Gå til innhold

TROMSØJENTAN 30 mars!


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Høres kjempe kjipt ut Tone!!

Og du kunne ikke kose deg med frukt og sånt en gang?

Vanskelig når man liksom ikke skal spise NOE godt.. Men men, det positive er vel at du får en sunn diett =/

 

Får satse på du slipper insulin ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

 

Tone: Vi har samarbeid med dia-sykepleierene på jobb. Har vært på endel kurs med dia-spl og ellers vært i kontakt ang pasienter. De gjør virkelig en kjempejobb der borte :-)

 

Kan tenke meg det er litt skremmende å måtte stikke seg så mye, men håper du blir fort vant. Motivasjon får være å slippe insulin. Du får se positivt på det å tenke at du får et veldig bra kosthold av å være så bevisst. Jeg har en oppskriftbok der det er lav-karbo oppskrifter. Jeg kan godt kopiere dem til deg om du vil :-) Det er en Fedon Lindberg bok.

 

Det er Johanne som har astma. Det har hun hatt siden hun var ca 16 måneder (sikkert en god stund før det uten at det ble diagnostisert). Men vi er nå vant til det nå og takler det mye bedre enn i starten. Hun er flink å ta medisinen sin :) Men hun er jo veldig ofte syk da, så vi har ekstra rett til sykedager, 40 i året.

 

Høres ut som om dere hadde det koselig på treff i dag. Jeg håper på å få med meg flere formiddagstreff etterhvert. Tenkte vi kunne ha treff hjemme hos meg om et par uker om dere vil komme :) Det var med tanke på bæretøy til baby. Det må være en tirsdag eller torsdag.

 

Nå skal jeg gå å legge J, håper hun sovner fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke frukt. Kan spise en frukt om æ fordele den utover dagen :) Ikke banan eller druer for de inneholder mest fruktsukker.

 

Positivt med sunn diett ja, lite karbohydrater og sukker! Veit ikke koss det skal gå om æ må begynne med insulin, har jo sånn sprøyteskrekk at æ bli avhengig av at Kent-Rune e heim når æ skal spis nåkka da! Nei, no skal æ ikke bekymre mæ på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Kjipt at det blir litt stikking på deg fremover, men vi får krysse fingrene på at du slipper å ta insulin. I dag finnes det heldigvis mye sunn mat som også er god :-) Har en venninne som har fått påvist svangeskapsdiabetes. Kan høre med henne om hun har noen spennende oppskrifter.

 

Jeg rakk desverre ikke formiddagstreffet i dag, men det er bra å høre at dere koste dere. Jeg gleder meg masse til torsdagstreffet! Fikk ikke med meg noe treff forrige uke, så nå er det på tide. Satser på å få med meg noen treff på dagtid også fremover.

 

Jeg skal forresten til jordmor i morgen kl. 10.30. Blir spennende!

Gleder meg til å høre et lite hjerte slå! Håper bare alt er som det skal.

Vi får satse på det :-)

 

Sees snart jenter!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant å stå opp før Sigurd! Heheh! Godt han sov å lar medisinen virk. Har bytta nick, bare for arti skyld her, lå å så i navne boka, så kommer nok enda et anna nick etterhvert når æ bli inspirert!!!

 

Fint navn du har på jenta di Petrine!!! Det e et av de navnan æ går å smake mest på for tia... :-)

 

ÅÅ no sku æ så ønska æ kunne gått mæ en lang tur.. Så deili et vær!! Men ska no prøv mæ ut i solveggen i dag hvis Sigurd e i såpass form at han kan gå ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på bære treff!

Men da må det bli på en torsdag, siden sambo har møte og kommer seint hjem på tirsdager........................

 

Men hva skal du med flere vinduer da AHS??

Er det ikke nok å vaske nå til våren som det er =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe!! Nei vi har ikke så mange vindua, å no når sola skinn så meste vi den veldi tidlig!! Så sku hatt nån fler på solveggen... :-) Planan e klar men økonomien si nei for tia! Hehehe! Men plutseli en dag så kommer gubben heim å finn mæ me øksa å saga her å vips så e det hull i veggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen :) Idag e æ så lykkelig! Klarte faktisk å måle blodsukkeret sjøl imorges, e så stolt! Håpe det går like greit fremover også, og virke som verdian e bra!

 

Har vært te legen idag også, der va også alt fint med blodtrykk og greier. Proteiner i urinen fortsatt da, kan være en begynnende urinveisinfeksjon. Hjertelyden va også fin, lå på 135, så kanskje vi også vente gutt? Spennende! Ho klarte ikke kjenne korsen babyen lå da, og litt tidlig enda.

 

Fint med oppskriftstips ja! Gjerne hør med venninna di! :) Glad det er for en kort periode, men likevel. Satse på treff ikveld og også imorgen etter jobb. Blir koselig! Også tenke æ å jobbe 100% den siste måneden (i mai), med tilrettelegging. Så da bli det ingen treff på dagtid for meg da, men e jo 50% sykmeldt ut april. Fint om du også blir med på dagtreff Junibaby! Neste e på fredag kl. 12 på Polarsenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...