wirre;o) Skrevet 22. mars 2008 #51 Skrevet 22. mars 2008 Drikk vann og spis agurk. Det er "kaloritomt"
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mars 2008 #52 Skrevet 22. mars 2008 Men Monajenten, du er jo like høy som meg. Om jeg er nedi 51 kg er jeg radmager, på 56 er jeg "bare" vanlig tynn. Da jeg avsluttet amming og var utslitt etter at kroppen hadde blødd i 10 mnd osv (dvs rimelig utslitt) var jeg faktisk fo tynn. Da var jeg vel 52 tro jeg. Jeg syns det høres ut som du vil ned litt for mye. Og om du trener får du muskler også, vet du, og de veier mer enn fett.
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #53 Skrevet 22. mars 2008 Ja, men som sagt så er det det som er min idealvekt. Den ene gangen etter at jeg har vært gravid (mellom svangerskapene) jeg har følt meg virkelig bra, var da jeg veide 52 kg. Veier jeg 56 kg er jeg litt "lubben" faktisk.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mars 2008 #54 Skrevet 22. mars 2008 Hvem er det som sier at dette er din idealvekt? Bare du? Av og til ser man ikke seg selv som andre ser en. Har du regnet på dette med BMI og slikt også? For om ikke jeg tar feil ligger du vel innen en idealvekt der slik det er nå. Dette sier jeg ikke for å være frekk, men fordi det kan være greit å høre at man kanskje ser mye finere ut enn man føler seg selv. Hva sier kjærsten og vennene dine da?
1881 Skrevet 22. mars 2008 #55 Skrevet 22. mars 2008 Så lenge du er klar over dette selv og tror du blir fornøyd med og veie såpass lite, jeg syns det er lite, jeg veier selv 68 kilo og er 167 høy, altså bare 6 cm lengre enn deg og skulle jeg veid 53 kilo hadde jeg sett ut som et beinrangel, det er sant også fordi jeg har veid det og jeg har spiseforstyrrelse! Er under god kontroll nå, men det er først etter jeg begynte og jobbe med jenter som har spiseforstyrrelser jeg vet at vekten jeg har hatt er skrekkelig lite, man ser det nemlig ikke selv, men alle andre rundt deg ser det! Dessuten blir man gjerne slappere og mindre energi om man får for lite ernæring i seg. Og du som har 2 unger bør jo få i deg den næringen som kroppen din trenger. Bare spørr om det er noe du lurer på, kunne selv gått ned noen kilo, men jeg trener en god del og kan dermed ikke sultefore kroppen min mer!
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #56 Skrevet 22. mars 2008 Tja, det er vel ingen som sier noe særlig nå, sikkert fordi at ingen vil si at jeg veier noen kg for mye. Veier jeg 54-55 kg, får jeg komplimenter om at jeg ser bra ut. Et par kg til og jeg er fornøyd. Det er min idealvekt ja, fordi det er da JEG føler meg bra. Og det er vel ganske viktig? Devil in dark: Jeg har veid så "lite" før, og vet jeg føler meg bra da. Har også hatt spise forstyrrelser og veide 42 kg. Syns ikke da at jeg var tynn, men ser jo på bilder at jeg så helt jævlig ut, bein stikkende ut overalt. Jeg vil aldri tilbake til det, men som sagt som føler jeg meg bra om jeg veier 52 kg.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mars 2008 #57 Skrevet 22. mars 2008 Om jeg var deg ville jeg ha kastet vekta.
1881 Skrevet 22. mars 2008 #58 Skrevet 22. mars 2008 Dette med vekt sitter jo i hodet, har du noen du kan snakke med ettersom du også har hatt spiseforstyrrelse? Er selv medlem i instressegruppa for spiseforstyrrelser, kan være veldig lurt og ha noen og snakke med disse problemene om for som en regel er de jo der hele livet, men man har jo gode perioder der man ikke er så opphengt i dette som ellers. Vil på det sterkeste anbefale deg og ha noen du kan snakke med disse problemene om ettersom du er så fokusert på at om du veier 52 kilo er du fin! Er sikker på at du er minst like fin nå og tenker du ikke så mye på vekta så er du plutselig nede i 52 kilo uten at du har hatt et så ekstremt fokus på dette. Lykke til, du er så flott Monajenten!
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #59 Skrevet 22. mars 2008 Takk Devil in dark, du er søt:-) Men jeg ser ikke på det som noe problem at jeg vil ned et par kg. Huff, jeg høres jo ut som jeg fortsatt er i spiseforstyrrelsemodus men jeg er virkelig ikke det altså. Men jeg husker godt hvordan jeg følte meg når jeg veide rundt det, og jeg er smertelig klar over hvor lite fin og attraktiv jeg føler meg nå. meg & lille vampyr: Jeg har ikke vekt, hehe;-) Må veie meg hos mamma:-p
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mars 2008 #60 Skrevet 22. mars 2008 Bra at du ikke har vekt. I min erfaring er stadig veiing ikke så lurt.
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #61 Skrevet 22. mars 2008 Ja, der er jeg enig. DA tror jeg at jeg hadde blitt tullete. Hadde sikkert veid meg 20 ganger for dagen.
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #62 Skrevet 22. mars 2008 Er (dessverre) en stund siden du har sett meg Spetakkel, er et par kg siden nå ja......*sukk* Jeg vet jo at kroppen endrer seg, men jeg forandret meg ikke noe særlig etter andre i forhold til første, så jeg vet jeg "kan". De puppene er jo et problem, ja:-O De kan godt krympe litt;-) Har ikke tenkt å sitte å sulte, ser nå at jeg fint kan spise salater og grønnsaker selv om det går over kalorigrensen:-)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #63 Skrevet 23. mars 2008 Neinei - det jeg spiser er ikke å anbefale...Jeg spiser ikke nok i det hele tatt i forhold til det jeg bør. Heller ikke variert nok... Men dessverre har jeg svært lite matlyst og orker ikke så mye mat/kalorier som jeg bør få i meg... Så du må ikke finne på å ta min meny altså Jeg veier ikke 30 heller da:p Er du vill:p
Synne&TheTerminator Skrevet 23. mars 2008 #64 Skrevet 23. mars 2008 Du kan jo prøve å drikke mye vann før alle måltidene? Det fikk vi beskjed om på GR kurs, det hjelper jo på metthetsfølelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå