Gå til innhold

Late, ubrukelige gravide


Anbefalte innlegg

Skrevet

Niks, men har ingen dårlig samvittighet! Er sykemeldt pga arbeids situasjonen. Jeg er slakter og det er for tung jobb for meg nå som jeg går gravid, så mens jeg går sykemeldt skal jeg på masse kurs isteden. Passer meg yppelig! Men når man sier at man SNYTER på skatten, kjenner jeg at jeg blir irritert! For nå har jeg underhold pensjonister, utlendinger, trygdefolk, sosialklienter ++++ så nå burde jeg få en del av kaka uten at noen kommer og forteller meg at jeg skal ha dårlig samvittighet, eller skamme meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det skulle jeg likt og sett. Hva er det du har underholdt pensjonistene med da? Fugledansen?

Skrevet

Tør man gjette at du stemmer FRP?

Skrevet

NN 19.33

 

Du er lege og er imot å skrive ut sykmeldinger? WTF? Hva slags lege er du? Tannlege?

Skrevet

Penger vel, smartass!

Nå går du på meg her inne bare fordi du ikke har fått ut nok frustrasjon inne i innlegget mitt...Saklig og begynne her og! Hahahaha! FRP...Nei GANSKE feil!

Skrevet

haha.. Særlig at 19:33 er lege.. Ingen lege er så uproff i svaret sitt.. I så fall hadde jeg byttet lege på flekken!

 

Jeg har vært sm i hele svangerskapet, og føler meg ikke lat for det.. Jeg utredes for evnt hjertefeil, og må ta det helt med ro.. Har ikke dårlig samvittighet! Tror du skal revurdere yrkesvalget ditt, hvis du seriøst mener at vi selv må stå til ansvar ovenfor arb.giver.. Du virker som en veldig usympatisk "lege" og jeg takker Gud for at du bare skryter på deg denne titelen.. Tenk å måtte ha deg som fastlege.. huff...

Skrevet

Niks, men har ingen dårlig samvittighet! Er sykemeldt pga arbeids situasjonen. Jeg er slakter og det er for tung jobb for meg nå som jeg går gravid, så mens jeg går sykemeldt skal jeg på masse kurs isteden. Passer meg yppelig! Men når man sier at man SNYTER på skatten, kjenner jeg at jeg blir irritert! For nå har jeg underhold pensjonister, utlendinger, trygdefolk, sosialklienter ++++ med SKATTEPENGER så nå burde jeg få en del av kaka uten at noen kommer og forteller meg at jeg skal ha dårlig samvittighet, eller skamme meg!

 

Måtte bare skrive det. Noen som kke skjønner!

Skrevet

En ting er å bli sykmeldt fordi man må, en annen ting er å snylte. Det høres dog uansett rimelig dust ut å si at du får "din del av kaka" når du sykmelder deg, og at du "fortjener den". Lukter litt sånn bitter FrP-tilhenger.

Skrevet

Jeg ser ikke den. Kall meg FRP`er eller hva det enn måtte være. Har ikke peil på politikk og intresserer meg heller mindre for det. Eneste jeg vet er at jeg ikke har dårlig samvittighet for å få litt igjen for det jeg har betalt. Når jegser rundt meg på hva skattepengene går til! Syntes ikke det er urimelig tankegang! Det må jo jeg få lov til å mene som jeg vil med uten at man skal lage 3. verdenskrig ut av det heller!

Skrevet

Jeg bestemmer vel selv om jeg vil lage verdenskrig av noe du lirer av deg på et krangleforum. Hvis du vil ha støtte for alt du sier, så får du heller snakke til en vegg.

Skrevet

Ja...Lag et helvette av en verdenskrig du.... Latterlig at du gidder! Du kommer ingen vei alikevel, for jeg har den meningen jeg har, og du kan sitte der og skrive til krampa tar deg, og erklære krig om du vil. Men jeg er sliten etter å krangle med inkompetente tullinger i dag, og orker ikke argumentere, så hvis du ikke klarer å svelge at jeg mener at etter all den jobbinga og all den skatten man har betalt, så kan man med god samvittighet ta imot penger når en først sykemelder seg, så får du finne noen andre og yppe på!

Skrevet

Vel, jeg har strengt tatt ikke sagt at jeg gidder noe som helst. Jeg har bare svart på det jeg er uenig med deg i. Det er du som kommer trekkende med verdenskriger og dramatikk, og tværer ut i det uendelige om hvor teit jeg og alle andre er. Morsomt for meg, men slitsomt for deg, skulle en tro? At du er for sliten til å argumentere er for øvrig den dårligste unnskyldningen jeg har hørt her i dag. Knegg.

 

For ordens skyld: Jeg har ikke sagt at folk som sykmelder seg med god grunn skal ha dårlig samvittighet; jeg sa at det høres relativt fjernt ut å si at man fortjener det fordi alle andre får så mye penger.

Skrevet

Linn, skriver du enda? Jeg syns jeg leste for godt over en time siden at du ALDRI skal skrive her mer?

Skrevet

Har nå for ordens skyld aldri sagt at jeg syntes du er teit.

Har sagt hva jeg mener i denne saken, så hva mer vil du høre fra meg? Jeg har aldri sagt at folk skal få sykepenger fordi alle andre får masse penger, men jeg personlig syntes det er mye urettferdige saker ute å "spaserer" i vårt rettssystem om skattepenger, så jeg tar sykepengene de 4mnd jeg skal være sykemeldt, med glede!

Skrevet

hahahaha

her sto det jammen mye glupt!!

har dere litt vel lite å diskutere?

idioti kaller nok jeg det her..

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å se forskjell på de som har reell grunn til sykemelding pga svangerskapsplager, sykdom eller arbeid som ikke kan tilrettelegges - og de som slenger seg på ræva og skal kooooose seg det øyeblikk de har fått blått kryss på testen!!! For det er sånn jeg iallefall tolker innlegget til HI - at det er DISSE latsabbene hun angriper.. Og ja - det finnes flust av dem - iallefall om man skal stole på det som skrives på bim/dib.. Det er faktisk en del som mener at man "fortjener" å ha fri bare i egenskap av å være gravid..

Skrevet

Hææææ? ikke graviditet en sykdom???

Da var det jaggu bra at jeg var syk fra før,så slipper jeg å bruke det som en unnskyldning...

Skrevet

Ser no heller at late gravide får mine skattepenger enn innvandrerene!!!

Skrevet

Tenker om jeg hadde hatt den tidligere jobben min i barnehage og absolutt vill gått på jobb hver dag,så hadde jo de andre ansatte ledd av meg,for jeg hadde jo ikke kunne gjort jobben min uansett.fikk BL 4 mnd ut i svangerskapet og måtte bruke krykker.Det hadde jo gjort seg

i den jobben.Så HI du burde prøve Feks. BL eller ekstrem svangeskapskvalme så tenker jeg pipen hadde fått en annen lyd.Det er INGEN som håper på et vondt og dårlig svangerskap,vil nå tro at de fleste om de kan,gå på jobb å få skryt og oppmerksomhet for sin nyervervete kommende mage ;-)

Må for ordens skyld si at jeg venter nr.4 og de 2 første gangene var jeg frisk som en fole og var i jobb til 2 mnd før fødsel.Det var en jobb med mye gåing og ståing,men denne gangen kunne jo jeg bare drømt om å være i jobb.

Skrevet

Som sagt har jeg hatt ekstrem kvalme. Gikk ned 7 kilo på en allerede liten kropp - VELDIG sliten. Men jeg gidder ikke la andre lide for mine valg. Bekkenløsningsplager har jeg heldigvis sluppet så langt. Jeg har dessuten aldri påstått at noen med voldsomme bekkensmerter skal jobbe, velferdsstaten skal selvsagt ta seg av dem som trenger det. Men litt surfing på BIM viser KLART at en god del av slappingene her bare hadde trengt en oppstrammer. Lerste senest i dag en som var så sliten og stresset at hun lurte på om hun skulle ta sykemelding. Som om det bare er noe man kan ta!!! Hun hadde hatt én blødning som hun antok kom av stress. Sorry at dere synes jeg er hard og selvrettferdig, men sånt provoserer meg bare noe helt jævlig.

 

Hilsen HI

Skrevet

 

Er det mulig å gidde å svare på dette idiotiske innlegget???

Alle som er gravide kan faktisk være hjemme med god samvittighet -- denne kjærringa er nok bare misunnelig for hun ikke kan bli gravid. Eller en mann som er irritert på sin frue som sitter hjemme og kommandere..

 

Ikke bry dere, alle gravide :)

Skrevet

Eller: "jeg betaler 150 tusen i skatt hvert år"

 

Ja særlig

Skrevet

Ja..Aldri lage en tråd da, om du skal ha det inn med tskje, for det har jeg funnet ut at bare er vrøvel!!! Men takk som minner meg på det!

Skrevet

Hei og hå, må jo bare bli med på denne debatten som jeg synes er litt underholdende. :-D

 

Jeg er til en viss grad enig med at unnasluntrer-mentaliteten ikke er noe å skryte av. Men det er nå engang slik at en del gravide faktisk blir syke, mens andre klarer seg helt utmerket uten en eneste bivirkning.

 

Selv var jeg så dårlig det første trimesteret at jeg til slutt så mannen med ljåen. Når legen prakket på meg en sykemelding kunne jeg ikke annet enn å takke pent ja. Utover det hadde jeg ikke en eneste plage, og jobbet frem til permisjonsstart.

 

Det er flott at trådstarter presset seg på jobb da hun var kvalm. Jeg hadde aldri i verden klart å tenkt en eneste fornuftig jobbrelatert tanke. Det eneste jeg tenkte på var å kunne ligge i senga. Klarte ikke engang se på tv, og da er det ille. Jeg har forøvrig i ettertid fått høre av legen at jeg er overfølsom for hormoner og vil alltid oppleve en slik intens kvalme. Jeg kan risikere å bli liggende med intravenøs næring ved neste graviditet, fordi dette kun har forverret seg de siste årene. Jeg kan nesten vurdere å ikke få flere barn pga dette.

 

Altså, en dårlig arbeidstaker er ingen god arbeidstaker. Da kan heller arbeidsgiveren bruke midlene på å få inn en vikar istedet synes jeg.

 

Skrevet

Jepp, helt enig med hun som startet denne diskusjonen!! Tusen takk, som om jeg hadde skrevet d selv! har en vennine som jobbet akkurat i 6 mnd, så ble hun sykmeldt fra uke 6-40... jaja, sikkert kjekt for henne, men ærlig talt, om man er kvalm, hjelper d da ikke noe særlig å sitte på sofaen som en sakkosekk og synes synd på seg selv???? jeg er gravid i uke 9 og meget kvalm hver morgen, men i det jeg setter meg på sykkelen for å komme meg på skolen , begynner kvalmen å avta... Som legen min sier til meg flere ganger: "Ingenting du kan gjøre i første trimester for å hverken drepe eller beskytte fosteret, sånt tar naturen seg av." I gamle dager visste ikke de gravide om de var gravide før magen begynte å vise, men de måtte uansett ta i et tak.. tror ikke bara til de "ånei, vondt i hodet og magen og må ha sykemelding i 3 mnd" mødrene er friskere enn mødre som er aktive...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...