Gå til innhold

Hadde du tatt abort hvis fosteret hadde downs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De koster jo samfunnet mye penger. Tenk hvor mye velferdstaten kan spare da?

Skrevet

Jeg forstår ikke at det i hele tatt går ann å spørre om et slikt spm, dette må da være en situasjon man må være i for å forstå.

Ingen her (som ikke har vært der) kan sette oss ned å tenke oss til den følelsen å få greie på noe slikt noe.

Mulig mange sier ja men hadde gjort omvendt i en virkelighetssituasjon!

Skrevet

Pr i dag, hadde jeg sikkert gjort det. Men det er med god grunn. Har 2 med ekstrabehov allerede. Hadde det vært nr 1 så er jeg ikke like sikker.

Skrevet

Umulig å svare på egentlig...her jeg sitter nå, er det lett å si nei. Men, i situasjonen..tja..vet ikke. Kommer helt an på hva man tenker og føler der og da, og hvordan livssituasjonen ellers er.

Skrevet

Jeg svarer ikke bombastisk nei, for som mange sier så er det vanskelig å si før man er i situasjonen.

Men jeg er ganske sikker på at jeg ville ha beholdt barnet hvis jeg hadde fått beskjed om at det hadde downs syndrom. Jeg synes disse fantastiske menneskene har lik rett på livet som oss andre. Ja, de får et kortere liv, men jeg tror de lever et liv fullt av glede.

Jeg vet at det er forskjellige grader, men du ser jo mange av de som klarer seg helt fint på egenhånd.

Det finnes andre tilfeller hvor jeg tror jeg ville tatt abort, men pga downs syndrom... Tvilsomt.

Skrevet

Nei.

Når det er sagt, så er vi to som tar avgjørelser her i familien. Det er vanskelig å svare bombastisk på mannens vegne, men han vet hva jeg har vært igjennom, mye av det har vi vært igjennom sammen, så om han hadde trumfet igjennom en abort, er jeg redd ekteskapet hadde raknet enten han fikk viljen sin eller ikke, han hadde ikke lenger vært den mannen jeg er glad i, nemlig.

Vi er en ressurssterk familie, og vi ville hatt muligheter for å gi et barn med ekstra utfordringer mye kjærlighet.

Når det er sagt, jeg er glad for at ungene mine er friske. -Og jeg er glad for at jeg har sluppet å ta slike avgjørelser. -Og jeg beundrer alle som kommer seg igjennom en slik opplevelse, og respekterer valget de tar.

Skrevet

Nei, Anonym 21:35 15.03. mener du virkelig det du sier.

Jeg synes det er hårreisede.

Skrevet

ja og har alt gjort det en gang..

Skrevet

Synes det er kvalmende at vi allerede lever i et slikt sorteringssamfunn hvor vi ikke har plass til mennesker som er litt annerledes!

Jeg synes også det er helt sykt at man får tilbud om abort på et slikt grunnlag. Hva sier det om statens syn på barna til alle de foreldrene som har fått et nydelig barn, som tilfeldigvis har Downs Syndrom? Får helt vondt i meg.

Skrevet

Det kommer helt an på livssituasjonen min på det tidspunktet. Hvis jeg hadde hatt overskudd og tid til å ta meg av en unge med downs, hadde jeg sikkert ikke tatt abort. Hvis jeg hadde hatt andre små unger (sånn som nå) som krevde mye tid og oppmerksomhet, hadde jeg kanskje tenkt meg om flere ganger. Akkurat nå hadde jeg nok tatt abort uansett.

Skrevet

Nei, ingen abort her i gården uansett!! For meg er det drap ........ Hva andre gjør får være deres sak......

Skrevet

Nei,nei ,nei!!! Mange med downs fungerer veldigt bra.Og de er mennesker med like stor verdi som alle andre.Mange herlige mennesker med downs som beriker samfunnet med sitt vesen.

Skrevet

Ja.

Skrevet

Er de med downs mindre verdt enn døve?

Skrevet

Nå er du bare dum, anonym. Dette er da ikke krangling.

Skrevet

Ja, det tror jeg, men man vet aldri før man står der og må ta valget.

Skrevet

Garantert NEI!!!! Forkastelig spørsmål!! Er det virkelig noen som mener at de med downs er mindre verdt????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...