Gå til innhold

Late, ubrukelige gravide


Anbefalte innlegg

Skrevet

HI:

Når du henger over do-skåla eller sliter deg helt ut så du nesten ikke klarer å stå oppreist, er det noen som takker deg for at jobben går før helsa??? Ungen di kommer til å bli født stressa..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"men ærlig talt, om man er kvalm, hjelper d da ikke noe særlig å sitte på sofaen som en sakkosekk og synes synd på seg selv????"

 

Hør på deg selv da! Dummeste jeg har hørt! Tydelig en til som ikke har sliti mye under svangerskapet, og som noen sier lengere oppi her, at det finnes mange forskjellige jobber enn ikke kan sitte og spy på! Som feks jeg, som jobber med mat, kan ikke sitte og spy i maten til bedriften min, fordi dere mener at jeg er lat....??!! Da vil jeg både ruinere firmaet jeg jobber for, og dere vil bli sittende og kanskje spise spy rester i maten deres som blir sendt ut av oss! Og en ting til! Å sitte på sofaen og late seg? Har ikke fått tid til det jeg, skjønner du, for selv om det er lett for deg og kaste den nesten-friske-gravid-kroppen din på sykkelen, har jeg løpt frem og tilbake til do og seng i 2mnd, så jeg orket rett og slett ikke å sitte på sofaen engang! For meg er ikke det å være hjemme, og være "gravid-syk", en unnskyldning for å sluntre unna, for de som er syke, er dette faktisk mere slitsomt enn å være på jobb! Jobber gladelig isteden for å ligge og spy og slite med alle andre gravide "bivirkninger"!

Skrevet

Kanskje det ikke alltid er latskapen som feiler? kanskje det heller er trøst? Tenk alt du ikke kan gjøre når du går gravid?? må ha noe og trøste deg etter?? Bra med en avslappet mor enn en stresset mor. For barnet i magen blir stresset om du er det nemmelig!!

 

Men pass dine feiler selv før du hakker på andre.. Alle har feiler, om det så er latskap eller stressing for og MÅÅÅ gjøre noe.. Ta livet med ro når du har et barn i magen!

Skrevet

Han legen din høres ikke særlig smart ut. Alle vet vel at man kan beskytte fosteret ved å spise sunt, ta vitaminer, trene (de som orker det), ikke røyke/drikke og få mest mulig søvn.

Så i "gamle dager", som du referer til visste de ikke at de var gravide før de fikk mage? Tror du ikke de fikk mistanke da mensen uteble da? Er det den smarte legen din som har innbilt deg at i gamle dager var de ikke kvalme, svimle, trøtte/slitne, irritable, tissetrengte, hade murringer og press i bekkenet, vondt i korsryggen før magen kom? Jeg er veldig klar over at de ikke hadde Clear Blues digitaltest i "gamle dager", men jeg tror neppe at kvinnene den gangen ikke hadde en anelse om at de kanskje kunne være på tjukka før de vraltet rundt med mage.

Ååååååååhhhhhh, idioter som deg irriterer meg grenseløst.

Skrevet

har ikke sagt noe om legen min er smart eller ikke, men han klarte ivertfall å berolige meg... come on! hadde de valget om å spise sunt da elelr å ta vitaminer før i gamle dager? eller for ikke å snakke om nåtid i mange land??? de måtte bare spise det de fant... og det kan være andre årsaker til uteblitt mens, enn graviditet!! de var sikkert dårlige i gamle dager også, men gjorde ikke et så stort nummer ut av det... idag virker det som om alle blir hysteriske bare de blir gravide.. synes legene bare automatisk kan sende sykemelding ut svangerskapet til alle gravide i posten, så sparer de gravide seg for å komme ned på legekontoret...

 

så bra at jeg har klart å irritert deg da, det får deg til å reflektere over ting:)

 

Skrevet

Jeg synes du virker trangsynt, uvitende, naiv og nedlatende.

Jeg reflektere gjerne over ting, når noen kommer med intelligente og gjennomtekte innspill. Hva skulle du klare å få meg til å reflekter over, liksom? At jeg er sjeleglad jeg ikke har idioter som deg i min omgangskrets, kanskje...

Skrevet

dersom du ser hvem denne diskusjonen handler om så kanskje du skjønner mer... vi snakker om de som snylter og utnytter graviditeten sin til å oppnå fri fra jobben!!!!! skjønner ikke hvorfor du blir så fornærmet...

men en annen ting... når du er hjemme, sitter du og spyr hele tiden da??? d er forskjell på å være kvalm, få brekninger eller å faktisk spy... tviler på at det er noen graivde som konstant sitter og spyr.. kasnkje maks 3 ganger i løpet av et døgn?? har ikke noe statisktikk på dette, men tviler på at de fleste spyr så mange ganger i løpet av en dag..

 

jeg er ikke født her, men har vokst opp her.. utrolig rart å se hvor "bortskjemte" de gravide er her i Norge vs andre land... og likevel er alt vi gjør å syte og syte og syte..."ånei, har lagt på meg, ånei, vet ikke hvilken barnevogn, ånei, får ikke ultralyd, ånei, verdens undergang, vet ikke hvilket bleiemerke.." ikke rart forekomsten av nevroser er så høy her i landet, alle er konstant bekymra!!!

 

høres egentlig mer ut som om du trenger frisk luft, enn å springe fra senga til doen.. har du prøvd å gå deg en tur eller å sykle deg en tur??

Skrevet

jepp, kan godt hende at jeg er alle de tingene du nevner:) men det plager ikke meg ivertfall, bare sånne som deg:P:P

 

du er ikke så veldig reflektert av deg, når du ikke klarer å skrive et innlegg en gang uten å bruke "idioter" mot folk som er uenige med deg... vet ikke hvem som er de tinga du nevnte for meg.. trangsynt, naiv og nedlatende du liksom?? jeg har ikke kalt deg idiot en eneste gang...

 

kasnkje du skal ta et par lykkepiller og smile til verden? dessuten: hvordan vet du at du ikke har meg i din omgangskrets??? jeg kan være hvem som helst... til og med i slekta di... så pass deg før du kaller noen en idiot...

Skrevet

Det er ikke idiot fordi du er uenig med meg, men fordi du går så harnakket ut og kritiserer en gruppe mennesker du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om. Du har jo en total mangel på innlevelse og empati, noe som forøvrig er et bra redskap å ha med seg inn i morsrollen.

Jeg er veldig heldig, som deg, at jeg ikke har noe særlig plager som gravid. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skulle gått hardt ut og kritisert mennesker som av en eller annen grunn velger å sykemelse seg. Jeg er helt sikker på at de aller fleste kunne ønske at de kunne vært i full jobb, og kjekt og greit slengt seg på sykkelen vær morgen.

Det er ganske påfallende at mennesker som er friske skal gå så hardt ut mot de som ikke har det så bra. Det sier veldig mye om mennesker synes jeg.

Heldigvis for meg har jeg oppegående omsorgsfulle mennesker rundt meg. Jeg hadde nok merket meg en som skilte seg så kraftig ut som deg.

Skrevet

Ps. Jeg har aldri hatt noe behov for lykkepiller, men jeg har en velutviklet retferdighetsans (takk og pris), og jeg blir veldig provosert når folk som deg lirer av seg dritt, og rakker ned på andre mennesker med grunnløse påstander.

(Kanskje du burde ta deg en lykkepille eller to, så kanskje du klarer å være mer inkluderende og forståelsesfull ovenfor andre mennesker).

 

Skrevet

høres egentlig mer ut som om du trenger frisk luft, enn å springe fra senga til doen.. har du prøvd å gå deg en tur eller å sykle deg en tur??

 

Ja, det gjør jeg...Er ute iallefall 1-2-3 ganger om dagen fordi jeg har en hundevalp som må luftes hver dag! Spy pose i den ene handa og bæsje pose i den andre....Har heller ikke lappen, og må derfor gå en del til og fra butikk og venner. Så ja, det har jeg prøvd. Formen min er ikke så ille som det den var, for nå er det mest bare kvalme, helst morgen kvalmen.

