Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #51 Skrevet 1. april 2008 off stakkar jente:( ikke vondt ment men å gå igjennom noe hun ikke var klar for... mente eg. hadde de vert meg i hennes alder vett eg ikke hva eg hadde gjordt.. nå er eg 18 snart 19 å klar for barn sjøl, tidli men grei nok tid til prøve. dere klarer dere nok=) stå på, støtt datteren din mer en noe annet=)
Hilde_85 Skrevet 1. april 2008 #52 Skrevet 1. april 2008 Novelle skrevet eller ikke, måtte tørke tårer jeg nå! Håper alt ordner seg..... har dessverre ikke noe å si
McRabarbragrøt Skrevet 2. april 2008 #53 Skrevet 2. april 2008 Nei, innlegget ble lagt ut for flere dager siden (29/3) Men her er litt virkelig statistikk: De Siden 1980 har kun 5 barn yngre enn 14 fått barn i Norge. Hvis dette var sant ville Titt&Lytt betalt godt for intervjuer og eneretter... gratis bleier i lang tid! Desuten, inntil uke 18 blir 96% av alle senabort søknader godkjent. Er jenta 13 er hun per definisjon pre-pubertal og abort ville blitt innvilget med en gang.
Miss Misantrop Skrevet 2. april 2008 #54 Skrevet 2. april 2008 Mange er det ikke som blir gravide i den alderen, men noen er det da. Og om historien er sann eller ikke så er det jo litt å lære av den. Var ikke veldig langt tilbake en jente på beholde barnet som var 14 som ikke turde fortelle det til noen. En ganske grusom situasjon. Jeg syntes kanskje denne moren spillte litt mye på stortromme da hun fikk vite det, men gud vet hvordan man reagerer i en sånn situasjon. Jeg tror nok jeg hadde kjøpt en hjemme test til jenta mi den på følgende dagen før et lege besøk. Før jeg informerte besteforeldre og foreldrene til barnefaren. Jeg hadde nok også oppfordret til abort. Jeg hadde selvfølgelig respektert et nei fra henne og støttet henne på alle de måter jeg kunne klare. Adopsjon tror jeg ikke jeg hadde kommet til å lufte så veldig. Hvis historien er sann ønsker jeg lykke til til foreldrene og jenta. Hvis den ikke er sann er den en fin pekepinn til oss andre at vi bør strø rundt oss med kondomer når barna vokser til, slik at de er lett tilgjengelige når fristelsen er der.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #55 Skrevet 2. april 2008 Enhver lege ville anbefalt abort på grunnlag av jentas unge alder, og enhver abortnemd ville innvilget det i uke 16. Kroppen er ikke laget for å føde barn i så ung alder, hun kan bli invalid.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #56 Skrevet 2. april 2008 Trodde liksom mensen var et tegn på at kroppen var rede til å produsere unger jeg... i mange land er det jo "vanlig" at så unge jenter blir mødre (eller var det før, i hvertfall). Har mine tvil om at hun blir invalid, syns det var nok en tåpelig kommentar oppi det hele.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #57 Skrevet 2. april 2008 Det ville nok ikke ha vært vanskelig å få abort.. uansett har jeg lest fra land med mange gravide tennåringer (les usa) at de har større sjans for spontanabort. I mange land er de jo heller ikke så veldig bekymret for om det går med en kvinne eller 4 heller... Noen får jo mensterasjon i 8 års alderen. Husker ikke hvor gammel hun var hun som var verdens yngste mamma, men det var skremmende lite...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #58 Skrevet 2. april 2008 Og HI er som forsvunnet i jorden. 1 eller 2 trimester eller ung gravid ville vært mye mere naturlig å legge dette innlegget ut på for ei bestemor, men nei da hun valgte krangle. Sier allt det. God natt.
AndreVonDrei Skrevet 3. april 2008 #59 Skrevet 3. april 2008 Tror nok man lett kan føde normalt som 13 åring (kommer jo helt an på hvor utviklet man er) og hvis ikke,tar man jo bare keisersnitt. Ingen god grunn til abort at kroppen ikke tåler det:-p. Tror nok ikke mange ar blitt invalid som følge av det heller. Verdens yngste mamma (var det ikke fem år hun var da?) tok keisersnitt og det er jo høn-lenge siden.... Om selve innlegget må jeg si -en godt skrevet historie og noe til ettertanke -uansett om den er sann eller ikke, spør du meg,
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #60 Skrevet 3. april 2008 Hvorfor kan hun ikke legge det på Krangle, hvor mange gjør ikke det som ønsker å være anonym? Kanskje hun fikk tips om det også, av samme som tipset om BIM. Men skjønner at hun ikke gidder å svare mer, når hun ser det nesten bare er umodne fjortiser som svarer henne. Hensikten hennes var vel bare å få luftet seg litt, skrevet det ned og få noen tanker tilbake. Ikke krangle rundt om hva som burde vært gjort eller ikke. For meg kan det være terapi å skrive ned ting, så forstår henne godt. Men ser jo den at dette kanskje ikke var riktig mottaker, det er jo så utrolig mange useriøse mennesker her.
Miss Misantrop Skrevet 3. april 2008 #61 Skrevet 3. april 2008 Jeg har kommet til at jeg overhode ikke tror på Hoved Innleggs historie. Men jeg mener historien har en viss verdi. Det kan skje en vanlig familie, og det kan komme som lyn fra klar himmel. Etter å ha lest historien og for en liten stund trodd på den, vil i allefall jeg tenke meg om når datteren eller sønnen min begynner å bli større sørge for at det er prevensjon tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #62 Skrevet 3. april 2008 Jeg tror heller ikke at dette er sant, men mistenker at det er skrevet av en av de utallige forfatterspirene som til stadighet kommer med slikt inne på DiB. Jeg tror tilogmed jeg vet hvem det er, for jeg kjenner igjen stilen. Dette er helt klart skrevet i muntlig stil slik en beretning i Det Sanne eller Hjemmet blir skrevet, og selv om historien i seg selv er gripende så forstår jeg ikke de som synes dette er så ''utrolig bra". Dere kan ikke ha lest mye klassisk litteratur.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #63 Skrevet 3. april 2008 Nei, veldig godt skrevet er det ikke. Men det er godt skrevet i forhold til mange andre innlegg her på bim. Kanskje forfatteren skulle prøve å selge til et blad. Da får når personen et mye bredere publikum.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #64 Skrevet 4. april 2008 Hei kjære deg, Dette må være en veldig tøff situasjon å komme opp i. Jeg synes ikke dere har gjort noe feil som foreldre, for det de har lyst til å gjøre får de gjort uansett.. Men, Malene er under 18, og fortsatt et barn, derfor synes jeg det nå er veldig viktig at hun blir behandlet som et barn også fremover. Hun trenger dere som foreldre til å ta viktige avgjørelser for henne. Avgjørelser som er avgjørende for fremtiden hennes. Dersom dere velger at hun skal beholde barnet mener jeg at dere må tilby dere å ta foreldreansvaret for det. Om ikke mener jeg dere skal søke om en abort. Det kommer dere til å få innvilget! Uansett så ønsker jeg dere lykke til videre, og håper dere kommer frem til en løsning som er best for Malene! anonym denne gang...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #65 Skrevet 4. april 2008 Ba HI om råd her? Og hvorfor tror du over at dette er sant? Det er mye som tyder på at dette er skrevet for skrivingas skyld, og som et eksperiment.
mamman t o.a Skrevet 5. april 2008 #66 Skrevet 5. april 2008 en skikkelig tankevekker dette... føler utrolig med dere alle.... med tanke på alderen til barna deres er det tidlig for dere å bli besteforeldre ja... mine foreldre er 38 å 40 de,men jeg blir tross alt 20 selv jeg da.... håper det ordner seg for dere alle,å at dere finner en løsning dere kan bli fortrolige med alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå