Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere ca ved 22 uker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 kilo, og alle er på magen....Så det er skikkelig gravidmage da. Spiser ikke noe usunt, men har ikke overskudd til trening.. Tenkte jeg skullle trille av meg allt når gutten kommer ut, så de kiloene bekymrer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker og 8 kg, de siste kiloene kom de siste ukene og magen er blitt veldig synlig. Husk dere jenter som fortviler over å gå opp....husk v er to som deler en kropp og så lenge vi spiser sunt og variert er det ikke farlig å gå opp:) greit å unngå sukker så vi holder en frisk kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

jeg er i uke 22 og har gått opp 7 kilo. sluttet å snuse da jeg ble gravid, og har ikke vært kvalm eller noe,- matlyst på topp som vanlig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he... til nå har jeg nok gått ned 5 kg, men ved forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg ca 7 kg. Snakk om forskjell...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uke og 5,5 kg! er stygt redd det kommer til å bli værre, da bekkenet mitt tillater minimalt med aktivitet (stakkar voffsen min!).. Jeg har STOR mage da, ligger allerede godt over det skraverte feltet!!

har hatt veldig lite lyst på sjokolade til nå... så jeg håper det fortsetter den veien i snopgata i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 20.sv.sk. uke og pluss 5-6 kg. Har merket at magen har vokst veldig siste par ukene og brystene er helt enorme. Er i mitt andre svangerskap. Tror påsken har litt skylden og i tillegg til lite aktivit liv pga møkkavær og ekstrem trøtthet. Skal prøve å være flinkere med inntak av usunt, for jeg har vært utrolig fysen de siste to-tre ukene. Var kvalm og måtte spise for å ikke være kvalm i begynnelsen. Men nå er matlysten kommet mer og mer, og jeg kan stappe innpå noe hele tiden. *Tar meg selv i nakkeskinnet* - jeg må skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker og + 8-9 kg. Sluttet også å røyke den dagen testen var positiv, så der kom der noen kg på gitt. Har også vært konstant sulten siden uke 20 og fra uke 20 til uke 21 gikk jeg opp 3 !!!!! kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker og lagt på 7 - bekymrer meg ikke akkurat - det går jo av igjen :)

Føler det er verre å ikke klare å spise og gi ungen nok næring , vi skal være glade og fornøyde ,ikke så stressa for kiloa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Jeg tenkte å komme med et lite innspill her. Jeg la på meg ca. 5-7 kg kanskje i ca. uke 22. Jeg passet på hva jeg spiste og var ganske redd for å legge for meg for mye.. Det skal jo av igjen.. Men kroppen trenger overskudd og nå har jeg kommet til uke 36 og har lagt på meg 13 kg, plutselig har jeg blitt kjempe sulten hele tiden. Jeg tror kroppen regulerer seg selv, så vil anbefale dere å ikke være så opptatt av vekta. Leste et sted at man ikke legger på seg siste mnd, mens nå har jeg fått beskjed om at det er normalt å legge på seg 0.5 kg i uka siste mnd. Igjen tror jeg dette varerierer fra person til person.. Noen legger på seg 10 kg, noen legger på seg 30kg. Jeg vet også om ei som gikk ned over 10 kg i svangerskapet fordi hun la om fra usunt til sunt kosthold (la meg understreke at hun var overvektig i utgangspunktet og at reduksjonen ble nøye overvåket i samarbeid med helsepersonell)..

 

Som jordmor sier, vi jenter/damer er altfor opptatt med å sammenligne oss med andre! Slapp av og følg de signaler kroppen gir deg.. Og hvis søtsuget kommer, prøv å spise litt frukt i stedet, et glass varm melk - eller det som funker for deg.. Da føler du deg bedre etterpå også, selv om jeg ikke ser noe galt i å gi etter for suget en gang i ny og ne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, genc-kadin_83!

Jeg vet om flere som har gått opp 30kg og etterpå blitt like slanke (om ikke slankere) etter fødsel.

Ei jeg kjenner, har nesten slanket seg under sv.skapet og fått minibaby, og det er jo ikke bra da. Hun har i tillegg ikke klart å holde seg etter babyen har kommet ut, så hun har lagt på seg mer enn hva hun veide i starten.

 

Babyen hennes har i dag en form for spiseforstyrrelse. Så tenk hvordan mor føler det i dag. Er jo litt hennes skyld.

 

Kos dere og spis mat!!! Alt med måte sier jeg.

Jeg er veldig glad i sjokolade, så jeg spiser det (så og si) hver dag.

JM har sagt til meg at sjokolade ikke er usunt..i forhold til brus og andre søtsaker. Så å unne seg en sjokolade om dagen tror ikke jeg vil ta noen skade.

 

Nyt graviditeten, og kos dere. Spis lite og ofte hvis dere er redde for vekta. Men ikke hopp over måltider! ;-)

 

Hilsen godisglad!!! +5kg, uke 20+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja henger meg på der, alle kropper er forskjellige og det er jo bare et godt tegn at magen vokser da!

Jeg er 23 uker på vei og har gått opp ca 6 kg, helt greit, har bare lagt seg rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22+1 og har gått opp 5kg fra start. Er ral. stor fra før, men bekymrer meg ikke for vekta. Har sluttet med alt av snop, og spiser normal sund mat, og trener 2-3ganger i uka + at jeg går ca 1 time hver dag med hunden. Passer på å spise normalt med mat. Av og til kommer "ulvehunger'n" (hadde mye i starten), da fyller jeg opp med en grov brødskive med skinke på elno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og har ikke lagt på meg noe enda. Gikk ned 10kg i begynnelsen pga oppkast og kvalme, men er fortsatt de 10kg i minus.... Tar det med knusende ro, for i de to forrige svangerskapene mine begynte jeg ikke å legge på meg før jeg var 6mnd på vei og endte opp med 23kg+ - begge gangene!! Jeg ser vel for meg at det vil gå samme veien denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige kontroll for 3 uker siden hadde jeg lagt på meg 4 kg. Veide ikke mye før jeg ble gravid, så vekta mi er fortsatt normal om jeg ikke hadde vært gravid. heldigvis! I forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 8 kg da jeg var like langt på vei. Er 24 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+6 og fra 55 til 61,5 kg. Men det legger seg jo der det skal, har ikke merket så mye til det jeg :) Litt mer "handles" på siden som sambo sa, haha.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker på vei og gått opp 8kg. Merkes ikke så mye, bortsett fra en stor mage da -noe som bare er koselig.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke sá misfornóyd med mine 4,5 kg i uke 22 men legen min var ikke sá fornóyd ettersom de kom pá 1,5 mnd. I tillegg hadde jeg for mye vann i kroppen og for hóyt blodtrykk! Fikk beskjed om á ikke spise sáá mye frykt som jeg spiser (men juice 5-6 om dagen) og drikke litt mindre, spesielt juice ettersom det er mye fruktsukker som man legger pá seg av. Jeg bor ikke i Norge og her er det mye strengere ang kg pá godt og vondt. Sá det er godt á kunne vaere pá barnimagen og se at jeg ikke er helt "ute og kjórer"... Slapper av og koser meg med magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker + 1 dag og har gått opp 2,5 kg. Har foreløpig kun lagt på meg på magen, så har nok litt i vente..he he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 5 kg ved uke 23. Var hos jordmor idag, og hun sa at dette er en periode vi kan legge på oss mye, så vil det kanskje stangnere en stund for å øke på litt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 23 har ikke lagt på meg et gram. veier nøyaktig d samme som første kontroll. jeg også sluttet å røyke den dagen testen ble positiv.men har kastet opp min dos også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 i dag. Nå har jeg kommet meg opp på normalvekta igjen. Veide 54, gikk ned til 49 og nå opp til 54 igjen etter jeg sluttet å spy og endelig klarte å trene igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...