Gå til innhold

3 mnd gravid. Hvor mye kan jeg drikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du virkelig kan stå for det at du faktisk drikker 3-4 øl på fest når du er gravid, hvorfor spør du ikke heller lege/JM om hva du kan drikke? Eller vet du kanskje hva de kommer til å svare? Du vet de kommer til å pese deg, derfor legger du det heller ut her.. Drit i fakta, hvis flere er enige med deg, så kan du rettferdiggjøre det! Er det sånn du tenker?

Det er stor forskjell på å ta et halvt glass vin en sjelden gang, enn NOEN glass.. Hvor mange er noen, forresten? 3-4? Da begynner vi faktisk å nærme oss ei hel flaske..

Fjollete å kalle oss som er avholds i svangerskapet for prippene, vil heller kalle oss omsorgsfulle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper virkelig at dette er et tulleinnlegg... Er denne festen virkelig verdt det? Hvis man skal veie barnets helse og en kveld med 3-4 øl opp mot hverandre, hva teller mest?

Får meg nesten ikke til å tro at dette innlegget er seriøst, for da blir jeg oppriktig bekymret og lei meg.

Forrige svangerskap drakk jeg alkohol før jeg fant ut at jeg var gravid (unngikk ikke alkohol fordi vi ikke planla barnet). Det gikk bra med gutten min.. Jeg er gravid igjen nå, og har holdt meg helt unna alkohol både under prøvingen og i svangerskapet. Hvorfor? Fordi at selv om det gikk bra med min førstefødte betyr ikke det at det helt garantert går like bra denne gangen..! Synes det er utrolig snevert å tenke sånn, bare for å ha en unnskyldning for å drikke litt øl.

Og vi som er avholds er IKKE pripne. Vi er ansvarsfulle mødre.

Det er en veldig stor forskjell der... Synes det er leit at du ikke kan se det...

Skrevet

Dette tror jeg er et tulleinnlegg...

Uansett; hvorfor skulle du gidde å drikke egentlig? Veldig lite poeng hvis du ikke kan kose deg med det eller få en litt digg rus av det! Hvis du må ha øl, kan du jo drikke Clausthaler eller annet alkoholfritt øl, evt alkoholfri vin.

Nei, jeg synes virkelig du skal drite i å ta de 3 ølene. Hadde en av mine venninner eller bekjente gjort det når hun visste hun var gravid, hadde jeg synes hun var helt på jordet...

Skrevet

Idiotisk innlegg...at en i det hele tatt kan vurdere å drikke når en vet at en er gravid, eller (som eg egentlig håper HI gjør) skrive et tulleinnlegg om det. Eller røyke for den del....

Og det kan ikke sammenlignes med å drikke når en ikke vet at en er gravid i det hele tatt. For det første er det en stor forskjell på å utsette barnet sitt for fare som en vet om (da kan en jo lure på om dette skal fortsette når ungen er født også, på andre måter, "bare en 15 min biltur med barnet på fanget" osv) og for det andre så drikker de fleste som drikker når de ikke vet at de er gravid før det har gått 6 uker, og da deler ikke ungen blodomløp med moren.

Skrevet

INGENTING,,,,,,,,

vente til barnet er ute du........

Skrevet

Jeg hadde meg en heidundrane fest helt i begynnelsen av svangerskapet, men det var før jeg visste om det.

Rørte ikke alkohol før snuppa var 3mnd...

Liker å ta meg en fest nå og da, men ikke mens jeg gikk gravid!

Reagerer ikke på de som tar seg et halvt glass rødvin i ny og ne, men synes det er anderledes med øl.. og hvertfall 3-4 på en kveld,, uansett hvor sent du drikker. Vet ikke hvorfor, føler det bare slik..

Skrevet

Du drikker ingenting, din forbanna idiot! Det er et lite menneske som er fullstendig avhengig av deg som faktisk kan ta skade av selv litt alkohol.

Hvordan kan du leve med deg selv hvis barnet ditt blir skadet og det er DIN feil? Stakkars barn.

Ja, jeg vet noen er uheldige i starten, de vet ikke at de er gravide, men at det går bra. Og da skal man være glad! For det kan faktisk skje noe. Så ikke ta den sjansen med barnet ditt for å tifredsstille ditt eget egoistiske behov for øl eller vin. Herregud, voks opp, du skal bli mor! Blir skikkelig forbanna på deg kjenner jeg.

Skrevet

Herregud,dette er det dummeste jeg har hørt - det kan jo ikke et seriøst innlegg!?

Og ta seg et glass vin til maten er en ting,men å gå ut på byen og drikke 3-4 øl?? Hva faen?

Skrevet

du burde virkelig ikke drikke når du er gravid..!!det kommer du til å angre på..

det skader barnet uansett hva man hører fra andre.

selv om man ikke merker det når barnet er baby,vil skadene komme tilsyne som barnet vokser!

alkohol er gift..og har ingenting med barn å gjøre.

ikke for å være slem men klarer du deg ikke uten en fest skulle du kanskje ventet med å få barn??

Skrevet

Bøtt nedpå! En kasse øl om dagen minst! Og ikke glem avec til kaffen, det gir litt ekstra piff...

Skrevet

HerreGUUUUUD, ER DETTE SERIØØØØST?????????????

TENK PÅ BARNETS VE OG VEL!!!!

ALKOHOL OG GRAVIDITET HØRER IKKE SAMMEN UANSETT HVORDAN UNSKYLDNING MAN HAR!

Jeg røyket (10 år) før jegble gravid, sambo røyket (20 år), og vi sluttet med en gang.

Om man er avhengig av noe, så klarer man slutte hvis man bryr seg om det lille uskyldige, dyrbare, vesle nurket i magen. Det er du som MOR som skal beskytte den lille. Hun/han STOLER på deg at du vil det beste!

Hun/han har ikke noe valg!! Det er ikke bare stikke av om det kommer noe h-n ikke vil ha.

Så vær så snill!!!!!

TENK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette dreier som barnets og deres fremtid!!!!

De små tåler så lite....................

Håper for guds skyld at dette var et tulleinnlegg, men svarte likevel, tilfelle HI her virkelg VAR seriøs.....

Skrevet

Man kan si at så lite skader ikke....osv...... Men sannheten er at det skader mer enn man tror.. Den lille har ikke så mye beskyte seg med.

H*n regner med at mamma beskytter h*n.....

Et eksempel er en bekjent av meg.. Hun røyket og VALGTE ikke slutte i svangerskapet. Det var snakk om en 5 - 6 røyk om dagen... Hun pleide røyke 15, så hun var jo flink.... Men trodde ikke at det ville skade. 5-6 røyk var LITE for HENNE!!! Men for den LILLE, så ble det ALT FOR MYE!!!

Han har i dag astma, adhd, bruker smokk (noe som ikke er FULLT så galt da), men må sovne i foredrene sin seng hver kveld, og så bære han i sin egen seng. Våkner han på natten, er det samme runden om igjen. Mister smokken, må finne den til han igjen.

Han er snart 4............................................Han har tatt skade av det....

Hadde hun latt være den røyken, ville hun hatt en helt annen hverdag i dag... En roligere vherdag....

I dag er det HAN som er sjefen...

Røyk og alkohol, uansett mengde, er helt FEIL i forbindelse med graviditet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Vet ikke om dette er et tulleinnlegg eller ikke, men i mange land (f.eks. England) ville en sånn diskusjon vært helt normal, så vi skal være litt forsiktige før vi lynsjer dette mennesket. Husk at vi nok er et produkt av vår kultur, dere ville kanskje tenkt anderledes hvis der var vokst opp i et annet land.

Jeg vil oppfordre deg til å være totalavholdende ettersom det er det sikreste. Det har i allefall jeg gjort, selvom om jeg har bodd i andre land hvor mange synes det er hysteri. Men skulle du likevel drikke, mener jeg å huske at i England anbefaler de MAX 1 alkoholenhet "om gangen". Altså kun et glass vin eller en øl dersom du skal på fest.

Skrevet

unnskyld meg, men når ble ADHD og bruk av smokk koblet opp mot graviditet og røyking?

Skrevet

Virkelig? Du burde vente til babyen er født! Tenk på den stakkars, uskyldige lille kroppen som ligger inne i magen din og får i seg akkurat like mye alkohol som du? Brude vel ikke være så vanskelig å vente da?!

Kall meg prippen, om det er det du mener!

Jeg mener det er å ta ansvar, og ikke minst ta vare på babyen min!

Alkohol under graviditet er UHØRT, spør du meg!!

Skrevet

Det er flere med adhd som har mødre som røyka i svangerskapet enn med røykfrie mammaer, så man kan jo anta at røyking øker risikoen for å få barn med adhd. Smokk kan da ikke ha noe å si?

Skrevet

Du KAN jo drikke deg dritings, men hvis du tenker på hva du BØR, så er vel totalavhold tingen under graviditet :-)

Skrevet

hvor mye kan jeg drikke spørr du, jeg skal si deg det at du kan drikke BRUS:)

Ikke tenk bare på deg selv, det følger med et stort ansvar å være gravid...virker ikke som du har tatt foreldrerollen seriøst i det hele tatt, du skulle skamme deg!

Skrevet

husk at babyen får like mye promille som deg, men bruker mye lengre tid på å bli kvitt den! selvom det har gått bra før, så er det jo dumt å ta sjangsen....

jeg ville iallefall ikke gjort det, men det er jo opp til hver enkelt... gjør det som føles riktig:)

Skrevet

Syns ikke du bør drikke noe sææærlig mer enn 4-5 flasker vin og en kasse øl altså =p

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil bare si at jeg har en datter som ble født sinnsykt tidlig!!! At hun nå lever er et under! MEN hun fikk hjerneblødning - noe "alle" som er født kjempetidlig får! Jeg unner ingen den følelsen det er å ikke vite hvordan ditt barn blir når det vokser opp! Selv ikke min værste fiende!

Alkohol kan gi samme konsekvens (hjerneskade). Noe å tenke på?

Skrevet

Stakkars deg HI...du fortjener nesten ikke det stakkars barnet i magen din om du tar deg ett par øl til helgen!!

Skam deg.

Kansje du aldri brude blitt gravid da, siden du ikke klarer og holde deg i 9mnd??

Skrevet

Slike innlegg gjør at jeg blir for tvangssterilisering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Få inn i hodet ditt at du er en stor idiot og dersom du hadde hatt noe iq hadde det ikke falt deg inn å stille et så jævlig dumt og tankeløst spørsmål!

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle inneleggene her og jeg er enig i det som er kommet frem at når en er gravid så skal enn ha 0 tolleranse for alkohol. Det jeg imdlertid reagaerer på,er at HI snakker om en gang og alle henger seg med henne.Synes faktisk det er bedre å drikke 3 øl i løpet av en kveld (selv om jeg aldri ville ha gjort det selv,fordi jeg ikke vet hva skade det kan gjøre på mitt kjære barn),enn de som røyker hver eneste dag gjennom hele svangerskapet.

Hvis en prøver å si noe på en som røyker i svangerskapet,da skal en bare passe kjeften sin og det er opp til mor selv hva hun vil gjøre med kroppen sin,hvorfor er det ikke slik da når det gjelder alkohol?

Skrevet

For alkohol er vist som mer skadelig enn røyk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...