Gjest Skrevet 22. mars 2008 #26 Skrevet 22. mars 2008 1300 kcal er veldig lite. Du kan øke det til 1500 kcal daglig uten at det gjør noe. Jeg har slanket meg og spist da hjemmelaget pizza hver lørdag, så mye jeg orket. Det gikk fint. Husk å trene, da kan du spise mer, ihvertfall øke til 1700 kcal de dagene du trener. Det menyen Siklerotte har er ikke å anbefale, da blir du underernært og får mangelsykdommer.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #27 Skrevet 22. mars 2008 1300 høres litt lite ute spør du meg:) Har gjort det samme selv, og tok av 10 kg med telling. Hadde økt mengden til 1500. Kroppen kan jo gå helt i forsvar..
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #28 Skrevet 22. mars 2008 Prøv den Libra kuren som jeg har beskrevet i et annet innlegg her. Du vil nok være litt sulten første uken på denne også, men ikke siden. Den er lett og grei å følge også :-)
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #29 Skrevet 22. mars 2008 Og om du sulter deg som du sier er sjansen for at du sprekker mye større enn om du spiser et lite måltid til snuppa;)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mars 2008 #30 Skrevet 22. mars 2008 Jeg slanket meg for et år siden ca, og da lå jeg på mellom 12 og 1300 kcal om dag, pluss at jeg spiste alt jeg ville ha etter klokken 18 på lørdag. Trimmen er like viktig som maten. Jeg synes du heller skulle se på vektkubben.no, den baserer seg på Grete Rode prinsippet, og du kan spise all mat, ikke disse snobbediettene som vg legger opp til. Dessuten kan du der spise så mye grønnsaker du vil, ettersom det nesten ikke inneholder kcal. Lag deg salater om du er mye sulten, og sørg for å få inn både proteiner og karbohydrater.
~sjiraff~ Skrevet 22. mars 2008 #31 Skrevet 22. mars 2008 Jeg slet faktisk med å få i meg 1500 kalorier som var min grense for noen pr tilbake... Spiser man de rette tingene så kan man spise mye! Husk uansett at 1300 kalorier er absolutt nedregrense, så trenger du mye bør du spise mere. Og prøv å kutt på smør, olje og kaloririkt pålegg o.l. Spis din egen mat ikke følg vektklubb sitt oppsett. Og nei det er overhodet ikke noen krise om du overstiger din grense med gulerøtter eller annen frukt/grønt )
selfangerkjerringa Skrevet 22. mars 2008 #32 Skrevet 22. mars 2008 hjelpeogtrøste, hva veier du siden DET er din dagsmeny? 30kg?
~sjiraff~ Skrevet 22. mars 2008 #33 Skrevet 22. mars 2008 Og forresten, ja, det er bare bra med en spisedag i uka hvor du øker kaloriene litt. Det setter igang forbrenningen )
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #34 Skrevet 22. mars 2008 Takk for langt svar Musi. Jeg så det var en annen bok der inne som heter GI-null, er det kokeboken?
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #35 Skrevet 22. mars 2008 Tusen takk for tips alle sammen!! Jeg syns det er veldig vanskelig fordi jeg virkelig vil gå ned i vekt, og jeg klarer det aldri. Derfor blir jeg helt fanatisk på disse kaloriene. Jeg har jo lyst å ha en kosedag i uken jeg også, men da føler jeg at jeg ødelegger på en måte. Jeg har i grunnen blitt ganske mett av middagene, men mitt problem er at jeg er en "kveldsspiser", så når jeg går litt sånn småsulten gjennom hele dagen, er jeg vanvittig sulten på kvelden. Da har jeg som oftest spist opp kaloriene og føler jeg ikke kan spise noe. Sukk:-/
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #36 Skrevet 22. mars 2008 Om du er sulten på kvelden, kan ikke du lage deg en salat eller ta deg noen gulrøtter eller noe da? Blir jo ikke mange kaloriene av det! Om du går rundt å er kjempe sulten, så er jo det mye lettere å sprekke også da! Men fårstår hvordan du har det, jeg sliter også med å gå ned! Å det er på kveldene jeg også er mest sulten, men jeg har begynt å lage meg en liten salat da, å det hjelper masse! Lykke til:) Du klarer dette:)
Sjefsmegga Skrevet 22. mars 2008 #37 Skrevet 22. mars 2008 Skjønner meg virkelig ikke på dette med å telle kalorier....høres ut som hysteri for min del hvis det ikke da står om liv og helse. Spis og kos deg, med SUNN mat, bytt ut endel poteter osv med god salat og bruk olivenlje og balsamico edikk som dressing...spis gjerne salat til et måltid hver eneste dag og bytt ut alt brød med brød av groveste sort, metter mer og setter mindre på sidebeina. Men for din egen del kutt ut å tell og måle...kan gå folk på hjernen til slutt, jeg veit hva jeg snakker om..vært der selv... Beste måten å gå ned i vekt på er å gå SAAAAAKTE ned, da holder man seg nede i vekt også :-)
Pysa Skrevet 22. mars 2008 #38 Skrevet 22. mars 2008 Jeg anbefaler deg en medium lavkarbo. kutt ut brød, pasta, ris, sukker, mel, grønnsaker som vokser under jorden og mais. spis så mye kjøtt og grønnsaker du har lyst på (til du er mett, men ikke mer). minst mulig frukt og søte melkeprodukter. lite salt. egg kan du spise så mye du vil av. spis når du er sulten, og stopp når du er mett.
Pysa Skrevet 22. mars 2008 #39 Skrevet 22. mars 2008 hvis du kutter ut alt av sukker og stivelse (poter, brød, mel, mais og grønnsaker som vokser under jorda - også gulrøtter) vil blodsukkeret stabilisere seg, og etter en uke vi du ikke ha søtsug i kroppen. husk: tomater er alltid bra!
Pysa Skrevet 22. mars 2008 #40 Skrevet 22. mars 2008 glemmer alltid noe: på lavkarbo er det ikke fettet man er redd, men karbohydratene. smør og oljer er bra. ikke margarin. lavkarbo.no
Mrs. Bouquet Skrevet 22. mars 2008 #41 Skrevet 22. mars 2008 Siklerottemenyen hørtes rimelig usunn ut.
Sjefsmegga Skrevet 22. mars 2008 #42 Skrevet 22. mars 2008 Henger meg på at en middels lavkarbo diett er bra ja, jeg har levd sånn i mange år, spiser veldig mye grønnsaker og mye kjøtt, egg, fisk...lite brød, sukker og poteter. Er 1.69 og veier 58kg....spiser meg skikkelig mett til alle måltider.
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #43 Skrevet 22. mars 2008 Hva med knekkebrød? Hvis jeg spiser knekkebrød istedenfor vanlig brød, vil det hjelpe?
Sjefsmegga Skrevet 22. mars 2008 #44 Skrevet 22. mars 2008 Da må du velge de aller groveste, hvis ikke så har det ingen hensikt. Hvetemel er fy fy....bytt ut med Spelt og bak selv. Nøtter er bra, for den som tåler det.
Pysa Skrevet 22. mars 2008 #45 Skrevet 22. mars 2008 knekkebrød er sunnere enn vanlig brød, men hører ikke hjemme i en lavkarbo diett. hva med et kyllinglår med salat til? eller en gryte med kjøtt og masse grønnsaker? egg og bacon?
1881 Skrevet 22. mars 2008 #46 Skrevet 22. mars 2008 På Grete Roede lærte jeg at man kan nesten spise så mye man ønsker av frukt og grønt med visse unntak som avokado og banan f.eks. Det er ikke det minste lurt og legge seg sulten, da går forbrenningen ned og kroppen sparer på det som kommer inn og vekten går tregere ned. Dessuten hvor trenger du og slanke deg Monajenten? Synes du sa du veide 50 kilo og du skal ned 8 kilo? 42 kilo er ikke mye pent i mine øyne og jeg har jobbet med jenter som har alvorlige spiseforstyrrelser.
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #47 Skrevet 22. mars 2008 Hehe da har du misforstått (eller du har lest det for leeeenge siden;-)) Veier ikke 50 kg nei, men liiiiitt mer. Sender deg en pm:-p
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #48 Skrevet 22. mars 2008 Nei det gjør jeg ikke, for det gikk ikke:-s ;-)
1881 Skrevet 22. mars 2008 #49 Skrevet 22. mars 2008 Men det er synd om du har et annerledes syn på kroppen din, enn du faktisk har, har fått med meg alle dine kostholdsdebatter og trim og dette er ikke sunn tankegang Monajenten! Greit man kan få tips til hva man kan spise, men det er ikke normalt og ha et slikt fokus på helsen sin på denne måten som du har føler jeg. Har du tatt dette opp med legen din f.eks? Hva mener legen din du bør gjøre? Sier legen du skal ned i vekt eller er det bare du selv som fokuserer på dette? Får håpe for din egen del at du slipper tvangsinnleggelse fordi du rett og slett er underærnert, har selv jobbet med mødre som har hatt alvorlige spiseforstyrrelser og barna deres har tatt det utrolig tøft selv om de har vært små. Synes for din egen del du skal oppsøke lege for dette blir et alvorlig problem, fikk med meg at en jente her om dagen skrev om sitt forvrengte syn på mat og kosthold. Vi jenter trenger litt fett på kroppen i motsetning til gutta og det er 100% sant ellers kan vi få en rekke sykdommer. Og et sunt kosthold kan alle klare og ha med noen utskjeielser innimellom, det gjør selv toppidrettsutøvere!
Monajenten Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #50 Skrevet 22. mars 2008 Åhhhh.......du er veldig søt som bryr deg:-) Nå tenkte jeg at det ville være lurt å melde meg inn i Vektklubben fordi da får jeg hjelp til å sette opp et kosthold som er riktig for meg istedenfor å sulte meg. Jeg veier ca. 59 kg nå og det er alt for mye for MIN kropp. Rett før jeg har blitt gravid begge gangene, har jeg veid 57 kg, og da har det egentlig vært på tide å gå ned noen kg. Min idealvekt er 51-52 kg. Jeg er tross alt ikke mer enn 161 cm høy. For noen andre på min høyde, er kanskje 55 kg idealvekten, for andre er den 60 kg og for andre igjen er den 48 kg. Jeg trives best på 51-52 kg, og passer best til å være det. Jeg syns ikke det er et tegn på hverken et alvorlig problem eller spiseforstyrrelse. Dette er noe jeg gjør for å føle meg bra. Og det har vel aldri skadet noen å spise sunt? Men nå ser jeg at jeg kan kose meg litt ekstra om lørdagskveldene, og det betyr mye for meg. Da har jeg noe å se fram til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå