Gå til innhold

POKKERS DRITT!!!


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

hehe;) helt enig, jeg elsker morsomme/gode fødselshistorier, men har skikkelig angst for å føde nå:(

glad jeg ikke var jenta på rommet ditt igrunn:/

 

Jeg skal på besøk til faren min, kona hans de to tenåringsbrødrene min imorra, blir deilig med noen dager der. Kona til pappa elsker å dulle og styre med Leo:)

 

Skjønner at du vil stoppe å amme pga psoriasisen ja. Uff, den kløe/svien min har tatt seg skikkelig opp nå siste ukene. slitsomt.

 

Sover du hele netter sammenhengende nå om dagen? Jeg sover MAKS 3 timer i strekk jeg, må enten tisse, ligger feil eller andre ting. uff, det er ingen lek å gå gravid når man har leilighet, handling, småtrollet og slikt å ta seg av:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du noe mot kløen?ter

Jeg tenkte jeg skulle få puppene i form itl ny runde ja he he. Regner med at jeg kanskje ikke får solt dem i sommer om O er like ivrig som i fjor på å koble seg på (håper derfor at han "glemmer " ammingen til sommeren)

 

Deilg å dra bort til folk som gjør at du får slappet av litt (akkurat som der slitsomt å dra dit man blir sliten av å være)

 

Mellom jul og til over påske voknet O en gang pr natt (hoste, snørr, ørevondt osv). Jeg hadde derfor en våkne periode hver natt i starten av graviditeten som førte til at jeg måtte gå på do.

 

Etter det fortsatte jeg jo å våkne selv om O sov.

 

Jeg våkner av at jeg har vondt i magen og så må jeg tisse. våkner også av mye fæle drømmer.

 

Sover foreløpig godt da. Blir værre.

Forrige gang så sov jeg på loftet på hytta i 4 uker før fødselen og måtte gå superbratt trapp 3-4 g pr natt for å tisse. Hadde så stive ledd så hver tur ned på do var noe å grue seg til.

 

Har trapp hjemme også så får vel noe av det samme her til høsten.

 

Det som er slitsomst syns jeg er at jeg ikke får sovet nok. Kan ikke bare legge seg når man har en vilter fyr rundt her:)

 

Det er så deilig nå som O har blitt så stor han er en drøm å ha i flg mamma så nå er det ikke noe problem å få en fri dag/natt i ny og ne uten at jeg skal noe spes. Før ba vi ikke om barnevakt med mindre vi var bedt bort.

 

Skal fortelle det på jobb til uken blir greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mareritt er noe dritt under svangerskap:/ og blære som føles som om den krymper:p

 

sorry jeg ikke har svart på en haug av dager, har vært hos faren min, de bor på bygdøy så fikk hele ulykken der stappa ned i halsen.. Og med den bestemte jeg at mine barn ALDRI skal bli mer enn 10 år.. *grine* forferdelig tragisk hvor fort alt kan snues på hodet:/

 

Så har det vært en del som har skjedd siden jeg kom hjem og jeg er overnormalt daff om dagen.

 

Har du hetetokter? jeg er så plaget av det, akutt tørste og hetetokter...

 

Samme det med soiving her og, mamma har han gjerne litt innimellom og det er kjempedeilig:D

 

Jeg ska være med på noe sånn forkningsgrieier på Rikshospitalet så imorra skal jeg inn første gangen (er tilsammen tre ganger i løpet av svangerskapet og en gang 6 mnd etter). De skal måle lungekapasiteten min, ta ultralyd av hjertet mitt og noen blodprøver. Helt ok greie:)

 

Nesten litt skuffa over at jeg ikek får ul av babyen hver gang og da *flire*

 

nå nærmer ul seg med strormskritt:D:D:D

 

Stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg over innleggene dine når de kommer he he

 

Uff ja ulykken på Bydøy var jo fæl Kjente du dem? En del her på jobben kjenner til familiene så vi har snakket mye om det.

Fryktelig er det og forrerdelig at noen er så "dumme" kjører så fort!

 

Hadde en dårlig dag på fredag skrev mye om det på augustklubben, men kort fortalt: Venninnen min mistet spiren sin. - blødde litt og fikk ul så viste det seg at det ikke var liv og hun måtte ha utskrapning.

 

Vi som gledet oss sånn til å være gravide sammen! kun 19 dager mellom knøtta!

(Sist så mistet jeg da hadde vi hatt 3 mndr i mellom)

 

Fikk migrene på jobb og kastet opp på vei hjem -ja ja

 

Har fått meg flott bilde av gutten min og hunden min på kontoret nå. Det er hyggelig:)

 

Ja de skulle jammen meg gitt deg en ul også :)

 

Når du er med på prosjekt så skjer det i alle fall noe. Jeg skal ikke på noe før ul og det er ikke før 2. juni så jeg syns det er leeenge til

 

Har fått sagt det på jobb da Det er litt godt.

 

Nå piper kaffemaskinen og som eneste jente her så får jeg vel gå å gjøre noe med det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente ingen som var innblandet i ulykken, men jeg har nok møtt dem, jobbet på bygdøy skole for en del år siden. Da gikk iallefall Martine-Elise på skolen der, men husker henne ikke. Søskna mine som bor på bygdøy kjenner folk som kjente de godt osv..

 

Uff, så trist at venninnen din mistet:(

Håper hun får en ny spire med en gang de orker å prøve igjen. når mistet du? uff, har iek fått med meg det heller, var det før eller O?

 

Migrene er kjedelig:( Nå vet jeg hvorfor jeg har så mye vondt i hodet forresten, jeg har LAVT blodtrykk:p

Latterlig lavt, idag var det miste på 88/53 *flire* Så nå er det vann og hvile som gjelder:p

 

Jeg skal tilbake på ny undersøkelse den 16 juni. Nå er det 2 uker og 2 dager til UL:D:D:D:D:D

 

Hm, du burde sparke mannfolk etter kaffe:p

Må fyke jeg også;)

snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fælt med en sånn ulykke i nærmiljøet

 

Jeg mistet i 14. uke det var før O. Fæl opplevelse. Jeg håper venninnnen min kjører på ja så de snart er gravide igjen:)

 

Sekretæren vår er på ferie og det bare flyter på kjøkkenet, så da jeg gikk idag så kommanderte jeg dem til å gjøre en innsats.

 

o sitter å lager klikkelyder med tunge og nusselyder osv for å få min oppmerksomhet her :) Han er så søt .

 

En litt sliten mamma ha plasert ham med masse mat foran tvn så sitter jeg bak her å hviler....

 

To uker til ul du din heldiggris. Jeg har vel 4 uker jeg da eller 3 uker og 5 dager

Gleder meg. (samtidig som det er litt lenge siden jeg nå har tenkt så mye på venninnen min det var jo en MA som kun ble oppdaget fordi hun blødde litt og var bekymret.)

 

Jeg har jo vært på ul og hørt hjertelyd så jeg bør vel slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, jg har vært sikker på at jeg mista de siste dagene siden jeg ikke kjente NOE liv, men igår så sparka h*n igjen.. phu... vet jo at man ikke ska/må kjenne liv hver dag så tidlig pga de små kan snu seg og sparke andre steder som man ikk ekjenner det siden de er sp små, men ikevel da,..

 

Hehe, de små er søte når de vil ha oppmerksomhet.. vel, ikke når de er pøbler da:p Leo kan finne det for godt å rase rundt i leiligheta og kaste leker og rive ned ting på sin vei, men det er ikke så ofte:p

 

Idag har jeg store planer om å rydde leiligheta, pakke noen pappesker, støvsuge og kanskje vaske..

Energi kom til meg!!!! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har vært en tur Helgeturtil Kragerø

SÅ deilig vær det er helt luksus å bare kunne gå ute i finværet spise is og sole oss

O har kost seg med å se på båter, måker, svaner, vann og bøyer...

 

har du fått ryddet da:)

 

jeg må jobbe litt i morgen siden det er planlegningsdag i barnehagen, Jeg kan ikke forstå hvorfor de må ha så mange planlegningsdager!!

Mulig det er smart å legge dem til fridager for noen men for meg så er det helt håpløst!

 

Jeg er så trøtt, Jeg husker sist også at folk sa man var trøttest i 1. tri men jeg hadde flere perioder hvor jeg var supertrøtt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig deilig ut med noen dager borte ja;) Man trenger det en gang i blandt, O har sikkert kosa seg masse:)

Vi har vært hjemme, men masse ute å lekt, vært i "sentrum" og sett på båter og fugler og spist is:) Idag har vi mata fuglene i havna også, svaner og greier, Leo var nesten paralysert:p sa ikke et ord og smilte ikke, bare satt kav alvorlig å kasta bdørbiter til svanene:p

 

Plandager kan være rimelig håpeløse ja, vi har også det imorra, heldigvis er jeg sykemeldt så jeg er jo hjemme likevel, men blir kort uke på han i bhg nå og mye hjemme.. Kjenner det godt i hoftene/bekkenet nå så ser frem til en dag på sofaen mens han er i bhg.. Ellers drikker jeg jo vann til den store gullmedaljen, ellers synker blodtrykket mitt.. Kjedelig å drikke vann til man nesten spyr:(

 

Moro at du nevner det å være trøtt, jeg har hatt noen uker som jeg har synes det har vært helt ok å stå opp med Leo og hold eut hele dagene, men nå er det skikkelig krise, er såååå trøtt om morran og utover dagen, hvis ikke vi går ut og går tur etter frokost er jeg ødelagt av øyne som bare vil lukke seg resten av dagen..

Slitsomt, men satser på at det går over snart igjen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt som liker å være ute og være våken i det fine været!

 

Vi har vært ute i hele dag Litt kaldt men det var overkommelig

 

Trøttheten kommer sikkert av formen har jo hatt mye vondt i hode jeg og du har jo blodtrykket.

 

Tenkte på en ting og det var at siden jeg ikke har vært på jobb mellom torsdag og Onsdag så kan det vel hende at magen har vokst litt. Altså at folk ser det lettere når man har vært borte så mange dager. Vi lyt sjå.

 

jeg er så stressa for morgendagen altså Har ikke tid til å være hjemme,

 

O blir også alvorlig når han opplever noe sånn, dag fikk han sitte på trehjulssykkel for første gang han var helt alvorlig, men når vi stoppet gjorde han det helt klart at vi måtte fortsette

 

 

Nå ringer det på her snart

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo har nesten droppa luren sin på dagen, den har vært flyttet til rundt halv fire.. han lå å sang i senga si fra kl 8 til halv ti ikveld:/ men men, håper jeg får han til å sove litt mer normalt imorra..

 

Spennende å se om dem merker det på magen din på jobben da;)

Magen min er ganske stor synes jeg:p

føler liksom at jeg burde ha termin snart, haha...

 

Håper du har kost deg med besøk:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O trenger fortsatt søvn på dagen, på Søndag så fikk han ikke lagt seg på fagen før 3 (3 timer senere enn vanlig) han var så salig i blikket og sovnet på 20 sek når vi satte han i bilen.

 

Ja denne magen jeg sto å så meg i speilet nå ser at om jeg slapper av så er jeg helt klart gravid men når jeg trekker inn magen så er det ikke så synlig. får se hva jeg tar på meg i morgen. Om 1 uke reiser vi til Spania og når jeg er tilbake så er jeg 19 fullgåtte og da vil det ikke akkurat være noen tvil...

 

 

Ellers så sitter jeg faktisk på jobb nå

 

du skal på ul fredag om 1,5 uke du din heldiggris, jeg skulle ha vært der 28. men da er jeg i Spania. Så får takke meg selv:)

 

O fikk is fra 7/11 i sted det var vist godt, han satt så fint i vognen med is og skje og kooooooste seg....

 

 

Må finne på noe mat til meg og mannen i kveld. blir sent men mat må man jo ha. tenke tenke

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Hvordan gikk det på jobben her om dagen?

Nå er det full oppvarming til 17 mai her, Leo ska feire i bhg imorra og så ska vi i bursdag på kvelden og så er det 17 mai;) Gleder oss masse:)

 

Han har øvd på hipp hipp hurra i bhg idag, "pipp pipp" hihi.. søtingen:)

 

Nå er det straks en uke til UL:)

 

Idag har jeg vært i huset og malt litt, på mandag er det starting på barnerommet som skal til:) blir spennende:)

 

Barnerommet til magen tar vi etterhvert tenker jeg:) Driver å innreder litt i hodet om dagen, gleder meg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbfolket har ikke sagt noe Nå står det mellom å fortelle det på møte på mandag eller bare komme hjem fra ferie 2 juni og så set ut som jeg har svelgt en vannmelon hel.....

 

Pipp pipp var jo søt da. Har ikke spurt Oskar om det hehe

 

gutten min er veldig opptatt avpippipper da

 

Det er 17. mai feiring i barnehagen i morgen her også, emn de skulle være ute s åjeg har ikke tenkt itl å pynte ham.

 

17. blir vel bare kaos vi har liksom så mange åpne avtaler at jeg ikke vet hva som skjer

 

Vært hos fysio og hudpleier i dag og begge har påpekt ødem i bena mine

Noe min fastlege benekter- Man har ikke det så tidlig i svangerskapet sier han. Mens jeg har hatt det tidlig i begge svangerskapene.

 

Støttestrømper er formaningen ugh som jeg hater de strømpene etter en lang dag

Flink til å male du

gøy og litt slitomt å planlegge.

Vi har ikke rom til nr 2 enda å det kan vi ta med knusende ro oppussing av barbe rom altså

 

Puser opp litt hele tiden gammelt hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal leie et hus fra 60 tallet, det meste var malt hvitt for noen år siden, men det trengs virkelig å males over litt her og der.. Kjøkkenet var det eneste som hadde farge: MØRKEGRØNT, jeg hadde dødd om jeg ikk ekunne malt det.p Det meste blir nok hvitt, litt grå skapdører og sånn da;)

Var å henta sofaen vår igår, Limegrønn :)

Så har typen med seg spisestua vår (jeg fant på Finn.no) den holdt til like ved der han bor så han fikk fikse det;)

 

Jeg tror Leo og de andre ska være mye ute, men tror jeg tar på han noe litt finere enn vanlig og kanskje sender med en joggedress. Elsker å gjøre litt mer ut av sånne dager:p men klærne vil han snart vokse ut av så gjøre faktisk ikke noe om en skjorte eller litt fin bukse går under.. noe av det er liksom litt på siste verset alt:p Han har vel kanskje bare en skjorte tror jeg... hehe... lite pentøy på han småen min:P

Men han skal ha bunad på 17 mai :D

gleder meg til å pynte han og håper på sol så jeg kan "vise han frem litt":)

 

Ikke si noe på jobben, bare kom hjem med vannmelonen din i magen;) hehe, den var søt forresten, har ikke hørt vannmelon om baby før:p

 

Klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har vel fått oppholdsvær i barnehagen i dag kanskje?

O har fått på skjorte idag, men valgte en vanlig bukse for jeg har en dressbukse og den blir vel ødelagt om han krabber rundt på knærne

 

Har en liksombunad til ham på 17. mai Men har glemt sko så vi får se om jeg får tak i noe i dag....hvis ikke blir det mørke blå joggesko

(kunne ha vært værre feks jente i bunad og sjokkrosa joggesko!)

 

 

Selv har jeg ikke bestemt hva jeg skal ha på Har to kjoler å velge mellom

Den ene er kjøpt som gravidkjole til bryllup i august så hadde jo vært gøy å få brukt den flere ganger.

 

 

Lurer på om jeg går for vannmelon jeg altså Hadde jo vært gøy.!

 

 

så flinke dere er Kommer dere i orden nå da med sofa og spisebord og greier. Jeg skal kvitte meg med en stoor sjenk om det er av interesse:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde sol deler av 16 mai feiringa i bhg ja;) Leo hadde på seg en litt pen bukse, skjorte og vest;) Lille nydlingen min;) Så gikk de i et lite tog og han kosa seg masse:)

 

På 17 mai hadde han på seg den "bunaden" fra Exit, hvite og sorte og sånn, han var utrolig fin i den. Dagen ble ganske bra den til tross for regn under barnetoget, men da stod vi inne i leiligheten til noen kjente å så på, under borgertoget hadde vi sol og Leo storkosa seg med korpsene og pølser og is:)

Jeg kom inn i bunaden til søs mi, hu er litt bredere over skuldra enn meg, fornøyd ja og med elefantpupper var det fint:p

 

Fikk du noen kommentarer på babymagen din? Håper det;)

 

Vi trenger nok ingen stooor sjenk desverre, har ikke sååå stor plass, hihi..

Nå kan jeg ikke male pga de som eier huset driver å lakker stuegulvet og det stinker noe innmari og den lukta får jeg ikke puste inn pga babyen.. dessuten er jeg ikke i form om dagen.. Lå rett ut med hodepine igår. Var hos legen idag og blir henvist til nevrolog for å sjekke om det kan være svangerskapsmigrene, vanlige svangerskapshodepine eller andre ting..

 

Håper ellers alt er bra med dere, når stikker dere sydover?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er vi i Spania!

 

17 var en hyggelig dag, jeg var litt bitter på at jeg ikke hadde bunad på.'fikk den på men ville kun være behagelig i stående stilling tror jeg.

 

hm

den hodepinen plages jeg noe fryktelig med også, så jeg er spent på "resultatet"

 

Tok en kjapp tur innom "legevakta" før jeg dro har sånn legekontor med legevaktordning når min lege ikke kan på kort varsel

 

Den legen jeg kom til sa at det var helt vanlig med hovne ben også tidlig i svangerskapet, ()noe min fast lege sier stikk i mot ble litt letta.

 

Hørte hjertelyden også! GOdt

 

 

Magen er fortsatt en hemlighet så nå får vi se når jeg kommer hjem

 

Ja vær forsiktig med den lakken, har vært i et hus med gulvlakk og jeg som ikke er algisk mot noe reagerte voldsomt, tårene bare randt og hode dunket.

Så ikke noe for hverken gravide eller ikkegravide de greiene der.

 

Nå skal vi frese ut å spise så jeg få rskrive mer siden

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kose dere masse i Spania, hørtes superdeilig ut, selv om jeg er allergisk mot varme når jeg er gravid, blir bare ennå mer grinete:p

 

Formen min er skikkelig nedtur om dagen, på onsdag ble jeg plutselig knall kvalm og kastet opp så skulle jeg gå til sofaen, kom nesten frem før jeg datt i bakken, landa ikke på magen for den kom i lufta mellom sofa og gulv siden jeg fikk liksom overkroppen i sofaen:p

Legen min liker ikke at jeg er i sånn form, men vi får ikke gjort så mye med det.. håper bare jeg slipper å bli lagt inn igrunn, det hadde vært kjipt..:(

 

Idag var vi å så på trollungen i magen, Det er ei lita snuppelure:) :) :)

Hu lå å sprella og vinka til oss, alt var fint og hun så ut som hun skulle, termin ble flytta til 22 okt, så bare en dag frem er jo bra:)

 

Ganske moro da, Lillesøster på vei, hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en litten frøken i magen!

 

Jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg glemte å ønske deg lykke til på ul,

Husket det jo flere ganger

 

Jeg koser meg i varme, men O er litt survete og utilpass. Stor koser seg, men vil ikke ha mat og plutselig er han døsulten og trøtt uten å få til noen av delene HÅper det går seg til

 

 

Den formen din er ikke grei, hvorfor i alle dager skal det være sånn!

 

Du har lavt blodtrykk var det ikke?

 

Kan det føre med seg de andre tingene eller?

 

J ahåper du slipper å bli lagt inn, Det er vel ikke så mye mer enn å passe pådeg de kan gjøre på sykehuset. Du er jo litt opptatt med L og så så det er jo ikke bare bare

 

God bedring

 

Jeg håper ferien gjør godt for å jobbe med hodepine hver dag er utrolig slitsomt

 

Har hørt været ikke er så bra hjemme?

 

Det er 9 dager til ul (selv om jeg ikke teller ned men heller koser meg her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var ul over og jeg sitter her uten noe artig info he he Datan kranglet og kunne ikke regne ut termin når jeg var der, og kjønn var det heller ikke noe å se til ikke det at vi ville vite da men.....

 

Hvordan er formen din???

 

 

Jeg måtte på legevakten kun 2 timer etter at jeg gikk derfra fordi jeg fikk et voldsomt utslett på beina Legen vet ikke hva det er, men ba meg bruke kortison, holde meg i bevegelse, holde meg kjølig og sitte med bena opp.

Ikke noe som er forenelig med å være på jobb i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, vært uten internett en stund, har det litt innimellom nå:P

Formen er så som så... jeg er myyye sliten og tåler ikke varmen så godt, småen trasser i vei så det er en del prøvelser, men han er så søt og da:)

 

Jeg har vært på kontroll idag og fikk beskjed om å ta det ennå mer med ro, masse kynnere og menssmerter om dagene...så snart bør jeg bindes til senga, jeg klarer jo ikke å ikke gjøre noe da!! *boooring*:P

 

Har du det bra ellers?

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at formen din skal være så dårlig da!

Jeg er i grunn i god form, men er gal av hodepine.

Var hos fysioen min i går og han fant noen skikkelige vonde punkter. det virker faktisk som det hjalp litt på hodevondten også.

 

På jobben går jeg bare rundt å klager på varmen, g jeg er glad i varmen jeg, men hjelpes så dårlig luft vi har.

 

Vi var på et møte hos noen andre i dag der var det deilig i forhold til hos oss. Likevel klagde de fælt på dårlig luft. Jeg hadde bytta tvert i alle fall!

 

Nå vet alle på jobben om gravid så det er litt ok.

 

Hunden min skar seg på noe på tirsdag så hun måtte sy stakar. Så noe er det hele tiden.

 

Du får ta det med ro uansett!

 

Klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...