Gå til innhold

POKKERS DRITT!!!


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen idag, fikk se bitteille på ultralyd, det var det ENESTE koslige med dagen, den lille hadde det supert og var litt bajas for mammaen sin inni der. Så, så hun på underlivet mitt, har ekstrem kløe der og rundt endetarmet, hu så bare rundt skjeden. Hun mente det kanskje var lichen sclerosus (AAAARGH) dette har jeg blitt sjekket for en gang, da de rota bort den ene prøven, så hu sa at dette måtte vi se nærmere på etter svangerskapet.. Jeg har hatt disse underlivsplagene i over 1 år og ingen har funnet ut noe, men nå som de enedelig faktisk VIL se på det igjen (de mente alt var bra da ikk fant noe sist) så må jeg vente 6 nd før det blir gjort... *griiine*

 

Så var jeg hos fastlegen, der fant hun positiv Nitritt så jeg må ta antibiotika en uke, som mest sannsynlig er forårsaket av de JÆVLA streptokokkene... (GBS) også fortalte hun at den hodepinen jeg har om kvelden i panna antagelig er svangerskapshodepine.. FLOTT!!! For den gjør nemlig at jeg ikke får sove om natta, og når jeg først sover litt våkner jeg igjen av å måtte tisse eller av at jeg har liggi på magen og puppene mine kjennes som om de skal gå ut av seg selv, det SPRENGER!!

 

Så jeg må nok ha antibiotika under fødsel og barnet må behandles etter fødsel pga de forbanna dritt bakteriene, jeg kommer høyst sannsynlig til å ha hodepine de neste 6 mnd, sammen med den JÆVLA svangerskapskløen. All tissinga om natta, en trassig unge på 19 mnd, pupper som vil ta livet av meg, en livmor som leker med nervene mine så jeg halvveis lammes i ene beinet noen sekunder, en rygg som ikke vil at jeg ska gå med vogn.. Nå mangler bare bekkenløsninga, jernmangel, vann i kroppen så blir det FIIIIINt...

 

takk for at du gadd å lese, håper ikke du lærte noen nye stygge ord, isåfall, glem de igjen:p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff og huff, dette var MYE på en gang!! Virkelig uheldig du:( men bra den lille hadde det bra iallefall, det hjelper nok litt, hehe!! God bedring, jeg FØLER MED DEG!! klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, kjipt å ha så mange plager!!!! Håper ting går seg til fremover, og at du får et fint svangerskap. God bedring uansett.

 

Stor klem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtte jenter, var rimelig forbanna igår og burde kanskje ikke skrevet innlegget, men hadde VIRKELIG behov for å få ut frustrasjonen...

Godt å ha dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet også positivt for nitritt på forrige kontroll og må gå på antibiotika en uke nå (som jeg ble forsikret om ikke skulle være skadelig for fosteret både av legen og på apoteket) men dette sa legen var en vanlig UVI, ikke noe om streptokokker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg går på er også helt ok for fosteret:) Grunnen til at det er snakk om streptokokker er fordi jeg har Beta Hemolytiske streptokokker gruppe B (GBS) dette vet vi fra før, ble oppdaget under en undersøkelse pga MYe underlivsplager.. Ingen vet hva som er grunnen til underlivsplagene.. Vi vet ennå ikke om det er pga GBS jeg har UVI da:p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde periodevis mye hodepine sist men det vedvarte ikke i 6 mndr i strekk (var svangerskapshodepine har migrene til vanlig)

 

Testet pos på GBS sist det fant de ut fordi jeg hadde tidlig vannavgang og da skjekket de vist det, fikk forebyggende antibiotika før fødselen og fikk først svar på prøven etter fødsel. Hadde altså ingen behandling av gutten han fikk kun en ekstra blodprøve for å skjekke crp`n

 

Men jeg har et sp til denne kløen hva er det *husker ikke hva du kaller det* syndromet/fenomenet Har selv en utrolig kløe som jeg har hatt siden forrige svangerskap.

Ingen lege som har tatt det alvorlig i det heletatt

 

God bedring og så håper vi livet ser litt lysere ut etterhvert:)

 

 

Vi er jo i samme båt med samme terminklubb og likegamle barn :) i tillegg til gbs, hodevondt og kløe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais Herkules;)

Denne kløen startet hos meg rundt vagina da trollungen min var rundt 7 mnd. (altså 26mars-07) Den bygget seg opp og jeg ble satt på hundreogørten soppkurer, både reseptfrie og reseptbelagte. Dette virket ikke og i mai mnd var jeg så ille, hoven og rød, at legen (dro da på klinikk for seksuell opplysning, i oslo) ble lettere sjokkert når han så det, han ga meg umiddelbart Xylocain gel for å bedøve området, slik at jeg skulle kunne bevege meg, sove om natta og sitte. Moren min hadde gutten min over flere dager denne perioden da jeg stort sett lå på sofaen og gråt. Så var jeg hos hudlege, han fant ingenting, og så kom prøvesvar fra Klinikken for seksuell opplysning, der stod det at jeg hadde gbs, noe stavgreier og gule stafylokokker. Fikk antibiotika og ble betydelig bedre. Men svie og kløe hadde jeg ennå, ble henvist til hudavd på Riksen, men de hadde lite å komme med, tok prøver og prøver, men fant ikkenoe. Så ble det tatt eb prøve hos fastlegen som IGJEN viste gule stafylokokker, ny antibiotika. Innimellom alt dette testet de meg på forsjellige kremer/salver, hovedsaklig kortison, som de kun ga meg sterkere og sterkere. Så tok de to biopsier på Riksen for de trodde jeg hadde Lichen Sclerosus (hudsykdom i underlivet), en fra området rundt vagina og en fra området rundt endetarmsåpningen (svien flyttet seg dit også) det kom bare et prøvesvar tilbake til riksen for NOEN hadde klart å rote bort den ene hudprøven min.. Da var jeg passelig forbanna. Så avsluttet Riksen meg pga de mente at det var ikkeno galt.. Da ga jeg opp, jeg smører meg omtrent hver kveld med olje eller Loco Base Repair. Det er ikke bra ennå, men jeg får nå ingen sjekker eller behandling under svangerskapet.. Må vente til minitrollet er ute.

 

Hvis ingen lege tar deg alvorlig ang underlivet så OVERDRIV, det var det som funka på meg i sterten, frem til jeg var så ødelagt nedentil at LEGEN sa at jeg så ut som ei kjøttkake:p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate!!

Jeg har psoriasis jeg da så (jeg og )de har vel bare skyldt på det.

Skal til gyn på mandag så jeg kan jo snakke litt med ham.

Det er jo litt sårbart så man kvier seg jo litt til det hele.

 

Rart hudavdelingen på riksen ikke kunne hjelpe Hvem kan hjelpe da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte også, jeg var utslitt, hadde jofått beskjed fra Riksen om å ringe for ny time om det fremdeles ikke var bra. etter noen uker ringte jeg og hu DRITTlegen svarte bare at det var bra siste timen hos dem og at jeg måtte ha ny henvisning fra fastlege om de skulle ta meg inn igjen. Fastlegen min ville ikk skrive ny henvisning fordi Riksen hadde avsluttet behandling fordi at de mente det var bra.. Jeg har vel aldri vært så nære å gløde noengang tror jeg.. Om ikke glødelampen hadde vært oppfunnet fra før, hadde den nå blitt det basert på sinte følelser samlet i et glass, *flire*

 

men til høsten blir det ny runde med sjekking av underliv, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom bivirkninger på antibiotikaen, kvalme og diare.. Og en liten bihulebetennelse måtte jeg jo også få slengt med, NÅ!!!!! er jeg LEI!!!!

 

telle dager til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye drit på en gang Nei jeg håper du blir bedre og kan nyte dette litt også.

 

Leger altså tenk å si at noe er bra bare fordi de ikke finner ut av det (skulle likt og vist hvilke leger på hud på Riksen du var borti jeg "kjenner " de fleste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke, jeg var innom tilsammen 3/4 forskjellige.. Men leger kan være noen rare dyr, men de kan jo også være veldig allrighte.. er jo ikke sånn at jeg hater dem alle sammen, ihihi.. Så plutselig på tråden at det virket som om jeg mente det* fliiire*

 

Ja enig med deg, nå bør det gå litt bedre snart.. Jeg er passelig lei. Men det bør det for deg også da!! Stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da virket ikke som du hatet men man blir jo bra lei da...

Jeg kjenner ikke legene personlig, men har vært innom flere av dem og på foredrag osv. Når jeg lå på hudavdelingen så møter man jo også veldig mange av dem.

 

Det finnes en der som jeg "hater" eller jeg har svært lite til overs for ham. Han har selv sagt at det ikke er hans oppgave å ha empati med pasientene?! bare behandle dem (og han behandler dem som ting føler jeg )

 

Min favoritt hudlege jobber også på riksen Han har jeg gått til i 22 år.

 

 

Ja stå på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem hater du? og hvem er favorittlegen? (skrive oversikt og vite hvem jeg skal til neste gang) *flire rått*

 

Idag har jeg da vært hos legen, har fått sjukemld ut uka, hun ville helst ha lenger, men pga jeg vet ikke om jeg har krav på sykepenger så nekta jeg det.. Men i starten av legetimen for jeg ut på do for å spy og alle som satt på venterommet ( 6/7 stk hørte det pga det er tynn vegg mellom do og venterommet). Det var passe flaut igrunn.. Så når jeg kom inn til legen igjen så skulle hun kike i halsen min (tabbe), heldigvis hadde snille legen en tyggis på lur så jeg tygga intens på den før hu sku kikke i halsen:p

 

Var ikke noe problem å få den sjukemld iallefall:p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he så du faket oppkast og sørget for "vitner" for å få sykemelding ha ha :)Uff er du virkelig så kvalm, skjønner ikke hvordan du kan klare å tenke på å jobbe!

He he sikkert godt å bli titta i halsen da:)

Kaster du opp hver dag eller?

 

Er mest trøtt for tiden jeg så skal ikke klage nå..

 

Vel skal man henge ut leger her :) Hold deg unna CM og velg JA (mulig det er HJ) eller NJ M he he ble du klok?

 

Flere flinke der men dusten CM har jeg til og med sittet på direkten på tv 2 å bare måpt av målløshet over.Skulle vel sagt han i mot men...

 

Men jeg har satt han på plass jeg, hjelper ikke det når han tydelig ikke eier empati

Da jeg ble lagt inn så ba han meg kle av meg alt mens det var 2 leger og 5 sykepleiere der og mens jeg var naken så kom og gikk det folk i døren flere ganger. Når han var ferdig med å se så falt det ham ikke inn å si at jeg kunne kle på meg.

Det er bare noe av det som gjør at jeg ikke liker ham. Man er ganske sårbar i en sånn situasjon syk og naken :) ja ja I tillegg så var jeg faktisk uvitende gravid- Ikke rart jeg var uttafor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster opp nesten hver dag fremdeles:/ Er slit å jobbe ja, men hvis jeg ikke har krav på sjukepenger så må jeg jobbe til jeg har krav på det.. Skulle helst bare liggi under dyna og ikke gjort noen ting:p

 

Ble ikek så veldig klok av det der, men ska ha det i minnet hvis jeg kommer inn dit igjen, da skjønner jeg det nok;)

Herregud, den behandlingen du fikk er jo rett og slett ikke menneskelig? Sjokkert, kan kanskje tenke meg hvem det var, uff:/

Føler med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at det virker så galt når jeg sier /skriver det, men det føltes ganske ydmykende.

 

Ugh til oppkast Har du nettopp begynt å jobbe?

Jeg prøver å få sovet litt og gjort noe fornuftig jeg men de tingene er uforenelig fortiden. Bruker tiden jeg har sammen med goingen min og det er veldig kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å jobbe i midten av februar, men nå har kroppen tydeligvis sagt at det er nok:/ jeg har en influensa som visstnok ikke vil slippe taket med det første.. Blir hjemmedag imorra ja:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du vel jobbet nok til sykepenger? Ja altså at du har krav på sykepenger?

 

Trodde det var 4 uker man måtte ha jobbet jeg

GOD BEDRING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska få sendt over timelistene mine til NAV nå og så ska jeg ned dit etter klokka 13.00 idag så da får jeg vite om jeg har krav på sjukepenger eller ikke. Hvis ikke må jeg tyne meg igjennom litt mer jobb..

 

Faren til trollet dukket ikke opp på samvær igår. Ei heller ga han beskjed, klokka 23.30 igår kveld kom det en tekstmld, han og broren hadde overnatta i søstra sin leilighet og sovet bort hele dagen igår. Jeg forsøkte jo å ringe han 11.30 (han skulle vært der 10.00) og fikk ikkeno svar. Så 12 timer SENERE kom forklaringen, passe sint jeg da ja.

 

Så nå er det helt klart, han skal IKKE ha mini på samvær hos seg. Det får vi ta ved en senere anledning, jeg har fått klar beskjed fra advokaten om å holde igjen. lei av ubrukelige mannfolk... Lille trollet gikk jo rundt i hele går og spurte etter pappa. Og jeg måtte si at pappa ikke kom, men et skjønte han jo ingenting av den lille nydlingen min. Uff, vondt i magen av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar uff syns jeg ser han:( Ja ja dere klarer der nok best uten udugelige mannfolk!!!

 

Jeg har vært på ul idag og hadde virkelig ikke trodd det skulle være en sånn lettelse! Ble helt rørt jeg over å se lille knøttet mitt.

 

 

Syns du har så mye å stri med jeg ikke rart du blir litt lei altså!!

Håper du får svar av nav snart da, skjønner ikke hva som er så vanskelig å svare på!

 

Hvordan er formen da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig med ul:) Jeg var å så på lille i uke 9 og det var veldig bra:)

De er så bittesmå, og spretter rundt inni der;) Noen spesiell grunn til at du var på tidlig ul?

 

Formen er bedre:)

Har fremdeles hodepine, men kløen har roet seg og influensaen har roet seg, bare litt som henger igjen, men det klarer jeg nok å leve med.

 

 

 

Jeg hadde bare håpet faren hans kunne tatt ansvar for lille og vært voksen, men det er vel noe i det at enkelte aldri endrer seg:/ Uansett så ser jeg helt klart nå at jeg kunne aldri valgt noe bedre enn å gå fra han da jeg fant ut om lille. Det hadde blitt brudd uansett og det kunne blitt styggere enn det var da det ble slutt..

 

Hvordan er formen din om dagen?

Hvor er du fra forresten? du kan sende en pm om det hvis du ikek vil skrive det offentlig:p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...