LinnisR83 Skrevet 30. mars 2008 #51 Skrevet 30. mars 2008 Nei...hjelper ikke noen ting, men man kan jo ha tanker om det Lån på hus, kan man ta, men da får enn ikke mer enn hus er takstert på, så da sitter man med mulighet til å betale det ned om ting går skeis. Boliglån renta kommer til å svinge i alle år, uansett om folk tar lån eller ei, men jeg tar ikke sorgen på forskudd, og tror de fleste kommer til å klare seg, jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #52 Skrevet 31. mars 2008 Det sier jo seg selv at hvis man har lån på hus uten særlig egenkapital som nesten er like høyt som husets takst -gjerne i tillegg til forbrukslån, kjøpekort, kredittkort etc. at folk kommer til å slite når renta går opp. Jeg kjenner noen som er i den situasjonen også. Det blir nok for mange ganske fristende når man får disse kjøpekortene som lokker med 4 mnd betalingsutsettelse nesten "kastet" etter seg. Dessuten er jo ikke verdien på hus mer enn hva folk er villig til å kjøpe husene for. Rundt her har det blitt verre og verre å få summen som er satt på salgsannonsene sine, fordi folk er mer forsiktige nå enn det de var for f.eks. to år siden. Vi har gjort noe smart gudskjelov. Kjøpte bare et skall av et hus og bygde om og laget hybel i kjelleren, så nå har vi bare halvparten av verdien på huset i lån -samt at leietakeren betaler nesten halve lånet vårt:-). Kjenner at nå som skattepengene ikke er så langt unna at det hadde vært deilig å kjøpe noe på forskudd (vi trenger masse til badet), men vi velger å styre unna disse tilbudene om å få nå -betale senere. Det er nesten litt tragikomisk å se at en tråd detter så til de grader på sidesporet, fordi folk absolutt skal legge ord i munnen på HI og ikke lese innlegget godt nok.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #53 Skrevet 31. mars 2008 Hi her. Takk skal du ha Anonym 07:34, endelig noen som har LEST og forstått innlegget mitt. Er jaggu redd at de fleste her inne følte seg truffet på et eller annet vis, kan hende jeg rota litt i noen betente sår. Flott at du tar ansvar for egen økonomi, høres ut som om vi har samme tanker om penger og sunn økonomi. Lykke til med skattepengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå