Gå til innhold

TROMSØJENTAN 30 mars!

Anbefalte innlegg

Mæn så lura æ på dagtreff nr to i neste uka! Sia det e først på tirsdag å så kveldstreff på torsdag.. Nån forslag? Æ hadde jo et håp om onsdag sia æ må te byen da, men skjønne jo hvis alle syns det bli dumt med to dagtreff på rappen..

Fortsetter under...

ja trur ting blei litt anna etter den diskusjonen.. Iallefall det æ trur da... E kjempetrist! Håpe vi klar å blås liv i tråden igjen!!!!!!!!!!

Ka damerne ska gjør i helga??

Æ ska nok mest sannsynlig vær hjemme med Sigurd, han ligg no å hosta å sov.. Ikke helt i form nei. Mens mann å svigerforeldra skal til brorn te mannen min å hjelp te me flytting. Kjedelig å vær aleina hjemme med mamma syns han nok, men sånn blir det no bare denne helga!!

Tenkte det samme...

GUUUD så stille det ble her!!!

Men folk holder vel litt igjen nå etter diskusjonen, siden vi liksom har blitt 'invadert' av masse 'fremmed folk' her nå!

Synes og det er trist, for jeg har vært innom mange ganger, men her har ikke vært noe nytt...

Uansett =)

Trist med syk Sigurd da! Kjedelig når de er pjusk de små... Får håpe han kommer seg fort da!

Og ang. hvor vi skal ha neste kvaldstreff... så vet jeg ikke? Akkurat samme for meg, og vi har vel vært alle steder jeg har kunnet foreslå... Ikke så kjent i byen jeg heller =P

Vi har ingen planer i helga vi da... Blir nok å ta en stor shopping på obs, og ellers noen turer ut på lekeplassen. Og så må det ryddes og vaskes litt(som vanlig, synes ikke vi gjør annet!).

Ja, æ tror også det e pga. diskusjonen som ble inne på tråden og det e veldig dumt. Har også vært innom, men ikke vært noe action... Savne "gamledager"!

Hvem som er med på treff på torsdag da?

Kent-Rune e no i Oslo i helga så æ e gressenke hjemme aleina og neste helg skal han te Levi på guttetur. Han må jo gjør unna sånne ting no før babyen kommer til verden =) Tenkte meg til byen en tur i dag med ei venninne og kanskje på kino ikveld med ei anna venninne. Også e det no litt husarbeid og sånt som må gjøres. Imårra kjæm han no heim så!

Annonse

Koss skal vi løse det her da? Noen som har forslag? Vi kan jo ha egne treff og ikke legge de ut på BIM-treffsidene og skrive et innlegg der om at vi velger å gjøre det sånn og hvorfor. Og oppfordre til at andre tar ansvar og lager felles treff som de som vil kan komme på. Synes det e greit å vær tydelig på det om vi skal gjør det sånn, da slipp vi å ha "dårlig samvittighet" for at vi har treff som ikke er lagt ut og at det på en måte blir hemmelig...

Alle vi som brukte å gå på treff fra juni/juli synes jo at det store treffet på Flyt der det kom 21 stykker ble mye mer upersonlig og ikke så koselig som vi har brukt å hatt det. Selv om æ like å møte nye folk og sånn så fikk æ ikke gjort det der for det va så mange! Har ikke sjans å snakke med alle. Så da e det kanskje best at vi har egne treff med termin i juni/juli og at de som har termin etter det lager treff fremover. Tenker at det er bedre for de også å snakke og bli bedre kjent med de som er nært i termin - vi har jo ikke såååå lenge igjen te fødsel no (skummelt å tenke på)!!

Va no bare nån tanka fra mæ... Va no sånn våre treff kom i gang hvertfall! Vi laget egne fordi det andre treffet var det så mange som hadde termin i februar/mars.

Jeg er enig med deg Tone =)

Blir noe helt annet med sånne digre treff med så mange, blir mer upersonlig og vanskelig å komme i snakk med alle! Ikke det at det ikke var trivelig, men det blir noe annet =)

Skulle vel ikke være noe i veien for at det er 2 kveldstreff i uka? Et for alle og et for juni/juli?

Nei, tenke heller ikke det. Men da får noen andre ta på seg å arrangere treff for alle :) Dagtreffene er jo greie sånn som idag at de er for alle, siden det ikke er så mange som har mulighet å møtes da. Og maijentene kan godt møte på juni/juli-treffene siden de er nærmest oss i termin i forhold til de med termin i august og videre.

Æ skriv et innlegg på BIM-treff siden om ka vi tenke og hvorfor så vet alle hvordan det står til. Så får vi heller takle kritikk der? Og da skjønner de andre jentene at de må ordne treff fremover selv! Var jo sånn vi gjorde det og det funket jo veldig bra =) E alle enig i det? Synes det e greit å vær ærlig om ka vi tenke ovenfor alle så slipp æ eller andre som går på fellestreff å sitte å forklare der hver gang.

Vil bare kommentere at de fleste som var på treffet på onsdag hadde termin i juni/juli. Noen få som hadde termin i mai, august og september. Det er faktisk svært mange i Tromsø som har termin i juni/juli (og sikkert mai og august også) og derav kan det nok bli store treff.

Men bevares, alle står fritt til å treffe hvem de vil og avtale det hvor de vil (og gjerne her inne). Jeg personlig tror jeg blir å forholde meg til bim-treffene, dette fordi siste innleggene her tyder på at dette er en "gammel" gjeng som er interessert i bli bedre kjent med hverandre.

Altså, ikke meningen å henge ut noen eller forsure miljøet her inne. Følte liksom bare at jeg måtte kommentere dette. Jeg er en jente som ofte sier ifra dersom jeg er uenig i noe eller føler at ting sklir litt feil ut :-) Dere er nok noen supre jenter og vi har bare kanskje ulikt syn på enkelte ting.. :-)

Ønsker dere uansett en super helg! Jeg for min del planlegger å dra ut å shoppe litt babyutstyr som jeg trenger...

Æ for min del syns ikje at "tråden" hær e den samme som den va i begynnelsen!!

Da vi prata om alt mulig hær og sånt! Før å være ærlig e d blitt litt "utrivelig" hær :(

Og nettopp koffør d e blitt sånn, e vell pga all kritikken som kom over "oss"...

Synd d..

Syns vi ska ha treffan som vi hadde d før, ja i begynnelsen da vi oppretta tråden før "tromsøjentene!, så får heller de andre ordne sæ treff.. D må de no klare på lik linje som vi har klart!!

Lei denne diskusjon hær om kordan vi ordna treffan og bare ska ha d for oss sjøl.. Vil vi ha d, så la oss få gjøre som vi vil!!!!

Annonse

Synes også som mammamia 77 at det var litt rar kommentar om stort treff da muligens 5-6 av 21? Falt utenfor juni/julikategorien.

Da kan man heller poengtere at man er en gruppe på 6-7 stykker som ønsker å gå alene.Og heller stå frem med den gruppen. Slik jeg ser det gjelder dette personene bak nick: Nurk, Gravidtone,Mzme 83, pusi85,olinebrumm og AS . Stemmer dette? Synes det er helt greit og forståelig at disse vil møtes alene hvis de har dannet en fin sammensvieset gjeng. Behovet for å utvide er nok ikke så stort da. Men da blir det kanskje feil å kalle det juni/juli-gruppa da hvis treffet sist ikke innlemmet alle de nye innenfor denne termingruppa?

Hadde iallefall vært greit å se hvem som er med i denne gruppa og hvem som ikke er det.

Jeg tenker også likens enn mammamia77 og jippiendeliggravid etter å ha lest tråder her endel. Jeg var også på treffet sist onsdag på Flyt, og syns det var kjempekoselig det. Og mitt inntrykk var også at de aller fleste som var der, sikkert minst 15 av oss, har termin i juni/juli, eller mai. Så hvis det er meningen at de treff som avtales her på denne tråden på terminklubben er for alle med termin i mai, juni og juli, så blir det store treff uansett. Så etter å ha lest innleggene fra "den opprinnelige gjengen" på denne tråden, særlig nå i det siste, får jeg inntrykk av at dere som har blitt godt kjent fra før, helst har lyst til å treffes som en egen gjeng. Det hjelper ikke at dere på den ene siden sier at alle med termin i mai, juni og juli er velkommen, når dere samtidig sier at det ikke blir så koselig når mange kommer. Helt fair det, klart at når man har blitt godt kjent og venner, ønsker man å treffes mer og bli enda bedre kjent. Sånn har jo jeg det med mine venner også!!! Men min innvending er at jeg bruker ikke et offentlig forum, som jo det BIM er, til å avtale "private" treff med mine venner! Så de som har blitt godt kjent og ønsker å fortsette å treffes som en gjeng kan kanskje gå over til å avtale å treffes på tlf eller f.eks msn?

Jeg skriver absolutt ikke dette for å ødelegge for dere som opprinnelig var aktive på denne "tromsøjentene"-tråden, mer som et tips til hvordan det kan bli slutt på den litt utrivelige stemningen det er blitt på tråden.

For så lenge det blir avtalt treff på et offentlig forum, men som egentlig bare gjelder noen få, tror jeg det er umulig at det ikke blir reaksjoner. Jeg for min del, med termin i månedsskiftet juni/juli, syns jo rett og slett det var litt leit å lese at noen syns det ikke var så trivelig på treffet på flyt siden vi var så mange nye. Jeg vil jo ikke ødelegge for noen! Så min første reaksjon var "OK, det var første og siste gang på treff da". Men det blir jo ærlig talt litt feil det og. For JEG syns jo nemlig det var kjempetrivelig på BIM-treff!

Kor bra at dok likte dok på BIM treff:-)

No e d nåen som har spurt om kveldstreff på BIM-treff sien, så da går d jo an å planlegge nytt treff der for dæm som ønske d? Det treng jo ikke å være nåen som har vært på treff før som planlegg og legg ut treff. Dæm som va på onsdag og har løst til å gå på flere treff kan jo planlegge og legge ut "åpne" treff?

Så kan jo dæm som vil planlegge treff her og ønske å gå på de treffan gjøre d? eller? Men håpe no vi kan ha samla dagtreff ihvertfall:-)

Litt domt om folk ikke føle sæ velkommen da, trur no ikke det e meininga....

Fortsatt go helg:-)

Æ kommer te å gå på både BIM-treff og treff med juni/juli jentene. Og vi er åpne for at det kommer nye til som har termin i mai, juni og juli, vi er ikke en etablert og lukket gjeng. Men når det blir 21 stykker blir det så mange at ikke alle får pratet med alle og da er det kanskje greit med termintreff i tillegg til de vanlige treffene.

Huff, æ bli litt oppgitt :) Ingadinga du har no skjønt det hvertfall! Det e ikke meninga at folk ikke skal føle seg velkommen! Men vi ønsker samtidig å bevare de fine treffene vi har hatt, dumt om de blir ødelagt og at de som brukte å komme på de ikke kommer fordi treffene blir så store! Så vi kommer nok til å avtale egne treff på den ene eller andre måten. Og det er ikke fordi vi ikke vil bli kjent med nye som har termin samtidig som oss. Det er bare å møte opp for de som vil det på våre treff, eller gå på BIM-treffene om de heller vil det! Eller begge deler, så kan alle velge det som passer.

Helt enig i at det ikke trenger å være vi som har brukt å gått på treff som arrangerer treff videre, super idè at noen nye tar tak i dette videre :) Det har jo vært sånn hele tiden at det varierer etterhvert som det nærmer seg termin hvem som har tatt over dette. Forskjellige folk fra gang til gang.

Og tror alle e enige i at vi har samla dagtreff :) God helg alle sammen uansett korsen mening du har om arrangering av treff, hehe! Sees på tirsdag!

jo jo, æ skjønne at det ikkje e meninga at folk ikkje skal føle sæ velkommen! Æ satt midt blant mange av dåkker "opprinnelige" på treffet på flyt, og syns de æ prata med av dåkker va riktig hyggelig! Men når æ leste at dåkker igjen ikkje hadde syntes det va så hyggelig fordi det va for mange folk der, så hjelpe det ikkje at dåkker SIR at det e meninga at nye folk skal føle sæ velkommen, da FØLTE æ mæ ikkje velkommen! Men for all del, æ skjønne dåkker godt, æ syns og de aller koseligst kafebesøkan æ e på e når æ e lamme vennan mine, og alle kan prate ilag. Så Æ klandre dåkker i alle fall ikkje for at dåkker som allerde har kjent kværandre ei stund ønske å fortsette å treffes på litt mindre treff. Men som sagt så e BIM et offentlig forum, og vi e tydeligvis minst 15 stk i Tromsø som høre til i terminklubben juni/juli og ønske å komme på treff, og da e det litt rart, synes æ da, å avtale treff der som man helst vil at bare 6-7 stk skal komme på. Hvis alle som høre til terminklubben kommer på treff, så blir det et stort treff der man ikkje klare å prate med alle, sånn e det bare.

Æ føle mæ absolutt som ei "tromsøjente" under terminklubben juli, så æ har lest tråden lenge og lurt på om æ sko hive mæ med i skravlinga, men det har ikkje blitt tidligere. Men no som juli nærme sæ mer og mer, føle æ større og større behov for å prate og være lamme andre gravide! Så selv om æ "kom syklende litt brått" inn i samtalen her, så tar æ sjansen på å hive mæ med.

Så for å skravle om vær og vind, som vel e det tråden e meint for, og som svar på olinebrums spørsmål om ka vi gjør i helga;

Ligg på sofaen til heving som vanlig... Starta dagen med tur til legevakta, heldigvis ikkje mæ og magen det gjaldt da! Mannen min som har fått en salig øyebetennelse, så han måtte kjøres. Guttungen på 3 e akkurat kvitt sin øyekatarr, så da va det "gubben" sin tur, satse på at æ e immun :-)

Heihei Ebenholst=)

Øyebetennelse? Åååh.. det er stygge greier, og så skrekkelig smittsomt! Får håpe på at du slipper unna=)

Her er jeg også til heving.. hehe.. Akkurat hatt en powernap, som i gravid tilstand er mer " ruging" enn noe vanlig middagshvil..hehe

For å klare opp en misforståelse her! Vi ønske alle som har termin i mai, juni og juli velkommen på treffan som bli lagt ut her i juliklubben :) Men så tenkte vi at kanskje de som har termin fra august og videre kunne lage egne treff. Vi ønsker ikke sitte 4-6 stykker alene på treff fra juni/juli altså, synes det er koselig å møte de som er nærmest i termin bare. Vi vet av erfaring at det er de man blir å holde kontakten med etter babyen er født uansett.

Vi kan godt avtale treff på MSN eller telefon, men da finner ikke nye med termin i juni og juli i Tromsø oss og vi ønsker ikke være en lukket gruppe. Vi synes bare det ble litt voldsomt og annerledes på Flyt når det kom SÅ mange :) Så vi har lyst å gjøre begge deler, gå på fellestreff med kjempemange og ha treff bare for juni og juli i tillegg! Og det kan jo ingen nekte oss. Derfor håper æ vi kan fortsette å snakke her og avtale treffene her også som er åpne for andre som har termin i juni og juli som er inne og leser på juliklubben =) Er enig med deg i at hvis det bare hadde vært for oss 6 hadde vi ikke lagt det ut her på juliklubben, men avtalt privat.

Og vi synes det var trivelig å møte dere nye på Flyt! Men treffene vi har hatt har vært mer personlige siden det ikke har vært så mange der! Kanskje vanskelig å forklare eller skjønne det her, men...

Så fint at du føle dæ som ei Tromsøjente ebenholts :) Det e jo det som va meninga og sånn folk har kommet med på treffene en etter en! Og det e kjempefint!

Håpe du og andre nye som har termin i juni og juli bli med her og skravle om alt og ingenting og gjerne kommer på treffene som blir avtalt her! Det første foreslår æ at vi har på torsdag kl. 16 På byen! =)

Skal vi bestille bord? Til hvor mange tro? 10 kanskje? Hvem vet at de kan komme?

Så bra! Da høres det mye bedre ut! Sikkert mange misforståelser, det er jo ikke like lett alltid å få formidlet alt sånn som man ønsker skriftlig.

Ja, en av hoved-motivasjonene mine for å ville treffe andre gravide, er jo å bli kjent med noen som man kanskje kan ha kontakt med etter at babyen er født også. Jeg kjenner ikke mer enn ei fra før som er gravid nå. Og jeg vet fra sist fødselspermisjon at jeg ikke syns det var bare gøy å gå alene hjemme med babyen hele dagen, det var mye koseligere når jeg fant noen å f.eks gå på kafe med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...