Gå til innhold

Hjelp! Baby, fly og vogn...


86frøken & lille krapyl

Anbefalte innlegg

Har ikke lest alle svarene, men hva med Babybjørn eller bæremeis? Vi har reist mye med baby og det er det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En baby på nesten 9 måneder er nok litt for stor til å bæres i en babybjørn (sliter allerede etter 6 måneder). Bæremeis kan ikke brukes før barnet kan sitte selv og da ikke lenger enn det selv klarer å sitte. Altså ikke noe alternativ.. Driver å sjekker ut forskjellige andre bæremåter nå :) Det skal nok finnes en praktisk løsning for oss også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maclaren og per perego trillene er utrolig gode å trille, de har veldig god komfort selv om det er en trille. På den nyeste modellen til maclaren kan man også få bilstoladapter til noen bilseter, tror at det blandt annet passer til maxi-cosi setet (men er ikke helt sikker). Vet ikke hvilket sete du har heller. Men har du ett som passer så kan du jo høre om du får trille fram til gaten og ha bilsete med inn, så du kan bære i det når du må gi vogna fra deg og fram til du får den igjen der nede.

Ellers har jeg falt helt for bugaboo bee, den var utrolig god å trille og den kan man også bruke bilstol på + at sittedelen kan brukes begge veier.

Alle trillene jeg nevner her har full liggestilling, og med en tynn pose i eller et godt teppe i bunn blir de myke og gode å sove i.

 

Jeg ville iallefall sjekket ut disse trillene, større sjanse for å få trille dem fram til gaten og mindre sjanse for at de blir ødelagt på flyet enn de store vognene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig praktisk ut den løsningen din, med å ha bilstolen på vogna og trille denne så langt det går og så bære i setet etterpå. Bakdelen er bare det at dersom man skal ha med bilsetet inn på flyet må man ha et ekstra sete til den. Bilstolen er forøvrig for stor til å kunne regnes som håndbagasje, så derfor må det bli sånn. Enten sende stolen som spesialbagasje (og risikere at den blir ødelagt) eller bestille ekstra sete. Og det blir fort dyrt... Har forresten både maxicosi og hts besafe izisleep :)

Så nå er jeg på jakt etter drømmevogna som oppfyller alle mine krav til komfort og som mest sannsynlig vil overleve en flytur som spesialbagasje, samt en måte å bære på som er behagelig for oss begge to :) Svigers skal sjekke med bilselskapet hvor vi har bestilt i alicante om de har tilfredsstillende bilstoler der. Hvis ikke så må nok hele greia vurderes på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare mine om at BB og bæremeis er ikke de eneste alternativene (faktisk er det de to dårligste...hehe....fordi de passer ikke til alle barn/størrelser) Skaff deg en ergo for eks. Kan brukes fra nyfødt til 3-4 år. I timesvis. Enkel å få på, med klip, og utrolig bærekomfort. Tar like liten plass som en BB, så den får du i håndbagasjen. Kan brukes på rygg¨, mage og hofte. Sjekk ut vidunderbarn.no

 

Det finnes et bæretøy for alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at babybjørn og bæremeis er blant de dårligste alternativene. Funker for en kort periode og til barn i visse aldere. Problemet er bare at det er en jungel av bæreseler/sjal/hva enn man kaller det.. Vanskelig å forstå hvordan det brukes og den virkelige nytten av det. Skal sjekke ut ergo'en. Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan vere litt frustrende å måtte velge i jungelen av bæretø, hehe....Anbefaler ergo fordi den er lett å bruke og forstå og kan brukes lenge + at den er nøytral i utseende. "Alle" er liksom fornøyd med ergo, selv om mange foretrekker andre bæretøy. Veldig mange begynner med en formsydd bæresele (ergo er en type formsydd) og så prøver de ut sjal/meitai og andre typer senere når de har fått til den. Finnes også en som heter beco som lotusbarn.no selger, men det er ikke store forskjellen på de. Eg synes ergoen var bittelittegranne bedre, men det varierer jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg helt klart sjekke ut ergo'en. Det så veldig interessant ut det lille jeg har hatt tid til å kikke på den. Ante faktisk ikke at det var så mange ulike typer bæretøy! Takk for å ha åpnet mitt sinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et tips; ikke luft-hjul. De blir fort ødelagt når vogna sendes som spesialbagasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå har ikke jeg orket lese alle innlegg her, men har nettopp kommet hjem fra Argentina..

 

Jeg har hatt en tur til sør-amerika vært år, flyreisen har alltid hatt 3 flighter. Og jeg har alltid fått ha m paraply trille. enten inn på flyet, eller levert den v inngangen på flyet og fått den tilbake da vi går ut.. Men ikke denne gangen!! (dette pga nye sikkerhetsregler) Dama fra SAS sa at det gjalt uavhengig hvilket selskap man skulle fly med)

 

Vi reiste i slutten av februar, og jenta mi var da 7mnd. fikk beskjed om at nå var det slutt på å få ha med triller lengre enn innsjekking, dersom de ikke var innenfor målene til håndbagasje. (noe som få er) Vi har jo opphold på to andre flyplasser utenom gardermoen i opptil 8 timer, så jeg fikk helt hetta da jeg plutselig ikke kunne ha med trille..

 

Nå ble turen nedover et mareritt for vår del, med minste jenta i bæresele, og 2 døgn forsinkelse mellom tyskland og argentina og maaange timer på flyplassene. Kunne betale dyre dommer for ei vogn. På hjemreisa var jenta vår over 8 mnd, så ganske tungt å bære i bæresele, men jeg hadde ikke noe alternativ.

 

(noen flyplasser låner ut triller, men dette er ikke lett å finne frem til)

 

MEN, etter å ha lest forrige nr av foreldre og barn, så jeg reklame på to forskjellige vogner, begge koster 1998,- som man pakker sammen til håndbagasje størrelse. Sånn skal jeg kjøpe!! Så mitt tips, hvis du ikke orker bære, kjøp ei sånn vogn! Du skal sikkert ut å reise igjen, og da har du ihvertfall vogn du vet du kan ha med inn på flyet. :) god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert ute og reist med fly med barn i vogn. Da var dattera mi 1 år. Men, reiste kun innanlands. Reiste da med ei Simo Sportstrille Championg 120. Den vart sendt som spesialbagasje utan noko problem. Og eg brukte BB + at vi brukte lånetrille på flyplassen. Den kunne vi bruke heilt bort til gaten og satte den fra oss der. Ho kunne ikkje gå enno da. Og eg brukte stor sett BB når vi skulle inn og ut av flyet.

 

Ellers ville eg ha reist med ei paraplytrille som hadde kalesje og kan legge ned ryggen. Ein blir fort trøtt i varmen.

 

Eg veit i vertfall denne gangen skal eg ha meg ei enkel reisetrille som eg skal ha med meg på tur. Blir fort mykje ein skal holde styr på når ein kjem til å reise saman med 2 barn.

 

Men, no reiser eg mest med tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Shit... Er så utrolig utrolig utrolig glad for at du ville dele denne erfaringen med meg! Er ikke lett når flyplassene skal være vanskelige.. :\ Skjønner ikke helt hvor mange farlige ting man kan smugle med seg i en barnevogn (Ja, for den blir vel gjennomlyst hvis man får ta den med til gaten?) som man leverer fra seg! Baah.. Dette er jo helt idiotisk! Hvertfall med tanke på at de faktisk selger barberblader på narvesen rett innenfor sikkerhetssjekken og gir deg bestikk i metall på flyet...

Turen vår er heldigvis ikke til Argentina, selv om jeg godt kunne tenkt meg en tur dit, og vi har bare en flight. Likevel frister det ikke så mye å risikere å måtte bære en baby i flere timer ved forsinkelser. Takk for to fine vogn-tips, de skal jeg helt klart sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...