 

Men som sagt, nå slite jeg ikke så mye med kvalmen mer...Men hadde det sånn i 2 mnd at jeg bare spydde...GODT over 3 ganger om dagen, og du spør meg hva jeg gjør når jeg sitter inne og spyr? Jo jeg sitter og spyr, og de 1-2 timene det går mellom hver gang enn ligger over skåla og roper no jævlig på elgen, vil man gjerne prøve og ligge så stille som mulig i sengen sin og håpe på at maten og vannet holder seg nede..... Ser du ikke sliter med det selv, for da hadde du ikke uttalt deg slik, men så bra for deg, men du burde ha en bitteliten forståelse for de som ikke er like friske som deg gjennom et svangerskap. Har du spurt deg selv om hvorfor det er så mange gravide som går ned i vekt i begynnelsen kanskje?

Skrevet

PS: Når enn også spyr opp alt man har av mat og næring, er det ikke lett å slenge seg på no sykkel til skole/jobb eller fly rundt og leke super woman. Jeg lærte som barn at næring til kroppen, er som bensin til bilen! Uten bensin, funker bilen dårlig! Ganske logisk!

Skrevet

jeg er ikke så langt på vei enda, bare 10 uker, kan godt hende kvalmen bare blir verre... hva vet jeg?

den gruppe mennesker som jeg så hardnakket kritiserer, er de som nevnt ved starten på tråden, DE SOM UTNYTTER systemet, skjønner ikke hvorfor alle blir så fornærmet, har du fortjent å være hjemme, så good for you, ikke deg jeg snakker om eller kritiserer, det er de som skal få sykemelding fra de ser et blått plusstegn, fordi de endelig kan sluntre unna... slike har jeg ikke noe respekt for.. de blir bare tykke, får svangerskapsdiabetes osv... beveg deg, tror neppe at man spontanaborterer pga av moderat mosjon og aktivitet... viss barnet vil kreditteres så skjer det uansett om du sitter på sofaen eller er ute og sykler... har to brødre som begge jobber som fastleger, kanskje den ene er fastlegen din? man vet aldri....

Skrevet

jeg er ganske enig i innlegget egentlig.. synes det er idiotisk at man skal sykemeldes pga man er sliten og trøtt, det kan da alle være? greit nok de som spyr og er skikkelig dårlige. men det går da grenser.. virker som om graviditeten har blitt en automatisk sykdom, at man er såååå gravid liksom.. vi skal trossalt ha "fri" nesten et helt år, og det burde da holde? skjønner godt de som er sykemeldt helt i slutten av svangerskapet, da er det trossalt veldig tungt, man har kanskje kraftig bekkenløsning osv. men helt i begynnelsen pga man er sliten er bare noe tull mener jeg... jeg er sliten selv men jobber fult for det om;) man blir latere av å sitte hjemme...og enda mer trøtt.

Skrevet

ENIG!!

På tide at noen sier det maaange av oss tenker!

Skrevet

Dra tell helvete. Slutt å bry deg om hva andre ønsker. Det er opp til en hver hva man har lyst till. En ting vil jeg bare si at de som som er gravide er ikke snyltere. Man har faktisk krav på engangsstønd om man ikke jobber. Det er slett ingen sykdom å være gravid. Og vi tar selv ansvaret.

 

Det er sykt gjort av det å skrive et slikt innlegg. Tenk på de som virkelig må være sykemeldt pga svangerskapet.

 

Gravide snylter ikke på staten. Det er mange ander som smylter som ikke burde snylte.

Skrevet

innsikt i andres liv mangeler du ihvertfall!

Skrevet

Så godt at det er noen som kan veilede oss til å bli bedre mennesker, dere! Mannen din er sikkert kjempehappy over at du har fasitsvar på alt. Not! Tipper han er mye ute av huset. Gjeeeesp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...