Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se, nå begynner det å hjelpe :-D

Men nå må jeg jobbe litt seriøst her, ellers har jeg snart ikke noen jobb og da kan jeg ikke lenger kjøpe så mye stæsj til ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger er hovedgrunnen til at jeg jobber. Innse det. Om sjefen din kom og sa til deg at "du gjør en god jobb, fortsett med det selv om jeg trekker tilbake lønna di" Du hadde ikke jobbet for han så veldig mye lenger da, eller?

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Men hvis mannen min plutselig hadde fått doblet lønnen sin nå, så hadde ikke jeg blitt hjemme et år likevel. Jeg liker å jobbe, men er ikke så glad i å være hjemmeværende, så hvis jeg kan velge velger jeg jobben.

Skrevet

Jeg innrømmer lett at å være mor definitivt ikke er nok for at jeg skal bli lykkelig. Og godt er det, for jeg tviler fryktelig sterkt på at småen kan bli et velfungerende og selvstendig individ dersom rollemodellene hans ikke har større ambisjoner enn å være foreldre.

Og å ha en givende hverdag ved siden av å være forelder er ikke det samme som at ungen lider.

Skrevet

Da skjønner jeg ikke behovet ditt for å være så kategorisk når det handler om det å være hjemme, hvis det ikke er din dårlige samvittighet som får deg til å gjøre det.

Skrevet

...Og da skjønner jeg ikke behovet ditt for å være så kategorisk når det gjelder å være i jobb heller...

Skrevet

Hvor var jeg det?

Og når får du egentlig jobbet? Du er jo alltid her?

Skrevet

Ble litt vanskelig å svare på det skjønner jeg...

Skrevet

eh. Ja. Men som sagt jeg rekker alt.

Skrevet

Poamin skrev: "Etter min mening er voksnes lykke like viktig som barns lykke."

Det synes jeg er et godt poeng. Av og til kan mange her på dib få det til å høres ut som om at alt annet enn at barna i seg selv gir en all den lykke en trenger, er uakseptabelt, lykken er barna og ferdig med det...

Mine barns ve og vel, i form av primærbehov og kjærlighet, går foran alt- men utover det så er vi en familie der alle parter skal ha det bra og ta hensyn til hverandre. Vi skal alle trives og "blomstre", og barn har ikke nøvendigvis godt å være alle tings sentrum. Det har de heller aldri vært opp gjennom historien- menneskets historie har handlet mye om funksjonalitet og overlevelse. Det er en vanvittig idyllisering og romatisering av fortiden som foregår hos en del dib'ere. Dårlige foreldre har alltid eksistert og vil alltid eksistere, men bedre barndom enn det dagens generasjon norske barn lever, har vel aldri før vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...