. Lå nok litt i bakhodet. Har hatt frykelig vondt i hodet den siste uken. Måtte kaste inn håndklet på fredag. Sov til klokken var 14. hmmm... Men jeg husker jeg tok en test med nr. 2. Da var vi i syden. Var kvalm tidlig.. men ikke positiv test. Kom hjem og 2 dager etter tok jeg en ny.. den var så positv som den kunne bli. Kansje disse stoffene kommer litt sent.. eller så spiller kroppen meg ett lite puss. Holder deg oppdatert.
Gjest Skrevet 19. april 2008 #16 Skrevet 19. april 2008 Hvordan går det med deg kanskje 3? Har du funnet ut noe nå?Er veldig spent på dine vegne!
Kansje3? Skrevet 19. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. april 2008 Hei du:) Vet du.. den har ikke kommet enda.. Testet på torsdag. Snakker om negativ du. Men jeg orker ikke å kjøre dette test-kjøret mer. Har tatt meg en øl i sola idag og levd livet litt. Så får vi se om TR dukker opp til uken. Gjør den ikke det.. ja da får legen ta en test den 30/4. Alt vell med deg? Klar for nytt forsøk? Klem Cec
Gjest Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Ja, ja, du har ikke fått tr heller altså. Da er det jo fortsatt håp... Enig i at det kan bli litt mye med testing og håping. Må bare prøve å ikke tenke så mye på det. Skjer det så skjer det, og en har alltids god tid til å finne ut av det!!! Samtidig er en jo så spent. Det er ikke så lett! Uansett, fortsatt lykke til! Jada, jeg er klar for nye forsøk. Tr er over, regner med el neste helg, så det er bare å kose seg masse.... Nå skal jeg ut i sola, deilig vår vær ute. Koselig å høre fra deg igjen. Håper du fortsatt holder meg oppdatert! Klem
Kansje3? Skrevet 20. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 20. april 2008 Hei igjen. Nå sitter jeg å grubler fælt. Gubben er på fotballkamp. LSK, og jeg slapper av etter en deilig dag i solen. Barna er ute å leker TR har enda ikke kommet. Har luft i magen.. og da mener jeg LUFT. Blæra mi tror jeg har krympet til det halve, for makan til do flying. Men... det kan jo være hodet som spiller meg ett puss. Kjøper nok enda en test imorgen. Klarer jo ikke vente vet du. Hodepinen har ENDELIG sluppet. Den satt i 1 1/2 uke. Måtte oppsøke akupunktør og da hjalp det. Skal nevnes at jeg har og sliter med Migrene ellers.. men da tar medisinen knekken på det. Det har det ikke gjort denne gangen. Ja, ja.. en lite oppdatering fra meg. Nå skal jeg hente inn rakkerungene. De må bløtlegges etter en laaaaaaaaaang dag ute. Ønsker deg en fin søndagskveld. Vi snakkes.
Skihild Skrevet 20. april 2008 #20 Skrevet 20. april 2008 Hei jenter! Så ikke dette innlegget før i dag jeg. Må vel si at jeg kjenner meg i gjenn i deres beskrivelser. Vi har to barn på 9 og snart 7, og trudde at vi var ferdige. MEN så kom lysta litt igjenn i vinter!! Og nå er første dag i siste mens 18.mars, litt ustabil syklus, men fortsatt ingen TR. Og selvsagt, masse symptomer!! Har heller aldri hatt problem med å lage barn, første mann kom, veldig uplanlagt... neste mann kom innen en uke etter p-pille slutt!! Vet egentlig ikke hvordan man lager barn:-) Vi hadde egentleg ikke tenkt å prøve før etter TR i april. Men siden mine beregninger da kanskje ikke er helt riktige, så kan det ha blitt klaff.... Håper det greit at jeg slenger meg med:-)
Kansje3? Skrevet 20. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 20. april 2008 Hei du. Selvsagt ikke.. alltid hyggelig med flere:) Ja, er det ikke rart det med det. Begynner å få litt hetta jeg da.. Har lyst.. og ikke lyst. Vi har jo fått det så greit med relativt store barn som klarer mye selv. Men så er det det da.. Føler at jeg ikke er helt ferdig. Min mann mener selv han er ferdig.. men er med på notene: uten prevansjon.. Så da blir det som det blir. Vi får holde kontakten litt. PS: Fråsk.. hvordan går det med deg? Hilsen Cec
Skihild Skrevet 20. april 2008 #22 Skrevet 20. april 2008 Så bra! Jeg og har vært litt av og på. Liker ikke å gå gravid, litt mye hormoner til tider!! Men så føler jeg også at jeg ikke er ferdig, det mangler liksom en. Samtidig som ungene er så store at de faktisk har begynt å ønske seg en lillebror eller lillesøster. Og de er så store at de kan være til litt hjelp. Så da er vi egentlig i gang, og kanskje vi faktisk er i gang før vi egentlig er i gang.....??? Tester på tirsdag eller onsdag, dersom TR ikke har kommet. Er dere prøvere? Moro med en liten "efternøler" da!!
Kansje3? Skrevet 20. april 2008 Forfatter #23 Skrevet 20. april 2008 Prøvere? Nei jeg kan vell ikke akkuratt si det. Min mann synes det er helt greit som vi har det nå. Vi fikk våre 2 barn veldig tett - 1 år og 2 dg. imellom de. Det var LITT slitsomt kan du si. Det gjør nok sitt til at han er betenkt. Han sier ikke nei.. men ikke ja heller. Skulle det nå være slik at jeg er gravid.. ja da får jeg velge dag og formulering med omhu. Men vi er 2 om det og ikke bruker vi prevansjon. Så da kan vi takke oss selv:) En til vil være hyggelig det.... tror jeg! Som nevnt.. jeg skifter mening hvert 5 min. Men vi har det bra vi, og skulle det komme en til så er den hjertelig velkommen. Vi er godt gift, har det bra og økonomi til å få en til. Det som er litt skummelt er at jeg jobber i en relativt liten og sårbar avd. og min kollega skal ha barn i oktober. Slipper jeg bomben, om den kommer, da er jeg usikker på hvordan det blir tatt imot. Men, den tid den sorg. Lykke til på tirsdag eller onsdag. Jeg tror jeg tar en imorgen. Er den ikke positiv da.. da tror jeg kroppen spiller meg ett puss og er nok ikke gravid denne gang. Cec
Kansje3? Skrevet 21. april 2008 Forfatter #24 Skrevet 21. april 2008 Hei igjen... Klarte jo ikke å vente jeg og tok en test i 10 tiden idag. Den var like fordømt "enstreket" som de andre har vært. Da er det vell ikke håp tror jeg. Satt å regnet meg frem til at jeg nå er 11 dg. på overtid og da skulle vell hormonene vises på testen. Har dere kjennskap til det? Er det fortsatt håp? Vi skrives.. Må jobbe litt til.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #25 Skrevet 21. april 2008 Koselig å få med en til, skimamma. Våre barn er jo like store også. Er det gutt eller jenter du har. Vi har to gutter. Ja det er merkelig med det. En kan tro en er ferdig og ikke vil ha fler, men som svigerinna mi pleier å si så er to en for lite. Har i grunnen alltid ønsket meg tre. Men pga en del helseplager hadde vi satt strek, trodde jeg. Så ble formen bedre og alt har egentlig ordnet seg, og så begynte gubben og si at kanskje vi skal vurdere det igjen... Du kan si at jeg ikke var tung å be!! Dvs med en gang tenkte jeg igjen at vil jeg dette, nå som alt er blitt så greit.Men, jo mer jeg tenkte, jo mer kom lysten, og nå er jeg ikke i tvil i det hele tatt . Det passer egentlig dårlig i forhold til jobb for meg også, men jeg ønsker ikke at det skal være det som stopper oss! Da tror jeg at jeg alltid vil angre... Det høres jo rart ut hvis du er 11 dg på overtid kanskje 3, men så lenge tr ikke er kommet, er det vel håp? Krysser fingrene fortsatt jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå