enik<3M06&L08<3 Skrevet 29. mars 2008 #26 Skrevet 29. mars 2008 Jeg skal være enig i at det er veldig novelle lignende skrevet, men jeg ville aldri beskylde noen får og juge om noe sant. hva om dette er sant, og her sitter dere og er frekke og enkle mot henne!!! skjerp dere, seriøst... håper dere opplever noe vansklig en gang i livet, og ingen tror dere... blir kvalm av og lese den nedlatende tonen deres! Til HI utrolig vakkert/fengende skrevet, åja, jeg satt med tårer i øyekroken, og klump i halsen... Dette må være utrolig vansklig, både får deg og henne, og selvfølgelig alle andre rundt dere! Men ut fra det jeg leser, så er dere oppegående mennesker, som er der for barna deres, og jeg tviler ikke et sekund på at dere kommer til og klare det her helt fint... Ja, som denne ungen morens mor, blir du nok satt litt inn i rollen som småbarns mor igjen, noe som sikkert kan virke tøft, men husk og fortsett og vær den du er i dag! Du viser her at ting hun gjør får konsekvenser, og det må det fortsette med, selv om du skal være der og hjelpe henne, så lov meg en ting, ikke ta på deg all jobben og bli småbarns mor igjen, la henne sleppe til og ta seg av sitt barn!, men har dere mulighet, så hjelp henne såpass at hun kan komme seg videre med utdannelse osv! Jeg ble selv mor 3 dager etter jeg fylte 20, og har blir akkurat 22 nå før nr 2 kommer, og heldigvis var jeg ferdig med u.skole osv, at dette blir tøft for dem er jeg ikke tvil om... men dere må ikke glemme og tenke positivt.. Er du sikker på at det er så ille og bli ung mormor?(min mor var 40)ut i fra hennes måte og takle ting på, så trur jeg også at hun kommer til og vokse disse mnd, og bli en god mor. Og du, det er ingen ting du kunne gjort får og unngå dette!! (jo du kunne låst henne inne 24/7.. men det hadde vært verre!) Jeg kunne sikkert laget et like langt innlegg som deg om dette, men jeg skal slutte nå, med og ønske deg og din datter masse lykke til! Dette klarer dere:)
Ikkelektuell Skrevet 29. mars 2008 #27 Skrevet 29. mars 2008 Spiller ingen rolle om det er sant eller ikke, for her er det så mange "sympatiske" sjeler uansett, som mer enn gjerne griper sjansen til å la tårene renne og tenne lys og helst fortelle om det etterpå.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #28 Skrevet 29. mars 2008 Dette var utrolig trist.... jeg tør ikke tenke tanken engang. Hva om min lille jente kommer hjem gravid om 4 år. Grøss og gru. Skjønner godt fortvilelsen. Men synes det er veldig rart at en lege faktisk kan si at han ikke ser noen grunn til at en jente på 13 år ikke trenger ta abort. En jente som ikke har hatt mensen i to år engang. Som er et barn ennå. jeg tipper det bør være en enkel sak å få innvilget abort i denne saken her, eller ihvertfall så håper jeg det. Jeg tror at hvis/om/at jentunge får seg kjæreste i en alder av 13 år, så ville ikke jeg heller tenkt tanken på at hun hadde sex. Jeg hadde ikke sex før jeg var 18 år, men er jo klar over at tidene har endret seg til det verre. Jeg snakker allerede om sex og aldersgrenser, og at de er til for å holdes. Barn på 13 år kan muligens tenke på prevensjon, noe annet er å skaffe seg det. Uff... Nei, dette var jo en forferdelig sak. Håper det ordner seg til det beste for dere alle!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #29 Skrevet 29. mars 2008 Fæl historie, meeeeeeeen jeg tror ikke noe på den. altfor "Det Sanne" eller norsk ukeblad. tipper det er en jente på 16-17 som kjeder vettet av seg denne lørdag kveld og dikter en historie......... bra novelle da. får sikkert M i karakter av norsk læreren sin.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #30 Skrevet 30. mars 2008 Lykke til.....håper alt ordner seg til det beste for alle!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #32 Skrevet 30. mars 2008 Etter å ha lest dette innlegget tenkte jeg: ååh, for en fin hjemmet novelle...så ser jeg at flere har tenkt det samme...(?) Hva er poenget med det a?? Å legge ut noe sånt liksom?
kathrinemor Skrevet 30. mars 2008 #33 Skrevet 30. mars 2008 Tja, hittil er det 32 svar... er vel det som er poenget. Egentlig syntes jeg det var en heller mislykket historie, men jeg gir en G+ for innsatsviljen tror jeg. BLNT, HI.
Kelly mams Skrevet 30. mars 2008 #34 Skrevet 30. mars 2008 Hei kjære mor, snart bestemor. Du er en god mor, og bare ved å se på hvordan du har skrevet vet jeg at du ikke har gjort noe "feil" Det føles ikke som mange år siden jeg var på din datters alder, likevel føler jeg tiden har flydd og MYE har endret seg. Din datter og din familie vil klare dette, fordi dere står sammen, ditt barnebarn vil bli sterkt fordi det har mange å støtte seg til. Jeg håper hun får et fint svangerskap, og at det går bra med dere alle, mine tanker går til dere. Masse lykke til, og en god klem
maria isabell Skrevet 30. mars 2008 #35 Skrevet 30. mars 2008 velger å tru på historien:) vennina til min lillebror var nettop fyllt 14 år når hu vart gravid..idag er hun en svært voksen og annsvarsfull mor og har fullført 3 årig vidergående skole,skal videre på høyskole..har tatt 100 prosent annsvar for gutten sin..med god hjelp fra mammaen sin:) ikke adopter bort ungen:) de kommer til å være grusomt for dere alle sammen...(dere må gjøre som dere vil,men en blir jo veldig glad i barne barnet sitt og sitt barn) hold en god kontakt med barnevernet og still opp for barne barnet og din datter,ser barnevernet at dere har resurser tar de nok ikke babyen i fra dere:) ingen har misstanke om at 13 pringen sin er gravid:) men slikt skjer,ikke klandre deg selv:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #36 Skrevet 30. mars 2008 Dere som tror at dette er tatt ut fra en novelle, hva er dere egentlig redd for. At etter dere har sagt at dere syns synd på dem, at hun da vil lage en innlegg der hun ler av dere. Herregud la tvilen komme dem til gode da. Bedre og skrive noe fint og støtte de enn og være rasshøl vel??
ambumamma Skrevet 30. mars 2008 #37 Skrevet 30. mars 2008 det er kanskje skrevet som en novelle, men hvis dere ser på svaret hun ga midt i er det skrevet på samme måte.skriver kort og presist uten masse feil som så mange andre her inne. Hun er 36 og skriver og uttrykker seg kanskje litt annerledes enn folk på 16. Og hvis ikke det er ekte hva så....
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 30. mars 2008 #38 Skrevet 30. mars 2008 Du må ikke ta inn over deg alle de stygge innleggene her. Noen er her bare for å lage kvalm. Men de fleste her inne virkelig er her for å få og gi støtte. Innlegget ditt fikk meg til å tenke. Jeg hadde selv en kjæreste som var mye eldre en meg når jeg var 13, og debuterte i ung alder. Slapp heldigvis å bli gravid som 13 åring. Jeg hadde garantert fått husarrest jeg også, den hadde nok vart ennå. Jeg er nå 25 og mamma til verdens nydeligeste lille jente. Mamma og pappa likte ikke noe særlig at jeg ble gravid. kanskje pga barnefaren, men men.. Det du skriver viser et sterkt bånd mellom mor og datter, og det er noe å ta vare på. jeg vet ikke om jeg hadde klart å forholde meg så rolig hvis min datter kommer om 12 år og sier hun er gravid. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men de fleste steder er BV hyggelige mennesker. Er selv i kontakt med dem. De støtter og hjelper. Skulle ønske det var noe jeg kunne si til din datter, men jeg vet ikke hva. Det er liksom så lett å si at alt ordner seg, dere trenger kanskje mer en det.... Du er flink til å sette ord på ting, og forklare hva du føler. det tror jeg kan hjelpe både deg og din datter og din familie i denne situasjonen.. Lykke til iallfall.. HF&IK
Synne&TheTerminator Skrevet 30. mars 2008 #39 Skrevet 30. mars 2008 Huff, gråt når jeg leste dette. Jeg ble mamma når jeg var 15 år, fikk vite at jeg var gravid når jeg var 20 uker på vei. Foreldre rollen ble kastet over meg. men igjen så er det STOR forskjell på 8ende og 10ende klasse. Men for all del, gi henne all støtte dere kan!! Er det hun trenger! Hun kommer til å få masse stygge blikk, folk kommer til å snakke om henne, emn det er sånn der er!!! Hun er ikke den første 13 åringen som havnet i ''ulykka'', det hjelper jo litt. SPørr henne hva hun vil, kanskje adopsjon er en bra løsning, hun kan jo få se barnet om hun vil... Men for all det gi henne all støtte, ikke vær sinte å gi slemme kommentarer, det sårer! Hun er ikke bare en gravid kvinne, hun er en veldig ung kvinne som er gravid. Dere kan tenke dere å være gravid i en alder av 13, hvor vanskelig i forvirrende det er. Føler med henne, lykke til!!
Synne&TheTerminator Skrevet 30. mars 2008 #40 Skrevet 30. mars 2008 Å det med barnevernet, vis dere skal til de, så må dere gi klar beskjed om å ikke behandle henne som de gjør med mange andre unge mødre. Been there... Men de har mange fine løsninger vis dere er åpen for det da! Avlasting noen helger osv. Skole og sånt har hun krav på å få tilrette lagt.
Frøken Linn Skrevet 31. mars 2008 #41 Skrevet 31. mars 2008 En god klem til deg. Ønsker deg alt godt videre. Håper det ordner seg for dere snart. Lykke til
Aprikos Skrevet 31. mars 2008 #42 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Jeg leste nettopp dette her og ville bare gi deg en god klem! Jeg vet ikke helt hva mere man kan si/gjøre, andre har jo allerede gitt deg gode løsninger. Alt i alt er jeg sikker på at alt løser seg med tiden. Noe annet jeg tenkte på var at du burde stikke innom: på forumet til kvinneguiden.no Her er linken: http://forum.kvinneguiden.no Her kan mest sansynlig finne andre som har vært i din situasjon, løsninger, hva gjør man, og ellers bare ventilere tanker og redsler. *klem*
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #43 Skrevet 31. mars 2008 Moren min vil være 37 når hun blir bestemor, men nå er jeg 20 da, å ikke 13.. Tanken skremte henne i starten, men nå gleder hun seg masse. Tenk at du blir en ung å energisk bestemor å får mest sannsynlig leve lenge nok til å treffe oldebarna å muligens tippoldebarna
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #44 Skrevet 1. april 2008 Hei! Ville bare si at jeg håper du snakker med dine datter om hva slags følelser hun har for den lille i magen. Håper dere kan få til en god dialog, og at hennes følelser (om hun ønsker å beholde/eller vil fjerne det - om hun får fjerne det/og ikke) blir tatt med i den totale vurderingen. Vil ønske dere lykke til!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. april 2008 #45 Skrevet 1. april 2008 det er en tankevekker.. 13 år og gravid er veldig ungt.. altfor ungt. synes ikke det er så forferdelig ungt å bli bestemor egentlig. min mor er 44 og pappa 45. sikkert ganske vanlig. men dere har jo ganske unge barn. pass på lillejenta di! lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #46 Skrevet 1. april 2008 Søsteren min ble gravid da hun var 12. Det ble abort dengangen. Har snakket om det med søsteren min i ettertid (hun er ett år yngre enn meg). Hun fortalte at det var hennes første kjæreste, en 22 år gammel somalier som hadde vist henne ekstra oppmerksomhet, men som stakk så snart han skjønnte hva som var i gjerde. Hun var jo kjempe betatt! Hun har aldri tenkt på den aborten som noe aent enn nødvendig. Hun var bare et barn. Hun hadde ikke fått mensen enda en gang, hun ble gravid så å si på første forsøk! Ikke at søsteren min lærte, da hun var 17 var hun allerede 2 barns mor og venta nr 3 og i dag har hun 5 (nå er hun 26). Men jeg og yngste søstra vår har i hvertfall lært! Søsteren min har 5 barn med 4 forskjellige menn. Hun tror hvert nytt forhold er "mr rigth" og han lover gulkl å grønne skoger og hun blir gravid. Det er hardt å være ung mor og prøve å finne ut av livet sitt, samtidig som man oppdrar en liten.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #47 Skrevet 1. april 2008 skjønner det er godt for deg å få ut alt dette. skjønner din fortvilelse oppi alt dette. Alt ordner seg til slutt, selv om hun fremdeles er en liten jente. de er kanskje ikke klar for det nå, men blir nok klar når babyen kommer. rart hvor voksen barn kan bli når de først må. jeg vet ikke hvordan jeg ville ha taklet det. og syns du og din mann og hans familie har taklet det vanvittig bra. Der skal dere være stolt over dere selv, mangen andre ville ha reagert og taklet noe slikt mye verre. jeg kjenner til ett tillfelle der en jente ble gravid på 13 og ble 14 når babyen ble født. hun klarer seg kjempe fint. moren hennas tok ut permisjon når babyen ble født slik at hun kunne få gå ferdig ungdomskolen. så hun får seg en utdannelse. men dere kan se på dere selv som heldig. ikke på den måten. men som i det tillfellet jeg kjenner til, så stiller ikke faren sin side opp. de ga grei beskjed at de ikke ville ha noe med hun eller ungen og gjøre. og slik jeg forstår i ditt innlegg, så stiller hans foreldre og han opp. noe som er veldig positivt i en alder av 13 år. dere må ha lykke til. det ordner seg nok skal du se. vet det ikke er mye jeg kan si som kan trøste.
JenJak Skrevet 1. april 2008 #48 Skrevet 1. april 2008 Hvis dette er sant så sender jeg deg en trøsteklem, men det er mye som skriker 1 APRILSNARR i hodet mitt nå..... Sendt litt tidlig ut for å få litt reaksjoner. Men håper for guds skyld at det er det, og ikke sant... Men hvis det er sant, så synes jeg du virker som en utrolig god mor, og at dere klarer denne utfordringen i livet med null problem!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #49 Skrevet 1. april 2008 FAAAAEN. 1. APRIL... DET HADDE JEG HELT GLEMT. Dumme dumme meg. Innlegget er jo som laget for en april spøk. En vanlig mor ville ha kjøpt en graviditetstest fra apoteket neste dag, tatt legebesøk osv før hele verden ble informert og snudd på hodet.
tesemor Skrevet 1. april 2008 #50 Skrevet 1. april 2008 SJEKK NÅR INNLEGGET ER LAGT UT DA DERE!!! PS! Må si jeg ble rørt av historien og håper det går bra med både HI og dattera!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå