Gå til innhold

Hva er det dummeste du har kjøpt til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bleiebøtta - alt for dyrt å kjøpe posene som bleiene skal pakkes inn i.

Hettegensere til nyfødt. Bare ork. Må dra de ned hele tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste jeg kjøpte var masse ull tøy og varme dresser i str 56/62..

Helt håååpløst.. aldri fått brukt det fordi det ble for stort da det var kaldt, og nå som det begynner å passe er det altfor varmt !!

Ang den bleiebøtta, så er den helt SUUUPER for min del ! Har den som reflex gir/ga bort gratis, og den er jo helt fantastisk, kommer ikke noe lukt ut og ikke noe gris med bleiene og bare å slippe bleia rett nedi.

Også kjøper jeg jo bare refill til 249/3 stk og de holder jo i hvertfall 5 mnd.. helt supert :)

Skrevet

Beklager Labambie, men må si jeg er helt enig med hun andre om bleiebøtta.. genial oppfinnelse, absolutt det beste av alle gavene/gratis ting vi fikk både fra bekjente osv.. hadde aldri kjøpt det selv, trodde ikke det var nødvendig , men når jeg har fått det, synes jeg det er helt perfekt. Og anbefaler til alle andre som venter barn. Å bruke det er ingen problem , selv med babyen på armen.. :) sorry, men slik er det her hjemmet :)

Skrevet

Lekegrind og bæresjal, jenta mi trivdes ikke i sjalet så ble lite brukt. lekegrinda har vi ikke hatt behov for heller. Men den kommer fint med nå når nummer to kommer og helst bør være ute av storesøsters rekkevidde.

Skrevet

Bæresjal, pumpe, masse tåteflasker som ha aldri tok, masse grøter han aldri likte,! sikkert mye mer!

Skrevet

dumme meg kjøpte et par sko som var så små og så søte. sikkert str 17. hvilken baby bruker sko når de et to månder! kostet til og med 300kr på halv pris! slå den-

Skrevet

Må bare si meg enig i at bleiebøtta er super! Vi også har den fra AngelCare. Putter bæsjebleiene i den og tissebleiene i den vanlige søppelbøtta. Sånn varer posene til bleiebøtta enda litt til :)

Og du skal ikke vri på den.

Og barneklær i str 50 var jeg glad jeg hadde, småen kom for tidlig og til og med str 50 var ganske stort til han. Brukte det til han var over 2 mnd.

Det dummeste vi har kjøpt til han er vel det "setet" til å ha i badebaljen så han kan sitte/ligge selv... Det er brukt 1/2 gang!

Skrevet

Dyr sprinkelseng er vårt dummeste kjøp siden en billig reiseseng gjør samme nytten. Slipper til og med å få armer og ben ut gjennom sprinklene og den er enkel å flytte på og å pakke vekk.

Skrevet

enig i at den gratis bleiebøtta er bra! den andre er jo tungvin..

hadde kanskje litt for mye tøy i 56, men skal sikkert lage søsken om et par år, så da får vi brukt det meste om igjen;)

tror ikke jeg angrer spes på noen kjøp, men er glad jeg ikke kjøpte ting jeg trodde jeg skulle få bruk for,som jeg kikka på mens jeg gikk gravid, som tummy tub, ammepute (de myke er gode, men fikk låne en hard en, ungen trillet jo nesten av) og sånn som holder ungen i balja..

Skrevet

Egentlig veldig teit og si det, men det må være bilbelte for gravide. vet at det er en viktig ting og ha, men da jeg var gravid hadde vi ikke bil selv. så det ble aldri til at jeg tok det med vær gang jeg skulle sitte på med andre. Brukte det en gang tror jeg. Er selvfølgelig en smart ting å ha, men dumt at jeg kjøpte det for jeg hadde absolutt ikke bruk for det!

Skrevet

Babybjørn, ammepute, masse smokker (hun ville ikke ha noen), kjoler og babyklær med hette (upraktisk) og for mange tepper.

Skrevet

Babycall... Det trenger vi ikke. Lille trille er såpass mye lyd i at hun sprenger dem...

Skrevet

Du lar bleiebøtta stå på gulvet ved siden av stellebordet. Da kan du holde babyen med en hånd mens du putter nedi bleia med den andre. Alternatiovt kan du åpne den før du tar av babyen bleia. En tredje mulighet er å vente til du er ferdig å skifte.

Skrevet

Tpis: Sprett opp sømmen et lite stykke og ta ut en del av isoporkulene. Så syr du igjen. Da blir puta slik du vil ha den.

Skrevet

Badestolen har jeg brukt til begge mine, det mest geniale som finnes! Gi den en ny sjanse, kanskje babyen liker den bedre nå da den er større?

Skrevet

Du skal jo ikke vri! Du skal jo bare putte bleia nedi! Jeg synest den bøtta er helt fantastisk. Lukter jo ingenting på badet når vi har den!

Skrevet

korterma bodyar, har enno ikkje vore vær til det!

så har ikkje brukt en einaste en!

jenta varfødt i august, har vore drittvær sidan då!

bæresjalet har blitt brukt litt, men ikkje mykje.

sangenic bleie bøtta blei fort bytta ut med den fra agelcare!

jakker med hette er upraktisk

Skrevet

*Bæresjal - ble brukt 2 ganger og jeg ble ikke fornøyd med knytinga. Og la det bort. Hadde sikkert prøvd det mer om jeg hadde hatt en mer krevende unge, men han var like fornøyd med å ligge på gulvet å se på meg.

*Stelleplass på soverommet. Brukt 1 gang tror jeg. I starten bæsja han 3 ganger pr natt, og jeg klarte ikke skifte bæsjebleie i tussmørke så vi måtte på badet uansett. Etterhvert byttet vi bare tissebleia om morgenen i senga, og enda senere ingen bleieskift i det hele tatt.

*Masse klær vi har fått med hette har jeg bytta - fatter ikke hvorfor det skal være hette på klær til de små. Det er bare bal med det, og ubehagelig å ligge på for ungen.

*Kremer og salver. Vi har brukt potetmel, olje fra Babyline og Sebamed baby spesialkrem. Og skumbad fra Sebamed, nå den siste tida. Egentlig alt vi har trengt.

*Ammepute. Personlig syns jeg det er mye bedre med mange vanlige puter, gjerne med forskjellig hardhetsgrad. Men den var ok å bruke når jeg har måttet amme i tvillingstilling pga brystbetennelse.

Skrevet

musikkuro til 600 kr. Totalt ubrukelig.

Skrevet

Ammepute! Var bare upraktisk og svær. Brukte den kanskje 5 ganger.

Skrevet

Ja og babybjørn 99 modell. Liten plass i den, og vond å bære i!

Skrevet

* jakker til de helt små, da tenker jeg fleece og tykkere stoff og gjerne med hette!! Helt håpløst. Mye bedre med hjemmestrikket i ull!

* har bleiebøtte vi har fått (sangeric eller hva den heter) men en bøtte fra ikea med vanlig pose i gjør susen. Stor åpning og lokk, lukter ingenting.

* er heller ingen stor tilhenger av sparkebukser....liker allerbest de buksene fra Lindex og H&M som har bred linning ("joggebukser" i plysj eller bomull).

* samme med vanlige bodyer - omslags er best!

* koselige bamsedresser, helt unyttig da vi ikke har bil og den er for varm å bruke inne og i voksipose. Og den er for tynn til å bruke ute, ikke vindtett. Og man går jo heller ikke med babyen ute uten vogn på vinteren...

* og det at jeg ikke sjekker klærne, men har lagt alt etter str.....noe merker er mindre i str enn andre, og jeg får nesten ikke brukt plaggene før det er for sent. Hadde endel i 62 som egentlig burde vært 56.... så det ble brukt veldig lite.....

og det er sikkert mer jeg ikke kommer på i farta.

Skrevet

Åssen i alle dager får du 3 refiller til å var i 5 mnd???? Snuppa mi er 5 uker nå, og jeg har alt brukt opp 2 refiller jeg...

Skrevet

Bleiebøtta er det kjøpet vi angrer på!!Har kasta den nå,den stinka å greier!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...