Gå til innhold

3 mnd gravid. Hvor mye kan jeg drikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting som er påvist at hvis du tar 3 øl en kveld at det er mer skadelig enn å røyke hver dag.

Når du røyker hver dag om det så bare er 3 røyk fordelt utover dagen,får ikke fosteret nok oksygen hele døgnet og jeg kan ikke forstå,noe både jm og lege er enig at det skal være mindre skadelig enn om en tar et glass vin i løpet av svangerskapet. De vil ikke anbefale vin eller annen alkohol i svangerskapet,da en ikke vet hvor lite som skal til.

skal en ikke byr seg med røykere bør enn heller ikke bry seg om en person tar seg et glass eller to heller. Kall alle de som røyker for dum i huet,blåst osv som det dere har gjort med HI her,så skal jeg være enig med dere,ellers så får dere holde munn til HI også mener nå jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men nå må jeg bare svare. Bruker ikke blande meg så mye ellers.

jeg har ALDRI røyka, og drikker nesten aldri og ALDRI brukt alkohol under svangerskap/ amming, likevel har 3 av mine 5 barn astma, og ALLE har brukt smokk. Våkner de om natta og smokken mangler, må den letes opp, ja. Eldstemann har i tillegg Asberger. Hva har jeg gjort galt under svangerskapet, da. Får vel skylde på mannen som røyer UTE, aldri inne, jeg da.

At gutten til venninna di må legges i foreldrenes seng har ingenting med røyking i svangerskapet å gjøre. Det har med vane å gjøre. At han er sjefen kommer også av oppdragelsen !!! Det samme gjelder at han fortsatt bruker smokk som 4-åring. Mine bruker smokk på dagen maks 2 år og om natta maks 3 år.

Skrevet

Hvorfor begynner du å trekke inn røyk? Nei, det er jo ikke bra det heller. Men er det greit at HI drikker fordi andre røyker i svangerskapet? Jeg kan være dum fordi andre er også dumme er en fin mentalitet å ha...

Skrevet

Nei,det mener jeg absolutt ikke,men jeg blir så irritert på at så fort noen står frem og sier at de vil ta seg en øl,så er de dumme,de er helt blåst osv,men hvis noen tørr si noe om de som røyker så blir de jo hengt.Da har mann ikke noe med det. Jeg mener at hvis en ikke skal si noe til de som røyker,kan en heller ikke si noe til de som koser meg med en øl av og til.

Jeg er helt i mot å bryte det som står på matportalen.no sine sider,når en går gravid,av kjærlighet til mitt barn,så holder jeg meg til den siden der

Skrevet

kansje en Munkholm.. noe som er alkohol fritt.. trenger jo ikke plent å være proppet med alkohol. for å kose seg..

men en anbefaler ikke å drikke i svangerskapet

Skrevet

ikke alle som vet hvoe skadelig alkohol er,før fikk en jo drikke 2 glass vin i uka..nyere forskning viser at en skal være totalt avholds:) snakk med jordmoren din:) når enkelte leger annbefaler abort fordi en har drikket alkohol tidlig i svangerskapet, må det jo være en advarsel:)

Skrevet

Anbefaler noen leger abort fordi en har drukket alkohol tidlig i svangerskapet?? Hårreisende!!

Skrevet

Ja,lommelegen gjorde det. Har ikke tilitt til den siden jeg og det gjorde ikke saken bedre.

Synes også det er hårreisende og be noen om å drepe sitt eget barn,men nå gjorde han det.

Skrevet

Greit om det er ett glass vin eller to..men hvis noen drikker hver eneste dag i hele svangerskapet, tror du ikke det er mer skadelig enn å røyke hver dag??

Jeg har astma, ingen av mine foreldre røyker/røykte...jeg røyka under hele svangerskapet...datteren min er frisk som en fisk.

Men ikke det er bra..det er det ikke, men å drikke hver dag er myyye verre.

En øl i blant skader vel mindre...enig i det.....

Skrevet

Om drikking hver dag er mer skadelig enn røyking hver dag,skal være usagt,det sier også legene at de vet alt for lite. Vet om folk som er alkoholikere,som har født velskapte barn,så en kan ikke si slikt.

Alikevell vil jeg si at du har forstått meg,det er verre å røyke hver dag,enn å ta en øl eller tre en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...