Gå til innhold

Og Erna sparker de som ligger nede...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er Høyres politikk, privat finansiering av slike ting, slik at kun de med en solid inntekt kan oppnå å bli kunstig befruktet etc.

 

Slikt skaper klasseforskjeller og motsetninger i samnfunnet! (Lurer forresten på om Erna kommer til å punge ut av egen lomme for alle defektene hun etterhvert vil få av sin ekstreme overvekt. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt forferdelig at det skal være så strengt for å adoptere! Selv har jeg alltid tenkt at det må være en fin måte å få barn på. Men jeg må innrømme at den prosessen de må gjennom med utspørring om privatlivet, observasjon i hjemmet osv frister veldig lite... I tillegg er det jo en enormt lang ventetid for å adoptere for tida, mange venter i 3-4 år.

 

Grunnen til at vi nå har valgt å sette igang prøverørsprosessen, er at jeg har et så sterkt ønske om å være gravid og oppleve å føde mitt eget barn. Merker jeg blir helt skjelven av å se små babyer, ønsket er så utrolig stort. Det er jo et instinkt i oss kvinner da, et behov som alltid vil være der.

Skrevet

Spetakkel: Ville du vært enig med henne om du var barnløs også?

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Skjønner veldig godt at du ikke vil adoptere. Forstår også veldig godt det med at du vil gå gravid og føde.

 

Syns det er veldig sært at det skal være så strengt å adoptere når man ved prøverør ikke må ha hjemmebesøk etc. Håper du lykkes i prøverørforsøket ditt.

 

Håper også du forstår at ikke alle ønsker å betale for at andre skal få barn.

 

Det er det samme for meg om dere får støtte eller ikke. Unner alle å få barn.

 

Masse lykke til frøken solskinn, med ditt prøverørsforsøk. Håper det går vel. :-)

 

 

Skrevet

håper så virkelig at alt ordner seg for deg vennen. sender mange tanker !!

Skrevet

Jeg er uenig med Erna spetakkel, og jeg blir gravid bare sambo ser på meg..

Tror faktisk ikke du hadde vært enig med Erna om du hadde måttet ut med 150 000 eller mer for å få de to små guttene dine..

Skrevet

Vi bidrar jo til statskassa som alle andre vi og! Faa avdrag paa skatten for behandlinga i stedet da kanskje? Norge har jo flusst med penger, hvorfor ikke bruke det paa noe istedet for aa la de staa paa konto?

Skrevet

Takk for lykkeønskninger, det varmer:)

 

Jeg forstår at ikke alle er interessert i å betale for at vi skal få barn. Men det er ikke sikkert alle er interessert i å betale for at en som har fått kroppen ødelagt av et svangerskap skal få operasjon dekket heller. Eller at en som er sykelig overvektig skal få dekket gastric bypass-operasjon. Eller at alenemødre i Norge har de beste økonomiske ordningene i Europa.

 

I mine øyne så bør dette liketilles økonomisk sett.

Skrevet

Klart det er lov aa mene noe..Alle har rett til sine meninger, men har dere liksom tenkt over saken foer dere skriver deres meninger?

Skrevet

Joda, dere kan mene hva dere vil..

Men personlig tror jeg det er veldig enkelt for folk som har fått de barna de ville ha å uttale seg.

 

Jeg vet med meg selv at jeg ville ha bært på en stor sorg om jeg ikke kunne få barn, og jeg hadde syntes det hadde vært bittert at folk fikk dekket plastiske operasjoner mens jeg måtte ut med 75 000 per barn jeg ville ha.

Om man skal diskutere hva som er sykdom og hva som er verdt at staten betaler for, så er det mye JEG synes er mer unødvendig enn assistert befruktning hvertfall..

Skrevet

Ja det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg hadde vært. Uten å virke arrogant på noen måte, så er vi i den heldige situasjonen at vi hadde vært i stand til å betale 75000 kr for prøverørsforsøk. Og vi hadde selvsagt gjort det uten å nøle.

 

Grunnen til at jeg reagerer, er at Høyres forslag vil skape et nytt klasseskille der bare de med "nok" penger kan få prøverør dersom de er så uheldige å ikke klare å lage barn på egen hånd.

 

Men for all del, jeg respekterer alle meninger i denne saken:)

Skrevet

Den over var ment som svar til deg Spetakkel:)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

-...men operahus og steinpikker til 2 mill må man ha?

Hvis de kutter skattene tilsvarende den støtten de vil kutte, så kanskje. Unsett foretrekker jeg å betale mer i skatt og være sikker på at folk får den hjelpen de trenger hvis de havner i en vanskelig situasjon. betaler glatt en tusenlapp ekstra i måneden for å slippe at jeg eller noen andre må betale mangfoldige tusen for å få unger eller legehjelp eller hva det nå måtte være de tenker å privatisere.

Skrevet

Den var litt ufoelsom..

Skrevet

Det ER en menneskerett aa faa barn og ufrivillig barneloshet ER ansett som et helseproblem.

Skrevet

Eller kanskje det er paa tide aa bruke litt av oljepengene??

Skrevet

Det er mange gode ting politikkerene må prioritere mellom. Dette er en av dem. Etter min mening er det ikke den viktigste saken så jeg forstår at hun kan gå inn for å fjerne subsidieringen av prøverørsbehandling.

Etter min meningg er det viktigere å kunne tilby for eksempel en god kreftbehandling.

Skrevet

Jo, det er jeg heeelt enig i! Jobber selv i helsevesenet, og ser daglige beviser på dette. Såklart bør kreftpasienter, kronisk syke osv osv komme foran oss i pengekøen, det er det jo ingen tvil om.

 

Men jeg synes heller det blir riktig å sammenligne med f.eks operasjoner som folk får støtte til etter svangerskap (bukplastikk etc), brystreduksjon, gastric bypass og sånne ting. Så lenge man støtter her, så mener jeg at man også skal støtte assistert befruktning.

Skrevet

Ja for de som allerede har barn ser jo ikke ut til aa klare aa sette seg inn i situsjonen om hvordan det foeles aa lengte etter et barn, det aa kanskje aldri kjenne et barn vokse inni seg, naerheten man faar til en baby av aa amme! For dere har jo vaert gjennom det..

Skrevet

Hvilket belegg har du for det utsagnet?

Skrevet

Den over er til spetakkel 13.50

Skrevet

Hehe regna med det da ;-)

Skrevet

Såklart er det det Poamin, jeg håper virkelig ikke noen er uenig med deg der.

 

Jeg synes bare det blir helt feil å sammenligne sånn, synes det er mer riktig å sammenligne med andre til vi får støtte til, f.eks. "skjønnhetsoperasjoner"

Skrevet

Ok, da synes jeg det er lettere å forstå meningene dine.

 

Saken er vel den at vi alle, gjennom å betale skatt, er med på å finansiere ordninger vi av og til er imot. Noen er kanskje ikke enig i at alenemødre skal ha den gode støtteordningen de har i dag, men er alikevel med på å finansiere denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...