Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=504422 Kvalme dame!
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hvorfor det? Hvorfor skal staten betale for at folk skal få barn? Da burde de begynne å gi støtte til de som skal adoptere også. Syns ikke hun er kvalm.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Det er jo kjempe lett for henne å si da, i og med at hun har fått de barna hun ville ha...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Mhm... skal vi betale for forsøkene slev, så får de fader meg sette end prisen på medisinene! Vi har brukt over 20,000 på dette forsøket som sansynlig vis har gått i dass! vi har måtte ta av bryllupskontoen! Hadde det ikke vært for den hadde vi ikke hatt råd i det heletatt!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg blir kraftig provosert av dette forslaget (ja, jeg er midt i prøverørsprosessen). Og jeg er så lei av å høre " det er ingen menneskerett å få barn", særlig av folk som har barn selv. Og jeg mener også at de som vil adoptere skal få støtte til dette, det bør være like rettigheter uansett. Og hvorfor staten skal være med å støtte at folk skal få barn?? Fordi at når dette barnet er fylt 30 år, så vil de kostnadene være tilbakebetalt.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Men du er jo ikke barnløs? Du har jo et barn. At dere velger å blakke dere på prøverør er jo synd men jeg syns fortsatt ikke staten skal betale for prøverør. Da kan de betale for adopsjon som er mye dyrere enn prøverør i samme slengen. 20 000 syns jeg ikke er så veldig mye. Vil man virkelig ha barn har man råd til 20 000.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Hun sparker forøvrig ingen som ligger nede. Dere kan fortsatt få assistert befruktning og muligheten til å få barn.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2008 Fy faen, at det går ann! Den var stygg!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har sansen for Erna jeg da. Akkurat dette tilfellet har jeg ikke satt meg inn i, men støtten til adopsjon bør være vel så høy som assistert befruktning etter min mening. Kanskje høyere. Min bror har akkurat adoptert ei lita jente - og det har kostet dem ca 150 000 av egne penger. Men som han sier, det går ikke an å måle et barn i penger, og de hadde gjort det om det hadde koster 400 000 også.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Sett deg inn i saken før du uttaler deg. 20000 er det vi betaler i dag, med støtte. Uten støtte vil det koste mist 75000 per barn.
Dronningen! Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Ennå en grunn til at jeg missliker det partiet... (HI... hvordan går det?)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Unnskyld meg? Hva var stygt? At du ikke er barnløs? Du er jo ikke det? Skjønner at det her virker veldig dritt for dere som står midt oppi en prosess, men hun har faktisk rett i det hun sier.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Nei nettopp. Skal man støtte assistert befruktnign kan man jammen meg subisdere adopsjon også.
Reveenka Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Syns det er et lite gjennomtenkt forslag. Ofte er det bakenforliggende sykdom som kan være årsake til barnløshet, og for enkelte kan barnløshet være en psykisk belastning som til en viss grad kan gjøre folk syke. Hvorfor skal ikke barnløshet være en tilstand helsevesenet skal avhjelpe? Folk får plastisk kirurgi betalt av det offentlige, selv om det ikke er andre grunner enn de psykiske. For over tolv år siden var jeg i Afrika som observatør ved et misjonssykehus - og der, langt inne i bushen fikk faktisk folk behandlet barnløshet, ja det var tom. prioritert....
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2008 HKH!: det går dårlig... Begynte å blø rugedag 9, men skal inn til blodprøve i morgen, så vi får se... Men i følge en usympatisk her har jeg ingenting å klage over siden jeg har et barn...
MartheMor+Lillegutt Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 Det er jeg helt enig i fløyelsgrøt, like rettigheter for alle.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 Ja, nemlig. Det er det jeg mener. Og det syns jeg ikke er stygt å mene. Men det blir for meg akkurat det samme.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 Eh? Jeg sa at du ikke er barnløs. Det er du ikke. Blir for dumt...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #19 Skrevet 13. mars 2008 Synes det er så rart at noen ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon! Jeg sliter absolutt ikke på det området selv, men klarer uansett å tenke meg til hvordan et liv uten barn ville ha vært. Er så typisk at mennesker som ikke har måttet slite for å bli gravide skal sitte å si at det ikke er noen menneskerett å få barn. Jeg vet selv hvor fantastisk det er å få være mamma, og jeg har et suuug inni meg etter å få flere barn, et sug som er sterkere enn noe annet. Jeg unner ALLE den opplevelsen, og håper virkelig høyre ikke får gjennomført dette. Om man skal tenke sånn så er det mange operasjoner for eks som blir gjennomført på mennesker som ikke er syke. For eks mageplastikk, puppeløft/forstørrelse, og sånn forminskning av magesekken (husker ikke i farta hva det heter). Om staten skal støtte slike operasjoner så synes jeg absolutt de skal støtte assistert befruktning også!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Det er absolutt ikke stygt å mene noe som helst. Det som provoserer meg, er at det er veldig lett å si at det ikke er noen menneskerett å få barn, så lenge man har barn selv. Det er en enormt belastende situasjon å være i rent psykisk, og man må virkelig ha følt det på kroppen for å kunne forstå det. Og at staten da kan være med på å lette på noe av belastningen gjennom økonomisk støtte synes jeg er riktig. Særlig ettersom de oppfordrer folk å få flere barn....
Dronningen! Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 Men håpet er ikke ute før du får svar på blodprøven, en av mine ivf-venninner blødde mye de første mnd og i dag sitter hun med en søt liten gutt.... Nei da, vi klager ikke (selv om ønsket om flere barn er der!!!!)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #22 Skrevet 13. mars 2008 Ja klart det forstår jeg jo at det er. Skjønner godt at dere reagerer, men jeg syns det er urettferdig at det er såpass strengt for adopsjon, og dytr, og der får man ingen støtte, mens på prøverør får man dekket forsøk. Forstår at det er trist for dere. Det var for all del ikke sånn ment. Men jeg syns det burde vært like rettigheter for alle. Tenk på alle de som feiler på prøverør og ikke får adoptert?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 13. mars 2008 Men ja, gjerne mer støtte til adopsjon!!!!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #24 Skrevet 13. mars 2008 Vet du hva fløyelsgrøt?? du fremstår faktisk som en utrolig usympatisk person akkurat nå.. Det burde være mulig å tenke seg litt om før man snakker, og også sette seg litt inn i andre menneskers situasjon.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #25 Skrevet 13. mars 2008 så synd? Hun er jo ikke barnløs. hun har en sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå