Gå til innhold

Dette er vanskelig...jeg blir ikke mett:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no og skal spise ca. 1300 kcal om dagen. Men jeg blir jo ikke mett. Jeg sitter hver eneste kveld og holder nærmest på å dø av sult.

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å overleve...

Og så lurer jeg på en ting, det er jo 1300 kcal hver dag, betyr det at man ikke kan ha én "skeieutdag" i uken? Sukk...:-(

Har lyst å lage nachos i morgen kveld, men da kan jeg omtrent ikke spise noe annet hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke en lørdag i uken da..?

:)

Jeg har ikke vært på vektklubb.no, så kan ikke uttale meg hverken om programmet eller hvorvidt man kan spise over angitt kcal om dagen.

Men, jeg mener fortsatt at det er en lørdag i uka:)

Skrevet

Ville neppe tatt råd fra Vålerenga som lever hver dag som en fest:)

Man skal ikke dø av sult når man slanker seg. Noen mennesker trenger faktisk mer mat. Da får du bare skeie ut og spise noe frukt og grønt...

Men nachos er vel neppe det sunneste du heller i deg, monarotten;)

Skrevet

jeg har også meldt meg inn i vektklubben, er min første uke da, men imorgen skal vi til min mor å spise lammelår med fløtegratinerte poteter og kake til dessert, så imorgen driter jeg rett å slett i vektklubben, tror ikke det skader å skeie ut en dag

Skrevet

1300 kcal er mye. Hvis du ikke blir mett av det, så spiser du ikke de riktige tingene:)

Synes man bør unne seg noe godt en dag i uka, men ta bare litt, og trim litt ekstra.

Skrevet

Nei jeg vet jo det, men jeg har jo nærmest levd på frukt og grønnsaker den siste uken:-s

Men så det er ikke krise om jeg hiver i meg et eple og noen gulrøtter liksom, sånn at kaloriinntaket overstiger 1300?

Skrevet

Er det mye?

Er jo litt rart om jeg ikke spiser de riktige tingene, i og med at jeg følger menyen som er satt opp for meg.

Skrevet

Kjeften på deg du da, siklis!

Det skal liksom være en hemmelighet!!!!

;)

Skrevet

Nå har jeg aldri slanket meg. Men jeg spiser aldri usunt da - og hvis jeg har lyst på et eple så spiser jeg et eple - uavhengig av kalorier.

For å si det sånn - den dummeste måten å slanke seg på er ved å sulte seg. Du må jo spise... Og hvis du trener forbrenner kroppen mer kalorier - og du blir dermed mer sulten.

Og nei - at du spiser noen epler mer - eller 10 gulerøtter over kaloriinntaket som har blitt satt for deg - er det ikke verdens undergang. Det er "sunne" kalorier i den forstand.

Skrevet

Visste ikke at du følger en meny.

Men jeg synes 1300 er mye ja, altså i den forstand at man ikke burde gå rundt å være sulten. Sliter selv med å spise så mange kcal uten å spise sjokolade, kjeks, ting med mange kalorier.

Skrevet

Ja, det er vel det.

Litt rart i starten, å oppdage hvor mye kalorier forskjellige ting faktisk inneholder:-o

Skrevet

Anbefaler deg heller Skaldeman sin bok -spis deg ned i vekt. Der kan du spise deg god og mett, og gå masse ned i vekt. Det har jeg gjort! Er nu like tynn som jeg var før graviditeten, og det er 7 måneder etter fødselen.

Brukte derimot 6 år på å gå ned etter første fødsel, med å gå sulten med kost a la vektklubb!

Skrevet

Hmm...kanskje det er fordi jeg ikke skal ned så veldig mye på kort tid, da hadde det vel vært færre kalorier.

Jeg skal ned 8 kg på 10 uker så det er jo under et kg i uken.

Skrevet

Haha...

For det vet vel du mye om - du som ikke engang har vært her.. Så det så!

:D

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er du sulten på dagtid, eller kun på kvelden? Kan jo hende at du er våken såpass mange timer i døgnet at du behøver et måltid til.

Skrevet

Musi: Nå har jeg sett litt på boken. Er det en kokebok med oppskrifter? For det ser ut som om det er kun historien om forfatteren men det er kanskje begge deler?

Her er link sånn at du kan se om det er riktig bok:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1596038&rom=BK

Kan du fortelle litt om hva du spiste?

Riga, det er ikke bare på kvelden men egentlig hele dagen. Når jeg har spist ett måltid, går jeg liksom og venter på neste og ville helst ha laget det med en gang.

Skrevet

Men Mona, hva spiser du?? Jeg forbrenner såpass mye kalorier fordi jeg trener masse - at jeg egentlig skal spise langt mer enn jeg gjør. Får jeg bestemme selv så får jeg i meg rundt 500-700 kalorier - jeg burde ha et veldig mye høyere inntak...Og jeg sliter med å klare det - virkelig... Så hva gjør du??:P

Skrevet

Du skal ha lykke til i hvert fall! :)

Har også lyst til å være en del lettere til sommeren, men det går litt ned-så litt til opp-så litt ned... Ja, du skjønner tegninga! Virker som kroppen min elsker å ha denne vekta -sukk.

Et lite tips, liker du havregrøt? En porsjonspakning med quick and easy havregrøt (lages i microen med melk) inneholder ca 130 kalorier hvis jeg husker riktig. Finnes med blåbær og eplesmak, kjempegode! Her spises en sånn til frokost.

Skrevet

Dette er menyen for morgendagen:

frokost

2.0 porsjoner brød med egg, tomat og karse 205 kcal

1.5 dl appelsinjuice, ferskpresset 71 kcal

vann

lunsj

2.0 porsjoner brød med lammerull 247 kcal

1.5 dl melk, skummet 50 kcal

vann

mellommåltider

1.0 stk appelsin 51 kcal

1.0 stk eple 94 kcal

1.0 porsjoner grønnsaker med dip 115 kcal

vann

middag

1.0 porsjoner Klassisk lammestek 552 kcal

1.0 glass rødvin, alkoholfri 26 kcal

vann

Skrevet

Kanskje jeg skal komme og bo hos deg en mnd Siklus, og kun spise det du spiser. Da hadde jeg vel rast ned i vekt.

Gi meg en vanlig dagsmeny for deg da.

Skrevet

Ja, det er den boken. Det er ikke en kokebok, men han har nylig gitt ut en oppskriftsbok. Denne boken du linker til er en bok som forklarer metoden, kostholdet og hvorfor dette kostholdet er bra og gir vektreduksjon. Det er en skikkelig øyeåpner, og en helt annerledes måte å tenke slankekost på, om du er vant med kaloritelling. Boken er velbegrunnet, og det henvises til forskning. Du kan lese mer om Skaldemann og denne typen kost på kostreform.no der er linker til mange artikler. Det er også linker til flere bra artikler på siden du viser til.

Jeg lever enda på denne typen kost fordi jeg vil gå ned enda litt til, når jeg først er igang ;) Det handler om å spise mer proteiner og fett og mye mindre karbohydrater. Spise mer animalsk mat. Og kutte ut brød, poteter, pasta og ris, samt sukerholdig og sniksukret mat. Jeg spiser egg, bacon, omeletter, kjøtt, fisk, rømme, fløte, steker i smør og olivenolje. Jeg spiser mye god mat, og jeg spiser meg mett.

Anbefaler deg på det varmeste å lese denne boka! Den har virkelig forandret mitt liv!

Skrevet

Tror neppe jeg er en du bør spise med - for jeg er ikke flink. Jeg skal visst spise over 2000 kalorier daglig - for å ikke miste vekt. Det klarer jeg ikke - så derfor går jeg ofte ned - og opp osv... Jeg klarer ikke holde det helt bra...

En vanlig meny? Det vet jeg ikke helt - noen ganger spiser jeg nesten ikke noe - andre dager en del... (jeg tar en god del kosttilskudd da, hehe) Men kanskje noe sånt;

Frokost - 06.30

En rugsprø med agurk og pepper. Et eple.

Mellomåltid - 10.00

To gulerøtter

Lunsj - 11.30

To rugsprø - en med tomat og en med agurk. En kiwi

Mellomåltid 15.00

Kanskje et eple - evt. en rugsprø til (jeg elsker det, hehe)

Middag 17.00 -

Salat som regel med all slags mulig grønnsaker i - champion, paprika, ruccola salat - isbergsalat, mais, agurk, tomat osv osv... Noen ganger med litt fisk ved siden av. Andre ganger med ris òg.

Kveldsmat 21-30-22.30

En rugsprø+eple

Skrevet

Dette kan jeg spise på en dag og være mett:

Frokost:

Havregrøt 137 kcal

1 glass Biola 81 kcal

Lunsj:

130 g pære 45 kcal

1 rugsprø med tubeost og agurk 75 kcal

Middag:

1 porsjon blomkålsuppe med 100g blomkål 107 kcal

30g grovt brød med lettmargarin 104 kcal

Kvelds:

1 0,1% yoghurt med musli 129 kcal

Dette blir bare 680 kalorier, så kan spise mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...